Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kyllähän 10+ vuotta Puolustusvoimissa, viime vuodet komppanian päällikkönä, antaa kohtuullisen näkemyksen nuorten miesten (ja muutamien naistenkin) yleisestä maailmankatsomuksesta (ja aika läjä varusmiehiä on tänä aikana tullut nähtyä/itse koulutettua). Ero arvoissa ja asenteissa verrattuna omaan, 30-40 vuotiaiden miesten ikäluokkaan on silmiinpistävä - parempaan suuntaan. Jos ajatellaan aivan puhtaasti Suomen etua, on tosiasia, että rasistisesti ulkomaalaisiin suhtautuvilla ei ole kykyä toimia bisneksessä, joka on päivä päivältä kansainvälisempää. Kielitaito ja kyky erilaisten ihmisten ja kulttuurien kanssa toimimiseen on elinehto lähitulevaisuudessa, jotta Suomi menestyy. Maahanmuutto tuo maailmaa lähemmäksi - välillä myös negatiivisillä tavoilla, valitettavasti. Olen täysin samaa mieltä, että jotkut Kaisaniemen puiston raiskaajasomalit pitäisi lähettää ensimmäisellä koneella kotimaahansa, riippumatta siellä olevasta tilanteesta. Valitettavasti yhteiskuntamme munattomuus tässä(kin) asiassa koventaa ihmisten arvoja, ja maahanmuuttajien enemmistö itseasiassa on se suurin häviäjä.

Ei kyllä uskois komppanian päälliköksi kirjoituksien perusteella.

Tämmöisiä uutisia eilen:

Ranskan korkein hallinto-oikeus on hylännyt burkhaa käyttävän 32-vuotiaan marokkolaisen musliminaisen kansalaisuuden. Perusteluiksi esitettiin, että nainen on ”omaksunut uskontonsa radikaalin tulkinnan nimissä käytöksen, joka on yhteensopimaton Ranskan olennaisten arvojen kanssa, erityisesti sukupuolten tasa-arvon”, Le Monde -lehti kertoi.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...kansalaisuus+evättiin+Ranskassa/1135237814812

Ranska on ottanut siirtolaisten uskontokysymyksen tosissaan. Muistaakseni mm. muslimityttöjen päähineiden pito kouluissa on kielletty, ilmeisesti juuri sen takia jotta muslimit eivät pääsisi klikkiytymään sekä että näytettäisiin yhteiskunnan olevan uskontojen yläpuolella.

ei "rasismi" ainakaan omaa kykyäni toimia "bisneksessä" ole haitannut. Sattumoisin lähi-itään ja pohjois-afrikkaan menee aivan saatanasti koneita koska öljyntuottajamailla menee nyt tavallista kovempaa, ei siinä mitään, asiat hoituvat paikallisten kanssa ihan hyvin, mutta se ei tarkoita että haluaisin niitä tänne asumaan tai että diggaisin siitä että muslimit sanovat mielipiteensä siitä miten täällä asiat tulisi hoitaa.

Tämmöisiä uutisia eilen:

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...kansalaisuus+evättiin+Ranskassa/1135237814812

Ranska on ottanut siirtolaisten uskontokysymyksen tosissaan. Muistaakseni mm. muslimityttöjen päähineiden pito kouluissa on kielletty, ilmeisesti juuri sen takia jotta muslimit eivät pääsisi klikkiytymään sekä että näytettäisiin yhteiskunnan olevan uskontojen yläpuolella.

Tämä huivikeskustelu taas on mielestäni täysin naurettavaa, varsinkin kun se ei ole uskonnollinen symboli siten kuin vaikka meidän ristinmerkit kaulassa. Joidenkin naisten mielestä on soveliasta pukeutua huiviin ja joidenkin mielestä sitä ei tarvita - ei pitäisi kuulua valtiolle mitenkään mitä ihmiset päällensä laittavat. Kyllähän Venäjälläkin ja monessa muussa maassa etenkit vanhat naiset kulkevat edelleen huivitettuna. Ja ihan tosissaan, miten jonkun ihmisen huivinkäyttö liittyy mitenkään?

miten se sanonta menikään... "maassa maan tavalla." Tämän jutun kanssa muslimeilla tuntuu olevan aivan tolkuttomia hankaluuksia erään muun etelän ihmisryhmän kanssa.

Jos ranskalaiset sanovat että huivia ei käytetä niin silloin sitä ei sitten käytetä. Aina voi lähteä takaisin Marokkoon jos haluaa huivia pitää.

Kitrjotiuksistasi päätellen sinä olet ollut viimeiset kymmenen(kin) vuotta lähinnä idioottina.

Ei kyllä uskois komppanian päälliköksi kirjoituksien perusteella.

Eikö Suomen Puolustusvoimiin mahdu kuin valkoista miestä? Toivon ettei ainakaan rauhanturvaajaksi lähde ketään jolla on kompleksi musuista ja neekereistä.

miten se sanonta menikään... "maassa maan tavalla." Tämän jutun kanssa muslimeilla tuntuu olevan aivan tolkuttomia hankaluuksia erään muun etelän ihmisryhmän kanssa.

Jos ranskalaiset sanovat että huivia ei käytetä niin silloin sitä ei sitten käytetä. Aina voi lähteä takaisin Marokkoon jos haluaa huivia pitää.

Niin ja tämä näkemys maalta joka ei edelleenkään suostu puhumaan mitään muuta kieltä kuin omaansa. Minä ainakin pukeudun miten huvittaa, syön mitä haluan, uskon miten haluan ja minulle on ihan sama sopiiko tämä valtaväestölle vai ei. Sitä paitsi mitään maan tapaa ei ole olemassa, on vaan olemassa sen hetkinen enemmistö joka elää tietyllä tavalla. Väestö muuttuu, tavat muuttuu.

"Yli puoli miljoonaa suomalaista kokee vuosittain syrjintää. Euroopan laajuisen kyselytutkimuksen mukaan 15 prosenttia suomalaisista on kuluneen vuoden aikana kokenut syrjintää tai häirintää.

Yleisimmin kohdataan ikäsyrjintää ja toiseksi useimmin sukupuolista syrjintää. Eniten syrjintää ilmoittivat kokeneensa etnisiin vähemmistöihin kuuluvat.

Suomalaisten asenteet erilaisuutta kohtaan ovat hieman EU:n tasoa kielteisempiä.

Niin suhtaudutaan myös toimiin, joilla yritetään tasoittaa eri väestöryhmien työllistymistä."

-STT

Väestö muuttuu, tavat muuttuu.

Mutta se pointti onkin, että me päätämme sen, millä tavalla väestö muuttuu ja muuttuuko tavat ja mihin suuntaan.

Jos me päätämme, ettemme halua joutua islamisaation kohteeksi, niin sitten emme halua.

Tämä huivikeskustelu taas on mielestäni täysin naurettavaa, varsinkin kun se ei ole uskonnollinen symboli siten kuin vaikka meidän ristinmerkit kaulassa. Joidenkin naisten mielestä on soveliasta pukeutua huiviin ja joidenkin mielestä sitä ei tarvita - ei pitäisi kuulua valtiolle mitenkään mitä ihmiset päällensä laittavat. Kyllähän Venäjälläkin ja monessa muussa maassa etenkit vanhat naiset kulkevat edelleen huivitettuna. Ja ihan tosissaan, miten jonkun ihmisen huivinkäyttö liittyy mitenkään?

Miten on tuon lukutaidon laita?
Esimerkkinä mainittiin naisen esiintyminen ruumiin päästä varpaisiin peittävässä burkhassa poliisin ja sosiaaliviranomaisten luona.
Minun käsityksen mukaan burka on hieman eri asia kuin huivi. Jos ette satu muistamaan, niin suomessakin naiset ovat ennen huivia pitäneet, eikä sen suhteen pitäisi kellään olla mitään ongelmaa. Minä taas en luota yhteenkään ihmiseen, joka ei halua kasvojaan paljastaa, oli tämä valkoinen, musta, kristitty tai muslimi. Tämän Hijabin suhteen mulla ei ole mitään ongelmaa, koska se jättää kasvot paljaaksi.

Niin ja tämä näkemys maalta joka ei edelleenkään suostu puhumaan mitään muuta kieltä kuin omaansa. Minä ainakin pukeudun miten huvittaa, syön mitä haluan, uskon miten haluan ja minulle on ihan sama sopiiko tämä valtaväestölle vai ei. Sitä paitsi mitään maan tapaa ei ole olemassa, on vaan olemassa sen hetkinen enemmistö joka elää tietyllä tavalla. Väestö muuttuu, tavat muuttuu.

Ootko kuullut laeista? En viittaa pukeutumiseen vaan yleisemmin ihmisten tapoihin toimia ja elää. Lait on tehty kansalaisten parhaaksi. Tai niin minä ainakin sen mieltäisin, että prioriteettina on tässä maassa suomalaiset. Tosin on myönnettävä, että en ole harmikseni huomannut suomalaisten olevan mitenkään etusijalla.

Olen jo pitkään koittanut päästä ymmärrykseen ajatusmaailmastasi, mutta tuon postisi jälkeen tavoite täyttyi. Asenteesi kuvastaa hyvin maahanmuuttajien ajatusmaailmaa: "vittu me tehdään täällä mitä halutaan". Harmiani lisää se, että niin käsittämätön maahanmuuttopolitiikka kuin viranomaisten toiminta rikostapauksissakin (joissa on osallisina mamuja) vain ruokkivat tuota ajatusmaailmaa.

Miten on tuon lukutaidon laita? Minun käsityksen mukaan burka on hieman eri asia kuin huivi. Jos ette satu muistamaan, niin suomessakin naiset ovat ennen huivia pitäneet, eikä sen suhteen pitäisi kellään olla mitään ongelmaa. Minä taas en luota yhteenkään ihmiseen, joka ei halua kasvojaan paljastaa, oli tämä valkoinen, musta, kristitty tai muslimi. Tämän Hijabin suhteen mulla ei ole mitään ongelmaa, koska se jättää kasvot paljaaksi.

..kuinkakohan kauan saisin miehenä asioida kaupoissa, pankissa tai ylipäätän kulkea kaupungilla, samalla tavalla kasvot hunnutettuna kuin esim. jotkut somali naiset kulkevat (silmistäkään ei näe kuin viirut), ennen kuin virkavalta puuttuisi asiaan?

Totta, enkä ole kieltänytkään. Islam ei käske olemaan kiva kaikille. Islam myöskin puuttuu arkipäivän asioihin. Jos Muhammed ja Jeesus olivat molemmat yhteiskuntakriitikkoja, niin Jeesus puuttui hengellisiin asioihin ja myi asiaansa puheella tuonpuoleisesta, kun taas Muhammed antoi ohjeita senhetkiseen elämään. Onko joku sanonut että uskonnon tehtävä olisi tarjota hengellistä valaistumista ja gloriaa pään päälle?

Heh, no ei todellakaan käske olemaan kiva kaikille :D

Kerro mulle miksi pitäisi suvaita suvaitsematonta uskontoa? Tai toisin sanottuna, totalitaarista ideologiaa? Ja kyllä Koraani puhuu paljon "taivaasta", jossa on mm. ne 72 neitsyttä odottamassa marttyyrejä yms.

Jäin vähän epäilemään alussa, että mitäköhän tuosta videosta oikein tulee, mutta heppuhan puhui ihan asiaa.

Tämä huivikeskustelu taas on mielestäni täysin naurettavaa, varsinkin kun se ei ole uskonnollinen symboli siten kuin vaikka meidän ristinmerkit kaulassa. Joidenkin naisten mielestä on soveliasta pukeutua huiviin ja joidenkin mielestä sitä ei tarvita - ei pitäisi kuulua valtiolle mitenkään mitä ihmiset päällensä laittavat.

Menepäs kadulle katsomaan ja laske montako naista näet huivissa, prosentuaalinen osuus on aika pieni. Kyse on siitä, että pakko pukeutua huiviin johdetaan uskonnosta, eikä siinä paljoa kysellä naisen itsensä mielipiteitä.

Ranskassa puolestaan pyritään osoittamaan muslimitytöille, että he ovat samanlaisia nuoria naisia kuin muutkin ranskalaiset, ja vapaat toimimaan oman tahtonsa mukaan, eikä kuten isät tai veljet vaativat koraanin perusteella. Ihan hyvä minusta.

Armeija on siitä asiallinen paikka, että siellä ihmistä arvioidaan fyysisten ja psyykkisten kykyjen ja kestävyyden mukaan. On yhdentekevää, mitä ihonväriä, uskontoa tai sukupuolta sotilas edustaa, mahdollisuudet ja vaatimukset tulee olla samat.

Full Metal Jacketissa Gunnery Sergeant Hartman totesi asiaan:
"There is no racial bigotry here. I do not look down on niggers, kikes, wops or greasers. Here you are all equally worthless."

Varmasti rauhanturvaajana menestyy parhaiten sellainen, joka suhtautuu ennakkoluulottomasti niihin kulttuureihin ja uskontoihin, joiden piirissä toimii. Ei tämä poista kykyä ja tarvetta olla kriittinen, päinvastoin. Ainakin johtotasolla tekisi itsestään täyden pellen heittämällä kansainvälisissä joukoissa rasistisia kommentteja.

Huvittavaa, miten joidenkin mielestä sotilaan tulisi automaattisesti edustaa tätä "olen valkoinen mies ja siksi parempi kuin muut" - ajatusmaailmaa. Jos ei tähän muottiin suostu, on välittömästi sivari, idiootti jne. Joku Henry Rollins on hyvä esimerkki katu-uskottavasta sällistä, joka uskaltaa kyseenalaistaa tämänkaltaisen täysin perusteettoman hegemonian. Itse pyrin samaan, ja sijoitan jatkossakin mieluummin sodan ajan yksikkööni pätevän maahanmuuttajataustaisen kaverin kuin jonkun vitun säälittävän rillipäisen 65 kiloisen kynäniskainsinöörin (anteeksi yleistys, toivottavasti en loukannut).

Back
Ylös Bottom