Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kuitenkin kuten jo sanoin - maan huoltosuhteeseen maahanmuuttajilla on vain pienen pieni osa...suurin on suuren ikäluokat ja syntyvyyden vähentyminen. Mutta kun olette aiheesta huolissaan niin pitäisikö maastamuutto, ikäluokkajakauma ja syntyvyys vaikka jollain säädöksillä (kuten rajojen sulkeminen, eutanasia ja ehkäisykielto ;) ) saada toimimaan niin että pyramidi ois toisinpäin?
Sinähän se velmu oot. :hyper: Ei täällä kukaan "meistä" ole ollut huolissaan huoltosuhteesta, vaan SINÄ!! Sinähän se aloitit sanomalla, että on työvoimapula*, joka tulevaisuudessa vaan pahenee ja pitäisi tuoda tänne mamuja tekemään työt. "Meidän" mielestä taas pärjätään hyvin ilmankin ja huoltosuhde kyllä korjaa itse itsensä ihan "suomalaisporukalla", KUNHAN niitä mamuja ei tänne päästetä vääntämään sitä suhdetta vinooon.

Ja nyt sitten ehdottelet jotain ehkäisykieltoa....:hyper:

* Totta kai tiedän, ettet sinä tuota työvoimapulajuttua ole keksinyt itse. Viheroikeiston käytetyimpiä ja kuluneimipia sumutuskikkojahan tuo tässä mamuasiassa on.

mun linkki piti mennä tähän juttuuun iltasanomissa:

Ranska asetti tiukat ehdot maahanmuuttajille
23.10.2007 22:37
Ei välttämättä sieltä huonoimmasta päästä tuo laki. Olihan siinä yhdessäkin dokkarissa että perheenyhdistämisessä oli tullut äitiään vanhempi lapsi jne... DNA-testit saisi olla kaikille pakolliset. Moni rötös paljastuisi kohtalaisen nopeasti...

Ei välttämättä sieltä huonoimmasta päästä tuo laki. Olihan siinä yhdessäkin dokkarissa että perheenyhdistämisessä oli tullut äitiään vanhempi lapsi jne... DNA-testit saisi olla kaikille pakolliset. Moni rötös paljastuisi kohtalaisen nopeasti...
Kaikille DNA-testit pakollisiksi! Olis paljon helpompaa kun seuraavan joukkoraiskauksen jälkeen vois kattoo DNA-rekisteristä syylliset ja saman tien laittaa ne koneella takaisin sinne mistä tulivatkin...

Entä jos Suomi ottas käyttään Blue Card-systeemin?

Edit. Eikö tätä kaavailtu EUuhun pakolaisten takia..?

Katso se a-studio. Miksi musliminainen ei saa seurustella kristityn miehen kanssa? Miksi muslimimies kuitenkin saa seurustella kristityn naisen kanssa? Sairasta? Ainakin omasta mielestäni, enkä tuollaista kulttuuria halua lisää Suomeen.

Mun suomalainen kaveri on muuttamassa tammikuussa Suomeen...hänen miehensä on turkkilainen ja muslimi ja heidän poikansa on kastettu Suomen evlutiin! Miehen sisko on naimisissa kristityn miehen kanssa. Toinen ystäväni on marokkolainen...hänellä sama juttu ja hänen kaksoissisko ja kaksi muuta siskoa ovat naimisissa ei-muslimin kanssa.

Miten en yllättynyt, että hän ottaa "todisteeksi" vaihteeksi kaveripiiristään jonkun :D
Marlee, ei saa yleistää! Ehkä olet hieman rasisti kun yleistät kaverisi perusteella kaikki samanlaisiksi?

Islam on uskonto, vaikka onhan se toki osa monia kulttuurejakin.
Nuo kaikki mainitut ilmiöt ovat enemmän osa tapakulttuuria kuin uskontoa ja niitä esiintyy siitä riippumatta.

Ikävä palata näin vanhoihin asioihin, mutta välillä on muutakin tekemistä, kuin selata nettiä huvikseen.

Islam on nk. total religion, joka tarkoittaa sitä, että politiikan ja sitä kautta myös lainsäädännön tulee olla sopusoinnussa islamin arvojen ja säännösten kanssa. Käytännössä tämä siis tarkoittaa shariaa ja islamin läpitunkemaa yhteiskuntaa.

Eli islam ei ole vain uskonto.

Ikävä palata näin vanhoihin asioihin, mutta välillä on muutakin tekemistä, kuin selata nettiä huvikseen.

Islam on nk. total religion, joka tarkoittaa sitä, että politiikan ja sitä kautta myös lainsäädännön tulee olla sopusoinnussa islamin arvojen ja säännösten kanssa. Käytännössä tämä siis tarkoittaa shariaa ja islamin läpitunkemaa yhteiskuntaa.

Paitsi että islamiakin tulkitaan monella tasolla, kuten kristinuskoakin. Jotkut tykkää lukea tarkasti ja toiset vain sen osan jota heitä huvittaa. Mutta siinä olet oikeassa, että islamia luetaan useasti paljon tarkemmin.

Mun suomalainen kaveri on muuttamassa tammikuussa Suomeen...hänen miehensä on turkkilainen ja muslimi ja heidän poikansa on kastettu Suomen evlutiin! Miehen sisko on naimisissa kristityn miehen kanssa. Toinen ystäväni on marokkolainen...hänellä sama juttu ja hänen kaksoissisko ja kaksi muuta siskoa ovat naimisissa ei-muslimin kanssa.

No jos sä yleistät tuttavapiiristä tolleen, niin tiiän 2 suomalaista naista jotka on ollu naimisissa marokkolaisten kanssa, molemmat eronnut, toinen hakattu tosi paljon suhteessa, ja mies käytti huumeita, ja toinen ei oo kertonu miksi erosi. Suomalaisten keskinäisetkin avioliitot nykyään päättyvät valitettavan usein eroon, ja käytännössä jokaisella on ex-tyttöystäviä, ja hyvin suurella osalla ex-kihlattu/avokki, Avioliitoistakin vielä päättyy eroon lähes puolet, tosin tilastoa saattaa vääristää erään sukulaisnaiseni kaltaiset, jotka on ollu 3 kertaa naimisissa pelkästään.-.

Mutta Muslimi-Suomi-avioliitot ja suhteet perin harvoin ovat kovin kestäviä, tosin onhan sille, jos mä tapaisin tytön vaikka tänään, aika huono todennäköisyys että olisimme yhdessä vielä eläkkeellä, jos tapaisin tytön tänään, kannattaisi vedonlyöjän veikata suhteen kestoksi 1kk-2v.... Todennäköisyyttä merkittävästi heikentää eri kulttuuritausta.. ELi jos tapaisin jonkun kaukomaalaisen,päättyisi suhde varmasti 95% muusta syystä kuin puolison kuolemasta. tosin olen vahvasti siinä uskossa, että kyllä se seuraavakin naissuhde päättyy ennenkun varsinaisesti vakiintuu, ei sen puoleen..

^^Tämä on totta, ja onneksi löytyy myös niitä muslimeja, joiden mielestä politiikka ja uskonto tulee erottaa.

Miten en yllättynyt, että hän ottaa "todisteeksi" vaihteeksi kaveripiiristään jonkun :D
Marlee, ei saa yleistää! Ehkä olet hieman rasisti kun yleistät kaverisi perusteella kaikki samanlaisiksi?

Minusta omakohtainen kokemus on ihan riittävän hyvä todiste että kaikki ei oo niin mustavalkoista. Eihän sulla taas oo mitään muuta vastinetta kuin joku propaganda teoria...joku hengenheimolaisen tuote. Prosentit on helppo pykätä mihin suuntaan vaan. Tai sit sä käytät esimerkkejä tyyliin 'kuulin kerran et joskus jossaa Ruotsissa...'

Käytäntö usein eroaa teoriasta. Se et prosentit sanoo (kuten sanoivat) et Suomen kotouttamissuunnitelma on EUn paras ei välttämättä sano mitään käytännöstä. Se ehkä vaan kertoo et 100%ia kysymyksistä on esitetty ja saatu vastaukset. Siihen se totuus päättyykin.

Minusta on ihan hienoa jos on kokemuksia elävästä elämästä puolesta ja vastaan. Sulla ei oo yhtään. Mä voin lukea taulukoita ja raportteja...mutta lisänä on omat kokemukset --- ei vaan jostain kuultu stoori.

Ja kuten myös - sähän kans yleistät kaikki maahanmuuttajat samaan kategoriaan! Yritän vain herättää ajatuksia et maailma ei olekkaan ehkä niin kun se naapurion serkun kaiman ex-kolleega kerto. Mä kerron vaan yksittäisiä esimerkkejä - joita sulla ei oo. Mä olen tavannut kusipäitä suomalaisia ja samaan aikaan mun bestikset ja perhe ja itsekkin olen suomalainen, olen myös tavannut lähenteleviä turkkilaismiehiä (kerroin aiemmin) mutta tunnen henk koht myös todella mukavia turkkilaisia. Sama pätee jokaiseen kansallisuuteen mihin olen tutustunut...en suinkaan kaikkiin. Mutta uskon että joka maasta löytyy niitä hyviä ja pahoja. Ja myönsin jopa senkin että olen tavannut tasan 2 irlantilaisnaista jotka molemmat oli ihan painajaismaisia...ja toivon etten alkaisi yleistämään kun tapaan sen kolmannen! Yleistäminen on ihan inhimillinen juttu. Sä vaan et ees halua nähdä tai kuulla oikeita tosi tarinoita sun luuloja näkemyksiä vastaan. Jos mä kertosin sulle kuinka mun muslimi mies pakottaa mut huntuun ja hakkaa illat...ni sä uskosit heti.

Huomaa myös tällä palstalla (kuten muillakin) et ulkomaalaisia vastustavat hermostuu ja alkaa haukkumaan ja käyttämään kirosanoja yms...ja oppositio ei. Miks?

Ja jännä et ulkomaalaisia vastustavat ei nostata samanlaista hypeä ja vihantunteiden ryöppyä kun puhutaan siroista thaivaimoista tai kauniista venäläismimmeistä! Eli ne saa tulla...vaikka sitte laskemaan huoltosuhdetta...mut miehet pysyköön poissa. Etteivät vaan varasta suomalaisnaisia! Ei tossa mitään uutta oo. Vaikka mulla ei oo ollu kun tasan yksi ulkomaalainen mies...oma mieheni...niin silti oon saanu tosta kuulla oman kyläni pojilta! Et kyllä ne nyt koki kauheen menetyksen... Mut ei ne samanlaista hypee nosta ku yks porukasta meni naimisiin thaimaalaisen naisen kanssa...joka on sen miehen elätettävänä ja nostaa tukia.

Kyllä mä uskon et kristittykirkkokin ton kaavan mukaan ei oo vaan uskonto...kyllä meijän kulttuuriin se on tuonu paljon. Melkein kaikki juhlapyhätkin. Myös lainsäädäntä on hyvinpitkälle perustunu kirkonasioihin ja kirkosta tulevaan etiikkaan.

Ei se ole sen enempää kuin kristinuskokaan. Yhtälailla islamia voidaan poliittisoida tai irrottaa se siitä.

Esimerkiksi turkkilaiset ovat vieneet islamin ja politiikan erottamisen niin pitkälle, että siellä nousee karmea älämölö, jos islamia yritetään pikkuisenkaan hivuttaa politiikkaan. Muistat varmaan nämä suunnattoman kokoiset massamiekkarit äskettäin Turkissa, kun jollain poliitikolla oli uskonnollisia mielipiteitä ja taustaa.
Turkissa on muun muassa ollut osittainen huivikielto voimassa jo vuosikymmeniä ja kaikenlainen uskonnon esiin tuominen politiikassa tai valtiollisissa instituutioissa on tabu.
Ja silti lähes 99% turkkilaisista on kuitenkin muslimeita.

Ja jännä et ulkomaalaisia vastustavat ei nostata samanlaista hypeä ja vihantunteiden ryöppyä kun puhutaan siroista thaivaimoista tai kauniista venäläismimmeistä! Eli ne saa tulla...vaikka sitte laskemaan huoltosuhdetta...mut miehet pysyköön poissa. Etteivät vaan varasta suomalaisnaisia! Ei tossa mitään uutta oo. Vaikka mulla ei oo ollu kun tasan yksi ulkomaalainen mies...oma mieheni...niin silti oon saanu tosta kuulla oman kyläni pojilta! Et kyllä ne nyt koki kauheen menetyksen... Mut ei ne samanlaista hypee nosta ku yks porukasta meni naimisiin thaimaalaisen naisen kanssa...joka on sen miehen elätettävänä ja nostaa tukia.

Kyllä iteasiassa jos sä olet mies ja sun tyttöystävä on aasialainen tai venäläinen, saat kuulla aina siitä että mikä vittu sussa on ku et saa suomalaista naista, ja kauttarantain kuulet et sun seläntakana puhutaan että on se xxxxx ihan luuseri ku sillä on joku ryssäh***a, minkä se on kuitenkin ostanu jostain katalogista.

Mistäkö tiedän, siitä että oon tapaillu paria venäläistyttöä ja saanu kyllä kuulla seläntakana puhuttavan, et arvattiiha me että se on niin naisenpuutteinen luuseri nörtti, että ei se naista oikeesti saiskaa.. Ja noi ei oo mitää vakavia suhteita edes ollu, tunnen sellasia joilla on venäläinen tyttöystävä, ja ne on kanssa saanu kuulla siitä.

Toisekseen en mä oikee usko että jos menee pattayalta vaimon hakuun, se oisi mikään rakkaudentäyteinen ja onnellinen tarina, koska tytöllä saattaa olla pieniä taloudellisia motiiveita mukana.. Ei sil etteikö saattais kelvata hollywood-tähti.. vaikka Hayden Panettiere.. :)

edit: niin muuten tosiaan jep, Varsinkin naiset puhuu seläntakana niistä miehistä jotka ns. sekaantuu venakoihin, et ei ne niille ees kelpaisi.

En tajua miksi edes vaivaudun. Mistä Marlee päättelet, että olet ainoa, jolla on jotain todellista kontaktia ollut ulkomaalaisiin? Jos sanon, että kokemukseni perustuu tuhansiin/kymmeniin tuhansiin kontakteihin ei mennä kovin kauas. Tämän LISÄKSI luen lähes kaikki uutiset lähimaailmasta, katson keskiarvoja tilastoista niin rikollisuuden kuin työllistymisen kannalta, sekä käytän omaa järkeäni. Että pidä sinä vain mielipiteesi muutaman ystäväsi perusteella, niin minä jatkan katsomista kokonaiskuvaan, ok?

Älä vaivaidu vastaamaan tähän, sillä tämä oli viimeinen viestini ketjuun. Joku muu saa jatkaa pään hakkaamista seinään.

Ja voit tunkea noi stereotypia "Ne vie meidän naiset"-jutut sanonko minne. Uskomatonta.

Marlee,

kun täällä nyt on tuollainen kosmopoliitti kirjoittelemassa niin pystyisitkö vastaamaan tähän (ihan siis oma subjektiivinen näkemyksesi, lueskelin kyllä noita viestejäsi mutta jos saisi kiteytyksen):

Kaikki tietää tutun fraasin 'kulttuurin rikastuminen'. Mitä on tämä rikastuminen? Mikä on se hyöty ja rikkaus, joka monikulttuurisuudesta seuraa?

Back
Ylös Bottom