Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Yksi hurjimmista väitteistä, joka on varmasti pääosin tottakin, on että koko tietoyhteiskunta perustuu sille että riskiraha löysi 80-luvulla innovatiiviset tietotekniikkayhtiöt ja mahdollisti niiden kasvun. Sellaista ei voisi tapahtua pelkällä tulorahoituksella koska tuotteiden kehittely maksaa helvetin paljon mutta tuo kassavirtaa vasta pitkän ajan päästä.

Tuli kyllä sellainen dejavuu-fiilis, ihan kuin tästä olisi puhuttu ennenkin :D

Itse asiassa aika hassu kysymys, miten usein oikein edes luulet törmääväsi menestyvän kasvuyrityksen omistajaan netin keskustelupalstalla...

Ajattelin olla varovainen ja laitoin sen kolmoseksi, joka sekin on suuri parannus nykyiseen tilaan, jossa yrittäjyys on prioriteetti numero kaksisataakolmetoista.

Mitä tapahtuikaan it-kuplalle? Syynä liian nopea kasvu. No Rytsölät onnistuivat.

Jep, dejavuu fiilis.:rolleyes:

Minulla on jonkinlainen addiktoituminen tähän poliittiseen keskusteluun haasteena. Kun vielä täällä saa hyvää vastusta, niin ei tahdo irti päästä:D

Vankkumaton mielipiteeni on, että pörssistä on ihmiskunnalle pitkässä juoksussa enemmän haittaa kuin hyötyä. Piste.

It-kuplan syynä oli kupla ja hypetys, siis arvostus ilman mitään pätevää syytä. Jeejee, tämä uusi tekstaripalvelu valloittaa maailman. Eikös Rytsölät ole nykyään molemmat jo konkurssissa? Se nuorempi ainakin.

Onhan Nokiakin kasvanut "liian nopeasti", silti sillä menee ihan hyvin.

Niille, jotka eivät halua äänestää Halla-ahoa, koska Jussi on perussuomalaisten listoilla, haluaisin lainata pari sanaa "suosikkiajattelijaltani" Reetta Rädyltä, tai tarkkaanottaen hänen siskoltaan:
"Se sanoi, että jos ei äänestä väärien puolueiden oikeita ehdokkaita, ei anna puolueille mahdollisuutta muuttua."
Näinhän se on. Jos äänestämme halla-aholaisia lisää perussuomalaisten eduskuntaryhmään, niin luonnollisesti puolueen suunta muuttuu halla-aholaisemmaksi.

Totta puhut. Jos äänestää Halla-ahon kaltaisia eduskuntaan,tulee myös sen mielipiteet sinne. Ainakin Perussuomalaisissa on periaate,että puolue ei vaikuta ihmisen mielipiteeseen eduskunnan äänestyksissä. Muistan Raimon ja Timon kanssa käydyisä keskusteluissa ,vaikkei kumpikaan määrää toisen mielipiteitä,osuu ne aika usein yksiin. no pointtinihan se että suurissa puolueissa yksittäinen edustaja menee puolueen kannan mukaan,mutta Perussuomalaisissa on eri käytäntö.
Onhan tältäkin vaalikaudelta esimerkkejä,muistaakseni SDP:n rivit hajosivat siellähän jaettiin jo sanktioita siitä.

Miksi tuo Halla-aho ei osallistu itseään koskevaan keskusteluun? Eikö uskalla?
Varmasti lukee tätä, koska bannerikin näyttää tuolla olevan.

Arvataanko Hallan äänimäärä? Veikkaukseni on 500.

Eiköhän hänellä ole töidensä ja kampanjansa lisäksi parempaakin tekemistä, kuin kinastella nettifoorumeilla. Veikkaisin, että saa pelkästään pakkiksen lukijakunnalta tuon 500 ääntä. Pakkista lukee jäsenten lisäksi todella moni muukin.

Enempää en tässä kiireessä ehdi vastaamaan kuin että olisihan se toki kiva että kaikki kasvaisi tulorahoituksella, mutta kun investointien kautta se tekninen kehitys ei välttämttä ole kovin nopeaa. Poistetaan Suomesta pörssi niin saavatpahan muiden maiden paljon pääomaa vaativat yritykset kokoon vaikkapa yhden teollisuuslaitoksen kun Suomalaisella yrityksellä siihen kestäisi 20 vuotta, jonka jälkeen muiden maiden yriityksien tekninen kehitys on ollut arvioolta 1000% nopeampaa.

En ole yrityksen omistaja, vain poloinen opiskelija. Rydin mukaanhan asiasta ei edes saa keskustella ellei itse ole kasvuyrityksen omistaja. Ja kuten Ryti neutraalillekin taisi sanoa, että turha vinkua jos olet vain joku kämänen palkansaaja; mitenhän mä opiskelijana enää uskaltaisin argumentoida noihin juttuihin. Jos tosiaan suhde kasvamiseen kertakaikkiaan on, että se tulee tehdä tulorahoituksen voimin, niin ok. Ilman pörssiä kuitenkaan asiat eivät olisi tällä mallillla näin nopeasti.

Enempää en tässä kiireessä ehdi vastaamaan kuin että olisihan se toki kiva että kaikki kasvaisi tulorahoituksella, mutta kun investointien kautta se tekninen kehitys ei välttämttä ole kovin nopeaa. Poistetaan Suomesta pörssi niin saavatpahan muiden maiden paljon pääomaa vaativat yritykset kokoon vaikkapa yhden teollisuuslaitoksen kun Suomalaisella yrityksellä siihen kestäisi 20 vuotta, jonka jälkeen muiden maiden yriityksien tekninen kehitys on ollut arvioolta 1000% nopeampaa.

En ole yrityksen omistaja, vain poloinen opiskelija. Rydin mukaanhan asiasta ei edes saa keskustella ellei itse ole kasvuyrityksen omistaja. Ja kuten Ryti neutraalillekin taisi sanoa, että turha vinkua jos olet vain joku kämänen palkansaaja; mitenhän mä opiskelijana enää uskaltaisin argumentoida noihin juttuihin. Jos tosiaan suhde kasvamiseen kertakaikkiaan on, että se tulee tehdä tulorahoituksen voimin, niin ok. Ilman pörssiä kuitenkaan asiat eivät olisi tällä mallillla näin nopeasti.

En ole sanonut, että pörssi pitäisi poistaa. Pitäisi luoda PK-sektorille tasavertaiset mahdollisuudet kilpailla pörssiä vastaan. Näin Virossa on tehty.

En ole ketään sanonut "kämäseksi palkansaajaksi". Kysäisin vain, että kummalla puolella viivaa ollaan, maksaja vai saaja. Suomessahan 54% kotitalouksista on jo saama puolella. Siis 46% elättää niitä.

Sekin on varmaan Tuomaksen mielestä okei?

Veikkaan että omassa yrityksessäsi raha- ja päätösvalta on harvemmalla kuin keskimääräisessä pörssiyhtiössä. Pörssin sielu on hajauttaa omistajuutta, ja siitä voi mielenkiintoisen tarinan lukea keskiajan löytöretkeilijöistä niinkuin vinkkasin. Osakeyhtiö syntyi kun kalliit kauppalaivat lähetettiin merille eikä ollut takeita niiden perillepääsystä, joten syntyi tarve hajauttaa omistus.

Tottakai, koska se tuo koko maailmaan hyvinvointia parhaalla mahdollisella tavalla. Kyllähän siinä sivussa pääsee itsekin rikastumaan jos vaan on rikastumisenhaluinen.

Uskomatonta tyhmyyttä. Kun sanoin, että PK-yrityksille pitäisi luoda paremmat mahdollisuudet kilpailla pörssiyhtiöitä vastaan, tarkoitin juuri päätöksenteon ja rahavirtojen hajauttamista LUONNOLLISESTI. Varmasti ovat asiat paremmin, jos millä alalla tahansa on 50 pienempää toimijaa, kuin vaikkapa 3 isoa.

Pörssiyhtiöiden henkeen kuuluu usein myös pienempien tappaminen. Kun mennään sijoittajien rahoilla jollekin markkinalle, myydään tuotetta toisinaan alihintaan kunnes pienet toimijat kuolevat. Sitten hinnat nostetaan ja rahastetaan. Tästä on lähipiirissä esimerkkejä, pienyrittäjiä on jopa uhkailtu, että jos eivät myy yritystään pörssiyhtiölle, ne nitistetään muilla keinoilla.

Koko maailmaan hyvinvointia? Vai on maailma nyt menossa mielestäsi hyvään suuntaan? Tämä pleneetta on saastuneempi kuin koskaan, eläinlajeja kuolee sukupuuttoon, ilmasto lämpenee... Mutta osakekurssit täytyy pitää korkealla..

It-kuplan syynä oli kupla ja hypetys, siis arvostus ilman mitään pätevää syytä. Jeejee, tämä uusi tekstaripalvelu valloittaa maailman. Eikös Rytsölät ole nykyään molemmat jo konkurssissa? Se nuorempi ainakin.

Onhan Nokiakin kasvanut "liian nopeasti", silti sillä menee ihan hyvin.

Niin, vesi hakee aina tasonsa. Kuten kävi Rytsölöillekin. Mutta pörssin kautta mokoma kupla oli mahdollinen.

Nokia kasvaa käsittääkseni ihan tulorahoituksella. Ainakin rahaa on kassassa aivan järjettömästi.

Schumpeteriläisen luovan tuhon mukaan on yhteiskunnallekin edullisinta, että heikoimmat nyrkkipajat menevät konkurssiin, koska sitä kautta niihin sitoutunut pääoma(myös inhimillinen) saadaan ohjattua paremmin tuottaviin kohteisiin. Ehkäpä Suomessa menee niin kovin paljon yrityksiä konkurssiin laman aikana, koska täällä yrittäjiksi hakeutuvat väärät ihmiset? Kovin usein maakunnan teollisuuslaitoksen siirtyessä esim. Kiinaan, lähtevät sieltä potkut saaneet ihmiset kokeilemaan siipiään yrittäjänä ilman hyvää liiketoimintamallia, kun ei muualta töitä saada.

Kai sinunkin yrityksellä tarkastellaan yrityksen tuloksentekokykyä ja taloudellista tilannetta usemmin kuin 25 vuoden välein? ;)

Lähes kaikki yritykset katoavat lopulta. Tai ainakin nimi muuttuu.

Meidän yrityksessä tehdään pitkäjänteistä työtä, toivottavasti tätä jatkavat minun lapseni jossain muodossa. Ainakin yrittäjyyteen heitä kasvatan.

Takana on nyt 10 vuotta tasaista kasvua tulorahoituksella. Toki jotain autoja tai tietokoneita on joskus liisattu.

Missä se Halla luuraa? Koita nyt tulla ulos kaapista:D Emme me purematta niele.

Eiköhän hänellä ole töidensä ja kampanjansa lisäksi parempaakin tekemistä, kuin kinastella nettifoorumeilla. Veikkaisin, että saa pelkästään pakkiksen lukijakunnalta tuon 500 ääntä. Pakkista lukee jäsenten lisäksi todella moni muukin.

Töidensä? Mitä töitä Halla tekee?

En usko, että pakkislaisten enemmistö on niin tyhmiä, että äänestävät miestä eduskuntaan, jonka ainoa teema on monikulttuuriuden vastustaminen.

Voinhan olla väärässäkin?

En ole sanonut, että pörssi pitäisi poistaa. Pitäisi luoda PK-sektorille tasavertaiset mahdollisuudet kilpailla pörssiä vastaan. Näin Virossa on tehty.

En ole ketään sanonut "kämäseksi palkansaajaksi". Kysäisin vain, että kummalla puolella viivaa ollaan, maksaja vai saaja. Suomessahan 54% kotitalouksista on jo saama puolella. Siis 46% elättää niitä.

Sekin on varmaan Tuomaksen mielestä okei?

Ensinnäkin, jo tuollaisella vastakkainasettelulla et itse anna toisille tilaa ja mielestäni argumentaatiosi liittyvät siihen, kuinka paljon kukin tienaa ja onko kokemusta yrittämisestä. Voin itse sanoa, että en tienaa juuri mitään tällä hetkellä. Lomat menevät kylläkin aina töissä ja muuten olen kokopäiväinen opiskelija eli saamapuolella. Jos se tekee musta vähemmän kelpoisen keskustelemaan aiheesta niin ok! Ainoa mitä en ymmärrä, että miksi minun mielestäni on ok, että 46% elättää toisia, mistä ton siis repäsit?

PK-yritysten vahvuus nimenomaan on palveluissa ja differoinnissa (palvelun tai tuotteen) ja jokaisen yrityksen tavoitehan on päästä luonnolliseen monopoliin, totta kai. Siihen on olemassa markkinaoikeudellisia lakeja, jotta näin ei kuitenkaan tapahtuisi. Itsehän olen sanonut, että yritysostot ovat kannattavia Suomessa nimenomaan rankaisevasta veropolitiikasta, sillä yritysostoin ei joudu maksamaan veroa samalla tavalla kuin myyntivoitosta.

Jos halutaan keskustella järkevästi, niin älä kiitos enää suuremmin nimittele tai väheksy sitä toista osapuolta; se tekee Sinusta Alarikin ja kuljetusalan tasoisen nimittäin ;)

Töidensä? Mitä töitä Halla tekee?

En usko, että pakkislaisten enemmistö on niin tyhmiä, että äänestävät miestä eduskuntaan, jonka ainoa teema on monikulttuuriuden vastustaminen.

Voinhan olla väärässäkin?

Eikös tuo ole kieltentutkija ja historiallisen slavistiikan tuntiopettaja?

On sanomattakin selvää, että valtion talousasiat ym. poliittiset linjaukset hoidetaan tulevallakin vaalikaudella kolmen suurimman toimesta. Minun mielestäni ne kolme edustavat samaa paskaa eri paketissa.

Halla-aho on käytännössä ainoa vakavasti otettava henkilö, joka uskaltaa puhua mokuilun tuottamista ongelmista niiden oikeilla nimillä. Hän tuskin saisi läpimennessään suurempia aikaiseksi, mutta olisipahan siellä Arkadianmäellä edes joku, jonka päätä suvaitsevaisuusvillitys ei ole täysin sumentanut.

Lisäksi Halla-aho on sen verran koulutettu ja älykäs mies, että samanlaista juntti-ignorointia, kuin mitä Halmeen kanssa oli havaittavissa, ei häneen mitenkään voida soveltaa. Olisi suorastaan nautinnollista kuulla, kuinka Halla-aho pistäisi jauhot suuhun jollekin Eva Bideelle tai vastaavalle mokuidiootille. Huomaisivat nekin, ettei hysteerinen rasismikirkuna tehoa ihan kaikkiin. Saattaisipa Halla-aho jopa rohkaista muita mahdollisesti ajatuksensa jakavia avaamaan suunsa.

Siksi minä äänestäisin Halla-ahoa, jos olisin samassa vaalipiirissä.

Lomat menevät kylläkin aina töissä ja muuten olen kokopäiväinen opiskelija eli saamapuolella.

...eli Suomeksi sanottuna elät talvet porukoiden rahoilla tai perinnöllä, muuten ei kokopäiväopiskelu ole Suomessa mahdollista. Tai sitten saat kesätöistä 5000 euroa kuussa lapaan.

Tuo Ryti on tehnyt 10 vuotta 60-tuntisia työviikkoja elättääkseen itsensä ja vielä työllistääkseen muita, ja noussut omin voimin alemmista sosiaaliluokista rahamieheksi. On aika loogista, että hän katsoo omaavansa enemmän lihaksia esittää näkemyksiään kuin ne, jotka kirjoittelevat isän maksamalta koneeltaan niitä juttuja mitä ovat koulusta oppineet. Rytin jutut pohjaavat elämänkokemukseen.

...eli Suomeksi sanottuna elät talvet porukoiden rahoilla tai perinnöllä, muuten ei kokopäiväopiskelu ole Suomessa mahdollista. Tai sitten saat kesätöistä 5000 euroa kuussa lapaan.

Tuo Ryti on tehnyt 10 vuotta 60-tuntisia työviikkoja elättääkseen itsensä ja vielä työllistääkseen muita, ja noussut omin voimin alemmista sosiaaliluokista rahamieheksi. On aika loogista, että hän katsoo omaavansa enemmän lihaksia esittää näkemyksiään kuin ne, jotka kirjoittelevat isän maksamalta koneeltaan niitä juttuja mitä ovat koulusta oppineet. Rytin jutut pohjaavat elämänkokemukseen.

Thanks Urski! Hienoa saada tukea, kun nuo vasemmistolaiset yrittää kyykyttää. Lasken vasemmistolaisiksi kaikki, jotka pyrkivät vapaata yritystoimintaa haitata tai puolustavat harvainvaltaan pyrkivät aatesuuntia kuten pörssiä. Sosialistisella aatteella ja "pörssiaattella" ei ole juurikaan eroa.:D

Oikeistolainen ajattelu pohjautuu yksilönvapauteeen ja yksityisyrittäjän vapauteen. Olen henkeen ja vereen oikeistolainen.:whip:

En ole muuten ollut kovin kauaa "rahamies", vain muutamia vuosia. Olen kuitenkin tuottanut samaan aikaan 80% enemmän verotuloja tähän yhteiskuntaan kun olen saanut itse palkkaa.

"Rahamiehenä" pysyminen on vähintään yhtä työlästä kuin siihen asemaan pääseminen. Samoin on työlästä tuottaa joka vuosi se lähes miljoona euroa verotuloja valtiolle.

Tuomasten, Raejuustojen ja muiden viisastelijoiden on helppo sieltä talousteorioitansa huudella. Mutta mitkä ovat miesten teot? Samaa sarjaa lienee tämä Halla-aho, joka ei uskalla edes keskusteluun osallistua. Tässä olisi nyt hieno paikka testata omaa poliittista kestävyyttä.

Voisin vaikka Hallaa äänestää, jos hän muuttuisi hiirestä mieheksi ja tulisi mukaan keskusteluun.

Kenen mielestä "kielentutkija" on niin vahva ammatti, että se antaa pohjaa lähteä esimerkiksi yritysverolakeja säätämään?

Ainoa mitä en ymmärrä, että miksi minun mielestäni on ok, että 46% elättää toisia, mistä ton siis repäsit?

Itsehän olen sanonut, että yritysostot ovat kannattavia Suomessa nimenomaan rankaisevasta veropolitiikasta, sillä yritysostoin ei joudu maksamaan veroa samalla tavalla kuin myyntivoitosta.

Jos halutaan keskustella järkevästi, niin älä kiitos enää suuremmin nimittele tai väheksy sitä toista osapuolta; se tekee Sinusta Alarikin ja kuljetusalan tasoisen nimittäin ;)

Ihan sama pidätkö minua "kuljetusalan tasoisena". En minäkään sinua kirjoitustesi perusteella mopolähettiä korkeammalle arvosta.:D Muuten voit olla ihan hyvä jätkä.

Tuota toista kappaletta en ole sanonut, siis yritysostoista mitään.

Ajattelin, että pidät Suomen nykyistä elatussuhdetta (46% maksaa, 54% saa) hienona, koska niin kovasti pörssivetoista taloutta puolustat. Ihan kohta elatussuhde on 40/60. Sitten varmaan pörssiyhtiöt tulevat apuun ja alkavat luoda Suomeen uusia työpaikkoja?

Voisin vaikka Hallaa äänestää, jos hän muuttuisi hiirestä mieheksi ja tulisi mukaan keskusteluun.

Kenen mielestä "kielentutkija" on niin vahva ammatti, että se antaa pohjaa lähteä esimerkiksi yritysverolakeja säätämään?

H-A keskustelee omalla palstallaan. Eipä H-A yritysveroasiaa pidäkään vaaliteemanaan. Jokainen äänestäköön henkilöä jonka katsoo edustavan omia arvojaan ja tarpeita.

Back
Ylös Bottom