Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Näyttää komut tulleen heiluttamaan omaa ideologista lippuaan tänne kun jo puhutaan kosher-äpäristä ja roistovaltioista. Yhdestäkään asiasta ei voi puhua, ei edes mainoksista tai varpaiden väliin muodostuvasta liasta, ettei nämä kouhuttajat jo jotenkin tuo siihen 'roistovaltiota' mukaan tavalla tai toisella. Nämä Suomen Alex Jonesit kyllä pitää huolen siitä, ettei kukaan ota vasemmistoa tosissaan :)
En tiedä käsititkö nyt ihan oikein, mutta pointti oli se (ainakin minun kohdallani), että kellä on oikeus määrittää ketä saa pitää hallussaan ydinasetta ja ketä ei. Ja miten vasemmisto liittyy mielestäsi pelkästään ydinaseiden vastustajiin? Ei se minusta kommaria tee, jos sanon Israelin ja USA:n olevan yhtä perseenreikiä kuin "Pahan akselin" valtiot.

Motiiveja voi olla muitakin.
Täällä tuntuisi ainakin olevan enemmän Islamin, kuin "mutakuonojen" vastustajia.
Ei se välttämättä perustu siihen ihonväriin, vaikka niin on helppo väittää ja leimata yksinkertaisiksi rasisteiksi.

Ja tuo viittaa lähinnä "En ole rasisti..."-ketjun aktiivikirjoittajiin. Tietysti
on mahdotonta sanoa millä kannalla ovat he, jotka eivät mitään sanoneet.

Maahanmuuton pitäisi aina olla "luonnollista", ei valtion puolesta tapahtuvaa väestönsiirtoa tai "monikulttuurisen yhteiskunnan" luomista.

Luonnollinen maahanmuutto tarkoittaa työn perässä tulevia tai vaikkapa avioliiton kautta. Korkea sosiaaliturva on yksi asia, joka houkuttelee Suomeen ei-toivottua maahanmuuttoa.

Jälleen kerran vasemmistolainen ja oikeistolainen ajattelu vastakkain.

Jos Halla-aho on oikeasti fiksu niin miksi hänen vaaliohjelmassaan ei ole sanaakaan taloudesta, työstä, palveluista tai yrittäjyydestä? Eikö politiikkaan mennä hoitamaan näitä asioita ensisijaisesti?

Mutta suurin hyötyjä on ollut suomalainen pienituloinen, ruuan hinta on pudonnut 10%. Pienituloisilla saattaa mennä puolet tuloista ruokaan, joten merkittävää positiivista kehitystä heille.

Paskan latvat. Lasken itseni opiskelijana suomalaiseksi pienituloiseksi, ja muistan hyvin kuinka 10v sitten sai 50 markalla kaupasta suht ison kassillisen ruokaa. Nykyään 20€ on ruokakaupassa todella pieni raha. Se, että olisiko ruoka ilman jäsenyyttä vielä kalliimpaa, on täysin samantekevää. Vaikka tukkuhinnat olisivatkin hieman laskeneet, niin siitä ovat hyötyneet lähinnä kauppiaat.

Paskan latvat. Lasken itseni opiskelijana suomalaiseksi pienituloiseksi, ja muistan hyvin kuinka 10v sitten sai 50 markalla kaupasta suht ison kassillisen ruokaa. Nykyään 20€ on ruokakaupassa todella pieni raha. Se, että olisiko ruoka ilman jäsenyyttä vielä kalliimpaa, on täysin samantekevää. Vaikka tukkuhinnat olisivatkin hieman laskeneet, niin siitä ovat hyötyneet lähinnä kauppiaat.

Kyllä se vaan on suhteellisesti laskenut. Minäkin muistan ajan 10 vuotta sitten, ei silloin 50 markalla (8 eurolla) niin kauhean paljon ostettu. Saattaa olla, että ostat laadukkaampaa ruokaa nykyään. Kyllä maksalaatikkoa ja pakastepizzoja saa todella paljon 8 eurolla ;)

Pienet ostokset kuten kahvikuppi tai pullat ovat kallistuneet. Samoin olut. Mutta se johtuu siitä, että useimmat ihmiset pitävät 5 euroa lähes 5 markkana. Numeerinen harha siis.

Virossa odotellaan kieli pitkällä euroa kahvilabisneksessä, koska kahvikupista joutuu siellä pulittamaan 25-30 kruunua (lähes saman kuin oluesta), joka tuntuu paljolta, mutta 2 euroa tuntuisi suorastaan halvalta.

Tänään olin salilla ja menin tekemään taljaan selkää. Vaihdoin siihen tangon ja tein pari sarjaa. Sitten eräs somali tuli sanomaan kun olin ollut siinä jo noin 5 min, että hän oli tässä. No sitähän me valkoisetkin teemme, mutta en minä vaan kehtaisi. Jätkää ei nimittäin näkynyt mailla eikä halmeilla, kun siihen menin.

Tänään olin salilla ja menin tekemään taljaan selkää. Vaihdoin siihen tangon ja tein pari sarjaa. Sitten eräs somali tuli sanomaan kun olin ollut siinä jo noin 5 min, että hän oli tässä. No sitähän me valkoisetkin teemme, mutta en minä vaan kehtaisi. Jätkää ei nimittäin näkynyt mailla eikä halmeilla, kun siihen menin.
No mahtaa vituttaa...ja pointti oli? Sorry, mutta jäi hieman epäselväksi mitä haluat sanoa.

No pakastepitsathan maksavat 1-2 euroa kipale, että ei sillä 8 eurolla kovin montaa saa. Kyllähän tuo ruoka on melko kallista muutenkin, kun ajattelee paljoko sitä kuukaudessa saa sillä noin 100 eurolla joka jää opintotuesta ruokaan per kk.

Perustavaa laatua oleva ero

Janne kiteytti pointin yhdelta kannalta erinomaisesti.

'Tässä maassa on paljon vakavampiakin asioita, joihin pitäisi puuttua. Kuten esim. verotus.'

Kun ei ole. Se vääjäämätön ero on siinä, että verotusta voi muuttaa vaikka kahden viikon välein. Monikulttuuria et. Se on lopullista. Siitä ei pääse koskaan enää eroon.

Olen vuosien varrella matkustellut paljon ja ollut duunissa useassa maassa ja monissa kaupungeissa. Ja sitä sama meininkiä, mikä näkyy nyt jossain Ruotsissa en tänne halua. Suomi on tämänvärisenä maailman paras maa.

Olin kyllä epäuskoinen, mutta kahlasin tämän herra Halla-ahon näkemykset läpi ja hän vakuutti. Logiikallaan, älyllään ja vastaansanomattomalla totuudella siitä, mikä on nykyisen menon jatkumisen lopputulema.

Enkä olisi koskaan, en koskaan :eek: kuvitellut äänestäväni persuja. En itse asiassa äänestä nytkään, vaan äänestän tätä jannua henkilönä.

Jos Halla-aho on oikeasti fiksu niin miksi hänen vaaliohjelmassaan ei ole sanaakaan taloudesta, työstä, palveluista tai yrittäjyydestä? Eikö politiikkaan mennä hoitamaan näitä asioita ensisijaisesti?

Tuossa ne syyton varsin selkeästi selvitetty:
http://www.halla-aho.com/jussi/vaalit/index2.html

Ja täältä löytyy jotain mielipiteitä muihin teemoihin:
http://www.halla-aho.com/jussi/vaalit/muita.html

Se on sitten äänestäjän arvovalinnoista kiinni priorisoiko asiat samalla tavalla ja näkeekö uhan kuten Halla-aho. Minä näen ja ääni on tulossa. Halla-aho on aito protesti monikulttuurikehitykselle ja oikeastaan myös ainoa. Kokoomuksesta, jota itse tapaan äänestää, löytyy kyllä siitäkin järkeviä ja itsenäiseen ajatteluun kykeneviä ehdokkaita, mutta valitettavasti monikulttuurikysymyksessä nämä ovat täysin sidottuja puolueen linjauksiin.

Monikulttuurisuus on tällä hetkellä täysin tunteella tehty päätös, jota agressiivisimmin eteenpäin ajaa tietysti vihervasemmisto "oikeiston" hymistellessä vieressä. Yhtäläisyydet lisäydinvoimakeskusteluun tulee mieleen muutoin, mutta valitettavasti mokuilusta ei vaan saa edes keskustella. Ja siihen mistä ei saa edes keskustella ei varmasti ole luvassa myöskään muutosta. Ummehtunut "ei saa sanoa mitään ettei vaan leimaudu razziksi" ilmapiiri on tappanut kaiken kriittisen keskustelun ja siitäkös vihervasurit riemuitsee. Tabujen rikkojaksi, so. keskustelun avaajaksi, ainakin itse Halla-ahoa aion äänestää.

No pakastepitsathan maksavat 1-2 euroa kipale, että ei sillä 8 eurolla kovin montaa saa. Kyllähän tuo ruoka on melko kallista muutenkin, kun ajattelee paljoko sitä kuukaudessa saa sillä noin 100 eurolla joka jää opintotuesta ruokaan per kk.

Yhtä paljon kuin minua ottaa päähän hallitsematon maahanmuutto, minua vituttaa valittavat opiskelijat. Jos opintotuki on liian pieni, muuttakaa jonnekin muualle missä luulette asioiden olevan paremmin! Olisitte onnellisia, että edes jotain maksetaan.

Menkää töihin viikonloppuisin ja leipokaa itse pizzanne, varmana on halpaa.

Saatana mikä pullamössösukupovi! Ennen otan Suomeen vaikka 10 tuhatta ahkeraa kiinalaista, jos samalla joku ottaisi saman verran vaihdossa näitä kaikesta narisevia hyvinvointivaltion "opiskelijoita".

Niin no, ainakin täällä Oulussa on vaikeahkoa saada töitä noin koulun oheen.

Yhtä paljon kuin minua ottaa päähän hallitsematon maahanmuutto, minua vituttaa valittavat opiskelijat. Jos opintotuki on liian pieni, muuttakaa jonnekin muualle missä luulette asioiden olevan paremmin! Olisitte onnellisia, että edes jotain maksetaan.

Menkää töihin viikonloppuisin ja leipokaa itse pizzanne, varmana on halpaa.

Saatana mikä pullamössösukupovi! Ennen otan Suomeen vaikka 10 tuhatta ahkeraa kiinalaista, jos samalla joku ottaisi saman verran vaihdossa näitä kaikesta narisevia hyvinvointivaltion "opiskelijoita".

No muuta sä sen firmas kanssa sinne Viroon, jos siellä on kerta niin ihanaa. Ei tarvitse rahoittaa suomalaista yhteiskuntaa.

PS. En itse nosta opintotukea, mutta koko systeemi on silti täysin perseestä.

Tuossa ne syyton varsin selkeästi selvitetty:
http://www.halla-aho.com/jussi/vaalit/index2.html

Ja täältä löytyy jotain mielipiteitä muihin teemoihin:
http://www.halla-aho.com/jussi/vaalit/muita.html

Luin läpi antamasi linkit. Ei mitään muuta sanomaa tai näkemystä oikeista asioista kuin tuota populistista maahanmuuttopolitiikkaa. Samaa surkeaa sarjaa Soinin kanssa.

Itse asiassa Halla-Aho vastustaa "koulusta trendikkäille höttöaloille" ja vaati lisää suorittavan työn tekijöitä. Omin sanoin mies kertoo itsestään ja höttöelämästään näin:

"Valmistuttuani keväällä 2000 filosofian maisteriksi pääsin jatko-opiskelijaksi ja opetusministeriön palkkaamaksi tutkijakoulutettavaksi yliopistolle. Väittelin filosofian tohtoriksi keväällä 2006. Olen toiminut muiden hankkeiden ohella historiallisen slavistiikan tuntiopettajana vuodesta 2000 sekä kirjoittanut kursseilla käytettyjä oppimateriaaleja. Vuosina 2005-2006 olin hoitovapaalla lasten kanssa ja vietin runsaasti aikaa hiekkalaatikolla."

KAKSI VUOTTA HIEKKALAATIKOLLA! Siinä suomalaiselle nuorisolle esikuva!

Mitä hyötyä tuollaisesta miehestä on tälle yhteiskunnalle? Ei mitään mielestäni.

No muuta sä sen firmas kanssa sinne Viroon, jos siellä on kerta niin ihanaa. Ei tarvitse rahoittaa suomalaista yhteiskuntaa.

PS. En itse nosta opintotukea, mutta koko systeemi on silti täysin perseestä.

Firmani toimii jo monessa maassa, mm Norjassa, Virossa ja Portugalissa. Joka maassa rahoitetaan paikallista systeemiä, kuten kaikki yritykset tekevät. Suomessa siitä ollaan vähinten kiitollisia. Ei ihme, että isommatkin täältä lähtevät.

Hohhoijaa... inflaatio? anyone?

Tutkimusten mukaan hinnat suhteessa palkkoihin ovat hieman laskeneet kymmenen vuoden takaisesta, vaikka se kuinka sinusta tuntuisikin erilaiselta.

KAKSI VUOTTA HIEKKALAATIKOLLA! Siinä suomalaiselle nuorisolle esikuva!

Ihan hyvä esikuva. Jos esimerkiksi vaimo tienaa sillä hetkellä paremmin niin eiköhän se ole ihan taloudellisestikin fiksua vaihtaa hetkeksi osia jäädä himaan pentujen kanssa. Tekiköhän Halla-aho tuona aikana sen väitöskirjansa? Ainakin ajallisesti mätsäis kun näemmä väitteli 2006. Onko väikkärin tekeminen on huonoa esikuvaa nuorisolle ;)

Joka tapauksessa minusta täysin triviaali seikka. Mutta jos katsot tärkeäksi niin se on tietysti oikeutesi.

niin no. noin 50 jos kesätyöhakemukset otetaan huomioon. kysehän oli vkl-töistä eikövain?

Eli sinusta monikulttuurisuus ja maahanmuutto on ok, jos vain pääset itse hyötymään maahanmuuttajista? Toisaalta jos vaihdat 10 tuhatta kiinalaista opiskelijaa 10 tuhanteen suomalaisopiskelijaan, niin mikä tässä on se haettu hyöty? Luultavasti nämä 10 kiinalaista opiskelijaa tulisi yhteiskunnalla (sinulle) kalliimmaksi, kuin vastaava määrä suomalaisopiskelijoita.

Back
Ylös Bottom