Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Uutta tietoa Valkealan kotihyökkäyksistä (huomaa monikkomuoto):

http://www.kouvolansanomat.fi/page.php?page_id=5&news_id=200722959574

No, jatketaan spekulointia, jos lisää tietoa tulee. Toivottavasti lehdet uutisoivat oikeudenkäynnin tulokset sitten yhtä laajasti kuin nämä rasismihömpötykset. Vähän tulee Kajaanin suuri ja järkyttävä pizzeriaholocaust mieleen taas kerran.

Kyyyllähän hesari ai-van satavarmasti uutisoi hyysärien kannalta ikävätkin piirteet samalla integriteetillä kuin Kajaanin pizzeriavälikohtauksenkin kohdalla.

Eihän valtalehdessä minkäänlaista pro-hyysäys agendaa noudateta. Eihän.

Uutta tietoa Valkealan kotihyökkäyksistä (huomaa monikkomuoto):

http://www.kouvolansanomat.fi/page.php?page_id=5&news_id=200722959574

Lisäksi iltapäivälehdissä puhuttiin jossain vaiheessa ohimennen toisestakin tappelusta/pahoinpitelystä, joka on tapahtunut aiemmin ja jossa yhtenä osallisena oli kurdiperheen vanhin poika ja toisena osapuolena ilmeisesti joku näistä kotirauhanhäiritsijöistä. Se juttu on menossa oikeuteen lähiaikoina.

Näiden tietojen valossa minä alan nähdä tässä selkeän kuvion: pikkukylällä tulee kaveriporukan kesken riitaa. Niin kuin aina joskus tulee. Homma kärjistyy ja yksi päättää pyytää serkkuja naapurikylästä käymään toisen luona vähän visiitillä. Homma kärjistyy lisää, ja rautaputkella perheensä nähden hakattu päättää mennä pyytämään kostoretkikunnan tilannutta pihalle vähän juttelemaan. Homma kärjistyy entisestään, ja kohta jo hakataan kirveellä ovea. Joopa joo. Eikä tässä isäpappa ole välttämättä edes tiennyt, mitä kaikkea vanhin poikansa on oikein puuhastellut.

No, jatketaan spekulointia, jos lisää tietoa tulee. Toivottavasti lehdet uutisoivat oikeudenkäynnin tulokset sitten yhtä laajasti kuin nämä rasismihömpötykset. Vähän tulee Kajaanin suuri ja järkyttävä pizzeriaholocaust mieleen taas kerran.

"Miehet tunnustivat tekonsa ja ilmoittivat katuvansa sitä. He haluavat sovitella ja korvata tekemänsä vahingot."

Ei tule oikein Kajaanin tapaus mieleen...

Toi on kyllä hämmästyttävä juttu. 16 vuotta Suomessa, eikä silti tajua, että saunominen ja muu on ihan normaali osa suomalaista kulttuuria, johon jokaisen tänne tulijan on syytä sopeutua.

Noiden videoiden tarkoitushan on nimenomaan näyttää, että tämmöstä täällä on, olkaa perkele tulematta jos ei miellytä.

Tuosta tuli mieleen vielä yksi oma kokemus ala-aste ajoilta, kun meidän luokalle tuli yksi irakilainen sälli, "Sahwan"? No, tällä herralla oli joku erityislupa ettei tarvinnu mennä suihkuun liikuntatunnin jälkeen (ettei nähtäisi toisen kaverin kikkeliä, hui kamalaa). Sahwan istui mun vierellä oppitunnilla, so guess the smell...

Tällä samaisella kaverilla oli myös oma tulkki oppitunnilla, jos vaikka jotkut asiat eivät menisi perille. Ihan kiva juttu muuten, mutta pari kysymystä:

a) kuka maksaa tulkin tuntipalkka-taksan, ja paljon se on?
b) miksi jätkä pistetään meidän luokalle, jossei osaa "puhu suami"?
c) miksi se perkeleen tulkin papatus arabiaksi pitäisi häiritä meikäläisen keskittymistä tunnilla (ok, myönnetään rehellisesti ettei ala-asteella koulu aina maistunu muutenkaan, mutta käytäntö jäi silti kummastuttamaan näin jälkeenpäin)?

Niin, siis miksi näin?????

Tuosta tuli mieleen vielä yksi oma kokemus ala-aste ajoilta, kun meidän luokalle tuli yksi irakilainen sälli, "Sahwan"? No, tällä herralla oli joku erityislupa ettei tarvinnu mennä suihkuun liikuntatunnin jälkeen (ettei nähtäisi toisen kaverin kikkeliä, hui kamalaa). Sahwan istui mun vierellä oppitunnilla, so guess the smell...

Tällä samaisella kaverilla oli myös oma tulkki oppitunnilla, jos vaikka jotkut asiat eivät menisi perille. Ihan kiva juttu muuten, mutta pari kysymystä:

c) miksi se perkeleen tulkin papatus arabiaksi pitäisi häiritä meikäläisen keskittymistä tunnilla (ok, myönnetään rehellisesti ettei ala-asteella koulu aina maistunu muutenkaan, mutta käytäntö jäi silti kummastuttamaan näin jälkeenpäin)? Niin, siis miksi näin?????

Ei jumalauta! Kerro tästä lisää.
Siis oliko tulkki paikalla koko koulupäivän? Olisko hänellä muuta funktiota koululla kuin tulkata tälle sällille? Vain tälle?

"Miehet tunnustivat tekonsa ja ilmoittivat katuvansa sitä. He haluavat sovitella ja korvata tekemänsä vahingot."

Ei tule oikein Kajaanin tapaus mieleen...
Voi miten onnellinen olenkaan, että silti vaivaudut kommentoimaan, vaikka minä tunnetusti olenkin nationalismia kumarteleva revisionisti. Vai miten se meni? :) Mulle on kyllä jäänyt aina epäselväksi, että mikä ero on aidolla marxilaisella, stalinistilla, taistolaisella ja revarilla eli revisionistilla. Mutta se ei varmaan liity tähän.

Mulle tulee kyllä Kajaani mieleen: molemmissa oli pizzeria, molemmissa huudettiin aluksi rassismia lehdistön toimesta aivan taivaisiin asti (kunnes kävi ilmi, että sehän olikin paremman värinen osapuoli, joka aloitti), molemmissa asia vaiettiin valtamedioissa hys hys aivan hipihiljaiseksi heti kun totuus alkoi tulla julki, jne.

Se, että pojat nyt katuvat sitä, että homma meni vähän överiksi ja lupaavat korvata vahingot, osoittaa ainoastaan suomalaista suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä. Överiksi siis siinä mielessä, että minun teoriani mukaan tarkoitus oli alunperin vain saada kurdiperheen vanhin poika (joka ilmeisesti on näiden toisten poikien tuttu/kaveri lapsuudesta asti) tulemaan pihalle. Vähän juttelemaan siitä alkuillan pahoinpitelykeikasta.

Jos olen pahasti väärässä, niin tarjoan katumusharjoituksena AKV:lle ison tuopin joskus Lahdessa käydessäni.

=Weiland;1389590]

Opetusvirasto/sivistysvirasto maksaa eli käytännössä veronmaksajat. Kallista lystiähän se on. Lingua Nordican palvelut taitaa maksaa n. 60 euroa/h (saattaa olla jopa vähän enemmän, on jonkin aikaa kun olen joutunut käyttämään heidän palveluitaan).

Siellä se oppi puhu suami. Tietysti on outoa laittaa täysin ummikko tavalliselle luokalle. Ehkä jossain pienessä kunnassa on ajateltu, että tulee halvemmaksi hankkia tälle lapselle arabiankielinen avustaja kuin perustaa yhdelle oppilaalle valmistava luokka. Opettajan palkat kun ovat hieman kovemmat kuin avustajan. Luulen, että tämä tulkki on ollut luokassanne nimenomaan avustajan statuksella.

c) miksi se perkeleen tulkin papatus arabiaksi pitäisi häiritä meikäläisen keskittymistä tunnilla (ok, myönnetään rehellisesti ettei ala-asteella koulu aina maistunu muutenkaan, mutta käytäntö jäi silti kummastuttamaan näin jälkeenpäin)?

Kyllä se varmaan vähän häiritsikin.

Missä kaupungissa muuten kävit koulusi? Ainakaan Helsingissä ei oppilas saa henkilökohtaista tulkkia tai avustajaa. Maahanmuuttajaoppilaat, jotka eivät osaa suomea laitetaan valmistavalle luokalle, jossa oppivat suomea sen verran, että pärjäävät tavallisella luokalla.

Voi miten onnellinen olenkaan, että silti vaivaudut kommentoimaan, vaikka minä tunnetusti olenkin nationalismia kumarteleva revisionisti. Vai miten se meni? :) Mulle on kyllä jäänyt aina epäselväksi, että mikä ero on aidolla marxilaisella, stalinistilla, taistolaisella ja revarilla eli revisionistilla. Mutta se ei varmaan liity tähän.

Liian monimutkaisia käsitteitä minulle. En tiedä mitä tarkoittavat.

Just joo, Ei toi nyt ihan puhtaat jauhot ollutkaan Mamujen pussissa, etteivät ne vaan olisi rasisteja suomalaisia isänmaallisia nuoria kohtaan. Kuitenkin pilottitakkimiehiä ne suomalaiset oli, ainakin mitä mä kuulin kun asiaa tiedustelin.. Mutta mamuille se oletettu uusnatsius on syy kerjätä väkivaltaa.. itepähän ovat tiensä valinneet, mitäs sohii mehiläispesää. Ihan varmasti ilman maahanmuuttajien alotetta ei olisi tapahtunut yhtikäs mitään, ja sitten kun tapahtuu, otetaan hurja uhrimentaliteetti päälle..

Kukaan ei osaa määritellä tarkkaan, mistä riitely sai alkunsa. Mukana on kaveripiirissä syntynyttä sanaharkkaa, uhoamista ja ystävyyssuhteiden kariutumista.
tota nyt ei usko kukaan, kaikkea niille poliiseille kuulusteluissa syydetäänkin.. Jos siis mulle ei ole puhuttu shaibelia, ja ne jätkät ei olekaan paikallisia skinheadeja, niin silti vähän epäilen että niillä on mamukavereita ollut, ja jos ne on oikeestikin kaljujapoikia, niin joo.. ton voi jättää omaan arvoonsa..

tota nyt ei usko kukaan, kaikkea niille poliiseille kuulusteluissa syydetäänkin.. Jos siis mulle ei ole puhuttu shaibelia, ja ne jätkät ei olekaan paikallisia skinheadeja, niin silti vähän epäilen että niillä on mamukavereita ollut, ja jos ne on oikeestikin kaljujapoikia, niin joo.. ton voi jättää omaan arvoonsa..

Ehkä joku on riitaantunut kurdin kanssa ja pyytänyt paikallisia kuulapäätuttaviaan hoitamaan asian.

Sä tiedät että se ei oikeastaan ole yllättävää.

Onko Hän noussut tuhkista Fenix-linnun tavoin?

Kuka on tuo mystinen koulujärjestelmän tunteva VanhaKukkeli?

Nämä kysymykset ovat piinanneet meitä tavallisia kuolevaisia jo pitkään. Saako Lahden saaga jatkoa nyt Helsingistä?

Watch the next episode. The same bat channel, the same bat time.

Onko Hän noussut tuhkista Fenix-linnun tavoin?

Kuka on tuo mystinen koulujärjestelmän tunteva VanhaKukkeli?

Nämä kysymykset ovat piinanneet meitä tavallisia kuolevaisia jo pitkään. Saako Lahden saaga jatkoa nyt Helsingistä?

Watch the next episode. The same bat channel, the same bat time.

Tuplis tietää oikean vastauksen ja on sen itse asiassa jo täällä kertonutkin...

Lahden saaga ei saa jatkoa Helsingistä. Ei ole kiinnostusta yhtä paljon kuin kyseisellä Lahden herralla. Enkä jaksa väärennellä Hikipediaa. Se kun on lähteenä muutenkin aika kuppainen. Meillä täällä Helsingissä vaaditaan parempia lähteitä.

Tähän kolme hymiötä. Niitä tavallisia keltaisia.

Täysin OT. Mutta en nyt pysty uskomaan lainkaan tuota asiaa... Täsmää liian moni asia liian hyvin. Paitsi, että puuttuu muutamat järkevät argumentoinnit joita olen kyllä odottanut turhaan. Ainoastaan kyseenalaistuksia muiden kirjoituksiin vailla omaa sanomaa tai antia.

Ainiin... Eihän se todistustaakka painanutkaan siellä päässä vaan täällä ;)

Asiasta sen verran etten ole nähnyt etemistä siinä Oulun joukkoraiskaus tutkinnassa. Eikö löydy tekijöitä vai eikö ole kerrottu? Vai sokeako olen?

Tuplis tietää oikean vastauksen ja on sen itse asiassa jo täällä kertonutkin...

Lahden saaga ei saa jatkoa Helsingistä. Ei ole kiinnostusta yhtä paljon kuin kyseisellä Lahden herralla. Enkä jaksa väärennellä Hikipediaa. Se kun on lähteenä muutenkin aika kuppainen. Meillä täällä Helsingissä vaaditaan parempia lähteitä.

Tähän kolme hymiötä. Niitä tavallisia keltaisia.

No joo, kyllähän vanha kunnon AKV oli ihan omaa tasoaan. Oli se sen verran kuumottava tapaus, että pitihän sitä elätellä toiveita.

Ja tähän tavallinen hymiö ja kippis-hymiö

Täysin OT. Mutta en nyt pysty uskomaan lainkaan tuota asiaa... Täsmää liian moni asia liian hyvin. Paitsi, että puuttuu muutamat järkevät argumentoinnit joita olen kyllä odottanut turhaan. Ainoastaan kyseenalaistuksia muiden kirjoituksiin vailla omaa sanomaa tai antia.

Äläpäs nyt. Juuri annoin asiallisen ja asiantuntevan vastauksen liittyen tulkkien käyttöön koulumaailmassa.

Tähän kaksi hymiötä. Niitä sinisiä silmää iskeviä.

Asiasta sen verran etten ole nähnyt etemistä siinä Oulun joukkoraiskaus tutkinnassa. Eikö löydy tekijöitä vai eikö ole kerrottu? Vai sokeako olen?

Ei ole ainakaan tullut poliisilta uusia tiedonantoja. Ongelmana on kai se, että ei löydy juuri vihjeitä tahi silminnäkijähavaintoja.

Voiko kulttuureja sitten verrata toisiinsa, mikä kulttuuri on arvokkaampaa?
Useita korkeakulttuureita on pistetty aivan surutta paskaksi aikojen saatossa ja sitten pienempien kansanryhmien/kulttuurien kohdalla näin tehdään joka vitun päivä, eikä se ketään kiinnosta, koska siinä ei ole mediaseksikkyyttä eikä päästä valuttamaan isoja kyyneleitä ja näyttämään itkuisia silmiä suorassa tv-lähetyksessä, katsoen videokuvaa siitä kuolevasta, aids:in riuduttamasta somalilapsesta ja todeten:

"Ei vittu toi on hirveää... jotain pitäisi tehdä... en kestä katsella kun silmät on kierossa sympatiasta ja hassun punaisetkin"

Tässä vaihdessa joku aloittaa vetelemään kukkahattua syvemmälle päähän ja juo vilvoittavaa luomuteetä ja valmistautuu avautumaan, että:
"Me valkoihoiset ollaan niitä riistetty ja nyt täytyisi lähettää rahaa rekkakaupalla, että diktaattorit saa autoja ja kortsuja, etteivät vaan kuole AIDS:in takia pois ja lakkaa orjuuttamasta ihmisiä."

Koska silloin katoaisi se "inhimillinen kurjuus/tekosyy", kun ihmiset joutuisivat oikeasti tekemään itse demokratiansa puolesta asioista ja rakentamaan yhteiskuntansa ja länsimäiset yksilöt eivät pääsisi sinne mukaan jauhamaan paskaa ja tuntemaan elämää suurempaa sympatiaa kaikkia hienoja kulttuureja ja ihmisiä kohtaan.

Ymmärrän, että joku voi itseään vihata niin paljon, että kaikki oman kulttuurien entisaikojen teot näyttäytyvät kuin itse saatanan säveltämiltä ja kaikki tuska, mitä ihmiset kokevat muissa kulttuureissa on jonkun kaukaisen esi-isän tekemiä ja verivelkaa on kaikille tästä johdosta kaikille ihmisille maailmassa aivan vitusti.

Sen sanoisin, että jos ollaan orjuutettu muita kulttuureja niin aivan vitun varma on, että se on valintakysymys ollut ja on edelleen:

"Joko sinä tai minä, mulkero"

Joten suurkaupunkien sykkeessä kukkahattu päässä viillättäviltä , monikulttuurisuutta kumartavilta ihmisiltä voisikin kysyä:
Mitäs luulet, että minkä reaktion tuo kumarrus tuossa:
"Joko sinä tai minä" tilanteen hetkellä saa aikaan?

Kukkahatuille retorinen kysymys:
Lakkaako eri kulttuurit vihaamasta toisiaan sen takia, että toinen kulttuuri kumartaa ja antaa periksi kaikessa/maksaa viulut ja muut "kulttuurimatkat", missä raiskataan muiden oheistoimintojen ohella:
alkuperäiseen kulttuuriin ja väestöön kuuluvia naisia?

Täytyy kiitellä, että karjalan kalja on löytänyt tiensä maahanmuuttajien repertuaariin. Tästä ne kulttuurit alkavat lähenemään ja monikulttuurisuus kukoistaa.

Tuhotaan taas karjala, vaikka pullo kerrallaan.
Eläköön karjala ja allah akbar.
Siinähän se suomalainen (moni)kulttuuri tulikin koostettua.

Niin, tiedät kai itsekin mistä puhuin? Tuo olikin osaltasi rakentavaa mutta kuitenkin hyvin löyhästi aiheesta. Eli varsinaiseen threadin aiheeseen haluaisin sinunkin panoksesi. Olet jo tovin ollut mukana joten joko olet ehtinyt muodostamaan mielipiteesi? Kun aikaisemmin mainitsit, että mieluummin kyselit koska et itse asiasta niin paljoa tiennyt.

Myönnätkö esim pakolaispolitiikassa olevan ongelmia joista ei saisi puhua ja joiden mainitseminen tuomitaan heti kiihottamiseksi tai rasismiksi.

Provona sen verran, että jos argumentaatiossani on tapahtunut virhe niin toivon sinun ohittavan sen jolloin voisimme siirtyä asiaan. (sama sininen silmää nikkaava)

Back
Ylös Bottom