Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Missä olen sanonut noin?

Niin ja mitä turvapaikan myöntämiseen tulee, niin jokainen tapaus tulee käsitellä erikseen. Ei kaikki Irakissakaan ole vainon kohteena, eikä kaikkien tarvitse pelätä henkensä puolesta.
Saa valistaa, mitä muuta tavoittelit noilla ihanan seesteisillä kuvilla.

Jaa käsitellään erillisinä. Uuden lain myötä riittää, että turvapaikahakija tulee turvattomalta seudulta. Periaatteessa tämän varjolla kaikille sellaisilta seuduilta tuleville tulee myöntää turvapaikka.

Saa valistaa, mitä muuta tavoittelit noilla ihanan seesteisillä kuvilla.

Jaa käsitellään erillisinä. Uuden lain myötä riittää, että turvapaikahakija tulee turvattomalta seudulta. Periaatteessa tämän varjolla kaikille sellaisilta seuduilta tuleville tulee myöntää turvapaikka.

Menee taas rautalangan vääntämiseksi. Tämä on viimeinen kerta, kun väännän sinulle rautalankaa.

Sinä olet väittänyt, että mm. Rinkeby on kaupunginosa, jonne poliisi ja palokunta ei uskalla mennä. Noiden kuvien perusteella Rinkeby ei ole ollenkaan sellainen sotatanner, että sinne ei uskaltaisi mennä poliisi, palokunta tai kukaan ulkopuolinen. Niiden pointti ei ollut millään tavalla osoittaa, että Rinkebyssä ei ole ongelmia, enkä ymmärrä, miten kukaan voi vetää kuvista sellaisen johtopäätöksen. Niiden pointti oli osoittaa, että antamasi kuva kyseisistä kaupunginosista on liioiteltu.

Huvittavaa on myös se, että olet väittänyt, ettei Rosengårdiinkaan uskalla poliisi mennä ja myöhemmin linkität tänne Hesarin artikkelin, jossa poliiseja on Rosengårdissa. :)

Näytätkö muuten siitä laista sen kohdan, jonka mukaan kaikille joltakin seudulta tuleville on myönnettävä turvapaikka ja jonka mukaan kutakin turvapaikkahakemusta ei käsitellä erillisinä tapauksina?

Luin tota tulevaisuusfoorumia hetken ja tulin siihen tulokseen että noihan on ihan vitun sekasin!! Ei vittu, koira on paha henki ja sitä rataa. Ja nainen on sukukypsä 10v. Voi vittu, MITÄ VITTUA ME OTETAAN TÄNNE TOLLASIA? Kun ei täällä ole miinojakaan poljettaviksi. Ihan vitun sairasta tollanen "uskonnon oikeuttama pedofilia".

Menee taas rautalangan vääntämiseksi. Tämä on viimeinen kerta, kun väännän sinulle rautalankaa.

Sinä olet väittänyt, että mm. Rinkeby on kaupunginosa, jonne poliisi ja palokunta ei uskalla mennä.

En MINÄ ole väittänyt. Malmön palopäällikkö näin on sanonut. MINÄ olen tuonut sen sinun tietoosi.

Noiden kuvien perusteella Rinkeby ei ole ollenkaan sellainen sotatanner, että sinne ei uskaltaisi mennä poliisi, palokunta tai kukaan ulkopuolinen.

Ihan sama miltä näyttää. Malmön palopäällikkö on näin sanonut ja linjannut.

Niiden pointti ei ollut millään tavalla osoittaa, että Rinkebyssä ei ole ongelmia, enkä ymmärrä, miten kukaan voi vetää kuvista sellaisen johtopäätöksen.

Helposti. Kuviin liittyen ei mitään selitystä, muutakuin että "tuonneko ei muka uskalla mennä". Siitä on erittäin helppo vetää em. johtopäätös.

Niiden pointti oli osoittaa, että antamasi kuva kyseisistä kaupunginosista on liioiteltu.

Ei ole minun antamani kuva vaan Malmön palopäällikön.

Huvittavaa on myös se, että olet väittänyt, ettei Rosengårdiinkaan uskalla poliisi mennä ja myöhemmin linkität tänne Hesarin artikkelin, jossa poliiseja on Rosengårdissa. :)
En minä väitä ettei poliisi uskalla mennä vaan, että palokunta ei mene ilman poliisia ko. aluelle. Lue niitä viestejä.
Näytätkö muuten siitä laista sen kohdan, jonka mukaan kaikille joltakin seudulta tuleville on myönnettävä turvapaikka ja jonka mukaan kutakin turvapaikkahakemusta ei käsitellä erillisinä tapauksina?
Niinkuin joku fiksu (tais olla wallace) sanoi niin nyt joudut itse näkemään vähän vaivaa.

Siinä taas Rankkuri saivartelee tuttuun tapaansa. Nyt hän ei olekaan väittänyt mitään, vaan Malmön palopäällikkö. Säälittävää...:D

Ja laista hän voi esittää mitä tahansa väitteitä ja on täysin muiden homma osoittaa väitteet vääriksi. Kyllä se on kuule Rankkuri niin, että jos sinä väität, sinä osoitat väitteen oikeaksi.

Siinä taas Rankkuri saivartelee tuttuun tapaansa. Nyt hän ei olekaan väittänyt mitään, vaan Malmön palopäällikkö. Säälittävää...:D

Ja laista hän voi esittää mitä tahansa väitteitä ja on täysin muiden homma osoittaa väitteet vääriksi. Kyllä se on kuule Rankkuri niin, että jos sinä väität, sinä osoitat väitteen oikeaksi.
Kyllä mä olen väittänyt, mutta vain samaa mitä kyseinen palopäällikkö.

Käytä tätä linkki aiheeseen tutustumiseen, mikäli googlen käyttö on sulle itsellesi vierasta:
GOOGLE

If you call bullshit, post a link to prove it.

Humanitaarinen suojelu:
"Maassa oleskelevalle ulkomaalaiselle myönnetään oleskelulupa humanitaarisen suojelun perusteella, jos 87 tai 88§:n mukaisia edellytyksiä turvapaikan tai toissijaisen suojelun antamiselle ei ole, mutta hän ei voi palata kotimaahansa tai pysyvään asuinmaahansa siellä tapahtuneen ympäristökatastrofin takia taikka siellä vallitsevan huonon turvallisuustilanteen vuoksi, joka voi johtua kansainvälisestä tai maan sisäisestä aseellisesta selkkauksesta tai vaikeasta ihmisoikeustilanteesta."

Kuten näemme, "humanitaarisen suojelun" antaminen ei edellytä minkäänlaisia yksilöllisiä, ts. hakijan henkilöön liittyviä perusteita. Riittää, että hän saapuu tietynlaiselta alueelta.

Kyllä mä olen väittänyt, mutta vain samaa mitä kyseinen palopäällikkö.

Käytä tätä linkki aiheeseen tutustumiseen, mikäli googlen käyttö on sulle itsellesi vierasta:
GOOGLE

If you call bullshit, post a link to prove it.

Humanitaarinen suojelu:
"Maassa oleskelevalle ulkomaalaiselle myönnetään oleskelulupa humanitaarisen suojelun perusteella, jos 87 tai 88§:n mukaisia edellytyksiä turvapaikan tai toissijaisen suojelun antamiselle ei ole, mutta hän ei voi palata kotimaahansa tai pysyvään asuinmaahansa siellä tapahtuneen ympäristökatastrofin takia taikka siellä vallitsevan huonon turvallisuustilanteen vuoksi, joka voi johtua kansainvälisestä tai maan sisäisestä aseellisesta selkkauksesta tai vaikeasta ihmisoikeustilanteesta."

Kuten näemme, "humanitaarisen suojelun" antaminen ei edellytä minkäänlaisia yksilöllisiä, ts. hakijan henkilöön liittyviä perusteita. Riittää, että hän saapuu tietynlaiselta alueelta.

No niin. Kerro vielä, saako kaikki (=100%) irakilaiset turvapaikanhakijat turvapaikan Suomesta käytännössä?

No niin. Kerro vielä, saako kaikki (=100%) irakilaiset turvapaikanhakijat turvapaikan Suomesta käytännössä?
En ole tutustunut jokaiseen irakilaiseen turvapaikahakijaan ja heidän tilanteeseensa.

En ole tutustunut jokaiseen irakilaiseen turvapaikahakijaan ja heidän tilanteeseensa.

Tätä minä en edes kysynyt. Kysyin vain, että saako käytännössä kaikki irakilaiset turvapaikanhakijat turvapaikan. Joku tilasto varmaan asiasta löytyy. Tämän linkin perusteella vain 40% turvapaikkaa hakeneiden hakemuksista on saanut myönteisen päätöksen:

http://www.pakolaisneuvonta.fi/?lid=90&lang=suo

Tarkemmin tuossa ei kuitenkaan eritellä irakilaisten hakemuksia. Uskoisin, että myönteisten päätösten osuus on samaa luokkaa.

Tätä minä en edes kysynyt. Kysyin vain, että saako käytännössä kaikki irakilaiset turvapaikanhakijat turvapaikan. Joku tilasto varmaan asiasta löytyy. Tämän linkin perusteella vain 40% turvapaikkaa hakeneiden hakemuksista on saanut myönteisen päätöksen:

http://www.pakolaisneuvonta.fi/?lid=90&lang=suo

Tarkemmin tuossa ei kuitenkaan eritellä irakilaisten hakemuksia. Uskoisin, että myönteisten päätösten osuus on samaa luokkaa.
Kysyit. Ja koska en tiedä tilannetta niin siihen on mahdotonta vastata.

Myönteisen saa 40% ja uskot että myönteisten päätösten osuus on samaa luokkaa? Mitä tarkoitat?

Ja voi kuule kun spottasin noita edelliseltäkin sivulta ainakin kymmenen. :) Mies on sokea omille teoilleen.
Joo, siltä vaikuttaa. En vaan viitsi heittää enempää bensaa liekkeihin, kun täällä on tuntunut olevan nessujen tarve aika suuri viime aikoina. :lol2:

Kysyit. Ja koska en tiedä tilannetta niin siihen on mahdotonta vastata.

Myönteisen saa 40% ja uskot että myönteisten päätösten osuus on samaa luokkaa? Mitä tarkoitat?

Tarkoitan sitä, mitä sanoin. Kaikista (=myös muut kuin irakilaiset) turvapaikanhakijoista 40% saa myönteisen päätöksen. Uskon, että irakilaisten turvapaikkahakemusten hyväksymisprosentti on myös 40%.

Tarkoitan sitä, mitä sanoin. Kaikista (=myös muut kuin irakilaiset) turvapaikanhakijoista 40% saa myönteisen päätöksen. Uskon, että irakilaisten turvapaikkahakemusten hyväksymisprosentti on myös 40%.
No kyllä sitten täytyy olla niin jos SINÄ uskot sen olevan niin. Olen vakuuttunut. Minä uskon, että prosentti ei ole tuo.

No kyllä sitten täytyy olla niin jos SINÄ uskot sen olevan niin. Olen vakuuttunut. Minä uskon, että prosentti ei ole tuo.

OK, jos tästä ei ole tilastoa, niin ei voi muuta kuin uskoa tai olla uskomatta. Edes periaatteessa kaikki irakilaiset turvapaikanhakijat eivät kuitenkaan saa turvapaikkaa Suomesta.

Radikaali islam ja tuputtaminen/kohdemaan tapojen syrjiminen on perseestä. Vastustan sitä siinä missä kuka tahansa rationaalinen henkilö.

Sen sijaan en tajua naurettavaa syyllistämistä joka kohdistetaan *kaikkiin* muslimeihin. Itse tunnen muutaman jotka ovat olleet kavereitani jo vuosien ajan, eikä uskonto vaikuta heidän elämäänsä tai suhtautumiseen muihin ihmisiin millään lailla. Ainakin yksi näistä tuntemistani ei tosin syö sianlihaa, mikäs siinä. Oluttakin ovat vedelleet ihan kiitettävästi.

Täytyy olla aika apina että vihaa kaikkia ihmisiä uskonnon perusteella (esim. kaikkia kristittyjä, tai kaikkia juutalaisia/muslimeja/hinduja jne). Itse juuri kaiken tuon hevonpaskan takia en kuulu mihinkään uskontokuntaan. Osoittaa juuri kuinka älykkäitä (lue: xenofobisia, sivistymättömiä) nämä vihaajat ovat.

Ei kaikkien kanssa tarvitse olla kaveri. Riittää että tulee toimeen. Jos henkilö jonka tapaat ei ole tehnyt rikosta tai jotain joka sinua tai yhteisöäsi henkilökohtaisesti loukkaa, ei ole mitään järkiperäistä perustetta vihata kyseistä ihmistä. Se on sitten oma ongelmasi jos pidät itseäsi jotenkin ylempiarvoisena kuin esim. toista kansalaisuutta, uskontoa tai ihonväriä olevaa henkilöä. Sitä kutsutaan ylemmyyskompleksiksi, joka on henkinen sairaus.

Minun puolesta ne maahanmuuttajat (olivat mistä maasta tahansa) voivat jäädä tänne kunhan tuottavat yhteiskunnalle hyötyä eivätkä syyllisty jatkuvasti vakaviin rikkeisiin. Noissa tapauksissa hyvinkin voi käännyttää takaisin. Rehellisiä ihmisiä ei voi millään perusteella käännyttää.

Back
Ylös Bottom