Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Me vertailimme kristinuskoa ja islamia uskontoina sen suhteen mitä tulee niiden pyhien kirjojen tarjoamaan maailmankatsomukseen.
Erilaisia tulkintoja uskonnoilla on yhtä paljon kuin on uskovia.

Mikään ei islamissa suoranaisesti velvoita hölmöilemään sen enempää kuin kristinuskossakaan, vaan valtaosa muslimeista elää samanlaista maallistunutta elämää kuin kristitytkin.

Varmasti osittain totta. Johtuuko se kaikki perseily sitten kulttuurista vai miksi lähi-idän ja afrikan porukka ei osaa käyttäytyä? Ja kristinuskossa käsittääkseni uudessa liitossa keskitytään lähinnä Uuteen Testamenttiin, joka taasen ei tietääkseni salli kovinkaan kummoisia rangaistuksia. Lähinnä kehoitetaan kääntämään toinenkin poski...

Neitsyen naimisesta HIV-lääkkeenä:

Etelä-Afrikassa ja eteläisessä Afrikassa laajemmin. Heimo- ja luonnonuskonnoista lähtöisin oleva uskomus. Funtsikaa parivuotiasta tai jopa vauvaikäistä tyttöä hiv-afron seipään nokassa ja fiilistelkää kulttuurien samanarvoisuuden hienoutta.

ZA:n lehdissä noita on viikottain. Byörks.

Neitsyen naimisesta HIV-lääkkeenä:

Etelä-Afrikassa ja eteläisessä Afrikassa laajemmin. Heimo- ja luonnonuskonnoista lähtöisin oleva uskomus. Funtsikaa parivuotiasta tai jopa vauvaikäistä tyttöä hiv-afron seipään nokassa ja fiilistelkää kulttuurien samanarvoisuuden hienoutta.

ZA:n lehdissä noita on viikottain. Byörks.

Tälläinenhän meidän kulttuurista vielä puuttuukin, eihän sitä nyt pelkillä joukkoraiskauksilla pärjätä.

http://www.scienceinafrica.co.za/2002/april/virgin.htm

Zimbabwe: Racist whites wanted back in charge

"the white racist government that oppressed them."
Jokohan olisi aika sanoa, että "hyväntahtoinen valkoinen hallinto, joka ruokki heidät"...?

http://en.wikipedia.org/wiki/White_mans_burden

Lainaan suurempaa ajattelijaa:
They really don't need the White man to feed them or care for them. They only need the White man to sustain them in an artificial Euro-styled environment. That's pointless for both races.

I'd be very interested to observe the process there of the negro returning to his natural state.

A sane and far more humane policy would be to establish Africa as a wildlife preserve while cordoning off facilities we need to extract resources for our own civilization. There would be no need to interfere with the negro and certainly no need to involve him in our affairs.

Itse en osta mitään ReilunKaupan sitä tai tätä. Jos ei jätkät osaa omillaan, niin pitäköön ylihinnoitellut banaaninsa. Minä kieltäydyn tuntemasta syyllisyyttä joidenkin tyhmyydestä.

FE. Zimbabwelaisten keskimääräinen ÄO on 66.

http://kansankokonaisuus.blogspot.com/2007/11/maailmanpankin-raportti-kognitiivisten.html

Hesarille vastapainoa:

http://www.uusisuomi.fi/blogit/iiviannamasso/hirsi-ali

Iivi Anna Masso

Julkaistu: 22.11.2007

"Marraskuun alussa oli kulunut kolme vuotta hollantilaisen elokuvaohjaajan Theo van Goghin murhasta. Kuten muistamme, van Gogh menetti henkensä musliminaisten tilannetta kuvaavan lyhytelokuvan takia. Elokuvan käsikirjoittaja Ayaan Hirsi Ali, somalialaissyntyinen poliitikko ja islamilaisen maailman tunnetumpia toisinajattelijoita, joutui henkivartijoiden suojaan, koska van Goghin rintaan puukolla kiinnitetty kirje sisälsi uhkauksia koko rappeutunutta länttä mutta myös henkilökohtaisesti Hirsi Alia kohtaan.

Monien kommentaattorien mielestä van Gogh, tuo rääväsuinen poliittisen epäkorrektiuden ruumillistuma, sai mitä oli kerjännytkin. Mutta Hirsi Aliin olikin vaikeampi suhtautua. Tummaihoinen muslimitaustainen pakolaisnainen uhmasi toiseuden kliseitä opettelemalla nopeasti hollannin kielen ja sopeutumalla erinomaisesti hollantilaiseen yhteiskuntaan. Kun hän vielä ryhtyi julkisesti kritisoimaan maahanmuuttajayhteisöissä tapahtuvaa naisten sortoa, silloin sekä muslimikonservatiivit että monikulttuurisuuden ideologit ärähtivät.

Monikulturistit ovat opettaneet vuosikymmeniä, että maahanmuuttajien on annettava elää “omien” kulttuuriensa arvojen ja sääntöjen mukaisesti, eikä heidän tarvitse sopeutua länsimaisiin yhteiskuntiin. Hirsi Ali puolestaan vaati sulauttavaa kotouttamispolitiikkaa ja korosti maahanmuuttajien oikeutta elää vapaina muiden vapaiden kansalaisten joukossa. Hän myös kritisoi avoimesti omaa taustauskontoaan. Tämä varsinkin oli monille liikaa.

Hirsi Ali leimattiin oikeiston aivopestyksi sätkynukeksi. Ikään kuin afrikkalaissyntyinen nainen ei olisi voinut itsenäisesti tulla johtopäätökseen, että länsimainen demokratia on teokratioita ja diktatuureja parempi yhteiskuntamalli. Ehdottomana vapauden ja ihmisoikeuksien puolustajana Hirsi Ali leimattiin myös valistuksen fundamentalistiksi ja näin hänet rinnastettiin hänelle itselleen tappouhkauksia jakeleviin äärimuslimeihin.

Hollantilaisten halukkuus suojella monikultuuriseen ihanteeseen sopimatonta “toista” oli lopulta hyvinkin rajoittunut. Hirsi Ali joutui lähtemään Hollannista noin vuosi sitten. Nyt hän etsii yksityistä rahoitusta turvamiehilleen, koska Hollannin valtio ei suostu tukemaan hänen turvajärjestelyjään hänen asuessaan Yhdysvalloissa. Tapaus kuvaa hyvin Euroopassa laajemminkin esiintyvää ilmiötä: eliitin kunnioitus toiseutta kohtaan (ja mahdollisesti myös pelko saada “toisen” puukosta) on johtanut sen haluttomuuteen tukea demokratiamyönteisiä toisinajattelijoita vähemmistöjen joukossa.

Aikoinaan Neuvostoliitosta länteen loikanneet toisinajattelijat löysivät lännestä sekä tukijoita että kuulijoita kriittisille näkemyksilleen entisen kotimaansa yhteiskuntajärjestelmästä. Islamilaisen maailman sisäiset kriitikot eivät enää löydä vastaavaa tukea eivätkä sananvapautta edes demokraattisissa länsimaissa. Monet muutkin Hirsi Alin kaltaiset toisinajattelijat joutuvat Euroopassa paitsi islamistien uhkailujen myös “hyvien” länsimaalaisten tuomitsevan suhtautumisen kohteeksi.

Hollannin julkisuuteen on Hirsi Alin tilalle noussut jo seuraava, monikulturisteille yhtä kiusallinen muslimitaustainen tähtipoliitikko, iranilaissyntyinen Ehsan Jami. Jami on perustanut entisten muslimien yhdistyksen vaaliakseen muslimien uskonnonvapautta, joka tarkoittaa myöskin oikeutta luopua uskonnosta, ja taistelee homoseksuaalien puolesta uskonnollista sortoa vastaan. Jamin puolue, vasemmistolainen työväenpuolue, on sanoutunut irti hänen näkemyksistään ja häntä kuvaillaan julkisuudessa oikeistolaisena.

Tämä johtuu siitä, että dogmaattiseksi muuttuneen monikulttuurisuusopin mukaan kaikki kulttuurit ja maailmankatsomukset ovat tasavertaisia keskenään, eikä varsinkaan länsimaisia arvoja saa pitää muita vaihtoehtoja parempina. Toiseus ja erilaisuus ovat ohittaneet arvojen hierarkiassa tasa-arvon ja vapauden, jotka ovat lähtökohtaisesti juuri länsimaisia arvoja. Siitä seuraa, että “toisten” ideologian puolesta on taisteltava, vaikka se edustaisi sukupuolten eriarvoisuutta, homofobiaa ja muita äärivanhoillisia perinteitä.

Euroopassa on tultu tilanteesen, jossa tasa-arvon sekä sananvapauden puolustajat ovat “oikeistolaisia”, ja “vasemmisto” varjelee konservatiivista uskonnollista politiikkaa.
Iivi Anna Masso"

Toivottavasti ei ole ollut jo täällä...

Voisitko kertoa mikä laki tai asetus kieltää palkkaamasta ulkomaalaisia osaajia? Että oikein ei SAA palkata ulkomaalaisia :lol2:

Esim. monessa rekkafirmassa on pulaa kuljettajista. Työhön olisi tulossa monta venäläistä (ainakin Itä-Suomessa) mutta heitä ei voi palkata jos ja kun paikkakunnalla on suomalaisia työttömiä. Vaik nämä suomalaiset työttömät eivät rekkaa haluakkaan tai edes tule ajamaan. Melkein joka maassa pitää paikka yrittää ensin täyttää kotimaisille sen jälkeen (jos ei ole tarjolla kotimaista) voi ottaa ulkomaalaisetKIN. Kyseisellä alalla teoria ja käytäntö eroaa...tekijöitä on tilastojen mukaan kotimaassa, käytännössä kuitenkin tekijöitä ei ole.

Jos olet asiantuntija tuolla saralla ja tiedät tuohon poikkeuksen niin ei kun KeltasetSivut tai Rahtari kouraan ja ota yhteyttä Itä-Suomen rekkafirmoihin...varmasti maksavatkin jos saat asiaan muutosta!

Kaikki tietää tutun fraasin 'kulttuurin rikastuminen'. Mitä on tämä rikastuminen? Mikä on se hyöty ja rikkaus, joka monikulttuurisuudesta seuraa?

Kuten edellä - sulla varmaan on joku copy pastea vaille valmis provo vastaukseksi. Mut hienoo, annetaan sulle se mahdollisuus.

Kultuurin rikastuminen...mä en tuohon voi vastata kuin omalla kohdalla ja omasta kokemuksesta, koska koko aihe on minusta mielipiteelle perustuva ja koko sana rikas tai rikkaus on todella subjektiivinen käsite jonka jokainen käsittää eri tavoin. Jo ihan käytännössä - toiselle 100 euroo on iso raha ja toiselle hiluja.

Eli kokeillaan vääntää rautalangasta...omasta mielestäni rikkautta mun elämässä on ne kaikki kokemukset eri maissa asumisesta ja erimaalaisten tapaamisesta ja ystävystymisestä. Minusta on vaan rikkaus tietää ja kokea muiden kulttuuriin liittyviä juttuja sekä kertoa heille omastani. Ainakin saa asioille erilaisia näkökulmia jos ei muuta. Mut ihan selkeenä rikkautena on (mä ruokafriikkinä) se et osaan laittaa ja saan maistaa erilaisia ruokia! Tietty niitä voi maistella tutustumatta sen enempää kyseiseen kulttuuriin muuten, joskin sitten se on vähän ulkona kontekstistaan. Ja yleensä erimaisen ruoka on erilaista paikallisten keskuudessa kuin esim suomalaiseen makuun tehtynä. Tää on johtanut nyt siihen et mun suomalaiset ystävät tulee mun luokse hakemaan vaikutteita muista paikoista. Ja jos ei nyt pelkästään ruokaa ja näkökulmia niin tietty musiikki, teatteri ja tanssi on rikkaus ja varsinkin jos kokee niiden erilaisuuden kulttuurien välillä. Ja on minusta hienoo kuulla juttuja jostain historiallisista tapahtumista tai paikoista joissa joku on oikeasti ollut mukana! Eikö sinusta ois hjännempää kuulla vaikka juttua Estonian uppoamisesta laivalla olleelta kuin lukea se vaan Hesarista? Tai eikä ois hienompaa oikeasti nähdä vaikka kuinka ananaskasvaa kuin vain lukea siitä kirjasta? Tietty ei kaikki oo niin innokkaita oppimaan ja kokemaan...mut mä oon!

Mä olen ainakin mieheltäni oppinut valtavasti - jo ihan elämänkatsomuksesta ja tiedän samoin tapahtuneen toisin päin. Ja molemmat on oppinu paljon uusia arkisia käytännön juttuja.

Esim. monessa rekkafirmassa on pulaa kuljettajista. Työhön olisi tulossa monta venäläistä (ainakin Itä-Suomessa) mutta heitä ei voi palkata jos ja kun paikkakunnalla on suomalaisia työttömiä. Vaik nämä suomalaiset työttömät eivät rekkaa haluakkaan tai edes tule ajamaan. Melkein joka maassa pitää paikka yrittää ensin täyttää kotimaisille sen jälkeen (jos ei ole tarjolla kotimaista) voi ottaa ulkomaalaisetKIN. Kyseisellä alalla teoria ja käytäntö eroaa...tekijöitä on tilastojen mukaan kotimaassa, käytännössä kuitenkin tekijöitä ei ole.

Käyppäs pyörimässä päivä tai pari itärajan rajanylityspaikoilla, ja kerro sen jälkeen minkä maalaiset rekkakuskit siitä rahtaavat tavaraa yli. Venäläisiä rekkakuskeja on suomalaisissakin firmoissa pilvin pimein. Osa varmasti pätevää ja tunnollista työntekijää, mutta aika suuri osa on turhan viinaan menevää sakkia. En ole koskaan törmännyt itse suomalaiseen rekkakuskiin, joka ajaisi humalassa, venäläisiin sitäkin useammin.

Työlupakäytäntö menee kutakuinkin mainitsemallasi tavalla. Mitkä tahansa alueen työttömät eivät kuitenkaan riitä; (suomalaisten) työttömyyttä tulee esiintyä juuri kyseisellä ammattialueella. Aika harva työtön voi noin vain hypätä täysperävaunun nupin rattiin.

Ranskassa rikastutetaan jälleen: Klik

joo saatanan rasistipoliisit kun tahallaan tappavat perkele, anarkiaa pystyyn!

ihan järjetöntä menoa tuolla ranskassa. apinat provosoituvat jokaisesta sopivasta onnettomuudesta niin, että polttavat naapurien autot ja hajottavat paikkoja.

En ole koskaan törmännyt suomalaiseen rekkakuskiin, joka ajaisi humalassa, venäläisiin sitäkin useammin.

Työlupakäytäntö menee kutakuinkin mainitsemallasi tavalla. Mitkä tahansa alueen työttömät eivät kuitenkaan riitä; (suomalaisten) työttömyyttä tulee esiintyä juuri kyseisellä ammattialueella. Aika harva työtön voi noin vain hypätä täysperävaunun nupin rattiin.

Mä olen törmännyt usemapaan kuin yhteen viinan menevään suomalaiskuskiin. Ja olen tavannut ihan hyviä venäläiskuskeja.

Harva voi noin vaan hypätä täysperävaunun nuppiin mutta jokainen voi sen oppia! Jos minä opin niin miks ei muutkin! ;) Harmi vaan et kun montaakaan suomalaista se ei hotsita ja mielummin maataan työttömänä.

Vähän ohi aiheesta, mutta mites sitten suu pannaan Arabiassa kun öljy loppuu ja vedestä alkaa olla pula, kun ei missään ole muuta kuin vain hiekka-aavikoita?

Heh! Suomi - Tuhansien järvien maa!
Täältä vaan Arabimiljönäärit vettä ostamaan ja kalliilla hinnalla.
Tapahtuisi tällainen varainsiirto, että kun Arabit ovat nyhtäneet bensasta kallista kilohintaa, niin veden avulla otetaan omamme takaisin.

Mukava skenaario ja toivottavasti hieman humoristinenkin.

Harva voi noin vaan hypätä täysperävaunun nuppiin mutta jokainen voi sen oppia! Jos minä opin niin miks ei muutkin! ;) Harmi vaan et kun montaakaan suomalaista se ei hotsita ja mielummin maataan työttömänä.
Oppiminen ei vaan taida olla ilmaista? Työttömän päivärahat(ja varsinkin ansiosidonnaiset) on paremmat entä opiskelijalla. Ja varsinkin pitkäaikaistyöttömillä voi olla hyvinkin suuri kynnys ensin oppia taas opiskelemaan ja sitten vielä oppia se itse työ...

Mä olen törmännyt usemapaan kuin yhteen viinan menevään suomalaiskuskiin. Ja olen tavannut ihan hyviä venäläiskuskeja.

Ihmeen paljon eri tyyppisii ihmisiä sä tunnet, millon lääkäreitä, millon venäläisiä rekkakuskeja ja viinaa liikaa käyttäviä suomalaisia kollegoitaan. En mä tunne juurikaan kun opiskelijoita ja duunareita, kaveripiirissä ei ole jostain syystä angolalaislähtöisiä juristeja, somalialaisia upseereita eikä myöskään kosmonautteja. Formulakuskejakin tunnen niukanlaisesti. En myöskään tunne vietnamilaisia palomiehiä, enkä argentiinalaisia gauchoja.. Mistä sä oot oppinu tuntemaan noin mielettömät määrät ihmisiä?

Toisekseen, ehkä ei ensimmäiseksi otettaisi töihin kuitenkaan 15v työttömänä ollutta inssiä, joka on ajanu rekkakortin, ikää 55 ja alan työkokemusta 0 pv.

Ei iäkkäämpänä ole niin helppoa saada töitä

Niin, Suomessa vaan sattuu olemaan perustuslaki. Perustuslain 18§:n mukaan jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Itse en ainakaan haluaisi rekkakuskiksi, vaikka se työ voi sopia mitä parhaiten jollekin muulle. Emme yksinkertaisesti voi pakottaa ihmisiä siirtymään työhön, jota he eivät halua tai osaa tehdä. Jos joku työtön puolestaan haluaa rekkakuskiksi, häntä tulee kannustaa siihen esim. rahoittamalla ajolupien hankkiminen ja muu koulutus, ei tarjoamalla ilmaista rahaa kattoon syljeskelystä. Jos Suomessa (tai jollakin alueella) on on pula jostakin ammattiryhmästä, niin ulkomaalaisten työhön ottaminen on täysin mahdollista.

Olen minäkin toki tavannut viinaan meneviä suomalaisia kuskeja. Suurin ero venäläisiin kollegoihin verrattuna on kuitenkin se, että aamulla Scanian ratissa puhalletaan nollat.

Ihmeen paljon eri tyyppisii ihmisiä sä tunnet, millon lääkäreitä, millon venäläisiä rekkakuskeja ja viinaa liikaa käyttäviä suomalaisia kollegoitaan.

Kuten oon jo monasti sanonu...oon ollu monessa mukana ja ajanu jopa rekkaa. Tai no, isän rekkaa ja sitäkin enimmäkseen vaan opiskeluaikana satamaan ja takasin kontteja viemään.

Ja kuten myöskin aiemmin mainitsin niin minusta rikkautta on juuri ne kokemukset ja kontaktit, uuden kokeminen ja matkustelu. Minusta on hienoo et tuttuja on niin korkealla politiikassa kuin kahden kuuluisan liivijengin jäseninä...tai no, yksi tuttu on ministeri E-Amerikassa, yksi valtuutettu Milanon kunnanhallituksessa ja yksi sukulainen on ollu ministeri Suomessa...ja kaksi lapsuuden hyvää kaveria naapurustosta OLI Bandidoksessa. Ja kaikkea siltä väliltä.

Siksipä juuri minusta on hiivatin vaikeeta tajuta miten joku saa tyydytyksen asumalla samassa kylässä koko elämän ja vaan itsepäisesti vastumalla kaikkea muuta kuin sitä omaa naaapurustoa. Ehkä mä vaan oon yliutelias tai jotain.

Back
Ylös Bottom