^ Tuommoista vastaavaa tekstiä on kyllä kuultu ihan kotimaistenkin naistenvihaajien/sovinistien/sosiopaattien suusta. Tuossa on kyse henkisesti sairaasta ihmisestä, eikä niinkään kulttuurista.
Nykyäänhän Suomessa voi saada jo syytteen siitä, että toteaa yhteiskunnan koostuvan ihmisistä.
Pakkotoiston yhteiskunta/kulttuuri koostuu bodareista, jotka pyrkivät syömään terveellisesti, treenaamaan paljon ja kasvattamaan habaa.
Ruotsalaisen lähiön kulttuuri koostuu Ahmedeista, jotka nussivat ruotsalaispikkuhuåria sovinnolla tai väkisin, mutta hakevat sitten vaimokseen kotimaastaan serkkutyttönsä, joka on ommeltu umpeen ja säkitetty. Ruotsalaisen lähiön kulttuuri koostuu myös Lilla-Lotta-Ingrideistä, jotka ovat riittävän tyhmiä antaakseen Ahmedeille.
Ahmedin kotimaan kulttuuri koostuu oikeauskoisista Ahmedeista, joiden kaikkien nimi on Muhammed ja jotka viettävät päivänsä ompelemalla nuoria tyttöjä umpeen ja säkittämällä näitä.
Uus-porilainen kulttuuri koostuu varsijousisankareista, jotka ovat Kaapelin mielestä kotimaisia, mutta kaikkien muiden mielestä venäläisiä. Ja tietenkin porilaisista mielenterveyskuntoutujapissiksistä, jotka sattuvat lähtemään Aleksandrin matkaan. Tullakseen tapetuiksi.
Suomalainen kulttuuri koostuu junttireinoista, jotka viettävät öitään netissä vittuilemalla tiedostaville kaapeleille. Ja uussuomalainen kulttuuri koostuu puumalaisista, jotka valtion isolla palkalla taistelevat vääriä ajatuksia ja mielipiteitä vastaan.
(Tähän väliin tietovisakysymys: missä kulttuurissa sinä haluaisit elää?)
Mutta koska kaikki kulttuurit ovat ehdottomasti yhtä hyviä, yhtä arvokkaita ja tasa-arvoisia, niin mitäs näistä.
Kaapeli, jos kuitenkin lähdetään siitä, että maasta toiseen muuttaminen ei ole yksinkertainen ja ongelmaton asia, niin olisiko kukaan voinut auttaa sinun "kotimaista" varsijousi-Aleksandriasi ennen tätä kaksoismurhaa? Olisiko homma mennyt paremmin, jos Aleksandr (jos hän on oikeasti hullu poika, kuten hän tod.näk. on) olisi saanut ajoissa tarvitsemaansa hoitoa (tai eristystä) psykoosiin? Vai menikö tää nyt sun mielestäsi jotenkin paremmin, kun Aleksandr rämpi koulun läpi, ja kaikki näki että se on aivan psykoottinen hullu, mutta kukaan ei saanut sanoa sitä ääneen, koska se olisi ollut RASISMIA. (Ja mehän emme tiedä, Aleksandr voi olla RODULTAAN esim. inkeriläinen, jolloin hän on käytännössä rodultaan suomalainen.)
Ja nyt, loppuhuipentumana: eihän kukaan edes kuvittele, että ryssät säännönmukaisesti menisivät päästään sekaisin ja ampuisivat nuoria naisia varsijousella. Sellaista stereotypiaa ei keksi edes puumalainen. Mutta tämän Porin Aleksandrin kohdalla homma taisi mennä niin, että koska yksilön mielisairaudesta ei saanut rasismin pelossa puhua, niin kukaan ei voinut auttaa.
En minä silti halua kiistää tiettyjen kulttuurien sairautta. Tai se menee vähän niinkuin että kumpi oli ensin: muna vai kana. Koostuuko sairas kulttuuri sairaista yksilöistä, vai luovatko sairaat yksilöt sairaan kulttuurin?