Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
– En peräänny argumentistani. Peli on rasistinen. Näkökulmalleni on paljon todisteita tiedemaailmassa. Peli esittelee, mistä kolonialismissa on kyse. Siitä koko pelissä on kyse: pelissä kerätään timantteja Afrikassa ja tuodaan ne Kairoon. Se on rasismia ja kolonialismia minulle, nainen kertoo Iltalehdelle.Mitä rasistista siinä pelissä on?
Okei, elikä esim somalin roudaaminen Suomeen pakolaisena on rasismia, jätetään ne siis sinne missä ovat.– En peräänny argumentistani. Peli on rasistinen. Näkökulmalleni on paljon todisteita tiedemaailmassa. Peli esittelee, mistä kolonialismissa on kyse. Siitä koko pelissä on kyse: pelissä kerätään timantteja Afrikassa ja tuodaan ne Kairoon. Se on rasismia ja kolonialismia minulle, nainen kertoo Iltalehdelle.
Okei, elikä esim somalin roudaaminen Suomeen pakolaisena on rasismia, jätetään ne siis sinne missä ovat.
– En peräänny argumentistani. Peli on rasistinen. Näkökulmalleni on paljon todisteita tiedemaailmassa. Peli esittelee, mistä kolonialismissa on kyse. Siitä koko pelissä on kyse: pelissä kerätään timantteja Afrikassa ja tuodaan ne Kairoon. Se on rasismia ja kolonialismia minulle, nainen kertoo Iltalehdelle.
Toi lehmä ei varmaan ole käynyt Kiinassa, tulis vähän perspektiiviä mikä kansallisuus on töykeä.
Täh. Eikö se ole oikeaa kolonialismia, että kanadalaisyhtiö kaivaa kultaa lapissa ja vie tuotot kanadaan. Eikä mitään lautapeliä.
Rasismia tuo peli ei ole nähnytkään, sen sijaan kulttuurillista omimista. Joka on vähintään yhtä paha kuin rasismi. Rosvo on valkoinen. Ominut kulttuurin mustilta.
Valkoiset nappulat lähtee pois, koska vain valkoiset nappulat voi olla rasistisia. Mustien nappuloiden syrjintää, jos ne vietäisiin pois. Eli parempi, jos kiellettäisiin koko peli rasistisena ja kolonialistisena pelinä, koska siinä "valloitetaan" toisen nappuloita. Samoin shakin maailmanmestarit ja muut pelaajat joutaisi pyytämään julkisesti anteeksi. Minäkin pyydän anteeksi, koska pelasin yläasteella shakkia. Rasistinen valkoinen roisto lähti afrikantähdestä poisShakista lähtee seuraavaksi mustat nappulat pois.