- Ikä
- 43
Jos täällä syttyisi sota, ja mun pitäisi jostain syystä lähteä pakolaiseksi, ja Irak olisi valtio, mikä voisi mahdollisesti tukea minua siinä, niin minulle ei tulisi mieleenkään, että irakilaisten tulisi kustantaa minulle tonni kuussa, asunto, mööpelit, pleikkarit, lapsilisät, perhe yhdistettynä paikan päälle, jne. Olisin täysin tyytyväinen siihen että saisin asustella jossain missä olisi katto pään päällä, ruokaa ja vettä, kuten vaikka jollain pakolaisleirillä, kunnes pahimmat mäiskeet hälvenevät kotimaassa, ja voi palata takaisin. On siis melko selvää, että tietynlaisella mentaliteetilla varustetut ihmiset ovat liikkeellä, tietynlaisin tavoittein, kun eurooppalaisten ilmaisluksuselätyksen pariin pyritään. On myös melko selkeä asia, ettei Suomi voi kustantaa mainitunlaista elätystä jokaiselle halukkaalle.
Yksi asia, mikä olisi tärkeä käsitellä myöskin, on se, että Suomi joka tapauksessa ei kykene ottamaan kurantin pakolaistilenteen pakolaismassasta kuin murto-osan paikan päälle. Se on pieni, vaatimaton määrä verrattuna siihen kuinka monta ihmistä tällä hetkellä todellisesti on avun tarpeessa. Tämä, yhdistettynä siihen, että juuri kurantissa maailmantilanteessa ja pakolaistilanteessa piilee myöskin suurella todennäköisellä melkoinen terroriuhka, on mielestäni omiaan perusteeksi sille, että Suomen ei kannattaisi tässä kohdassa ottaa itse asiassa yhtään pakolaisia tänne paikan päälle, vaan suorittaa auttaminen avustuksina pakolaisleireille, esim. Turkissa jne.
Pakolaisten ottaminen ei siis oikeastaan tässä kohden auta kokonaistilannetta paljoakaan, ja sisältää uhkia, eikä siis näinollen ole loogista.
Yksi asia, mikä olisi tärkeä käsitellä myöskin, on se, että Suomi joka tapauksessa ei kykene ottamaan kurantin pakolaistilenteen pakolaismassasta kuin murto-osan paikan päälle. Se on pieni, vaatimaton määrä verrattuna siihen kuinka monta ihmistä tällä hetkellä todellisesti on avun tarpeessa. Tämä, yhdistettynä siihen, että juuri kurantissa maailmantilanteessa ja pakolaistilanteessa piilee myöskin suurella todennäköisellä melkoinen terroriuhka, on mielestäni omiaan perusteeksi sille, että Suomen ei kannattaisi tässä kohdassa ottaa itse asiassa yhtään pakolaisia tänne paikan päälle, vaan suorittaa auttaminen avustuksina pakolaisleireille, esim. Turkissa jne.
Pakolaisten ottaminen ei siis oikeastaan tässä kohden auta kokonaistilannetta paljoakaan, ja sisältää uhkia, eikä siis näinollen ole loogista.
Viimeksi muokattu: