No, jatkanpa yksinpuheluani... minusta nuo Ylen videon klanipäät vaikuttavat hyvin vastenmielisiltä ja ehkäpä he ovat niitä todellisia rasisteja, joita minusta pitääkin vastustaa. Se ei kuitenkaan oikeuta Yleä kansallisena tiedottajana vääristelemään totuutta ajaakseen toimittajan tai toimituksen poliittista näkemystä.
Jos unohdetaan tuo töniminen artikkelista, niin minusta siinä yritettiin myös unohtaa tuon mielenosoituksen inhimillinen puoli. Tavalliset ihmiset, jotka kokevat voimattomuutta naisiin kohdistuvan lisääntyvän väkivallan takia. Tai voidaan myös sopia, että heidän pelkonsa on aiheeton, jos ideologia ei taivu siihen, että naisiin kohdistuisi enemmän väkivaltaa kuin aikaisemmin. Niin tai näin, mielenosoituksessa oli ihmisiä, joilla oli todellinen huoli ja kasvanut turvattomuuden tunne. Näitä ihmisiä ei haastateltu ainakaan artikkeliin asti. Vain kosketukseen syyllistyvä klanipää oli kiinnostava.
ps. jos jotakuta kiinnostaa, minä määrittelen todellisen rasistin henkilöksi, joka vihaa muita yksittäisiä ihmisiä heidän etnisen tai kulttuurellisen taustansa vuoksi.
Minusta rasismi ei ole sitä, jos vastustaa hallitsematonta maahanmuuttoa ja tiettyjä eri kulttuureihin liittyviä käytösilmiöitä. Tai jos arvostelee näitä ilmiöitä. Oma erityinen idiotisminsa laji on kiistää se, että eri kulttuureissa on erilaisia käytösilmiöitä ja kyllä, myös negatiivisia ja huonosti Suomeen sopeutuvia käytösmalleja.
Kaikissa kulttuureissa on hyviä ja huonoja piirteitä. Myös suomalaisessa kulttuurissa. Nyt yleistyneen käsityksen mukaan kulttuurien ja uskontojen arvosteleminen on rasismia. Minusta kristityt suomalaiset ovat aivan liian takapajuisia, aivan liian agressiivisia vieraita ihmisiä kohtaan ja minusta suomalainen luterilainen versio kristinuskosta on valtiosidoksineen ja verotusoikeuksineen aivan perseestä. Olen siis rasistinen itseäni kohtaan, koska olen alkujani kristitty suomalainen?