Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

En oo niin kusipää ku kirjotukset antaa ymmärtää, ei mul ole edes pilottitakkiakaan.

:):D

Ei mullakaan oo. Ei edes maihareita...;)

- - - Updated - - -

Kysymys Diskustille:

Katsopa tämä ohjelma, alkaa kohdasta 18:32

http://areena.yle.fi/tv/1765897

Onko mielestäsi Suomi rasistisempi maa kuin Hollanti? Syökö palestiinalaislähtöinen arabi Umaya Abu -Hannah nyt ns. paskaa muuttaessaan Hollantiin? Eräs musta mies kertoo muuttavansa pois Hollannista, koska ei jaksa keskim. kolmesti päivässä kuulla "naapuri" -haukkumasanaa,

Mitä ajatuksia ohjelma herättää sinussa? Miksi marokkolaisnuoriso tulee tässäkin esille kun puhutaan rikollisuudesta ja esim. kiinalaiset saavat hyvän arvosanan?

Diskustin ajatelmia edelleen odottaen.

Ketkäs nimimerkit tällaista on huudellu?

Ihan yleisesti foorumilla vaikuttavasta jengistä puhuin, ei ole mitään innostusta lähteä selailemaan eri viestiketjuja ja kaivelemaan jotain vuosia vanhoja posteja. Mutta joo, menee taas vähän ohi aiheen, joten josko jatketaan taas ketjun aiheesta.

Niin ajattelinkin.

Britanniassa alakouluikäiset tytöt ovat joutuneet kunniakansalaisten hyväksikäyttämiksi erittäin etovalla tavalla.

A gang of nine men face accusations of grooming and horrifically abusing vulnerable girls from the age of 11 - making their lives a 'living hell.
The men, all from Oxford, allegedly plied six girls with alcohol, cocaine and heroin before repeatedly raping them.

Kamar Jamil, 27, Akthtar Dogar, 32, Anjum Dogar, 30, Assad Hussain, 32, Mohammed Karrar, 38, Bassam Karrar, 26, Mohammed Hussain, 24, Zeeshan Ahmed, 27, and Bilal Ahmed, 26, deny the charges against them.

Missä on Harryt ja Albertit?

http://www.dailymail.co.uk/news/art...m-14-woods-night-threatened-cut-head-off.html

Suomeen sama tyyli, jotta seksuaalirikoksen yhteydessä tulisi aina kertoa nimi. Sekä tekijän lähtömää/maahanmuutto tausta joka rikosuutisen yhteydessä. Vai mitä Disgust?

Suomeen sama tyyli, jotta seksuaalirikoksen yhteydessä tulisi aina kertoa nimi. Sekä tekijän lähtömää/maahanmuutto tausta joka rikosuutisen yhteydessä. Vai mitä Disgust?

En oo Disgust, mutta vastaan silti. Vakavien rikosten yhteydessä tulisi aina kertoa nimi, ei pelkästään seksuaalirikosten. Tosin se nimi tulisi kertoa vasta lainvoimaisen tuomion jälkeen.

Ja sit tosta tapauksesta yleisesti, suhteellisen häiriintyneen oloista settiä. Onko täällä joku joka tietäisi, että onko tollasia tapauksia myös jenkkien neekerighetoissa? Meinaan muutenhan Euroopan mamughetoissa on sama jengimeininki, joten mietin, että onko nää tän tyyppiset teot joku aavikkokansojen erityisosamisalue, vai tapahtuuko samaa kaikkialla missä on ongelmanuorten rikollisjengejä.

Ehdottomasti. Mun maailmassa raiskauksesta tuomitun rangaistus pitäisi olla sama teko kuin mitä itse on tehnyt uhrille + karkoitus (jos kyseessä ulkomaalainen). Jos suomalainen, niin rangaistus pitäisi olla sama teko kuin mitä itse on tehnyt asianomaiselle + joku jänne poikki kullista, niin ettei enään ikinä saisi mulkkua kovaksi (en tunne sukupuolianatomiaa, niin en tiedä jos tämmöiselle operaatiolle on jo olemassa joku virallinen termi). Näin ehkäistään se, ettei rikos varmasti uusiudu. Ja sillä samalla teolla tarkoitan, että jos mies on raiskannut naisen, niin silloin joku valtion palkkaama isomunainen homo saisi raiskata tuomitun niin monta kertaa kuin itse tuomittu raiskasi uhrin.

Ehdottomasti. Mun maailmassa raiskauksesta tuomitun rangaistus pitäisi olla sama teko kuin mitä itse on tehnyt uhrille + karkoitus (jos kyseessä ulkomaalainen). Jos suomalainen, niin rangaistus pitäisi olla sama teko kuin mitä itse on tehnyt asianomaiselle + joku jänne poikki kullista, niin ettei enään ikinä saisi mulkkua kovaksi (en tunne sukupuolianatomiaa, niin en tiedä jos tämmöiselle operaatiolle on jo olemassa joku virallinen termi). Näin ehkäistään se, ettei rikos varmasti uusiudu. Ja sillä samalla teolla tarkoitan, että jos mies on raiskannut naisen, niin silloin joku valtion palkkaama isomunainen homo saisi raiskata tuomitun niin monta kertaa kuin itse tuomittu raiskasi uhrin.

Asiaa.:rock:

vielä kun vastaat aiemmin esittämääni kysymyksiin, niin vot.

Diskustin ajatelmia edelleen odottaen.

Tietenkin joka maassa on rasismia. Kyseinen ajankohtaisohjelma käsitteli nimenomaan itse aihetta, joten totta kai siellä ollaan kaivettu esiin muutamia kommentteja puolesta ja vastaan.. Päättelitkö ihan tuon vartin pätkän perusteella, että Hollanti on rasistinen maa ja ainakin rasistisempi ja maahanmuuttovastaisempi kuin Suomi?

Ja mistä minä voin tietää onko Suomi rasistisempi kuin Hollanti? Millä mittarilla tuommoista voi edes verrata? Puolet maan toiseksi isoimman kaupungin asukkaista on muualta tulleita, joten ei siellä ainakaan paikalliset PerSut ole vallassa. Itse kun olin Amsterdamissa, niin porukalla liikuttiin pyörillä ja aivan hukassa määränpäästä.. monesti kysyttiin neuvoja ja mielellään kaikki hymyissä suin auttoivat.. eräs nainen lähti kahden pikku penskansa kanssa näyttämään oikeata reittiä ja polki meidän kanssa reilun vartin jotta päästään perille.. ja meidän porukka oli semmoinen värisuora, että sinä raukka olisit varmaan pissannut housuun jos vastaan oltaisi tultu, tuommoinen muukalaiskammoinen kun olet. Mutta en edelleenkään väitä, että Suomi olsi jotenkin rasistisempi maa kuin Hollanti, koska mulla ei ole tarpeeksi tietoa asiasta. Hollannissa on moninkertainen määrä maahanmuuttajia ja ainakin se yleinen ilmapiiri vaikutti rennolta, ja monesti näki porukoita joissa oli sekä paikallisia että ulkomaalaisia, joten tiedä häntä.. Sen tiedän, että suomalaisten joukkoon mahtuu paljon rasisteja ja suomalaiset kun vaan ovat vähän enemmän "varuillaan" kun on kyse vieraista ihmisistä, varsinkin eri värisistä. Kuuluu luonteeseen, eikä sille voi mitään.. ehkä mä olen ajoittain liian ankarasti luokitellut tämän varuillaan olemisen suoraan rasismiksi, omien kokemuksien takia.

ps. en edelleenkään usko, että sä olet yli 50 vuotias.

Mä ku olin Hollannissa tossa syksyllä, niin sekä mun suomalainen kaveri että ne sen hollantilaiset kaverit varottivat ettei tulis kadulla pysähtyä jos mustat tyypit jotain diilejä tai muuta alkavat ehdotella. Kysyin et miks, niin kaveri sano et niistä ei ole kellään kuin huonoja kokemuksia ja saattavat monesti tehdä niin et ku kaivat rahat esiin ja alkavat antamaan jotain budi säkkiä niin sielt tuleeki kaasut naamaan tai sähkölamautinta näpeille ja sillee.

Et en kyl usko näiden apinajengejen olevan missään päin maailmaa yhtään vähemmän apinoita kuin täällä.. paljon enemmän ne muualla apinoi. Ja tästä voimme oppia ettei niitä tänne kannata ottaa, kun nämä nuoremman polven jätkät nyt vaan sattuvat olemaan niin taipuvaisia rikoksiin.

Tietenkin joka maassa on rasismia. Kyseinen ajankohtaisohjelma käsitteli nimenomaan itse aihetta, joten totta kai siellä ollaan kaivettu esiin muutamia kommentteja puolesta ja vastaan.. Päättelitkö ihan tuon vartin pätkän perusteella, että Hollanti on rasistinen maa ja ainakin rasistisempi ja maahanmuuttovastaisempi kuin Suomi?

Ja mistä minä voin tietää onko Suomi rasistisempi kuin Hollanti? Millä mittarilla tuommoista voi edes verrata? Puolet maan toiseksi isoimman kaupungin asukkaista on muualta tulleita, joten ei siellä ainakaan paikalliset PerSut ole vallassa. Itse kun olin Amsterdamissa, niin porukalla liikuttiin pyörillä ja aivan hukassa määränpäästä.. monesti kysyttiin neuvoja ja mielellään kaikki hymyissä suin auttoivat.. eräs nainen lähti kahden pikku penskansa kanssa näyttämään oikeata reittiä ja polki meidän kanssa reilun vartin jotta päästään perille.. ja meidän porukka oli semmoinen värisuora, että sinä raukka olisit varmaan pissannut housuun jos vastaan oltaisi tultu, tuommoinen muukalaiskammoinen kun olet. Mutta en edelleenkään väitä, että Suomi olsi jotenkin rasistisempi maa kuin Hollanti, koska mulla ei ole tarpeeksi tietoa asiasta. Hollannissa on moninkertainen määrä maahanmuuttajia ja ainakin se yleinen ilmapiiri vaikutti rennolta, ja monesti näki porukoita joissa oli sekä paikallisia että ulkomaalaisia, joten tiedä häntä.. Sen tiedän, että suomalaisten joukkoon mahtuu paljon rasisteja ja suomalaiset kun vaan ovat vähän enemmän "varuillaan" kun on kyse vieraista ihmisistä, varsinkin eri värisistä. Kuuluu luonteeseen, eikä sille voi mitään.. ehkä mä olen ajoittain liian ankarasti luokitellut tämän varuillaan olemisen suoraan rasismiksi, omien kokemuksien takia.

ps. en edelleenkään usko, että sä olet yli 50 vuotias.

No eihän nuo mamut amsterdamissa uskonveljeään ryöstäis tai tekis mitään pahaa. Sielläkihän nuo turkkilaiset ja marokkolaiset hyvässä maineessa rikosten osalta :)

Mulle Damissa karvakädet esitti yöllä "tarjouksen josta ei voi kieltäytyä" huimausainekauppoihin liittyen, kun koikkeloin jurrissa yöllä hotellille. Onneks löyty 50:n seteli lompakosta. Ja ihan oikeita humehiakin ne oli, kaupankäyntimetodi olisi vain saanut olla ystävällisempi....

Ei kyllä ainakaan silloin saanut, kun minä opiskelin. Eli lasken tämän kuulopuheeksi. Tuosta maahanmuuttajan saamasta positiivisesta syrjimistuesta taas on ihan mustaa valkoisella tuo ilmoitus.

Vaikka opiskelee, on ymmärtääkseni mahdollisuus saada toimeentulotukea. Tosin tilanteen täytyy olla jo melko paha, jotta tuen piiriin pääsee, ks. http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/2001/200101481

Vaikea ottaa kantaa siihen. pääseekö jotkut "suurempien" rahojen ääreen helpommin. Onneksi elämme kuitenkin yhteiskunnassa, jossa lähtökohtaisesti pyritään pitämään niin sanotusti kaverista huolta silloin, kun he eivät itse siihen pysty. Eri asia on luonnollisesti sitten se, tuleeko kyseisenlaisia "kavereita" haalia muualta, vai riittääkö jo olemassa olevat "kaverit".

Voidaan kaikki miettiä, millainen yhteiskunta meillä olisi silloin, jos nykyistä tai nykyisenkaltaista, mutta fiksummin järjestettyä, perusturvaa ei olisi. Olisiko silloin (vielä) turvattomampaa liikkua ulkona, toimia kaupan kassana jne.?

Voi olla.. että kaupan kassa vetäisi revolverin tai haulikon esiin jos sille esittäis jotain säälittäviä vaatimuksia, näin jenkeissäkin vaikka siellä joku näennäinen sosiaaliverkosto onkin.
Ulkona on turvallista liikkua, ainakin näennäisesti vaikka anarkia vallitsisi.. kunhan on se "vahva tuki" taskussa, eli tilanteen tullessa nopea vetämään ja laukasemaan ja vielläpä tarkasti :D

http://www.youtube.com/watch?v=thCl_mYIUBE Tälläiset herrasmiehet eivät paljon jotain gansta yoyo jannujen mutkilla heilumisia kavahtaisi :D

Eli rahaa asumiseen saa niin kantaväestön edustaja kuin maahanmuuttajakin.

Jep, mutta kysymys onkin että onko tässä nyt kaikille tarkoitetun järjestelmän (sosiaalitoimisto + kela) lisäksi maahanmuuttajille rakennettu joku oma järjestelmä, jonka piiriin kantaväestö ei pääse.

Mikäli näin on, niin silloin järjestelmä on räikeästi epätasa-arvoinen.

Vaikka opiskelee, on ymmärtääkseni mahdollisuus saada toimeentulotukea. Tosin tilanteen täytyy olla jo melko paha, jotta tuen piiriin pääsee, ks. http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/2001/200101481

Vaikea ottaa kantaa siihen. pääseekö jotkut "suurempien" rahojen ääreen helpommin. Onneksi elämme kuitenkin yhteiskunnassa, jossa lähtökohtaisesti pyritään pitämään niin sanotusti kaverista huolta silloin, kun he eivät itse siihen pysty. Eri asia on luonnollisesti sitten se, tuleeko kyseisenlaisia "kavereita" haalia muualta, vai riittääkö jo olemassa olevat "kaverit".

Voidaan kaikki miettiä, millainen yhteiskunta meillä olisi silloin, jos nykyistä tai nykyisenkaltaista, mutta fiksummin järjestettyä, perusturvaa ei olisi. Olisiko silloin (vielä) turvattomampaa liikkua ulkona, toimia kaupan kassana jne.?

Kun kerran pidämme huolta myös ns. heikommasta aineksista (tm Schubak) niin silloin kaikkien pitäisi pelata samoilla säännöillä ja saada tukea samoilla perusteilla. Tämähän ei toteudu jos samoihin tarkoituksiin jaetaan verorahoja eri instansseista ja mahdollisesti vielä harkinnanvaraisesti erilaisilla perusteilla.

Sen asian pohtiminen, että kannattaako huonosti sopeutuvia ja huoltosuhdetta sekä kansantaloutta rasittavia "kavereita" tänne haalia, onkin sitten sitä mitä itse pidän maahanmuuttokritiikkinä =)

http://www.sosiaalikollega.fi/asiak...-saada-toimeentulotukea-opiskelun-aikana-201d
Opiskelijan ensisijainen toimeentulojärjestelmä on opintotukilain mukainen opintotuki, joka on tarkoitettu kattamaan opiskeluaikaiset opinto- ja elinkustannukset. Opintotuki koostuu opintorahasta, asumislisästä ja valtion takaamasta opintolainasta. Opiskelijan tulee aina hakea opintolainan takaus. Opintolaina huomioidaan tuloksi, vaikka opintolainan takausta ei ole haettu ohjauksesta huolimatta. Laina huomioidaan tuloksi myös kesäajalle. Opintolainan takauspäätös (kielteinenkin) tulee esittää toimeentulotukihakemuksen liitteenä.

Jos opinnot viivästyvät tai opintotukikuukaudet on käytetty tai opiskelija ei saa opintolainaa, opiskelijaa ohjataan hakemaan yleistä asumistukea ja tekemään ilta- tai viikonlopputyötä. Opiskelija voi myös hakea toimeentulotukea, tällöin perusosaa voidaan alentaa 20 – 40 %, koska hakijalla ei ole oikeutta opintoetuuksiin. Toimeentulotukihakemuksessa on esitettävä muiden liitteiden lisäksi opintotukipäätös, opintosuoritusote ja henkilökohtainen opintosuunnitelma. Mikäli opiskelija ei saa opintolainaa, tulee hakemuksen liitteenä toimittaa myös selvitys luottovelkojen määrästä. Luottotiedot voi tarkistaa maksutta kerran vuodessa Suomen Asiakastieto Oy:stä (www.asiakastieto.fi, os. Työpajankatu 10 A, 00581 Helsinki).

Opintolainan korot eivät ole toimeentulotuessa huomioitavia menoja (KHO 5.5.2006/1041). Ohjataan hakijaa selvittämään Kelalta oikeus korkoavustukseen opintolainan korkoihin. Opintolainan lyhennykset eivät ole toimeentulotuessa huomioitavia menoja.

Tähän liittyen: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013011516555053_uu.shtml

- Miehen kertomuksen mukaan hän oli ostanut puhelimen kadulta joltakin tuntemattomalta henkilöltä, kertoo Helsingin poliisin rikoskomisario Ilkka Juola. Juolan mukaan puhelin on nyt palautettu takaisin omistajalleen. Poliisi antoi miehelle sakot kätkemisrikoksesta.

Vaikka mies sai Facebookissa jaetun kuvan perusteella otsaansa varkaan leiman, ei hän ole poliisin mukaan esittänyt mitään vaatimuksia asian suhteen.

:face: Raukkaparka sai varkaan leiman.
Hahhah, hienosti sai lievimmän mahdollisen rikosnimikkeen tostakin. Olettaen että toi sepustus on ees totta.

Jep, mutta kysymys onkin että onko tässä nyt kaikille tarkoitetun järjestelmän (sosiaalitoimisto + kela) lisäksi maahanmuuttajille rakennettu joku oma järjestelmä, jonka piiriin kantaväestö ei pääse.

Mikäli näin on, niin silloin järjestelmä on räikeästi epätasa-arvoinen.
Yksinasuva lainmukaan on oikeutettu 416€(voi heittää parilla eurolla) perusturvaan, eli rahaan mikä kuukaudessa jää käteen vaatteita, ruokaa harrastuksia, nettimaksuja yms varten. Sähkö ja vesi menee sossun piikkiin. Vuokraan saa tukea asumistuen ja loput sossun kautta maksimissaan johonkin 420€(taas parin euron heitto voi olla) asti yksin asuva, ja kaksi ihmistä 620€ vuokraan asti. Ne vuokrat mitkä menee tästä ylitse, on itse kustannettava se ylimenevä osa, ja tämä kustannetaan tuosta 416€ perusosasta. Parhaimmillaan siis jos löydät tarpeeksi edullisen kämpän, niin käteen jää se vähän päälle 400e kuussa mistä maksat sitten puhelinlaskut, netin, ruuat vaatteet, perjaatteessa kaiken muun paitsi vuokran, veden ja sähkön(nämä siis kuukausittaisia kiinteitä menoja). Toki lääkärimaksut julkisella puolella sossu maksaa myös.
Ja jos siis olet alle 3vuotinen opiskelija, niin 300€ kuussa lasketaan tuloiksi opintolainaa, olit sitten ottanut sen tai et. Eli jos olet toisen asteen opiskelija ja opiskellut alle 3 vuotta, ja et ota opintolainaa, niin silloin käteen jäävä osuus noihin menoihin on se 416 perusosa miinus 300€, eli sellanen satanen. Ja kaikki tämä on omaa kokemusta ja useaan kertaan selvitetty.

Se, mikä virastoi noi mitkäkin maksaa niin vähän vaihtelee, yleisesti kuitenkin asumis ja opintotuen kela, ja sitten jos tuosta yhtälöstä tulos on vaikka yhteensä 500€, ja asunnon vuokra + vesi ja sähkö noin 450€, niin silloin sossu maksaa lopun erotuksen siihen että käteen jäävä osuus pakollisten menojen jälkeen on se vähän päälle 400.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013011616549502_uu.shtml
Korjatkaa jos oon väärässä, mutta mun käsityksen mukaan ainakin kantaväestöllä kasvojen peittäminen julkisella paikalla on rikos, eli maski päässä ei saa kaduilla tallata, muuten poliisi käskee riisua. Eriarvoistako?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013011616549502_uu.shtml
Korjatkaa jos oon väärässä, mutta mun käsityksen mukaan ainakin kantaväestöllä kasvojen peittäminen julkisella paikalla on rikos, eli maski päässä ei saa kaduilla tallata, muuten poliisi käskee riisua. Eriarvoistako?

Kukaan ei uskalla kieltää burkan käyttöä (siis päättäjistä, gallupissahan suurin osa kansalaisista kieltäis tämän), leimautumisen pelossa. Tuohon ei tarvitse mitään muuta perustelua kuin esimerkiksi tämä Belgian käyttämä:

Musliminaisten burkan tai niqabin käyttö nähdään kieltäytymisenä sopeutua länsimaiseen yhteiskuntaan.

Suomalaiset päättäjät on kyllä pahinta vässykkäporukkaa mitä maailmasta löytyy. :face:

En käsitä miten tostakan asiasta saadaan ongelma. Niin kauan kun tuo burka on naisen päällä hänen omasta tahdostaan, niin onko se oikeasti joku ongelma? Toisaalta en tiedä parantaako se mitenkään naisten asemaa, että kyseinen asuste kiellettäisiin. Perusteluna voi käyttää tuota eriarvoista juttua, mutta sekin menee liioitteluksi.

En käsitä miten tostakan asiasta saadaan ongelma. Niin kauan kun tuo burka on naisen päällä hänen omasta tahdostaan, niin onko se oikeasti joku ongelma? Toisaalta en tiedä parantaako se mitenkään naisten asemaa, että kyseinen asuste kiellettäisiin. Perusteluna voi käyttää tuota eriarvoista juttua, mutta sekin menee liioitteluksi.

Mun pointti ei ollu naisen oikeuksista tai tasa-arvosta, vaan ihan vaan yhdenmukaisuudesta lain edessä. Kai sä nyt silti vittu tajuat että ihan jo perjaatteen takia toi on perseestä. Jos mä heilun tuolla samallainen huntu päässä niin saan todennäköisesti sakot. Vaikka tää onkin näennäisesti pikkujuttu, niin just tällasten teoreettisten epäoikeudenmukaisuuksien takia suvaitsemattomuutta suomessa on ja tulee aina olemaan.

Sain kuulla tossa paikalla olleelta romani taustaiselta henkilöltä siitä puistolan keissistä. Suomen poliisi on joko tyhmä tai tarkoituksella antaa medialle tietoa joka ei pidä paikkaansa.

POLIISIN TIEDOTE: mannet ammuskeli tussareilla ku ei ollu raketteja.. taivaalle ammuskelivat kivasti uuttavuotta juhlistivat eikä mitää tappelua ollut.

PAIKALLA OLIJAN KERTOMUS tapahtumakulusta: Yhdessä ravintolassa oli n. 70 mannea osa ruotsista ja niin edelleen. Kun kaikki eivät tunteneet toisiaan niin jotain jännitteitä syntyi ja nyrkkiä sateli ja yhdeltä mieheltä viillettiin vatsa niin pahasti auki että suolet tipahtivat ulos ja ylsivät maahan asti ja tämän miehen vaimo tai sukulaisnainen piteli suolia jottei ne laahaisi maata kun he lähtivät pois ravintolasta.. tästä tapahtumasta seurasi laukausten vaihtoa hetkeä myöhemmin, kukaan ei tämän paikalla olijan havaintojen mukaan saanut ainakaan niin pahaa osumaa että olisi kaatunut tai muuten ontunut poistuessaan kukin minne menivätkään.

TÄLLÄISTÄ!

Back
Ylös Bottom