Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Onhan täällä kahvilla käynyt jos jonkinlaista ulkomaalaista. Tosin yksikään ei oo edustanut sellaista kansalaisuutta mihin hanakasti liitettäisin termi "maahanmuuttaja". Aika jännä juttu muuten kun näitä kuumia aiheita kuten "maahanmuutto, sopeuttaminen, yhteiskunnan tuki" yms. liitetään lähinnä afrikkalaista syntyperää oleviin...

Ihan totta, eihän vaikkapa kanadalaista, brassia tai irkkua mamutella tai hämmästellä, eipä tosin juuri ole ongelmiakaan. Sitä saa mitä tilaa.

Näinpä se vaan menee. En itsekkään tarkoita kirjoituksissa kaikkia mamuja, mut eipä jaksa joka postiin korjata et lähinnä tarkoittaa näitä jotka ei osaa elää maassa maan tavalla. Kyllä meille kanukit, jenkit, vietkongit, thaikut ja muut vastaavat saa kahville tulla milloin vain, ja onhan niitä käynykkin.

Aina pitäny ahtisaarta kunnioitettavana ihmisenä jo hänen tekemän työnki vuoksi, tekee erittäin tärkeää duunia rauhan puolesta. Nyt on kyllä äijä pahemman kerran seonnu jos tollasia on laukonu, tai sit toimittaja on syöny aamupalaksi sieniä ja kirjottanu puutaheinää.

Ei tulis ihan ensimmäisenä mieleen pyytää jotain tuntematonta mamua et tere tuukko kahville, pullaaki olis. :D

Se varmaan tosi kirjaimellisesti sitä tarkoittikin joo :jahas:. Toi "laukaisu" nyt siis varmaan pyyhki kaiken hyvän työn, mitä Mara on rauhan puolesta tehnyt..

Pointtina varmaan oli ihan vaan uskaltaa tutustua ja lähestyä ulkomaalaista, ja katsoa tätä ihmisenä. Asia, mikä ei varmaan sulta tule koskaan luonnistumaan.

No disgust pyydä näitä romanialaisia "turisteja" kahville kotiisi? Tai joku helvetin somalilauma?

Lue toi mun ylempi posti uudestaan ja mielellään luetunymmärtämis mode päällä, ettei tarvii alkaa laukomaan taas näitä sun aivopieruja.

ps. mun kotona on moni somppu käynyt. Haittaako? Pääasia, että sä et tuu mun kotiin kahville.

Se varmaan tosi kirjaimellisesti sitä tarkoittikin joo :jahas:. Toi "laukaisu" nyt siis varmaan pyyhki kaiken hyvän työn, mitä Mara on rauhan puolesta tehnyt..

Pointtina varmaan oli ihan vaan uskaltaa tutustua ja lähestyä ulkomaalaista, ja katsoa tätä ihmisenä. Asia, mikä ei varmaan sulta tule koskaan luonnistumaan.

Mistä vitusta sä tiedät kuinka monen ulkomaalaisen kanssa olen tekemisissä ja kun et tiedä niin pidäppäs pienempää suuta.

Niinkuin olen aiemminkin kirjoittanu niin silloin kun kritisoin niin tarkoitan näitä loisia ja rikoksia tehtailevia mamuja, en niitä jotka elävät täällä lakien mukaan ja jotka osaa elää niinkuin tässä maassa kuuluu. Kerro mulle mitä vitun hyötyöä esim. sompuista on suomelle? ja perustele mielellään.

Voi sanoa et tiedän teidän uskonnosta enemmän ku arvaatkaan. Mut vittuakö mä sulle joka puolustelee jokaista tekoa minkä mamut tekee mitään sen enempää kertomaan.

Kerro mulle mitä vitun hyötyöä esim. sompuista on suomelle?

Ei mitään.

Tosin en ole somppujen kanssa kaveri sen takia, että niistä olisi mulle henk.koht mitään hyötyä, vaan siksi, että ne on ihmisiä, eikä niistä ole mulle mitään haittaakaan.

Sulla ei siis ole lakien mukaan eläviä mamuja vastaan mitään, mutta rikoksia tehtailevia vastaan on. Miten tämä ongelma nyt sitten ratkaistaan, kun rajalla ei voida skannata, että kuka on tuleva rikollinen ja kuka tuleva kunnon kansalainen?

Ei mitään.

Tosin en ole somppujen kanssa kaveri sen takia, että niistä olisi mulle henk.koht mitään hyötyä, vaan siksi, että ne on ihmisiä, eikä niistä ole mulle mitään haittaakaan.

Sulla ei siis ole lakien mukaan eläviä mamuja vastaan mitään, mutta rikoksia tehtailevia vastaan on. Miten tämä ongelma nyt sitten ratkaistaan, kun rajalla ei voida skannata, että kuka on tuleva rikollinen ja kuka tuleva kunnon kansalainen?

Voit odottaa "rajat kiinni" ja "karkoitus" - kortteja vastaukseksi, joita on lauottu jo viimeiset tuhat sivua taakse päin.

Pitäisikö niistä olla jotain hyötyä? Käsittääkseni heidän kohdallaan on kyse humanitäärisestä maahanmuutosta.

...joka, kuten tunnettua, ei täytä mitään kansainvälisiä pakolaissopimuksia ja on täten siis todellisuudessa sosiaalista maahanmuuttoa.

...joka, kuten tunnettua, ei täytä mitään kansainvälisiä pakolaissopimuksia ja on täten siis todellisuudessa sosiaalista maahanmuuttoa.

Tästä en tiedä, mutta pointtini oli se, että ei kai kukaan ajattele, että somalien tänne tuomisesta kukaan ajattelisi olevan Suomelle erityistä hyötyä. Paitsi ne, jotka kirjoittivat aikoinaan kultamunista jne. :)

Somalit on kyllä yksi vittumaisin ryhmä tai kansa mitä maailmassa on, ehkä Suomen/Ruotsin väliä ramppaavat mannet menee ohi niistä.

Jotenki jännä ku tuolla kaupungilla kävelee ja kattooku mamuilla on aina uuet pyörät, vaatteet, autot jne... En jaksa uskoo, että joka jamppa on töissä. Varmaan ihan hyvät tuet.

Jotenki jännä ku tuolla kaupungilla kävelee ja kattooku mamuilla on aina uuet pyörät, vaatteet, autot jne... En jaksa uskoo, että joka jamppa on töissä. Varmaan ihan hyvät tuet.

Vittuako se sulle kuuluu millä pyörällä joku ajaa tai mistä se on saanu uuden auton. Mee poika kasvaa ulos tosta sun kateellisen katkerasta asenteesta.

Vittuako se sulle kuuluu millä pyörällä joku ajaa tai mistä se on saanu uuden auton. Mee poika kasvaa ulos tosta sun kateellisen katkerasta asenteesta.

Eli olet sitä mieltä, että "somput" saavat varastaa pyöräsi ja vaikka autoliikkeestä uuden auton ilman seuraamuksia? Mitä vittua? :D Suosittelen tutustumaan ajantasaiseen pakkokeinolakiin - ehkä huomaat, että myös meillä kansalaisilla on kuvailluissa tilanteissa myös tiettyjä velvollisuuksia. Jos sinua siis yhteiskuntamme lait ja säädökset yhtään kiinnostavat (kirjotustyylistäsi päätellet eivät kiinnosta). Tämä ei sitten ole vittuilua :)

Eli olet sitä mieltä, että "somput" saavat varastaa pyöräsi ja vaikka autoliikkeestä uuden auton ilman seuraamuksia? Mitä vittua? :D

Eli olet sitä mieltä, että "somput" ovat varastaneet pyöränsä jos ovat vähänkin uudemman näköisiä tai ovat autoliikkeestä varastaneet autonsa jos ovat uusia autoja? Mitä vittua? :D

Back
Ylös Bottom