Näissä keskusteluissa käy hyvin nopeasti selväksi se ketkä tällä palstalla ymmärtävät liiketoimintaa, markkinointia sekä brändäystä ja ketkä eivät.
Eiköhän siellä ole laskettu ettei tarvittavaa kiinnostusta ole, muuten täällä olisi tapahtuma jo järjestetty.
Taas yksi täysin järjetön ja perusteeton päätelmä. UFC on globaalisti toimiva yritys, jonka toiminta on paljon monimutkaisempaa kuin "järjestämme tapahtumia kaikkialla missä on tarvittava kiinnostus". UFC suunnitteli järjestävänsä 41 tapahtumaa vuonna 2017 (
UFC 2017 Event Schedule) ja potentiaalisia paikkoja näiden järjestämiselle on Amerikan lähes kaikkien osavaltioiden lisäksi Australia, Brasilia, Puola, Japani, Hollanti, Saksa, Meksiko, Englanti, Skotlanti, Irlanti, Kanada, Ruotsi jne. Tapahtumat jaotellaan isoihin tapahtumiin, joilla on tarkoitus tehdä paljon rahaa ja jotka pääasiassa järjestetään Yhdysvalloissa, sekä pienempiin tapahtumiin, joiden pääasiallinen tarkoitus on kiinnostuksen luominen uusilla markkina-alueilla. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että useampi osavaltio/maa jää pakostikin ilman tapahtumaa, vaikka tarvittavaa kiinnostusta olisikin.
UFC:n kannalta kyse on oikeastaan siitä miksi UFC tulisi marginaalilajin kanssa marginaalimaahan eli Suomeen? Miksi järjestää tapahtuma 5,5 miljoonan asukkaan Suomessa eikä muissa maissa, joiden väkiluku voi olla moninkertainen Suomeen verrattuna? Samalla tapahtuman järjestämiseen vaadittavalla panoksella saa muualla paljon suuremman hyödyn eli enemmän katsojia, kiinnostusta ja medianäkyvyyttä. Sillä kuinka monta katsojaa suomalaistapahtumat vetävät ei ole mitään tekemistä UFC:n päätöksen kanssa.