lyhytaikainen ajokortti ja ajokielto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mhz
  • Aloitettu Aloitettu

mhz

Moikka, aattelin nyt tehdä ihan oman threadin asiasta.

Eli itellä on vielä lyhytaikainen ajokortti joka menee kesällä vanhaksi.
Kävin tällä viikolla kakkosvaiheen ja menin viemään papereita poliisiasemalle, niin sielä sanottiin, koska minulla on viime vuodelta kaksi rikesakkoa (toinen 15km/h ylinopeus ja toinen "vain huoltoajo sallittu" kyltin ohittaminen), joudun käymään teoriakokeen ja inssin uudestaan, tulee ajokieltoa ja 18kk lyhytaikainen ajokortti uudestaan.
Eikö poliisin olisi pitänyt ilmoittaa asiasta silloin kun nuo toiset sakot sain eli ~9kk sitten. Olin silloin armeijassa ja ajokiellolla ei olisi ollut mitään merkitystä ja nyt en pääse töihin mitenkään.
Tuleeko nykyään oikeasti noin kovat sankiot noin "vähästä"?
Koko rumba tulee aika helvetin kalliiksi kun joutuu maksamaan kaikki poliisilla käynnit, inssit, autokoulusta auton lainaamisen yms.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niissä menee aina oma aikansa, että käsittelee ja kutsuu laitokselle.. Itselläkin tais mennä 5kk. Ja vaikka se ois silloinkin lähteny niin oisit jokatapauksessa joutunu käymää nuo inssit ja kirjalliset uudestaan.

Siis tosiaan, jos väliaikaisen ajokortin aikana menettää ajo-oikeutensa, niin sen kortin saa takaisin kun kun kortti on ollut kuivumassa määrätyn ajan. Mutta sen inssin joutuu ajamaan uusiksi ja taas siis uusi väliaikainen ajokortti. Mitään järkeä tässä ei ole. Jos tässä joku järki olisi, niin sen kortin saisi takaisin ylipäätään vasta sen uuden inssin jälkeen. Turhaa rahastusta.

Enkä sitten tiedä onko tämä vielä näin, mutta näin oli silloin joskus 13-14 vuotta sitten kun itse sössin korttini hyllylle väliaikaisen kortin aikana.

Itelle kyllä soitettiin melkein heti kun sain toiset sakot. Olin käynyt kakkosvaiheen mutta koska se olisi astunut voimaan 6 päivää toisien sakkojen jälkeen, sain ajokieltoa, jonka jälkeen piti suorittaa inssi, kirjallinen sekä kaksi pakollista ajotuntia autokoulussa , eli tuli aivan vitun kalliiksi, muistaakseni n.300euroa, toi kortin uusiminen. Eikä siinä kaikki, sitten saat uudestaan väliaikaisen ajokortin, ja saat odottaa jälleen 1,5 vuotta, ennenkuin saat pysyvän ajokortin.

Toi koko ajokortti rumba on ihan puhasta vittulua. Ne odotus ajat etc vituttaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom