Lyhyet + - jaksot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skuge
  • Aloitettu Aloitettu
Riittääkö vaikkapa 8-2 sykli pitämään rasvat tavoitehaarukassa, vai onko kyse läskin kertymisen hidastamisesta ennen pidempiaikaista kiristelyä?
Tuossa tulee kuitenkin plussaa suhteessa paljon enemmän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
periaatteessa ton pitäis pitää rasvat samoissa mutta käytännössä riippuu ihmisestä ja elimistöstä kuinka nopeesti reagoi muutokseen.. jollakin voi olla 3-2 sykli jo vähän liikaa

e: lähde: Massaa! Voimaa!

Miten lie tämän asian laita?
Olen lukenut ihan tutkimustekstiä tuohon asiaan liittyen, eli ei ole mikään mutuun perustuva juttu.
Olen nyt bulkilla, suunnittelen tässä että otan tuon 6-8 viikkoa + ja sen jälkeen 2 viikkoa -. Onko tuo optimaalinen tapa
Yksittäistä optimaalista tapaa joka soveltuisi kaikille ei ole olemassakaan. Tuo 6-8 viikkoa plussaa + 2 viikkoa kovilla miinuksilla soveltuu minulle, mutta meikäläisellä onkin poikkeuksellisen nopea aineenvaihdunta, treenimäärät uskoakseni keskivertotreenaajaa suuremmat, ja kroppa joka tykkaa pysytellä laihana ja kireänä.
Esimerkiksi hitaamman aineenvaihdunnan omistava endomorfinen kaveri, joka treenaa viikon mittaan huomattavasti vähemmän, saattaa tarvita parin viikon dieettijaksoa jopa 3-4 plussaviikon jälkeen.
Eli riippuu täysin yksilöstä, olosuhteista ja jopa tavoitteista. On eri asia pyrkiä pikkuhiljaa pudottelemaan rasvoja kalorisyklityksellä kuin kasvattaa massaa ja pyrkiä kalorisyklityksellä lähinnä hieman vähentämään ylimääräisen läskin kertymistä bulkin aikana.

Mitä mieltä olisitte siitä et treeni päivil ois normisti sen n.+500kcal ja lepopäivinä n.+200-0kcal??
Jos vaikka ehkäsis sitä turhaa läskin tuloo...

Mitä mieltä olisitte siitä et treeni päivil ois normisti sen n.+500kcal ja lepopäivinä n.+200-0kcal??
Jos vaikka ehkäsis sitä turhaa läskin tuloo...
Siis treeni- ja lepopäivinähän on jo automaattisesti erisuuruisen kulutuksen myötä oltava erisuuruiset kalorit mikäli halutaan olla molempina päivinä saman verran plussalla / miinuksella. Esimerkiksi itse syön aina treenipäivinä vähintään 400-600 kcal enemmän kuin lepopäivinä.

Ei kai kukaan nyt yhtä paljon kaloreita lepopäivinä syö kuin treenipäivinä? :confused:

Olen lukenut ihan tutkimustekstiä tuohon asiaan liittyen, eli ei ole mikään mutuun perustuva juttu.Yksittäistä optimaalista tapaa joka soveltuisi kaikille ei ole olemassakaan. Tuo 6-8 viikkoa plussaa + 2 viikkoa kovilla miinuksilla soveltuu minulle, mutta meikäläisellä onkin poikkeuksellisen nopea aineenvaihdunta, treenimäärät uskoakseni keskivertotreenaajaa suuremmat, ja kroppa joka tykkaa pysytellä laihana ja kireänä.
Esimerkiksi hitaamman aineenvaihdunnan omistava endomorfinen kaveri, joka treenaa viikon mittaan huomattavasti vähemmän, saattaa tarvita parin viikon dieettijaksoa jopa 3-4 plussaviikon jälkeen.
Eli riippuu täysin yksilöstä, olosuhteista ja jopa tavoitteista. On eri asia pyrkiä pikkuhiljaa pudottelemaan rasvoja kalorisyklityksellä kuin kasvattaa massaa ja pyrkiä kalorisyklityksellä lähinnä hieman vähentämään ylimääräisen läskin kertymistä bulkin aikana.
Itsekin ainakin uskon olevani :david: aineenvaihdunnalta nopea, ja tarkoitus olisi lähinnä hillitä juuri tuota fläsän kertymistä bulkilla, ei siis sen kummempi pitkäaikainen rasvatasojen pudotus.
Tarkoitus olisi seitsemän viikon päästä sitten vetää miinuksilla (ihka) ensimmäistä kertaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom