Lyhyen aamulenkin hyödyt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BonBon
  • Aloitettu Aloitettu
Olen tässä hieman suunnitellut nykyisen elämäntilanteen (konttorirotta) johdosta aamulenkkeilyn aloittamista. Koska olen aamu-uninen, niin ei ole mitään aikomusta herätä kukonlaulun aikaan pitkälle lenkille, vaan ajatuksena olisi heittää noin 15min lenkki joka arkiaamu. Eli matkana tuo olisi vähän reilu 3km. Tähän asti olen käynyt kerran viikossa juoksemassa noin 10km lenkin ja that's it. Onko tässä systeemissä mitään ideaa, ja jos on, tuleeko se mahdollisesti vaikuttamaan nykyiseen kuntoon positiivisesti vai negatiivisesti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ideahan on hyvä tuommoinen 15min pyräys jokaaamu sehän vain piristää ja vaikuttaa positiivisesti nykyiseen kuntoon eli eikun aamulenkkiä viskomaan vain ja edhottomasti jos aikaa on niin iltalenkki myös :)

Hyvä idea tuollainen lyhyt ja reipas aamulenkki ilman suorituspaineita, täytyy itsekin yrittää ottaa ohjelmistoon :)

Vartin juoksu tai hölkkä ei rasita niin ettei sitä voisi tehdä (melkein) joka aamu, ja siinä saisi mukavasti buustattua aineenvaihduntaa ja mieltä ennen toimistopäivää.

No, nyt se on aloitettu. Vartin lenkki ja keskinopeus 12km/h. Pitänyt tässä kiireitä ja sen johdosta reilu 2 viikkoa lenkkitaukoa niin pisti jo ukon vähän töihin tuon vauhdin ylläpitäminen, mut nyt on olo mitä parhain :)

Olen jo pidempään juossut viitenä aamuna viikossa reilun kolmikilsasen. Saa mukavat lämmöt salille tai HIITille. Minä juoksen todella rauhallisesti kun on vain lämmöt hakusessa. Jos ei muuta olisi siinä aamusella ohjelmassa liikuntojen saralla, niin tekisin reilusti kovempitehoisen revityksen. Alkuun kilsa rauhassa ja sitten 30s spurtteja ja 60-90s iisisti ja taas spurtti. Eli HIITiä peliin. Parantaa aerobistakin kuntoa paljon ja lihat säästyy kun kesto on niin lyhyt. Suosittelen.

No, nyt se on aloitettu. Vartin lenkki ja keskinopeus 12km/h. Pitänyt tässä kiireitä ja sen johdosta reilu 2 viikkoa lenkkitaukoa niin pisti jo ukon vähän töihin tuon vauhdin ylläpitäminen, mut nyt on olo mitä parhain :)

En kyllä tuohon kävelyvauhtiisi ihan usko. Kävelisit 6 kilometriä 30 minuutissa. Olisi aikamoinen vauhti.

On varmasti hyvä idea, virkistää ja piristää varsinkin jos on ollut vähän vaikea herätä ja samahan se milloin lenkin heittää kuntoa se kohentaa. Muistin juuri kun kaveri kertoi että käy joka viikko juoskemassa 20km yöllä! kertoi että on mukava kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa juosta keskellä kaupunkia...

Kunto on ilmeisesti mennyt paranemaan, kun alkuperäisestä vartin lenkistä on enää jäljellä 14min vaikka matka on sama :D Joutuu vissiin pistämään reitin uusiks.

Ostin uudet juoksukengät kun vanhoista alkoi jo paistaa välipohjat :D Eilen ekaa kertaa jalassa ja juoksu sujui paremmin kun ikinä. Ilmeisesti ne aktivoi vähän eri lihaksia kun vanhat monot, nimittäin tänään veti molemmista pohkeista joku aiemmin hyvin seesteisesti elellyt lihas niin totaalisen hapoille että lenkin jälkeen ei meinannu tuntiin pystyä edes kävelemään :D Jos huomenna vielä jalat liikkuu, niin taidan käydä vaihteeks vanhoilla kengillä :D

Oon itte kans aamu-uninen ja ilman aamuaerobista nousen normisti kuuden korvissa ylös ja henkisesti vasta kahdeksalta. Kun aamulla vetää 20min aamuaerobisen niin todellakin on virkeempi aamu ja koko päivä. Aluks tuntu ettei pysty, eikä mitää järkee ja nykyään taas ilman ei tunnu olevan mitään järkeä.

Pidän omaa 3000 coopperitulostani yllä lähestulkoon pelkästään tuolla aamusella juoksulla. Juoksua en harrasta kauheesti muuten..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom