Luontaistuotealalle?

Ikä
37
Menen heti asiaan: Soittelin tuossa muutamaan luontaistuotekauppaan kysyäkseni töitä ja erään kaupan omistajan kanssa pidempään juteltuani hän ehdotti kouluttautumista.(en ollut ennen tuota soittoa edes tiennyt, että alalle on koulutus)
Kiinnostuin tästä enemmänkin ja soitin jopa liiton puheenjohtajalle vai mikä hän oli ja puhuin asiasta hänen kanssaan. Hän sanoi, että oppisopimuskoulutukseen on hyvät mahdollisuudet, joten eikun kyselemään. Vielä en ole kysellyt, mutta aion soitella jok`ikisen luontaistuotekaupan läpi ja kysellä tätä mahdollisuutta. Koulutukseen ei enää pääse kun ilmoittautuminen on mennyt jo 18 päivä umpeen.

Luontaistuotealan koulutuksen osoite:http://www.provitakoulutus.fi/

Varsinainen kysymys kuuluukin, että onko joukossamme Fytonomeja?
Millainen työtarjonta/työllistyminen ylipäätään alalla?Entä palkkaus?Entä mitä Fytonomin työnkuvaan kuuluu kaiken kaikkiaan?

Olen todella harkinnut tälle alalle lähtöä ja lisätieto/omakohtaiset kokemukset olisivat nyt erittäin tervetulleita. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei loistavaa, että joku on aloittanut ketjun aiheesta! Oon itsekin haaveillut luontaistuotealalla työskentelystä ja olisin kiinnostunut opiskelemaan alaa. En oo vaan löytänyt paikkaa, joka tarjoaisi alan koulutusta, mutta siinähän se linkki tuli :worship:

Näin nopeasti kun provitan sivut lukasin, niin vaikuttaa pahasti rahastukselta.

Ensin käyt luontaistuotetietouden peruskurssin, hinta 1190 €
sitten luonnonmukaisen terveydenhoidon kurssin, hinta 1150 €,
ja vielä luontaistuoteneuvojaseminaarin, hinta 555 €.

Eli vajaalla kolmella tontulla ja puolen vuoden työkokemuksella saat
"käyttää ammattinimikettä LUONTAISTUOTENEUVOJA"
Tästä hyvästä saat todistuksena luontaistuoteneuvoja rintamerkin ja -diplomin.

LÄHDE http://www.provitakoulutus.fi/koulutustarjonta.htm

Tosin en yhtään ihmettele, että liiton puheenjohtaja on ko . kursseja suositellut, koska luontaistuotekauppiaiden liitto toimii yhtenä koulutuskeskus Provita Oyn omistajana.

Käsittääkseni alan palkkaus noudattelee jossain määrin kaupan alan TES:siä, eli palkat ovat huonot. Toki jos perustat oman firman, niin on mahdollisuus parempiin ansiohin tai vastapainona vararikkoon. (jälkimmäinen taitaa olla nykyään tod. näköisempi).

Ammattinimikkeenähän voit käyttää vaikka luontaistuotenoitatohtoria tai -jumalaa ja rintamerkin sijasta voi laittaa päähän vaikka ammattiylpeyttä korostavan kruunun.

Pahasti luulen myös että tuo koulutus ei ketään oikeasti pätevöitä tohon hommaan. Pitäisi vähän enemmän perehdyttää noita myyjiä ihmisen biologiaan sekä tilastotieteeseen että pystyisivät itse tulkitsemaan noita tutkimustuloksia, jotka tuppaa mainoksissa jne. olemaan raa'asti vääristeltyjä.

edit: eikun saahan tuolta valmistuttuaan luontaistuoteneuvojan rintamerkin...

Pahasti luulen myös että tuo koulutus ei ketään oikeasti pätevöitä tohon hommaan. Pitäisi vähän enemmän perehdyttää noita myyjiä ihmisen biologiaan sekä tilastotieteeseen että pystyisivät itse tulkitsemaan noita tutkimustuloksia, jotka tuppaa mainoksissa jne. olemaan raa'asti vääristeltyjä.

edit: eikun saahan tuolta valmistuttuaan luontaistuoteneuvojan rintamerkin...
Ja jos koulutus käsittelisi touudenmukaisesti ihmisen biologiaa /läälketiedettä nuo jotka valmistuisivat huomaisivat, että suuri osa lontaistuotteista on täyttä kusetusta siinä missä nämä "tutkimuksetkin".

Jos kaiken maailman huuhaa-parantamisesta on kiinnostunut niin suosittelen kiinalaisen lääketieteen opiskelua. Tulee tutuksi se ihmiskroppa ja alkaa näkeä kaikkea parantavaa joka paikassa. 4 vuodessa pitäisi saada Bachelor of Applied/Health Science in Chinese Medicine eli kandin paperit.

Hyödytöntä? Ehkä, mutta ainakin voisi perustaa firman mitä suomessa ei varmaan ole yhtä paljon kuin luontaistuotehuijauksia.

Tuo kiinalainen lääketiede vois olla kova sana. Pystyn kuvittelemaan miten isot rahat sillä saisi tienattua tänä päivänä.

Olen todella harkinnut tälle alalle lähtöä ja lisätieto/omakohtaiset kokemukset olisivat nyt erittäin tervetulleita. :)

Nostelua! _natural_, lähditkö lopulta alan töihin tai opiskelemaan luontaistuoteneuvojaksi? Kiinnostaisi kovasti kuulla, mikä tilanteesi on tällä hetkellä ja osaatko antaa jotakin vinkkejä alasta kiinnostuneille :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom