Luontaista terveyttä suolasta ja savesta

Luovutan :D

No ei vais. Joo ei mua tuo ph juttu oikeestaa tossa kiinnosta vaan tuo et saven todettu sitovan hyvin raskasmetalleja ja muitakin epäpuhtauksia sekä sisältävän mineraaleja kohtuu mukavasti. Siis itse vois tota kokeilla pelkästään ton puhdistumis jutun takia. Ja toisaalta, savea käytetään luontaistuotteena vatsaongelmiin, tiedä sit auttaako mutta jos meikän murahtelut vähenee ni hyvä niin.

Eniten mua tosiaan kiinnosti kuulla et onko kukaan täällä koskaan kokeillut tota tai kuullu siitä mitään pos/neg asioita. Tällähetkellä näyttää et ei oo, sen puolesta nuo onnenkivi ja paska kommentit on melko hyödyttömiä.

Sen takiahan tässä kommentoinkin onnenkivistä, koska ihmettelen sitä, että miksi ostaa jotain jonka vaikutuksista kellään ei ole mitään sanottavaa. Lisäksi vaikutukset eivät pohjaudu mihinkään tutkimuksiin. Eli siis aivan yhtä totta tuo onnenkivi voisi olla. Kukaan teistä ei ole kokeillut onnenkiveäni, eikä ole tutkimuksiakaan sen vaikutuksista. :D Toisaalta en lähde tuomitsemaan näitä luonnonaineesiin hurahtaneita. Itsekin innostuin pakurikäävästä muinoin. Ja yllätyin positiivisesti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Emäksinen ruokavalio: onko se todellinen ja kliinisesti merkittävä asia?

Siinä sulle tarkka totuus emäksisestä ruokavaliosta. :) Joitain vaikutuksia on havaittu, mutta usein vaikutuksia liioitellaan todella paljon.

Yhden artikkelin ja keskustelupalstan perusteella en vielä tarkasta totuudesta puhuisi. Tuskin kliinikot ja ravitsemustieteilijätkään tietävät totuutta happo/emäs-tasapainon suhteen. Osa julistaa, että elimistön pH:ta ei voi muuttaa, ja laittaa sen jälkeen kädet korville *llalalalallalalalal*. Osa taas suostuu keskustelemaan asiasta. Viitteitä on paljon, että emäksisyydellä olisi merkitystä elimistön hyvinvointiin. Apteekit ja luontaistuotekaupat myyvät dollarinkuvat silmissään vaikka minkälaista jauhetta. Tyhmähän ei ole se joka pyytää jne, ja jos rahaa on ja oireet poistuvat niin fine by me. Itse lähtisin kuitenkin tosiaan siitä, että eri ruokien aineenvaihduntatuotteet käyttäytyvät elimistössä eri tavalla. Muuttuivatpa ne happamiksi tai emäksisiksi, ovat ns. "pahat" eli happamat tuotteet muutenkin vältettävien listalla (sokerit, vaaleat viljat, liika proteiini), ja emäksiset sellaisia joita porukka saa anyway liian vähän (kasvikset, sitruuna). Ensin ruokavalio kuntoon, ja vasta sitten ostetaan jauheita ja savea - olkoonkin, että ei maksa paljoa.

Tutkimustuloksia tärkeämpi indikaatio - ainakin potilaiden mielestä - on emäsvoittoisella ruokavaliolla saadut tulokset muun muassa reumaatikkojen ruokavaliossa. Happo/emäs-tasapaino on pieni osa hyvinvointia, mutta ei turha. Tässäkin asiassa pätee se fakta, että jos kaikki muu on kunnossa, ei tämä vaikuta mihinkään, mutta jos mikään ei ole kunnossa, ei emäsjauheella saada aikaan mitään. Vaikka sitä mainostaisikin joku Aikakoneen randomtyyppi.

Edelleenkin väittäisin että se elimistön puskurikyky on niin hyvä, ettei tuollaiset happamat ruoat normaalissa ruokavaliossa tee pahaa.

Edelleenkin väittäisin että se elimistön puskurikyky on niin hyvä, ettei tuollaiset happamat ruoat normaalissa ruokavaliossa tee pahaa.

Se jujuhan tässä pH hommassa oli se, että elimistö yrittää aina pitää oman tasapainonsa. Jos ihminen syö hapanta ruokaa, tarvitsee elimistön kuluttaa hivenaineita tasapainon säilyttämiseen. Nämä eniten käytetyt hivenaineet ovat magnesium, kalium ja kalsium, joiden puutos on se näkyvin ongelma. Koska näitä samoja hivenaineita tarvitaan myös kilpirauhasen normaalitoimintaan, oletetaan että hapan ruokavalio johtaisi lihavuuteen kilpirauhasongelmien takia. Tämä on siis se mitä oletetaan happaman ruoan aiheuttavan, todisteet ovat sitten asia erikseen.

Mä lähtisin kuitenkin sillä teorialla, että liian suuri pitkäaikainen kuorma mitä tahansa ainetta (tässä tapauksessa happamia aineenvaihduntatuotteita) väsyttää elimistöä, ja elimistön homeostaasi alkaa adaptoitua uuteen tilaan.

Mä lähtisin kuitenkin sillä teorialla, että liian suuri pitkäaikainen kuorma mitä tahansa ainetta (tässä tapauksessa happamia aineenvaihduntatuotteita) väsyttää elimistöä, ja elimistön homeostaasi alkaa adaptoitua uuteen tilaan.

Juu. No en ole asiantuntija :D Koulutiedoilla yritän päteä :) Point being..... en näe savea tarpeelliseksi. Case closed.

Hah..et sä voi tulla päättää mun ketjua...mä sanon et GAME ON :D

Tosiaa täl viikolla läsähtää savipurkki kauppaa ja pääsee kokeilee.

Eiku totesin vaan että omalta kohdalta oli tässä, kun en enää osannut tutkimuksia tai perusteluja heittää. Menisi vain jankkaukseksi. Pakkiksella kyllä ihan tarpeeksi ärsyttävää jankkausta ja cat fightia :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom