Luomulakritsitee

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
42
Pikainen kysymys: onko luomulakritsanjuuriteen (Clipper) makeus kalorillista makeutta vai vain mausteen aiheuttamaa makeuden tuntua, eli siis onko lakritsanjuuriteessä kaloreita?

Oli ihanan makuista kun pari viikkoa sitten maistoin, mutta oli niin makean tuntuista että tuli pohdittua noita kaloreita heti. Että kerääkö huomaamattaan massiivisesti kaloreita jos tuota kittailee antaumuksella.

Toivottavasti jollain olisi aiheesta tietoa, googlettamalla en löytänyt itse vastausta asiaan.. Kiitti:worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mistä sä tommoista olet löytänyt?

Hassua, just kirjoitin tänään tuosta ihanasta teestä tänne. Tampereella ainakin löytyy Sokokselta. Stockalta varmaan kans.

Jep, makeus tulee juuresta itsestään, ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin ei ole siten sen kummoisempaa kaloripitoisuudeltaan kuin muukaan tee. Toisaalta tulee muistaa, että lakritsanjuurella on laksatiivinen vaikutus, joten ylenpalttisesti sitä ei kannattane siemailla, kolme kupillista enintään päivässä, sanotaan paketissa. Rajoituksia käytölle on myös jos on raskaana, lääkittynä tahi kärsii korkeasta verenpaineesta. Löytyypi monesta luontaistuote-, eko-, kehitysmaa-, tms. kaupasta. Ja on hyvää!

Faidran vinkistä kävin tuota eilen ostamassa ja illalla keittelin kupillisen. Tosi omituista teetä sinäänsä, että tuoksu oli tosi neutraali ja ensin kun sitä hörppää, se ei oikeastaan maistu millekään. Sitten tulee se ihana makea jälkimaku, hassua :) Mutta hyvää oli ja lämmittää kivasti syysiltoina!

Erittäin hyvää on tee. Minä ostin omani ihan Prismasta, siellä teehyllyssä niitä Clipper-teepaketteja oli vaikka minkälaisia.

Niin mietin tuota kaloriasiaa koska onhan sokerikin kasvi ja kaakao ja silti ovat kaloripommeja juomissa :D

Eli ei kun lakritsiteetä naamariin niin suolikin toimii varmasti mikäli kalorivapaata juomaa tuo on!

Niin mietin tuota kaloriasiaa koska onhan sokerikin kasvi ja kaakao ja silti ovat kaloripommeja juomissa :D

Ei kai puhdas kaakao(jauhe) mikään kaloripommi ole, kaakaojuomajauheessa se kaloripommius johtuu siitä sokerin määrästä. Kokeile Van Houtenia ja makeutusainetta, tai sitä valmista versiota, onko se nyt Options tms?

Täältäkin löytyy tuota lakritsiteetä, syvälle kaapin ylähyllyn perukoille haudattuna. Ekalla kokeilukerralla se oli niin kuvottavan makeaa, että kaadoin pois. Maistui lähinnä makeutusnesteelle? Ehkä tuli haudutettua liian pitkään tai jotain. Lisäksi sen teen (siis ihan sen itsensä, ei valmiin juoman) tuoksu/haju oli sen verran voimakas, että piti minigrippoida se johonkin ylähyllyn perälle. En tiedä, ehkä pitää suoda kaverille toinen mahdollisuus jos siitä kerran on saatavissa ihan juomiskelpoista. Ehtikin jo harmittaa harhaostos.

Mitäs ne taas sanokaan ihmisistä jotka ei osaa edes teetä keittää oikein :D ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä just maistoin sunnuntaina kyseistä teetä...
katselin hetken aikaa hölmönä kun veljen avokki antoi pussin käteen,mitä,lakritsiteetä?! :rolleyes:
Maku oli tosiaan ensin aika...tyhjä?!
Mutta sitten se makeus jäljessä.
Vau.

Hyvää hyvää hyvää :)

Sama täällä, eli aivan pakko käydä heti ostamassa. Niin hyvältä kuulostaa :kuola: Ja mikäpä sen ihanampaa kun syysiltojen viiletessä juoda kupponen namia teetä...

Kaikki Clipperssin teet on ihan tutustumisen arvoisia, mulla on mm. Ayurvedic Stimulating tee-laatua, jossa on luomu mustaa teetä, kanelia, korianteria ja luonnollista ruusumakuainetta. Tosi lämmittävä ja sopii diettivilukissoillekin.

Huvittaa oikeen, kun dietin edetessä mun teevalikoima sen kun kasvaa.

Tampereella on muuten hyvä kahvikauppa, Mokkamestarit. Suosittelen laatutietoisille! Sieltä saa hyviä teelaatuja ja hyvää vihreätä teetä, johon ei tarvitse makeutusaineita. 'Japan buddha Ama Cha' on ihanasti aniksen makuinen ja luonnostaan siis makea. Kahveista nyt puhumattakaan, parhaat kahvilaadut löytyy kyseisestä paikasta. Kilohinnat ovat sen mukaiset...

Jeah, camu, Mokkamestarit on paratiisi. Ja Buddha ama cha kalliista hinnastaan huolimatta hyvä hankinta, pari lehdenkippuraa riittää kannulliseen. Taitaa vain olla hortensianlehtiä, mutta mitä pikkujutuista, hyvää ja todennäköisesti varsin kaloritontakin.

Mutta lakritsiteestä. Itse olen ostanut lakritsijuurta kuivattuna (viimeksi muutama vuosi sitten Tukholmasta, mutta saa sitä Suomestakin, todennäköisimmin ainakin Hesasta Vii Voanilta ja vastaavista kaupoista). Sitten vain hieman hakkaan vasaralla paria tuollaista juurenpätkää (maku liukenee paremmin) ja kaadan kuumaa vettä päälle. Kun tuohon liemeen lisää vielä haluamaansa teetä (vaikkapa kamomillaa) niin hyväähän se on.

Ja lisätäänpä mukavien luomumakeuttajien listaan myös stevia, jota muutama vuosi sitten oli vielä myynnissä jauheena ja uutteena. Saattaapa olla vieläkin. Suosikkini oli Sunriderin nestemäinen versio, joka oli kerta kaikkiaan uskomattoman hyvää, joskin ihan sikahintaista, ja oliko se nyt Makrobios joka toi maahan steviajauhetta.

Prismasta löytyi kanssa, ja tsiisus, että osaakin olla hyvää. Alkumaku ei tosiaan ole kummoinen, mutta se loppu..... lakritsin ja salmiakin ystävän taivas.

Pitihän sitä heti käydä ostamassa mutta minun makumieltymyksiin se ei oikein vastannut..:nolo: . Haju oli aika karsea ja sehän se sitten pilaskin koko makunautinnon...jälkimaku oli kyllä tosi makee ja ihan hyväkin mutta ei vaan pystynyt juomaan mukillista loppuun:jahas: . Tuli heti vanhat muistot jostakin paastokokeilusta mieleen kun piti litkiä kamomillateetä ym. ym. hirvityksiä.. Tämä siis vain mun mielipide:rolleyes: En oo oikeestaan koskaan ollut mikään teen himoystävä, maitoakin aina yleensä sotken teen sekaan:nolo: (tosin en tähän lakritsiteeheen).

Lakritsijuoma on todella hyvää! Teetähän se ei siis ole, koska siinä ei ole teetä, vaan ainoastaan lakritsinjuurta (olen nähnyt sanan "hauduke" tarkoittamassa tällaisia teen tapaan valmistettavia juomia, joissa ei ole teetä).

Lakritsijuoma oli ystävä hädässä, kun olin kofeiinilakossa. Hyvää, makeaa, kofeiinitonta ja sokeritonta. Ostin myös Clipperin fenkolijuomaa, mutta se ei ikävä kyllä ole lainkaan yhtä hyvää ja voimakkaan makuista.

Zone-sarja -42%
Lakutee on erittäin hyvää :kuola: . Välillä olen laittanut jopa pari pussia yhteen mukiin, tulee oikein ällömakeaa :hyper: . Maku tosin on niin erikoinen, että siihen myös helposti saattaa kehittyä ällötys, jos liikaa juo (nimim. yhtenä päivänä taisin juoda 6 kuppia). Ihana juoma varsinkin dieetillä!

Latest posts

Back
Ylös Bottom