Lumilinko? Millainen kannattaisi ostaa? Kokemuksia?

No omaan silmään toi grillikaupan halvin malli maksaa hitosti enemmän ku cotech ja näyttää aika rihveliltä. Ulosheittotorvessa ei oo kaukosäätöjä ja torvi tollanen pieni kärsä. Tuota kääntöä tarvii kokoajan torvella, joten suht rasittavaa varmaan kurotella tuota. Kaukoohjattavan voi kääntää käytännössä vauhdissa. Sähkökäynnistys on täysin turha jos siinä ei oo omaa akkua. Narusta noi lähtee laakista käyntiin ja jos ei lähde vie paskan kauppaan takas:). 12kk takuu myös heikko. Varaosien saatavuus kannattaa varmistaa. Muutenkin kun että joku pieni puulaaki joka myy linkoja myy varaosia. Uusi vuosi uusi pikkupulju ja sen jälkeen varaosien metsästys voi olla vaikeaa.

Ite oon nyt 2 päässy kokeilee n. 5 sentin lumikerroksen raaputtelua ja jälki on kyllä jos tuohon hupen pihaan vertaa niin ylivoimasen paljon siistimpää. Toi raapii pihalaatat melkein näkyviin. Ja lumet lentää autotielle asti pihaaidan yli:D. Näillä kokemuksilla harmittaa miksi en ostanut jo 3 vuotta sitten linkoa. Toi on vaa sairaan makeeta tehdä lumitöitä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No omaan silmään toi grillikaupan halvin malli maksaa hitosti enemmän ku cotech ja näyttää aika rihveliltä. Ulosheittotorvessa ei oo kaukosäätöjä ja torvi tollanen pieni kärsä. Tuota kääntöä tarvii kokoajan torvella, joten suht rasittavaa varmaan kurotella tuota. Kaukoohjattavan voi kääntää käytännössä vauhdissa. Sähkökäynnistys on täysin turha jos siinä ei oo omaa akkua. Narusta noi lähtee laakista käyntiin ja jos ei lähde vie paskan kauppaan takas:). 12kk takuu myös heikko. Varaosien saatavuus kannattaa varmistaa. Muutenkin kun että joku pieni puulaaki joka myy linkoja myy varaosia. Uusi vuosi uusi pikkupulju ja sen jälkeen varaosien metsästys voi olla vaikeaa.

Ite oon nyt 2 päässy kokeilee n. 5 sentin lumikerroksen raaputtelua ja jälki on kyllä jos tuohon hupen pihaan vertaa niin ylivoimasen paljon siistimpää. Toi raapii pihalaatat melkein näkyviin. Ja lumet lentää autotielle asti pihaaidan yli:D. Näillä kokemuksilla harmittaa miksi en ostanut jo 3 vuotta sitten linkoa. Toi on vaa sairaan makeeta tehdä lumitöitä

Kiitos analyysistä Masse! Hyviä pointteja. Etsintä jatkuu....

Tässäpä muutamia kokemuksia viime talvelta. Koneen merkistä en oo varma, näyttää samalta kun Snopro 7hp malli tuolla grillikaupassa. Oma makso tosin vain 690e viime talvena, niin en tiedä voiko olla sama. Ihan ekana kannattaa kattoo et koneen terän keskellä oleva rauta joka kiinnittyy ylös terän suojaan on tukeva ja kahesta kohtaa kiinni. Kuulin tutulta että sillä hajonnu jo useesti kun on heikompi kiinnitys. Snopro 7hp mallissa näkyykin hyvin tuo rauta ja että se on kahteen kohtaan kiinnitetty ylhäältä. Sähköstartti on turhake, talvella lähti hyvin käyntiin aina, nyt kesän jälkeen ekalla käynnistyskerralla joutu muutaman kerran nykimään, mut sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Kaukosäätö torveen on kyllä ehdoton, kun vauhdista voi vaihtaa suuntaa mihin se lumilentää ja miten kauaks. Mun laitteessa kaukosäädön toinen vaijeri ottaa torvee käännettäessä koneeseen kiinni, joten pinnote suli ekana talvena pois. Korjasin sen jollain kuumuutta kestävällä teipillä ja on toistaseks kestäny. 7HP:n linko jaksaa avata vaikka talven yli käyttämättömänä olleen mökkitien. Viime keväänä avattiin mökille n. 50m pätkä eikä mitään ongelmaa. Sähköt oli kadonnu kesällä lampusta ja lämmitettävistä kahvoista. Ainakin itse olen käyttänyt lämmitettäviä kahvoja jonkun verran ja todennu ne ihan tarpeellisiksi. Vähänkään pidempään kun puristaa kahvoja pakkasessa, niin alkaa siinä näpit jäätyä, kun ei veri kierrä kunnolla. Työleveys ja teho kannattaa olla niin isot kun siihen budjettiin mahtuu.

Siistiä jälkee tollakin saa aikaan. Pihassa näkyy maa niiltä kohdin mistä tolla ajellu, raapii mukavasti lumet mukaansa. Vähän oli nostettava ohjuria kun rupes kiviä lentää lingotessa :)

Haluisko joku ostaa lumilingon:D. Toi on tehnyt tehtävänsä vähän liiankin hyvin. kevät puskee kohta päälle ja 5 lämmintä ulkona. Mä kyl tiesin et tapoin talven ku ostin ton, mut et pitääks tän mennä näin överiks. mut joo taidan käydä päristelee tallis tolla. Jos jollain on hyviä modauskeinoja miten tosta saa ruohonleikkurin niin niitä otetaan vastaan.

Honda 760 ollu käytössä 4vuotta,ei vikoja eikä toimintahäiriöitä.Olen kokeillut kavereiden toroja ja partnereita,ei mulle kiitos!kolhoja ja vikaherkkiä laitteita.

Varsinaine topikki aika iäkäs mutta muutakaan en löytänyt kirjoittaakseni varoituksen sanan liittyen HUSQVARNA merkkisiin lumilinkoihin.Tänä päivänä kun firmat yhdessä tuumin mainostavat kestävää,ympäristöystävällistä tuotefilosofiaa niin mitä osoittaa se kun Husqvarna 7-23 lumilingon "lumirännin" kääntäjän vaijeri katkesi. Koska kone täytti juuri 20v tänä 2018 armon talvena siihen ei toimiteta enää varaosia! Kone ollut OK taloudessa käytössä ja olen ollut siihen tyytyväinen.Se on erittäin hyväkuntoinen eli kaikki pelaa/toimii moitteettomasti.Kun koneen sijainti pääkaupunkiseudulla (Vantaa) niin sillä ei joinain tavina ole ollut käyttöä lumenpuutteen vuoksi ja lumitalvinakin runsasta lumentuloa,joka vaatisi linkoamista,aika harvassa.Laskeskelin sitä käytetyn 20v aikana 50-60 kertaa n. tunnin verran.Kyselin n. 10 yritykseltä ympäri Suomea kyseistä varaosaa ja kaikilta tuli sama vastaus eli kyseistä vaijeria tehdas ei toimita koska koneella ikää 20v! Olin yhteydessä myös maahantuojaan: huolto@husqvarnagroup.com etsiessäni 26€ varaosaa. Sieltä lähetettiin kyllä toivoa antava viesti "Valitettavasti kyseistä vaijeria ei enää saatavilla. Joku uudemman lingon vaijeri varmastikin muunnettavissa kyseiseen koneeseen sopivaksi. Hyvää lähestyvää kevättä!" Kun kysyin minkähän uudemman lingon vaijerista muunnos onnistuisi - vastauksena oli pelkkä välinpitämätön hiljaisuus - se siitä Husqvarnan hyvästä palvelusta.
Asioin myös Woodsman Oy (Espoon toimipiste) jonka tiloissa näytillä/myynnissä kaiken kattava Husqvarna pienkonepaletti.Heiltä sain todella esimerkillisen hyvää palvelua mutta heillekään Husqvarna huolto ei katsonut tarpeelliseksi vastata kyseiseen kysymykseen korvaavasta vaijerista. Tietoa ei ole onko varaosien saatavuus muilla merkeillä rajoitettu 20v rajapyykkiin mutta itse selvittäisin asian ennenkuin yllättävä tilanne käy päälle!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom