Lumilautailua..

Tuli eilen käytyä ekaa kertaa elämässäni kokeilemassa lumilautaa.. Voi helvetti että on vaikeeta :D Eikun vaan lauta jalkaan ja hissillä mäen päälle; ja sit kuperkeikoilla alas :lol1: Siinä kun 3 tuntia laski niin alkoi jo jalat olla hyytelöä ja perse hellänä :lol2: Kivaa kuitenkin oli kun en ollut ainoa ekakertalainen mäessä. Pitää varmaan mennä uudestaankin tekemään "kaatumisharjoittelua".. Yhden tempunkin sain tehtyä moneenkin kertaan: "Flail & Bail" :lol1:
Onkos muilla samankaltaisia kokemuksia vai miten pro-snoukkaajia täältä löytyy?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite kokeilin ekaa kertaa maaliskuussa 1997 Alhovuoressa. Hyvin pääsee ylös, kun on istumahissit. Taisin ekana päivänä päästä pari kertaa koko mäen kaatumatta. Seuraavilla kerroilla sujui jo huomattavasti paremmin ja nyt laskeminen sujuu jo hyvin.

nuorena tuli laskettua useita vuosia, juuri laudalla..
sitten pikkuveli joutu pahaan kolariin eikä voi enää laskea..
en oo sen kummemmin käyny, ku ei jaksa yksin veättää..

mieli on kyllä tehny välillä kovasti lähteä taas..

Ite ostin viime keväänä laudan.. tänä vuonna oon käyny kerran laskemassa. Ihan jotenkuten se onnistuukin.. nyt pitäs ruveta opettelemaan hyppyjä. Mukava muuten laskea nuitten rinteitten vieressä umpihangessa!:lol2:

Kävin just toissaviikonloppuna myös Alhovuoressa laskemassa tokaa kertaa laudalla. Kyl se loppupeleis meni yllättävänki hyvin ku siel on sellanen mukava mäki jonka jyrkkyys on mallia lentokenttä, ei tarvinnu ees montaa kertaa kaatua. Ekalla kerralla en saanu käännyttyä kertaakaan mut nyt alko sujuu mukavasti, pitäs vaan saada uudet monot ku menin ostaa käytettynä liian pienet :mad2:

Juu kyllä se eka kerta on aika vaikee jos ei ole ketään opettamassa perusteita... mutta kyllä se siitä kun lakkaa jännittämästä "vääriä" paikkoja niin se alkaa sujumaan. Itse olen nyt jo laskenut monta vuotta joten kyllä sieltä jo jotenkin alas tullaan....:D

Ensimmäinen kerta oli tossa parisen vuotta sitten. Lainasin tyttöystävän pikkuveljen lautaa ja lähdin kokeilemaan. Noh, alku oli mitä oli, mutta parin tunnin päästä se alkoi jo sujumaan suht mallikaasti (eli ihan päin persettä, mut pysyin pystyssä). Sitten sattui niin että kun mäki oli aikas täynnä jengiä ja perusasiat (kuten jarruttaminen) ei ollut ihan täysin kunnossa, niin jouduin tilateeseen jossa en saanut 'kaarreltua' (väen paljoudesta johtuen) vaan jouduin laskemaan lähes suoraan. Tästähän oli tietty seurauksena suuri nopeuden kasvu. Sitten kun vihdoin tuli senverran tilaa että uskalsin alkaa kaartamaan, ei homma onnistunutkaan ihan kuten piti vaan syöksyin suoraan noin 10 hengen ryhmään joka juuri harjoittelu auraus-asentoa lasketteluopettajansa avustuksella! :D Tästä oli sitten seurauksena lihakasa, jossa joka toisella oli laskettelusuksi suussa ja muilla sauva kylkiluiden välissä. ONNEKSI tästä selvittiin kauheella karjumisella ja muutamilla mustelmilla, vaikka jollekin olisi voinut käydä pahemminkin. Kun sain pyydeltyä anteeksi tarpeeksi monta kertaa ja muutkin vähän leppyivät, suuntasin lauta kädessä naama punaisena takaisin hissille.
Opin tästä nyt sitten senverran että päätin seuraavaksi mennä lastenrinteeseen harjoittelemaan. Noh, lyhyeksi jäi sitten sekin ilo. Ensimmänen lasku tämän jälkeen levisin senverran pahasti että se äskeinen opettaja setäkin pelästyi ja juoksi katsomaan tilannetta. Koska kaaduin taaksepäin (neljällä kierteellä) ja otin tietenkin vastaan kädellä eli ranteella, vääntyi ranne muutaman asteen liikaa ja sattuin niin perkuleesti. Lykkäsin sen sitten tietysti hankeen ja koitin pitää kylmässä, mutta siittähän se sitten turposi nyrkin paksuiseksi ja eikun röntgeniin. Onneksi ei kuitenkaan murtunut vaan selvittiin pahalla venähdyksellä ja muutaman päivän lastan pidolla.
Tämän tapahtumasarjan jälkeen kirosin lumilaudan alimpaan helkuttiin ja vannoin etten rinteeseen enää mene kuin suksilla. Ja se päätös pitää! :cool:

Suksilla alotin 3 vuotiaana, ja laudalla 9 vuotiaana. Olin ruhmäopetuksessa, ja ku puoli tuntia oli menny, laskin pyhä tunturilla jokaisen mäen kaatumatta alas. Että aika helposti opiin. Sitte vuokrattiin se lauta mulle loppuajaks. Tämä siis hiihtolomalla. Ja pääsiäislomalla mulle ostettiin lauta ku oltiin rukalla. Tällä hetkellä ikä kohta 18. Lautana Burton.

Hmm, tarkoitus ehkä olis kokeilla ens viikonloppuna. Jos, niin kommentit (ja sairaskertomus) luettavissa täältä ensi viikolla...

Itse olen "stikannut" jonkun viis vuotta, sitten oli kolmen kauden tauko ja nyt ostin opintolainalla vehkeet.

Sen verran nopeutta ja trikkirepertuaaria löytyy et paikat saa aina rikki...No pain, no gain - pätee tässäkin lajissa.

joo laudalla on tullut muutama talvi laskettua. kävin viime lauantaina laskemassa ekaa kertaa tälle talvelle. olin just perjantaina tehny jalkapäivän salilla (onneksi en älyttömän kovaa). sitte menin rinteeseen ja saatana että kävi alussa jalkoihin ku vielä vuokrasin liian pienet monot. no sitte vaihoin isommat monot ja vieläki kävi jonkun verran mut kyllä se siitä parin tunnin jälkeen alko hellittää. mukavaa hommaa se on, varsinkin kun alkaa vähän jo oppia.

Laudalla on tullut laskettua noin 7vuotta, eli rinteessä ollaan viihdytty. talvisin tulee käytyä melkein joka viikonloppu.

Kyllä löytyy oma lumilauta. Oon laskenut noin 5 vuotta ja hyvin sujuu. Ainakin muutama vuosi sitten tuli hypittyä jopa boxeista...tietysti poikien perässä-> huonommaksi en suostunut jäämään!:D

Joo tosiaan sukset laitoin neljävuotiaana jalkaan ja sitte 16-vuotiaana tuli lautailu. Sitä kesti noin viisi vuotta ja kyllästyin, ku ei oikein toi hyppiminen tai paippi kiinnostanu. Sitte takasin suksille ja menetin sydämeni telluille. Sitä vaan ei kerkee kauheesti enää laskemaan, ku työt ja reenaaminen vie aikaa. Ei täältä stadista mihinkään noin vain lähetä. Pitäis asuu ihan rinteen vieressä...

Joo, viime talveksi ostin laudan. Suksilla on tullut nuoremmasta asti laskettua. Lautailun aloittelu oli aluksi pirun vaikeaa, yhtäkkiä sitten hiffasin homman juonen ja käännökset lähtivät sujumaan molempiin suuntiin. Sen jälkeen on ollu hubaa .:kippis1:

Tälle talvelle on lautailu ollut hiljaisempaa, joko on ollut hirveä pakkanen tai muuta tekemistä. Kivaa touhua kuitenkin, täytynee taas lähteä piakkoin. Ranteet ovat tuossa lajissa hubaa kamaa jollei tule käytettyä suojia ja/ tai kaaduttua oikein.

BTW, jos joku haluu ostaa Burtonin tod. vähän käytetyn laudan (käytännössä iskemättömässä kunnossa) ni eiku privamailia keto_mail.com, tuli hankittua Palmerin lauta täks talveksi.

Originally posted by keto

BTW, jos joku haluu ostaa Burtonin tod. vähän käytetyn laudan (käytännössä iskemättömässä kunnossa) ni eiku privamailia keto_mail.com, tuli hankittua Palmerin lauta täks talveksi.

Burton:mad2:
;)

Laudalla oon laskenu 10 vuotta,nyt alla Elanin Element.Rukalla viikonloppuisin,kun on aikaa.Chamonix TJ 18 päivää.:hmmm:

Lautailua on tullut itsekkin harrastettua enemmän ja vähemmän noin viitisen vuotta. Tänä talvena en ole vielä kerennyt rinteeseen, mutta jospa sitä aikaa nyt olisi lukulomalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom