Lukkopainia Turussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nikke69
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Leisten kirjoitti että kurssi on täynnä. Kyllä kurssit vetää vuodesta toiseen. Veikkaan että ensimmäinen suomalainen maailman huippuottelija tulee FFG:ltä.
Miten määritellään maailman huippuotelija?
Riittääkö ammattilaisten euroopan emstaruus? ;)

Miten määritellään maailman huippuotelija?
Riittääkö ammattilaisten euroopan emstaruus? ;)

Sauli on mulle melkein kuin perhettä, mutta silti mun on pakko sanoa, ettei se riitä.

EM-vyö oli käsittämättömän hieno juttu ja se avaa varmasti mahdollisuuden päästä ottelemaan maailman huippupaikoista. Silti se ei vielä tarkoita, että Euroopan mestari siellä huipulla olisi. Euroopan huipulla kyllä ehdottomasti, maailman ammattilaisten huipulla ei vielä.

FFG:n kursseilla on nyt pari vuotta riittänyt hyvin jengiä, toivottavasti leventynyt harrastajapohja näkyisi myös kilpailumenestyksessä ja siirtyisi sinne terävimpäänkin kärkeen.
Jos taloudelliset seikat jätetään huomioimatta, niin mun mielestäni peruskurssien tarkein tehtävä on tuottaa uusia kilpailijoita. Mitä enemmän porukkaa, sitä suurempi todennäköisyys on sille, että joukosta löytyisi uusia heilimöitä, lahtisia, niinimäkiä, hirvikankaita ja lindenejä. Ja vaikka noita yyberlahjakkuuksia ei löytyisikään heti alussa, niin riittävä määrä hyvätasoisia harjoituskavereita saattaa jalostaa huomaamattomastakin harrastajasta pätevän ottelijan.

Sinne huipulle pääseminen onkin sitten kilpailijasta itsestään, tuurista ja oikeista suhteista kiinni.

En tiedä onko jotain jo järjestetty, mutta olisi kiva nähdä ihan jonkun tyyppistä seurojen välistä mestaruuskisoja ihan Turun sisällä. Tällä en tarkoita että otsa rypyssä oteltaisiin vaan rennompia pienempiä kisoja joissa voisi otella myös lajissa alkutaipaleella olevia. Tällaisen kanssavaikutuksen uskoisin kehittävän lajia kuten myös seuroja.

Lainataas nyt tätä topiccia!

Turun jujutsuseuralla on kolmen tasoisia treenejä, perus, väliryhmä ja edistyneemmät.
Mitä eroa noilla väliryhmällä ja edistyneemmillä on?
Tarttis taas jatkaa pitkän tauon jälkeen, enkä tiedä kumpaan menis!
Pukupaini kokemusta on vuoden verran jo alla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom