Lukion käyneet!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja armand
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
Olen nyt lukion toisella luokalla ja ensi vuonna olisi ne kirjoitukset edessä. Ajattelin nyt tulevana kesänä mennä kertailemaan matematiikkaa, englantia ja ruotsia kesälukioon tai -yliopistoon ja haluaisin kuulla mahdollisista kokemuksista! Pistäkää myös paikka jossa kävitte opiskelemassa kesällä ja miten ilmoittauduitte sinne!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähes saman hyödyn saat, kun otat kirjan eteen ja lasket sieltä joka laskun.
Tosin se vaatii motivaatiota.. Rahat säästyy kuitenkin.
En ole käynyt noita tommosia, kokemukseen en voi vedota.
Nyt kyllä harmittaa, että en lukenut kakkosen ja kolmosen välisellä kesälomalla mitään! Se on pirun hyödyllistä! Ei tarvi sitten ruveta ihan täysin muisteleen ykkösen asioita uudestaan lukulomalla.

armand sanoi:
Olen nyt lukion toisella luokalla ja ensi vuonna olisi ne kirjoitukset edessä. Ajattelin nyt tulevana kesänä mennä kertailemaan matematiikkaa, englantia ja ruotsia kesälukioon tai -yliopistoon ja haluaisin kuulla mahdollisista kokemuksista! Pistäkää myös paikka jossa kävitte opiskelemassa kesällä ja miten ilmoittauduitte sinne!

Kävin itse kertaamassa lyhyttä matematiikkaa kesällä Helsingissä kesäyliopistossa. Oli apua tosi paljon, koska matikkapäätä mulla ei ollut. Yksin opiskellessa ei siitä olisi ullut mitään. Eli hieno juttu, kirjoitin sit M:n matikasta, mikä oli mulle jo aika saavutus.

Jos ei ole jotain ubertavoitteita lukion jälkeen ni ei kannata pistää rahojaan ihan hukkaan noiden ylimääristen kertauskurssien takia. Iltalukioissa löytyy noita kertauskursseja, jotka oli ennen Helsingissä ilmaisia päivälukiolaisille.

Ja niistä ylppäripapereista ei ole kuin vessapaperiksi parin vuoden päästä kirjoituksista, kun aika harva yliopisto ottaa niitä enää huomioon. Esimerkkinä kaveri, joka on kirjoittanut -99 ni ei otettu enää arvosanoja huomioon ku haki vuosi sitten yliopistoon. En enää muista oliko se psykan vai teologian linja..

Hippa sanoi:
--Ja niistä ylppäripapereista ei ole kuin vessapaperiksi parin vuoden päästä kirjoituksista, kun aika harva yliopisto ottaa niitä enää huomioon. Esimerkkinä kaveri, joka on kirjoittanut -99 ni ei otettu enää arvosanoja huomioon ku haki vuosi sitten yliopistoon. En enää muista oliko se psykan vai teologian linja..
HÄÄH??! Tota mä en tiennytkään.. Minkäs perusteella ne alkupisteet sitten yliopistoon saadaan? Toi on kyllä muuten ihan totta, ammattikorkeisiin ym. pääsee päästötodistuksen perusteella. Mutta kuka haluaisi sinne..? :D
Lääkikseen vaan! Tavotteet on korkeella, tiedän..

Yliopistoon voi päästä siis myös pelkällä pääsykokeella. Mutta kyllähän tuo lukion todistus kaivataan, että pääsee edes osallistumaan siihen pääsykokeeseen. Joitakin muitakin reittejä on päästä, en nyt muista miten ne menee..
Ja noista kertauskursseista. Itse kävin kertaamassa ruotsia ja englantia, kyllä mä koin niistä olevan hyötyä, kun en koskaan ole kielissä kovin hyvä ollut. Eikä nuo kurssit muistaakseni kauhean kalliita ollut, täytyy vähän priorisoida asioitaan ja mietiä tarviaako jotain vaiko eikö..Mä kyllä suosittelen menemään noille kursseille, jos on intoa, tarvetta ja mahdollisuus.

Itse kävin lukion kakkosen ja kolmosen välisenä kesänä kertaamassa (pitkää) matikkaa, kun jostain kumman syystä alkoi derivaatta ja integraali tökkiä. Minua ainakin auttoi kesäyliopiston opetus, koska olen muuten melko laiska paska. Ja teknillistä alaa sitten meninkin opiskelemaan yliopistoon lukion jälkeen, täällä sitä huomaa miten helppoa se lukiomatikka loppujen lopuksi olikin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom