Lounasruoat ja -tottumukset

Protskupatukoita saa kyllä yleensä syödä melko rauhassa, on vissiin sosiaalisesti hyväksytympää vedellä jotain suklaan näköistä, kuin puuroa tai ruisleipää :evil:
Jos joku on kysynyt, sanon että syön "terveyssuklaata", jossa on vähemmän rasvaa.
Aloitin maanantaina töissä, ja kyselin, paljonko maksaa työpaikkaruokalan lounas. Työkaveri sanoi, ettei tiedä, koska hän on dieetillä eikä syö siellä... Sitten se raukka vetelee jotain riisikakkuja kahvin kanssa. En ole vielä ehtinyt mainostaa protskupatukoiden autuutta, mutta teen sen kyllä vielä :D :D

Kuulostaa kovin tutulta mimmien kokemukset. Lähes aina kun syön töissä, joku kommentoi jotakin. Miespuolisilta hauskin kommentti: "no on sulla ainakin noissa salaateissa lihan määrä kohdallaan". Dieetillä oleva tyttö kun monen mielestä syö vain rehuja kun liha on niin kovin lihottavaa... Heheh...

Ruuan laatu ("taas sulla on jotain terveellistä" tai rahkasta "taas tota mössöä") saa aikaan kommentteja lähes päivittäin, mutta useimmiten hämmästystä aiheuttaa se, kun syön "koko ajan" ja joidenkin mielestä vielä tosi paljon. Monella naispuolisella työkaverilla alkoi dieetti uudenvuoden jälkeen niinkuin mullakin. Taidan vain olla ainoa, joka on oikeasti laihtunut. Nykyisin näiden pimujen kommentit mun ruokamääristä on jo lähes ärsyyntyneen kuulloisia. "Miten sä voit taas syödä" "Ai sulla on taas välipalaa"... Varmaankin kuvittelevat jo että mulla on bulimia tms, kun muut laihislaiset syö koko päivän aikana yhden ruisleivän juustosiivulla päällystettynä ja minä syön lounaan ja 2-3 välipalaa ja onnistun silti laihtumaan.

Protskupatukat on vielä oma lukunsa... Moni naureskelee että muuten vahdin syömisiäni, mutta sitten syön suklaata joka päivä :D Monesti oon kyllä sanonut suklaa-kommentteihin, että tämä ei ole suklaata vaan proteiinipatukka, mutta vastaukseksi tulee yleensä huvittunutta naurua "niinpä niin, selityksensä kullakin".

Lähinnä noi kommentit yleensä huvittaa, mutta joskus kyllä väsyttää jatkuvasti selitellä syömisiään. Enhän minäkään kommentoi "ai taas sulla on vaan toi onneton leipäpala, miten meinaat tolla elää".... Toisaalta, oon huomannut että jotkut on myös kiinnostuneet muuttamaan omaa ruokavaliotaan ja kyselevät innokkaasti vinkkejä. Ja yksi on alkanut kantamaan rahkaa mukanaan ihan niinkuin se olisi joku laihtumislääke, varmaan on järkeillyt että minä syön rahkaa päivittäin ja laihdun vaikka syön "koko ajan", rahkan täytyy siis laihduttaa...

Back
Ylös Bottom