Loukkaantumiset?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by johtaja
Aika ristiriitaisia lääkäreittenkin mielipiteet.Kummatkin oli ns.urheilulekureita,mut toinen väitti,et pitäis treenata heti kevyesti,kun vaa pystyy ettei lihakset surkastu.Toinen puolestaan neuvo olemaan 10vko ihan hissukseen :)

10 vko? :eek: Hyvä että kysyit toistakin mielipidettä...
3 pv totaalilepo, 1 vko tulehduskipulääke, paljon kylmää. Ja sen jälkeen PAAAALJON polvi jumppaa, eritoten siihen pisaraan lisää voimaa ja aktiviteettiä ja takareiteen paaaljon lisää venyvyyttä.

Jaa-a, en tiedä tuliko tämä vamma salilla vai missä, en muista polvea kovin pahasti satuttaneeni, mutta se on niin kipeä ettei kyykystä pääse ylös ollenkaan. Siis ilman painojakaan.
Epäilen kierukkavammaa, ja samaa mieltä ovat pari tähystyksen käynyttä työkaveriakin... Kai se on lekurille vääntäydyttävä, on vaan niin prkleen kallista hommaa lähteä urheilulääkärin tutkittavaksi.......
Ei voi sanoa muutakuin, että VITUTTAA!! :curs:

Viime talvena kipeytin oikean olkapääni, kun tyhmänä tein penkkipunnerrusta liian leveällä otteella ja huonolla tekniikalla. Hetken ajan pelkäsin jo kiertäjäkalvosimen revenneen, mutta onneksi kipu hävisi itsestään pienellä levolla. Tuon tapauksen takia ryhdyin kiinnittämään extrahuomiota tekniikkaan rinta- ja olkapääliikkeissä, ja isommat kivut ovat onneksi pysyneetkin poissa (pieniä jälkituntemuksia kyllä tulee aina silloin tällöin). Kiertäjäkalvosinliikkeitäkin tein jonkin aikaa, pitäis vissiin taas aloittaa :rolleyes: Takadippi, ylätalja niskan taakse ja pec-dec jäivät kyllä pysyvästi pois ohjelmasta, sillä ne aiheuttavat edelleen kipua jo tekovaiheessa.

Viitisen vuotta sitten sain rasitusvamman toiseen polveeni (lumpiojänne tulehtui=hyppääjän polvi?) ylenpalttisen aerobicissa pomppimisen ansiosta, mutta se onkin sitten jo toinen juttu... :rolleyes:

Originally posted by fysio
3 pv totaalilepo, 1 vko tulehduskipulääke, paljon kylmää. Ja sen jälkeen PAAAALJON polvi jumppaa, eritoten siihen pisaraan lisää voimaa ja aktiviteettiä ja takareiteen paaaljon lisää venyvyyttä.

Joo kyl mä kans uskoin sitä toista äijää enemmän varsinkin,kun kuulin toisten mielipiteitä joilla on ollu polvivammoja.Silti vasen reisi on nyt 4cm ympärykseltää pienempi,kun oikee.Eiköhän tilanne korjata talven aikana.

Originally posted by fysio

Itselläkin vasen reisi huonossa kunnossa loukkaantumisen jäljiltä. Nyt pitäisi saada menetettyä voimaa reiteen takaisin, jotta lihas tukee paremmin polvea. Milläs liikkeillä erityisesti tuohon pisaraan saa voimaa? Kyykky ja prässi tietty, mutta onko mitään "täsmäliikkeitä" ?

Jos nyt ruvetaan luettelemaan:
Kummassakin polvessa ollu rasitusvamma
Nivelsiteet menny
Reisilihas katkennu(?)
Isovarvas murtunu
2kertaa naula läpi jalkapohjasta
Nimetön murtunu 2kertaa ja venähty vitun monta kertaa
Kylkiluita murtunu
Ojentaja revähtäny

Nää tuli tällei äkkiseltään mieleen

Originally posted by andor
oletteko loukanneet itseänne pahasti salilla? itse en koskaan, olenhan käynyt aktiivisesti jo huikeat 5 kuukautta...

Hemmetti äijällä on mun muokkaama juokseva kyrpä avatarina. Loukkaannuin henkisesti enkä voi huomenna tehdä koipitreeniä...:thumbs:

Re: Re: Loukkaantumiset?

Originally posted by Neuvostoliitto
Hemmetti äijällä on mun muokkaama juokseva kyrpä avatarina. Loukkaannuin henkisesti enkä voi huomenna tehdä koipitreeniä...:thumbs:

Sori en muistanu kysyä sulta, että saanko laittaa ton avatariksi? Vaikka kyllä mä muistin että sä jossain threadissa ton laitoin. Anteeksi vielä kerran tosi paljon, otanko sen pois vai annanko olla? Kun toi oli niin hienon näkönen...

Re: Re: Re: Loukkaantumiset?

Originally posted by andor
Sori en muistanu kysyä sulta, että saanko laittaa ton avatariksi? Vaikka kyllä mä muistin että sä jossain threadissa ton laitoin. Anteeksi vielä kerran tosi paljon, otanko sen pois vai annanko olla? Kun toi oli niin hienon näkönen...

Anna vaan kyrvän laukata rauhassa ja sitäpaitsi Tomi laittoi tuosta ensiksi ekan version jonka mä sit kyrpäytin...

Tässä..

Originally posted by Orld
Milläs liikkeillä erityisesti tuohon pisaraan saa voimaa? Kyykky ja prässi tietty, mutta onko mitään "täsmäliikkeitä" ?

Ottamatta kantaa itse vammaasi.... Mutta pisaralle on olemassa esim. seuraavia täsmäliikkeitä:

1) Polven ojennus reisipenkissä. Keskity loppuojennukseen, pisarahan hoitaa ne viimeiset asteet. Kierrä kantapäätä sisään ja varpaita ulos-/poispäin itsestä.

2) Kyykky esim. pallo polvien välissä. Purista palloa niin lujaa kuin pystyt, ja sit kyykkyä. Alkuun ilman lisäpainoa. Pallon on oltava niin iso että polvet eivät pääse "pihtaamaan" -> II varvas, polvi ja lonkka samalla linjalla.

3) Yhden jalan prässi. Loppuojennus tärkeä, varo kuitenkin lyömästä polvia yliojennukseen lukkoon. Kontrolli ja liikkeen "puhtaus" tärkeämpää kuin painojen määrä (aluksi...;) )

Tässä jotain millä pääsee alkuun...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noniin fysio ja muut asiantuntiat!
Polvi/jalka sitten vääntyi tänään tosi pahasti n.45 astetta ulospäin ja 4 kk toipuminen meni vittu ihan hukkaan.Pari kuukautta sitten kyllä lumpio jo muljahti pari kertaa,mut ei pahasti.

Tarkoitus olis taas päästä yksityiselle ensiviikolla.Osa kavereista uskoo,että polvesta on tullut vaan todella löysä,kun taas valmentaja ja pari muuta on ihan varmoja,että siellä on jotain rikki.No se kai selviää lääkärillä/tähystyksessä,jos selviää.

Ilmeisesti polven kiristyksestä olisi jonkin verran apua?Olis kyl kiva saada polvi viel pelikuntoon,mut en tiedä onko näin paskasta siihen,jos ei varsinaista vikaa löydy..

Originally posted by johtaja
Polvi/jalka sitten vääntyi tänään tosi pahasti n.45 astetta ulospäin ja 4 kk toipuminen meni vittu ihan hukkaan.Pari kuukautta sitten kyllä lumpio jo muljahti pari kertaa,mut ei pahasti.

uuuuuh... :eek:

Tarkoitus olis taas päästä yksityiselle ensiviikolla.Osa kavereista uskoo,että polvesta on tullut vaan todella löysä,kun taas valmentaja ja pari muuta on ihan varmoja,että siellä on jotain rikki.No se kai selviää lääkärillä/tähystyksessä,jos selviää.

Polvesta (tai muustakaan nivelestä) ei tule löysää ilman että jotain on rikki. Yleensä tällöin puhutaan nivelsiteistä. Polven ollessa kyseessä lähinnä puhutaan sivusiteistä ja ristisiteistä.

Lekurille ensin ja sitten suositan poikkeamaan urheiluvammoihin perehtyneen fysion luona, jotta polvesta tulisi vielä kalu...

Ei salilla mitään kummempia, mutta jalkapallossa on murtunut nenä kahdesta kohtaa ja toissa kesänä kävi sitten vähän isommasti: eli meni polvesta etummainen ristiside poikki ja nilkasta repesi jotkut luukalvot.
nimimerkillä: 30mm ruuvi sääriluussa.

Olen. Pahasti.
Nivelsiteet oli sökönä, kävelin kyynärsauvoilla ja menin salille penkkaamaan. Kisat oli tulossa.
Apina-ote penkissä ja ilmeisesti ranteet väsynyt sauvoista.
Tanko lipsahti rinnalle ja rintalasta sekä 4 kylkiluuta murtui...Painoa tangossa tuolloin 165kg.
Menikö siinä jotain 8-10 kuukautta kun pystyi penkkiä taas tekeen kunnolla...
Kolme viikkoa sitten revähti rintalihas...

Joskus 15-16 vuotiaana tein jouluaattona kotona penkkiä(tietenkin penkkiä:D ) Paino jäi sit jossain vaiheessa rinnalle, työnsin sen pois, ja nousin penkin pälle seisomaan nostaakseni sen takaisin telineeseen.... no jalkaterän päällehän se tietenkin tippu, murtumia ei tullu mutta verta siitä vähän tuli.
Joskus nuorempa oon loukannu präsissä pääni, pää oli monta päivää kipee.
Tästä ei oo kauan. tein dippiä ja kivespussinnahka jäi kettingin väliin, lopetin sarjan hetkesi ja otin pussin pois kettingin välistä, ja jatkoin sarjan loppuu. Sellanen pieni verenpurkauma siihen tuli.
Nyt oon loukannu ranteeni, treenasin rannekivuista huolimatta, kunnes ne tuli niin kipeeksi että ei pystyny enää tekeen niillä mitään.. nyt oon pitäny varmaan kuukauden taukoa yläkropalle, silti vieläkin vasenpaan ranteeseen sattuu kun sitä kääntää ylöspäin...

hyvä threadi, sain valitella :D

Aikalailla vaurioitta olen selvinny tähän asti. Kerran oli fibula murtuma sääriluun yläosassa, kun jäi sääri ahtaaseen rakoon, ja loppuosa miehestä jatko matkaa eteenpäin. Ei sentään polvi paukkunu. Viime keväänä tuli potkastua ovistopparia vahingossa ja pottuvarvas otti damagea ja oli jopa kipeä :down: vähän sen jälkeen, kun varpiainen kerkes paranemaan, niin venähti kantapäästä joku kiinnike tms, kun tein pohjelaitteessa vähän sarjaa... Voi olla, että tuolla varvasjutulla oli osuutta asiaan.
Viime viikolla yhtäkkiä alko selässä tuntumaan kummalta kesken luennon ja sama outo tunne jatkuu vieläkin. :wall:

Itselläni ei ole koskaan ollut mitään suurempia vammoja :) Vasemmassa kyyrärvarressa tosin tuntui pientä vihlontaa kun olin ihan aloittelija punttailussa... Otin jollain 15-kilon hanttelilla hauis/selkä-kääntöä ;) ... todellista heilumista siis aika innokkaana. Ajattelin varmaankin, että kohta mulla on samanlainen lapanen kuin makella konsanaan :david:

Siitä sitten ajan kanssa kehittyi lievä rasitusvamma ja jouduin ottamaan haboja hieman fiksummalla treenillä. Tuosta opin myös sen, että alatassujakin voisi treenailla joskus :D

Mulla varmaan kylki tänään venähti, koskee niin perkeleesti vasemmalle puoleelle siihen missä kylkiluut loppuu ja siitä kainaloon päin. Liikkuminen sattuu, ja kosketusherkkä.

Tein salilla ensin soutua, ja sen jälkeen maastanostoa. Soudun jälkeen alkoi vähän kivistämään, mutta ajattelin, että mahaa vaan närästää, kun tuli aika tukeva ateria nautittua muutama tunti ennen salia. Treenin tein kiukulla loppuun, niin sitten alkoi mietityttää, ettei tämä kipu taida mahasta olla peräisin, kun vaan pahenee.

Autossa ei enää turvavyötä kärsinyt laittaa, ja nyt tekee vaikeata nousta sohvalta ylös. Varmaan huomenna pitää lääkärissä käydä, jos aamulla vielä sama fiilis. :(

Salilla en oikeastaan ole loukannut itseäni itse treenissä koskaan mutta olen kyllä olkapääni hajoittanut juomapulloa ottaessa. Kerran olen kolauttanut käsipainon otsaani kun jäin katselemaan "maisemia" siitä tuli mustat silmät.
Muuten vapaalla tuntuu joskus että olen joku onnettumuus magneetti. Juuri nyt parantelen viime viikolla murjottuja kylkiluita. Sinällään ottaa päähän kun juuri piti alkaa kovempi treeni kausi ja nyt täs joudun varmaan ainakii pari vkoa viel varomaan kylkeä.

Back
Ylös Bottom