Lottopeli

Majori sanoi:
Kohta 350 vuotta vedetty lottoo, ekä edes kuutta oikein :lol2:

Aikaisemmin oon saanu tään jo sähköpostiin: 2500 vuoden lottoamisella sain 4 kertaa 5 oikein. Yks työkaveri tosin väitti saaneensa 7 oikein vaivaisen 1600 vuoden jälkeen.

Tuossahan ei ole lisänumeroita yms. muita härpäkkeitä mukana, mutta muuten oikein pätevä viritys ja kuvaa varmasti tarpeeksi hyvin voittomahdollisuuksia.

Lototkaa Suomen kansa, lototkaa ja haaveilkaa..

Niin no, saada 7 oikein 39 numerosta on todennäköisyys 39 ncr 7 eli 15 380 937 eri riviä pitää tehdä, jotta voittaa varmasti.

Anonymous sanoi:
Niin no, saada 7 oikein 39 numerosta on todennäköisyys 39 ncr 7 eli 15 380 937 eri riviä pitää tehdä, jotta voittaa varmasti.
No jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin voitto ei tietenkään ole ikinä täysin varmaa, voiton todennäköisyys lähenee asymptoottisesti ykköstä.

Jansku sanoi:
No jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin voitto ei tietenkään ole ikinä täysin varmaa, voiton todennäköisyys lähenee asymptoottisesti ykköstä.
Siis onhan toi voitto varma, jos täyttää noi edellä mainitut 15 miljoonaa riviä. Silloin on katettu jokainen mahdollinen voittorivi.

Tota tuli joskus kokeiltua huonoin tuloksin. Pistin töissä pyörimään vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Taisi olla yön yli ja aamulla katoin niin 16 000 000 riviä arponut eikä yhtään 7 oikein. Tietty koko ajan todennäköisyydet saada se nousee, mutta päätin kuitenkin olla sijoittamatta oikeaan lottoon sinä viikonloppuna.

Niin ja aika tykki on toi ohjelma muuten syömään prosessoritehoja, mulla ainakin heti ohjelman käynnistämisen jälkeen huitasi johonkin 90+ käyttöprosenttiin.

Jansku sanoi:
Okei, käsitin sut väärin, my bad :nolo:

Juu ei mitään
beerchug1.gif

ppk sanoi:
Niin ja aika tykki on toi ohjelma muuten syömään prosessoritehoja, mulla ainakin heti ohjelman käynnistämisen jälkeen huitasi johonkin 90+ käyttöprosenttiin.

Nuhapumppu... :D

Oikeassa lotossa on tosin muita(kin) muuttujia kuin tuossa tietokonesimulaatiossa.

Cockton sanoi:
Nuhapumppu... :D

Oikeassa lotossa on tosin muita(kin) muuttujia kuin tuossa tietokonesimulaatiossa.

Juma! Onhan toi työkone suhteellisen nuhapumppu(2000Mhz, 768ddr), mutta aika tykki mylly saa olla ettei vedä tehoja tappiin. Tai hitostako mä tiiän kun en oo paremmalla koneella kokeillu. :D

Pistin kuitenkin asetuksista arvontanopeuden nopeimmaksi ja koneen laulamaan niin kyllähän vetää mittarit kaakkoon. Pitää sitten varmaan mennä avautumaan koneesta, että tehokkaampaa myllyä kehiin. :rolleyes:

Back
Ylös Bottom