Katsoin pahuuttani tuota Holiday Autos -saittia ja vertailupäivinä 18.8.2007-22.8.2007 oli hinnat alkaen 230,-. Auto siis kentältä (LAX) haettuna ja sinne jätettynä.
Itse otettiin auto tuonne Losiin ebookersilta ja sieltä noilla samoilla päivillä testailin hinnat alkaen 112,-. Muutenkin mitä olen autoa pari kertaa ulkomaille vuokrannut, on toi ebookers.fi ollut aina selkeästi muita edullisempi.
Noissa kannattaa sitten vielä olla tarkkana noiden vakuutusten sun muitten kanssa esim. CDW on mielestäni hyvä ottaa, mutta noista on tosi hyvin infoa vuokraamoiden sivuilla.
Jos meinaatte maksaa auton etukäteen, kannattaa ehdottomasta kaikki voucherit tulostaa ainakin kaksina kappaleina mukaan. Meiltäkin meinasivat juurikin Losissa(Budget) periä hintaa tankillisesta bensasta, vaikka se oli jo etukäteen auton vuokrauksen yhteydessä maksettu. Ei ollut enää siinä vaiheessa sitä voucheria mukana, niin sanoin että heittäkää meidät hotellille ja takaisin niin haen sellaisen huoneesta. Kyyti järjestyi ja äijä joutui lopulta uskomaan, että tankillinen oli todellakin jo etukäteen maksettu.
Juu sama homma, jouduttiin maksamaan se tankillinen bensaa, mutta auto palautettiin sitte tyhjänä.
Ja noista vuokrahinnoista karkeesti yli puolet on vakuutusta, eli kannattaa tollaset superhalvat tarjoukset tutkia tarkkaan. Holidayautosin hinnat sisältää (sisälti ainakin, en nyt juuri tutkinut tilannetta) kaikki välttämättömät vakuutukset, ja jenkkilässä PITÄÄ olla vakuutukset kunnossa tai tulee tosi kalliiksi jos jotain käy. Jos otatte auton jonkun muun välittäjän kautta, verratkaa että vakuutukset on vastaavat kun holidaysautosin tarjouksessa.
Autoa noudettaessa laitoin voucherin tiskiin, ja virkailija alkoi kaupata upgradea. Eli eivät heti anna varaamaasi vehettä vaan yrittävät pienellä välirahalla tarjota parempaa. En suostunut ja virkailija printtasi dokumentit. Sitten autoa hakemaan. Autot on parkkeerattu tyypin mukaan ja hämmästys oli positiivinen, kun "compact" luokan rivistä sai itse valita mieleisensä. Auto oli mun mielestä kaikkea muuta kuin compact. Chevrolet Malibu 3,5 V6. Automaatti ja kaikki herkut. 200 hv. Kyllä hymyilytti kurvata kompaktiautolla liikkeelle. Mittarissa oli vaivaiset 4000 mailia. Siis Holidaysautosilta. Selvittelin jälkeen päin, että miksi nuo vuokra-autot tulee kaikilla mausteilla ja tehokkaimmalla koneella ko. firmasta. Syy on se, että ko. firma tekee bisnestä myymällä vuokra-autot heti kun niissä tulee minimiaika omistuksessa täyteen. Saavat paremmat kaupat paremmilla autoilla.