Lopputyöhön apua!

Ikä
42
Hyvää huomenta/päivää/iltaa.

Elikkäs, sain päättötyöhöni aiheeksi suunnitella käsipainotelineen ja siihen painot. Nyt tarvitsisin hieman apua mittojen kanssa, kun en itse salilla käy. Jos joku vain viitsii, niin tarvitsisin seuraavista laitteista/välineistä mittoja:

15ab5d7d.jpg

Eli tuollainen teline pitäisi suunnitella ja piirtää, mutta ei ole mitään hajua minkä kokoinen koko paska edes on, saatika mitään tarkempia mittoja. Telineeseen tulisi tämän malliset käsipainot, joista mitat olisivat tervetulleita myös, ainakin koko mötikän pituus ja kahvaosan leveys ja paksuus (1-20kg):

601c19e2.jpg

Lisäksi kaikki käsipainoihin liittyvät artikkelit ja jutut olisivat hyödyksi myös. Kiitoksia kaikille, jotka vaivautuvat edes vähän jeesaamaan. Lopullisesta tuotoksesta voin vaikka joskus laittaa tänne kuvaa.

Argh, pakko laittaa yks Hasselhoffi perään! :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkäs pääsisit kaikkein helpoimmalla kun saapastelisit jollekkin paikkakuntasi punttisaleista ja kävisit ihan itse mittaamassa, että millasia sieltä löytyy. Tällä tyylillä varmaankin saisit kaikki tarvitsemasi mitat kerralla kuntoon ja tulis ihan itekkin tehtyä jotain asian eteen.

Coulrophobic sanoi:
Hyvää huomenta/päivää/iltaa.

Elikkäs, sain päättötyöhöni aiheeksi suunnitella käsipainotelineen ja siihen painot. Nyt tarvitsisin hieman apua mittojen kanssa, kun en itse salilla käy. Jos joku vain viitsii, niin tarvitsisin seuraavista laitteista/välineistä mittoja:

Turha kommentti, mutta onko aivan mahdoton idea mennä salille mitan kanssa? :eek: :rolleyes:. Otat vielä digikameran mukaan ja räpsit muutaman hyvän valokuvan ja siitä on hyvä jatkaa.

Myöhässä kuten aina

Olen kyllä menossa mittailemaan juttuja, mutta erilaisia laitteita on monia. Ei riitä, että saan vain yhdet mitat, vaan tarvitsen monia, joiden avulla voin suunnitella telineen itse erilaisten mittojen perusteella. Plus kaikki artikkelit ja linkit ovat edelleen tervetulleita, niiden lisäksi mitä itse olen jo löytänyt. Kenenkään ei ole pakko auttaa.

kyllähän siun varmaankin pitää tietää tarkalleen millaisille käsäreille se teline tulee? Ei noissa käsipainoissa ole mitään standardimittoja..

Tuollaisille "kiinteille" painoille sen pitäisi tulla, jotka kuvassa ovat (1-20 kg). Kahvathan ovat samanpituiset ja paksuiset, mutta jonkinlaista mittaa tarttis saada.

Coulrophobic sanoi:
Tuollaisille "kiinteille" painoille sen pitäisi tulla, jotka kuvassa ovat (1-20 kg). Kahvathan ovat samanpituiset ja paksuiset, mutta jonkinlaista mittaa tarttis saada.

Kuvasta mitaten kahvan pituus on 2,9cm ja paksuus 0,9cm. Oikeassa elämässähän noilla on ihan eri mitat mutta vaikea arvioida noin kuvan perusteella. Jos joku olisi keksinyt nauhalaitteen johon olisi merkitty mitat vaikka 1mm välein niin olisipa helppoa käydä mittaamassa puntin koko!

Oikeastaan jonkun joka osaa tähän vastata, pitää itse mennä salille mittaamaan tietty käsipaino. Kyllä se telineen tekijän itse pitää mitata, muuten menee arvailuksi.

keijo s sanoi:
Jos joku olisi keksinyt nauhalaitteen johon olisi merkitty mitat vaikka 1mm välein niin olisipa helppoa käydä mittaamassa puntin koko!
:lol2:

Kyllä tämä on sellainen juttu, että mitat on itse otettava. Aivan turha hiiltyä niille, jotka eivät vastaa kysymykseen. Painoisssa on varmasti eroa. Lisäksi omapa on lopputyösi. Ei sitä voi kukaan puolestasi suunnitella/ottaa mittoja.

Varmasti olisi tullut asiallisia kommentteja/vastauksia, jos olisit tiedustellut mitä monet ovat jääneet kaipaamaan painoitelineeltä tai mitä ärsyttäviä piirteitä löytyy(tukevuus, sopiva korkeus, tms.)

Coulrophobic sanoi:
Voi luoja. Unohtakaa koko vitun juttu, jos noin vaikeeta on edes yrittää auttaa.

Älä hermostu. Voit ottaa yhteyttä johonkin käsipainojen ja niiden telineiden valmistajaan.

Treenaavat ihmiset eivät taatusti tiedä noiden tarkkoja mittoja, koska kuitenkin treenissä ei muulla ole merkitystä kuin tuntumalla. Ei täällä kukaan taida osata auttoo noiden mittojen kanssa.

Suunnittelu on tarkkaa hommaa. Parhaan lopputuloksen saat menemällä itse johonkin salille mittaamaan tarvittavat mitat.

Mittoja en tiedä, mutta jos haluat tehdä hyvän telineen niin tee siihen jonkinlaista heilunnan estävää tukea. Mukavampi rojautella niitä painoja sellaseen telineeseen joka ei heilu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom