SUPERCARB 1kg -40%

Lomalukemista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Amy
  • Aloitettu Aloitettu

Amy

No niin, tästä aiheesta ei oo tainnu olla juttua vielä?

Tässä lomalle lähtöä suunnittelen ja mietin mitä ottaisi mukaan luettavaksi - jotain "alan kirjallisuutta" (eli fitness aiheista) tai ehkäpä ihan hömppää. Onko kellään mitään suosituksia?! Miten muuten luette ylipäätään esim. fitness- tai body-lehtiä ja sen sellaista?

Itse lueskelin ennen aika paljonkin kaikkia lehtiä, silloin kun esim. Oxygen vielä oli asiallinen lehti. Mutta viime vuosina on mennyt niin onnettomaan suuntaan kaikki lehdet. Esim. Muscle and Fitnessissä jutut on aina tyyliä "viidessä viikossa six-pack" tai "10 parasta tapaa tulla lihaksikkaaksi ja rasvattomaksi". Argh! Nykyään saatan katsella Oxygeniä tm. salilla, jos joku on sen sinne ostanut, ja onhan se jokseenkin motivoivaa nähdä treenattuja kroppia.

Mutta hömppäkirjallisuuteen siis. Kesällähän on kiva lukea kaikkea vähemmän vakavaa, joten alla muutama mukavaksi havaittu kirja:
- Ben Eltonin uusin (englanniksi Inconceivable)
- Kaikki Marian Keyesin kirjat
- Arabella Weir:in kaikki kirjat

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Voi kun jaksaisikin raahautua kirjastoon ja lukea jotain... Viime kesänä, kun töitä ei juuri ollut, jaksoin lukeakin muutamia kirjoja. Minulle kelpaa kaikki muu paitsi dekkarit. Hömppäkirjoihin ihastuin englannissa, missä pokkareita sai naurettavankin halvalla. Mutta kyllähän vakavampi kirjallisuus on kiehtovaa, siihen tosin tarvitsen enemmän motivaatiota kuin pelkän ajanvietteen. Ja opintojen puolesta joutuu tietty lukemaan puuduttavaa jenkkischeissea, josta voi skipata huoletta joka toisen sivun (miten ne kirjoittavatkin kaikki korkeammankin koulutuksen oppikirjat kuin ne olisi tarkoitettu alakoululaisille??)

Noita lehtiä en juurikaan jaksa lukea, mitä nyt miehen Flexejä joskus selaillut. Minulle ne eivät tarjoa juurikaan virikkeitä, eivätkä henkilökuvatkaan jaksa kiinnostaa. Yhtään "alan" kirjaakaan en ole lukenut, olen täysin itseoppinut (ja se kyllä näkyy :lol2: )

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Viikonloppusin, kun on aikaa, tulee näin kesällä jonkun verran lueskeltua. Eniten tykkään jännityskirjallisuudesta, Follet, Cornwell ym. mutta myös kaikenlaista muuta tulee luettua, klassikoita ja historiallisia romaanejakin, esim. Utriota. Romanttinen hömppäkirjallisuus ei kyllä muhun iske, ei vaikka olis kuinka sadepäivä ja tylsää, ne kirjat on kaikki liian samanlaisia...

Fitness/bodauslehdistä seuraan lähinnä näitä suomalaisia, silloin tällöin tulee ostettua Muscle&Fitness Hers, lähinnä motivaatiota tuomaan ja joskus harvoin siinä saattaa olla hyviäkin juttuja, eikä pelkkiä hydroksikuttimainoksia, tosin korostan sanaa HARVOIN :)
Miehen MuscleMageja ym. tulee kanssa selailtua, luen sieltä yleensä vaan mua kiinnostavat jutut enkä koko lehteä. Eihän noissa lehdissä yleensä mitään uutta ja mullistavaa oo, mutta mulla ainakin ne nostaa treenimotivaatiota ihan mukavasti :cool:

Meidän perhe taitaa olla puhelin-lehti-myyjien unelmakohde, on nimittäin tullut tilattua lähes kaikki Suomessa ilmestyvät body-lehdet... ("Kun sai niin halvalla" Sulo Vilen...)
Eipä noissa naisille suunnatuissa "urheilu" lehdissä ole juuri muuta kuin suihkusaippuoiden ja ryppyvoiteiden vertailuja, mutta näin kesälukemisina nekin menee.
Kesäisin tulee jostain syystä luettua aina dekkareita vaikken muuten niistä perusta. Viime kesänä meni Ilkka Remeksen tuotanto, ja tänä kesänä on menossa Reijo Mäki -kausi. Tosin nyt ei ole pariin viikkoon ehtinyt kirjaan tarttua.
Meidän salilla on lähinnä Bodaus-lehtiä n. 10 vuoden takaa... Hauskaa katsella silloisia suuruuksia, varsinkin naisia, niissä kuvissa. Ne kampaukset...:D
Minäkin olen opinnoissa lukenut englanninkielistä kirjallisuutta paljon. Se on semmoista "selaile, silmäile ja karsi puolet pois" -tyyliä, kun niissä on niin paljon turhaa jaarittelua.

Originally posted by Nate
Meidän perhe taitaa olla puhelin-lehti-myyjien unelmakohde, on nimittäin tullut tilattua lähes kaikki Suomessa ilmestyvät body-lehdet...

Sama täällä... Lisäksi käyn tutkimassa R - kioskin tarjonnan suunnilleen joka toinen päivä jos vaikka uusi Oxygen tai Muscle & Fitness Hers olisi ilmestynyt :rolleyes: Hyviä lehtiä paitsi että niitä mainoksia on n. 50 sivua/lehti.
Lisäksi olen kirjahullu. Parhaimmillaan luen kirjan päivässä ja kaikki muu käy paitsi romanntinen hömppä ja klassikot. Tällä hetkellä luen Harry Pottereita kolmatta kertaa uudelleen :lol2:

Kesällä vain dekkareita, mieluiten alkuperäiskielellä. Talvella vanhaa venäläistä ja muutenkin klassikko-osastolla eli uudestaan niitä, jotka jo tiedän hyväksi.

Lehdistä tulee vain Aku Ankka.

Palasin vastikään lomalta ja osutin silmään tämän threadin.

Olen myös kirja-ahmatti ja usean kymmenen hyllymetrin onnellinen emäntä. Nyt lomalla luin sikinsokin Waltaria, scifiä, dekkarihömppää sekä onnistuneesti halvalla bongatun "Kotona maailmankaikkeudessa" (tai jotain siihen suuntaan, sanoo dementikko). Viimeksi mainittu herätti ajatuksen serkkuineen ja avasi silmät katsomaan pieniäkin asioita hieman tavallista tarkemmin sekä tietysti sai oman minän tuntumaan rikkahippusen lähes olemattomalta partikkelilta.

Lehdistä räpsähtää postilaatikkoon vain Tiede ja Taloussanomat. Voin kertoa, ettei niissä useinkaan ole käyttökelpoisia vinkkejä saliharrastetta ajatellen. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom