Logitechin yleiskaukosäätimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä mä sain ainakin 525:n tuollaisen hanskaamaan Finluxin telkkarissa. Se asetus-wizardhan jopa kysyy suoraan, että onko inputit eri nappuloissa vai yhdellä nappulalla peräkkäin.

Joo niin kysyy ja kun ne on yhden napin takana, niin se rullaa sitä valikkoa eteenpäin aina kun uudelleen painaa sitä yhtä nappia. Ja jos haluat sen inputin käyttöön mikä on vaikka viides siinä listalla, niin pitää ohjelmoida se painamaan 5 kertaa sitä input nappia peräkkän.

Ja kysyyhän se vizard sitäkin että mikä input laitetaan telkkaan kun katsotaan dvd:tä. Jos laitan siihen että component, niin menee välillä mihin sattuu. Sen listan component ei kyllä vastaa mun telkkarin component kohtaa.

Sikäli melkoista säätämistä tuo.

Helpointa olisi kun saisi joka activen perään laittaa vielä yhden komennon, joka olisi esim dvd leffoja katsellessa telkkarille suoraan "inputComponent".
(tämähän onnistuu opettamalla jos telkkarin kaukosäätimessä on joka inputille oma näppäimensä. Mutta kun ei ole.)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin tähänkin löytyi ratkaisu :D
Laitan sen tänne jos jollain muulla on joskus samaa ongelmaa.

Telkkarini on LG 32LX1R
Laitoin kuitenkin kakeen telkkariksi tuon sijasta LG 32LP1 mallin.
Sillä mallilla kun löytyi nappuloiden komennoista suoraan directInput
komennot joilla saa telkkarille suoraan oikean inputin.

Sitten ei kannata tehdä niitä valmiita activityjä, vaan tekee manuaalisesti generic activityn.
Siellä voi laittaa stepeissä että käynnistyttyään laitteilla
ei laiteta mitään inputtia. Ja perään vielä voi ohjelmoida viiveitä ja
komentoja. Sinne ihan loppuun sitten laitoin pienen viiveen ja viimeiseksi
komentona tarvittavan input käskyn. DVD:tä katsellessa inputComponent.

Näin homma toimii. Nyt olen valmis antamaan jo lähes sen 10 pistettä kyseiselle kaukosäätimelle :)

Tarttui Verkkokaupasta matkaan tuo Harmony 885. Hinta kyllä hirvittää vieläkin, mutta on aivan mahtava peli. Aluksi ostoslistalla oli 525, mutta sorruin värinäyttöön :nolo: Ennestään pöydällä oli OneForAll:n Kameleon ja vaikka sekin oli varsin näppärä peli, pieksee Logitech sen mennen tullen. Siinä on oikeastaan kaikki ne ominaisuudet mitä vielä olisin Kameleoniin lisäksi toivonut. Esim. liikutteluanturi ei ole niin yliherkkä kuin Kameleonissa ja sen saa myös pois päältä, makrojen luominen on paljon vapaampaa ja monipuolisempaa, eikä näyttökään sirise.

Yllätys oli myös melkoinen kun etukäteen pelkäsin ettei Verkkokaupan omaa digiboksia kaken tietokannasta löydy, mutta softa olikin melko fiksu: kun sopivaa boksia ei suoraan tyyppimerkinnän perusteella löytynyt, pyysi se alkuperäisen kaukosäätimen kolmen eri napin painamista ja niiden perusteella yritti löytää oikean laitteen. Ja niin vain kävi että kolmen laitteen listalla ensimmäisenä loisti oikea boksi!

Activityjen (makrojen) luominen on suorastaan petollisen helppoa, tosin tuo web-liittymä on omasta mielestäni hieman kankea käyttää. Lisäksi latausasema on melko tarkka kaukosäätimen asennosta, mutta dvdplazan huhujen mukaan Logitech tiedostaa tämän ongelman ja lähettää veloituksetta uuden latausaseman, mikäli alkuperäinen ei toimi kunnolla.
Loistava kapistus!

Itse olen siirtymässä Philips Prontosta Harmony 885 malliin. Hyvältä kapulalta vaikuttaa, vaikkakin ei vielä osaa ihan kaikkea mitä tarvii. Wanhan mallin videotykki on kohtuullisen hankala ohjattava ja Pronto on toistaiseksi ainut joka sitä on ohjannut kokonaan. Harmony osaa osittain, mutta kaikkea ei osaa. Olen ottanut asiasta yhteyttä Logitechiin, mutta vielä ei ole kuulunut mitään takasin..

Pronto on loistava kapula, mutta muutaman vuoden jälkeen alkoi kosketusnäyttö ja koko nyppimään. Harmony on käteen sopivampi. Ohjelmoidessa ei voi olla ihan yhtä luova kuin Pronton kanssa, mutta kyllä sillä pärjää. :)

Olen ottanut asiasta yhteyttä Logitechiin, mutta vielä ei ole kuulunut mitään takasin..

Itse itselleni vastaten.. Sain vastausta, jonka sisältö oli about: "Harmi. Mutta pistäs kaveri ne ir-koodit tai pronton tiedosto meille, niin me lisätään puuttuvat toiminnot sulle." Jos tuo toteutuu, niin ei palvelusta voi valittaa.. :D

Itse itselleni vastaten.. Sain vastausta, jonka sisältö oli about: "Harmi. Mutta pistäs kaveri ne ir-koodit tai pronton tiedosto meille, niin me lisätään puuttuvat toiminnot sulle." Jos tuo toteutuu, niin ei palvelusta voi valittaa.. :D

No onpas tosiaan loistavaa palvelua, jos noin onnistuu. Voisihan puuttuvat komennot itsekin opettaa, mutta jos kerran Logitechilla tekevät sen käyttäjän puolesta niin mikäs siinä :thumbs:

No onpas tosiaan loistavaa palvelua, jos noin onnistuu. Voisihan puuttuvat komennot itsekin opettaa, mutta jos kerran Logitechilla tekevät sen käyttäjän puolesta niin mikäs siinä :thumbs:

Mutta kun sehän se vitsi onkin, ei pysty. Kyseinen wanha videoprojektori käyttää jotain "korkeataajuisia" ir-koodeja, joita Harmony kykenee lähettämään, mutta ei oppimaan toisesta kapulasta. Vastaavaa ongelmaa on muistaakseni jossain B&O vempeleissä ja asia on tiedostettu logitechin sivuillakin.

edit: Eli logitechillä tekevät Harmonyn koodit käytännössä hex-koodeista, jotka löytyy pronton tiedostoista, ja lisäävät tietokantaansa, jolloin kierretään oppimisongelma.

Suositut

Back
Ylös Bottom