Liv Kristine

Nyt kun nimi on tullut esille nightwishin vuoksi(mahdollinen uusi laulaja), ajattelin kysellä vähän mielipiteitä kyseisestä töttösestä. Mitäs mieltä olette hänestä ja vaikutuksestaan eri metallibändeissä? Tai mitä mieltä olette hänestä uutena nightwishin laulajana?

Jos joku ei tunnista, niin on laulanut mm. theatre of tragedyssa. Tällä hetkellä vaikuttaa leaves eyes bändissa. Tehnyt myös erinäisiä vierailuja muissa bändeissä. Laulaa mm. cradle of filthin - nymphetamine biisissä, joten ei ainakaan tyttö pelkää raskaampaakaan musiikkia. Vieraillut joissakin muissakin black metal bändeissä.

Itse jonkin verran joskus diggasin sitä vanhempaa theatre of tragedya. Laulaakin todella hyvin se naikkonen. Leaves Eyesissakin on muutama ihan kiva biisi. Örinät yhdistettynä Livin lauluun toimii ihan kivastikin jopa parissa biisissä. Aika "kevyttä" metallia tosin aika moni leavesin tekemä biisi. Voisi olla vähän raskaampaakin omaan makuuni. Paras biisi ehkä blackmetal henkinen "temptation". (Yllättäen raskain leaves eyesin biisi ;) ).

Mitä tulee nightwishiin niin tahtoisin kuulla ensin miltä se kuulostaa ennen kuin sanon mitään. Minusta Liv on monipuolisempi ja herkempi laulaja kuin Tarja joten siinä mielessä voisi toimi hyvinkin. Operatyylinen laulukin sujuu kohtuu hyvin, joten senkin puolesta sopisi nightwishiin.

Livillä on ihan hyvä, pikkunätti ääni. Minun mielestä tosin vähän liian pehmeä Nightwishin biiseihin. Vähän enempi potkua tartteis.
Itse tosin epäilen vahvasti tota Nightwish kytköstä, ku Livillä on oman miehensä kanssa tuo Leaves Eyes-bändi nykyisin.
Mut on se ihan kissa :kuola:

Itseasiassa kytköksiä nightwishiin löytyy. Ei se silti sitä tarkoita että se olisi tai tulisi olemaan nw:n uusi solisti. Livin nimi on tullut esille mm. silloin pari vuotta takaperin kun Tarja meinasi jättää nightwishin musiikkiopintojensa vuoksi. Noin vuosi sitten Tuomas ja Liv haaveilivat jostain yhteisestä projektista. Ja kaiken tämän päälle Marco kävi tuossa hiljattain vetämässä duettoa Livin kanssa. Minun mielestä kytköstä on ihan tarpeeksi ainakin lööppejä varten ;)

Minusta tuo Livin herkempi ääni toimisi joissakin esim. creek marys bloodissa huomattavasti Tarjan ääntä paremmin. Luultavasti tunnetta tulisi paljon enemmän.

Mielenkiintoista olisi, että miten se toimisi raskaimmissa biiseissä. Ehkä marcon avustamana voisi toimiakin. Leaves eyesin temptation biisi on myös aika raskas ja minusta toimii ihan hyvin. Kannattaa kuunnella se jostain jos löytää. Siinä se laulaa vähän mahtipontisemmin kuin monissa muissa biiseissä.

Back
Ylös Bottom