Liukkaat ylämäet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
23.8.2003
Viestejä
1 505
Itsellä automaattivaihteinen auto ja etuveto. Aamulla oli vaikeuksia liukkaassa mäessä päästä eteenpäin. Olisiko ihmisillä jotain kikkoja, miten ruuhkaisessa liikenteessä pääsee liukkaasta mäestä ylös, kun ei voi "heijausta" käyttää? Vaihdelaatikon voi kytkeä myös manuaalille olisiko tästä apua? Renkaina hyväkuntoiset nokian hakkapelitan nastat.

Kiitos vinkeistä :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eipä siinä automaatin kanssa oikein muuta voi, kuin lähteä erittäin varovasti (eli ihan pintakaasulla liikkeelle, että ei jää paikalleen ja vasta sitten, kun auto on liikkeellä ja hieman pitoa löytyy, lisää kaasua peliin), että ei ala sutimaan/lyömään luistonestoa päälle.
Jos automaatissa on ns. Winter asento ja auto jaksaa lähteä kakkosella ylämäkeen, niin sitä kannattaa kokeilla, ei sutaise niin helposti sitten.
 
Itsellä automaattivaihteinen auto ja etuveto. Olisiko ihmisillä jotain kikkoja, miten ruuhkaisessa liikenteessä pääsee liukkaasta mäestä ylös

Käsijarrulla autat, jossei automaatin tyhjäkäyntiveto jaksa pitää paikallaan. Kuten MTM jo totesikin, ensin pitää auto saada edes ihan vähän liikkeelle, paikallaan on turha raapaista yhtään kertaa. Jos jo olet saanut hinkatuksi renkaiden alustan kiiltäväksi, pitää laskea vähän taaksepäin ennen seuraavaa yritystä. Muuten automaatti on hyvä noissa liikkeellelähdöissä, sillä on paljon helpompi hakea pidon rajoja kuin manuaalikytkimellä. Etenkin ylämäessä.

Pari advanced-kikkaa:
Käsijarrulla pitämällä ja eturenkaat käännettynä sudittamalla saat ajettua etupään hiukan vinoon, vaikkei auto liikukaan. Tästä ei muuta hyötyä ole, kuin että siinä sivussa saattaa olla parempi pito, ja auto ehkä liikahtaa helpommin hiukan viistoon kuin suoraan ylämäkeen.
Siinä ei kuitenkaan ole tasauspyörästön lukkoa, jolloin pitoa on tasan niin paljon kuin heikommin pitävässä renkaassa. Varsinkin automaatilla voi kokeilla tarjota "jarrulukkoa", eli jarrutat samalla kun kaasutat liikkeelle. Sopiva jarrutus vastustaa molempia renkaita tasaisesti, jolloin se helpommin pyörähtävä ei välttämättä menetäkään pitoaan ennen toista rengasta, ja pääset kahden pitävän renkaan voimin liikkeelle. Jos molemmat jo sutivat, tästä ei ole apua. Jarrujen ja jarrutasapainon pitää myös olla kunnossa, että tämä kikka toimisi. Jarrun määrä on kriittinen: sen pitää vastustaa eturenkaita, mutta ei vielä vaikuttaa takarenkaisiin. Jos etu-taka -jarrutasapaino on persiellään, tästä on pelkkää haittaa.

-k
 
kääpä;3058141Sopiva jarrutus vastustaa molempia renkaita tasaisesti sanoi:
Täytyy myöntää että ei ole koskaan tullut edes mieleen tollanen, hieno idea. Kun tollasella kevyellä etuvetopaskalla joutuu tosiaan jatkuvasti tilanteeseen jossa lukkoa tarvitsisi.
 
Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom