Lisäravinteiden laadut

Kokeilumielessä menee nyt halvimmat pieruherat ja kreatiinit vaihtoon. Pakki menee sekasin ja ei varmaan imeydy juuri mitään. Onko muita herkkävatsaisia, jotka olis löytäny jonkun tietyn valmistajan/tuotteen heraa & kreatiinia, jotka ei oo pistäny vatsaa sekasin? Onko valmistajien suhteen isojakin laatueroja? Ei nyt hakusessa välttämättä ne markkinoiden kalleimmat, kuten joku grass-fed lehmän luomu hera, koska ei vaan ole rahaa laittaa mitään 60euroa/kg heraan. Jonkun verran enemmän oon tietenkin valmis laadusta maksamaan. Ehdotuksia vaan kehiin!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikkihan nyt kehuu näitä jenkki proteiineja lattiasta kattoon; BSN, Gaspari, Optimum Nutrition (ON) yms.

Kokeilumielessä menee nyt halvimmat pieruherat ja kreatiinit vaihtoon. Pakki menee sekasin ja ei varmaan imeydy juuri mitään. Onko muita herkkävatsaisia, jotka olis löytäny jonkun tietyn valmistajan/tuotteen heraa & kreatiinia, jotka ei oo pistäny vatsaa sekasin? Onko valmistajien suhteen isojakin laatueroja? Ei nyt hakusessa välttämättä ne markkinoiden kalleimmat, kuten joku grass-fed lehmän luomu hera, koska ei vaan ole rahaa laittaa mitään 60euroa/kg heraan. Jonkun verran enemmän oon tietenkin valmis laadusta maksamaan. Ehdotuksia vaan kehiin!

Mutant whey

jos vatsan kans on ongelmia, kannattaa varautua siihen, ettei hera sovi. Mä kolkeilin heroja laidasta laitaan, mikään ei sopinu mun vatsalle. Vedän nykyään riisiproteiinia(heitän smoothien joukkoon---> menee parhaiten alas).

Kuten tuolla edellä jo Pod sanoikin, jenkkimerkit on ainakin hyvän makuisia. BSN Syntha-6 ja Gaspari Nutrition MyoFusion/IsoFusion on semmoiset mistä itsellä kokemusta ja ei voi kuin kehua. Veteenkin sekoitettuna mukavan kermaisia ja täyteläisiä.

jos vatsan kans on ongelmia, kannattaa varautua siihen, ettei hera sovi. Mä kolkeilin heroja laidasta laitaan, mikään ei sopinu mun vatsalle. Vedän nykyään riisiproteiinia(heitän smoothien joukkoon---> menee parhaiten alas).

Riisiprotsku on kyllä hyvä, varsinkin smoothieen sekoitettuna. Veteen sekoitettunahan tuo maistuu vähän... no, siltä itseltään. :hyper:

itellä myös ongelmana tuo että paska lentää kun vetää väärää protskua :hyvä:
itse nykyään syön optimum nutrionin (on) gold standard whey:tä hyvän makuista ja ei pistä pakkia sekaisin.

Kannattaa kokeilla proteiinista isolaattia joka on vatsaystävällisempää. Ongelmaa voi olla laktoosissa ja suurilla osalla ihmisistä myös eri makeutusaineiden kanssa.
Pahimpia vatsalle ovat usein: aspartaami, asesulfaatti-k, joillain myös sukraloosi. Kokeile esimerkiksi stevialla maustettuja protskuja.

Osa valmistajista lisää mm. entsyymejä protskuihin joka voi osaltaan myös auttaa vatsavaivoihin.
Osalla loppuvat ravinteiden vatsavaivat myös kun ruokavaliota viedään enemmän paleosuuntaan
eli vähennetään maitotuotteita ja viljoja.

Kreatiineissa en usko olevan suuria eroja, voit tietenkin testata mikronisoitua kreatiinia jos se olisi pötsille helpompi pala sulatella :)

Maun en usko olevan ongelma, sen jälkeen kun kiskonu MSM:ää veden kanssa :D Mistä te ootte riisiprotskut tilannu? ja mitä merkkiä? Tähän mennessä tosiaan aina juonu markkinoiden halvimpia whey80:sia. Ruokavalio on nyt ollu pari kuukautta paleotyylinen juuri sen takia, että löytyis syylinen vatsaongelmiin. Hera & kreatiini lähtee nyt viimeisenä pois, mutta olis tosiaan jees löytää joku toimiva hera tilalle, koska hemmetin vaikeata saada päivässä se 4000kcal ja riittävästi protskua, ilman perus vilja- /maitotuotteita. Hydrolysoitua isolaattia on kehuttu, että vois toimia. En vaan löydä muita järkeviä hydroa myyviä vaihtoehtoja kuin mannisen. Onko kokemuksia tosta mannisen hydroIsosta? Myprotein hydrowheyllä kilohinta tippuis vähän, mutta ei näytä olevan isolaattia. Vois tietty kokeilla aluks vaan 100% isolaattia, kun kuitenkin vähän halvempii, jos jo se sattuis toimimaan.

^mulla on ihan perus fast-riisiprotskua, 600g pussi taitaa tos lähi prismassa maksaa n.16e. Mulla on ruokavalio viljaton(ohra, ruis, vehnä, kaura) & maidoton ihan vaan mun vatsan takia, mut toimii mulla :) mä sekotan ton riisiproteiinin yleensä näin: banaani, jäisiä mustaherukoita tai karpaloita, soijamaitoa(voi myös korvata esim. mantelimaidolla tms.) ja siihen riisiproteiinit sekaan.

Maun en usko olevan ongelma, sen jälkeen kun kiskonu MSM:ää veden kanssa :D Mistä te ootte riisiprotskut tilannu? ja mitä merkkiä? Tähän mennessä tosiaan aina juonu markkinoiden halvimpia whey80:sia. Ruokavalio on nyt ollu pari kuukautta paleotyylinen juuri sen takia, että löytyis syylinen vatsaongelmiin. Hera & kreatiini lähtee nyt viimeisenä pois, mutta olis tosiaan jees löytää joku toimiva hera tilalle, koska hemmetin vaikeata saada päivässä se 4000kcal ja riittävästi protskua, ilman perus vilja- /maitotuotteita. Hydrolysoitua isolaattia on kehuttu, että vois toimia. En vaan löydä muita järkeviä hydroa myyviä vaihtoehtoja kuin mannisen. Onko kokemuksia tosta mannisen hydroIsosta? Myprotein hydrowheyllä kilohinta tippuis vähän, mutta ei näytä olevan isolaattia. Vois tietty kokeilla aluks vaan 100% isolaattia, kun kuitenkin vähän halvempii, jos jo se sattuis toimimaan.

Testaa ensin se isolaatti :) huima ero vatsassa ja imeytymisellä perus halpisheraan verattuna.
Lisäksi säästät hieman verratain hydroon.

Suomessa on hyvin rajoitettu määrä hydroa tarjolla. Hydron ero isolaattiin on lähinnä proteiinien esipilkonta peptideiksi.
Käytännössä siis isolaatista pilkotaan hydroa. Näiden makrot muutoin usein samoja. Laadukkaan isolaatin tunnistaa esim. siitä että hiilareita
ja rasvaa on n. 1g tai alle per 100g.

Miksi porukka suosittelee aina Synta-6 kun puhutaan hyvän makuisesta herasta? Laskisin Synthan ennemmin valmispalkkariksi kun se sisältää niin reilusti hiilaria.

Munanvalkuaisproteiini on loistava vaihtoehto. Ei se hera mitenkään pakollinen. Aminohapoilla treenissä ja muna palariin. Vatsa kiittää.

Munavalkuaisprotsku vaikuttais taas olevan vähän kalliimpaa, kun isolaatti. Luulen että testaan nyt aluksi miten 100% isolaatti toimii, jos ei toimi niin munavalkuais-, riisi- tai hydoprotsku kokeiluun. Minkä merkin isolaattia Mihkel oot käyttäny?

Munavalkuaisprotsku vaikuttais taas olevan vähän kalliimpaa, kun isolaatti. Luulen että testaan nyt aluksi miten 100% isolaatti toimii, jos ei toimi niin munavalkuais-, riisi- tai hydoprotsku kokeiluun. Minkä merkin isolaattia Mihkel oot käyttäny?

Albumiini on myös omasta mielestä aivan hanurista makunsa puolesta, koostumuskin tökkii eikä oikein sekoitu tasaisesti vrt. hera. Testasin viime dietin loppuvaiheilla ja uudestaan en kokeile...

Onhan noita Isolaatteja tullut "kaikkea" kokeiltua ajan saatossa ja nyt pitkään ollut yhteistykumppanin Mass ISOWHEY ja MyProtein Isolate käytössä. Sopivat mun vatsalle hyvin ja hinta on kohtuullinen.
Myös Pepto Prota on tullut esim palariksi vedettyä, toimivaa mutta hieman on tyyristä.

Kannattaa tarkistaa ettei kyseessä ole:
- Sekoitus isolaattia ja konsentraattia, näissä purkeissa usein isolla isolaatti nimike mutta tuoteselosteessa tarkemmin selviää kyseessä olevan sekoitus
- Makrot kohdillaan; hiilait ja rasva mahdollisimman lähellä yhtä-kahta grammaa per 100g. Jenkkimerkeissä usein kaikkea makeuttamisshaibaa ja ei niin vatsaystävällisiä

Ion 92 tai Phase 2. Kaikki ylimäärä kuona karsittu ja CFM-menetelmän ansiosta kaikki kasvutekijät tallella, jotka tuhoutuu halpisheroissa. Auttaa myös paljon vastustuskykyyn korkean glutationipitoisuuden ansiosta.

Ion 92 tai Phase 2. Kaikki ylimäärä kuona karsittu ja CFM-menetelmän ansiosta kaikki kasvutekijät tallella, jotka tuhoutuu halpisheroissa. Auttaa myös paljon vastustuskykyyn korkean glutationipitoisuuden ansiosta.

Mitkä kasvutekijät? Viittaatko mikrofraktioihin? Eihän ne kaikissa ultrasuodatetuissa halvoissa herakonsentraateissa mitään tuhoudu. Ion92 on ionivaihtosuodatettu eikä CFM.

Mitkä kasvutekijät? Viittaatko mikrofraktioihin? Eihän ne kaikissa ultrasuodatetuissa halvoissa herakonsentraateissa mitään tuhoudu. Ion92 on ionivaihtosuodatettu eikä CFM.

Mikrofraktioita lähinnä tarkoitin. Ei varmaan tuhoudukaan, ongelmaksi muodostuu nuo muut konsentraatin osat. Ion 92 on tosiaan ionivaihto.

Suositut

Back
Ylös Bottom