Lisäravinteiden käytön aloitus...

Lisäravinteeksi riittää kreatiini ja palautusjuoma. Tietty vitamiinit yms. lisäksi. Varusteista vielä sen verran, että mielestäni nostovyö on pahinta, mitä itselleen voi tehdä. Ilman vyötä treenaaminen opettaa käyttämään vatsalihaksia oikein ja niin, että myös tukevat selkää. Olen nähnyt valitettavan usein, kun nämä ns. "superkyykkääjät" loukkaavat selkänsä joissain mitättömissä duuniaskareissa, naurettavaa !

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun safkapuoli on kerrassaan naurettava... :( Esim tänään:

8.00 lautasellinen kaurapuuroo hillolla ja maidolla + kaakao

10.30 koulun jouluruoka (TAAS suoraan sanottuna ala-arvoinen suoritus koulun keittäjiltä... ei kyllä mitään uutta! :mad2: ), mun osalta pari pientä joululimppua, kotikaljaa ja muutama muna! :lol1: Kuinka voi joku pilata jouluaterian noin pahasti! :urjo:

15.00 lasi kaakaoo, sipsejä :hmmm: muutama makupala, multivita ja rautatabletti...

15.30 salille 1,5 tunniksi.

19.30 pullaa ja mehua

20.30 lautasellinen muusia ja lihasuikalekastiketta

22.00 varmaan kaakaoo ja leipää/muroja

Tollanen se nyt yleensä on... :( Ei vaan tuu syötyä. Koskaan ei oo nälkä, en oo kotona vaikka olisikin nälkä, ei oo mitään sopivaa syömistä ym. Raejuusto ei mulle maistu, vaikka siitä sais hyvin proteiinia. Mitäs mä nyt teen, että saan ton safkapuolen kuntoon?

Eikös muuten viking powerissa oo kreatiinia? :confused:

Tänään muuten tutustuin maastavetoon ensimmäistä kertaa omien sarjojen muodossa. Vedin melko kevyillä painoilla (melkein samat kuin penkkisarjoissa) 4*8 sarjat ja selkä oli heti alusta alkaen kauheessa pumpissa. Huomas kävellessä tosi hyvin! Ihana liike! :kippis1:

Onks noista massanlisääjistä mitään apua? Tai kannattaisko mun hommata jossain lähitulevaisuudessa? Vai vaan palautusjuoma... Entäs perusproteiinia?

Originally posted by moppe
Eikös muuten viking powerissa oo kreatiinia?
On.

Onks noista massanlisääjistä mitään apua? Tai kannattaisko mun hommata jossain lähitulevaisuudessa?
Ei. Syö ruokaa saadaksesi massaa. Noilla tulee lähinnä läskiä.

Vai vaan palautusjuoma... Entäs perusproteiinia?
Palautusjuoma juu. Ite oon todennu perusprotskun käteväksi nukkumaan mennessä huitastavaksi.

Itellä aika pitkälti samanlainen ruokavalio:

Aamulla puuroa
Kouluruokailusa paljon tavaraa naamaan
Muutama leipä kotiin tultua
Sitte kotona kunnon ruoka perunoita ja kanankastiketta
Reenin jälkeen protskudrinkki
Sitte kotona jotain hyvää, jäätelö, paljo mehua,muroja
Joskus ennen nukkumaan menoa toinen prostskudrinkki

Kommentoikaa samalla tähän jos kannattais jotain lisätä, tuskin tulee kyllä mitään lisättyä koska tämä on mun mielestä ihan maximi määrä mulle. Söisin kyllä vaikka vielä yhden lämpimän ruoan enemmän, mutta mistä mää semmosen tempasen?

Tuo on tuota Wrangen Turboa, ei oo kuulemma parhaimpia protskuja.
Siinä on nuita kaikkia prostkuja eli maito, soija ja munanvalkuaisproteiinia.

Kuinkas paljon mun pitäis syödä? Onko jotain kalorimäärää tai nyrkkisääntöö? Oon aika paljon lukenu noita ruokailu-topicceja ja koittanu ettiä mulle maistuvia treeniruokia... Muutamia oon löytänytkin. Tarvii vaan alottaa heti alusta kunnolla toi syöminen, niin ei mee sivu suun alkuajat.

Ja mitäs lisäravinteita sitten suosittelisitte? Oisko pelkkä palautusjuoma bueno? Jotain merkkejä kehiin, siis mitä ite käytätte tai suosittelette! ;)

Laittakaa muuten vielä, et onks teillä valmiit palautusjuomat vai sekoitteletteko ite? Aattelin vaan, et onkohan toi www.lisaravinnepalvelu.net sivuilla oleva palautussetti mistään kotosin? Tai massapaketti?

Mä käytän palautusjuomana Bulls recoveryä ja on hyvää tavaraa.
Protskuna käytän Bulls basic proteiinia ja Fastin hera 85.

Asia joka pitää mielestäni iskostaa päähän heti alusta. Taikatemput ja hienot ravintolisät voi jättää välineurheilujoille ja kehityksen hienosäätöön sitten kun ollaan pidemmällä. Eli kovaa treeniä ja kunnolla sitä ruokaa / kaloreita! Tämän oppiminen kesti itseltäni aivan liian kauan!

Tarkoitan tällä, että massanlisääjä tuotteet on periaatteessa ok, mutta paremmin pärjää kun ostat jotain kunnon halpaa heraproteiinia (esim propower whey 1800g on <25€ laaki) ja sitten ostat maltoa 5€ /kg. Pari kertaa päivässä heität kunnon satsin näitä sekoittimeen esim yht 100g, banaani perään ja puoli litraa kevyt maitoa. Tulee helpolla hyvän makuisia kaloreita dieettiin. Palautusjuomana käy samanlainen satsi, periaatteessa maito kannattaa korvata vedellä.

Niillä proteiinien "hienoilla" ominaisuuksilla ei ole mitään virkaa aloittelijan yms harrastelijan kannalta oikein kärjistettynä. Kehohan pystyy muokkaamaan näitä proteiineja mikäli on tarvetta, eli kaiken ei tarvi olla valmiiksi prosessoitu ja mietitty. Eli keskittyy niihin perusteisiin. Tuntuu, että kaikilla on kiire laittaa autoon kromikaasareita ja viilata suuttimia 3% tehonlisäyksen saamiseksi vaikka koko kärryssä ei ole edes renkaita...

Ruokaa naamaan ja kovaa treeniä (KISS - Keep It Simple Stupid - perusteet kunniaan). Suosittelen myös kaikille massanhankinnan aloittelijoille www.johnberardi.com saitin tutkimista, must lukemista on esim Massive Eating artikkeli!

Oon kans tässä alotellu punttitreeniä ja tarkotus olis nyt katseet kääntää kesälle, ja siten, että lihasta tulis hankittua sellainen ~5 kg lisää. ;)
No, nyt alussa heti haluan pistää ruokapuolen kuntoon! Joten kysyisin, että paljonko arvioitte mun tarvitsevan proteiinia päivässä? :)
Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa ja aerobista treeniä olis tarkoitus tehdä kolmisen kertaa viikossa, joko sali aamuna tai salin jälkeen. Oon aatellu hankkia FastReco2:sta ja sitten pahimpien päivien varalta paikkaamaan proteiini vajetta Fastin Whey3:sella (ottaen iltaisin). :hmmm:
Oon kohta 18 ja painoa on ~65 kg. :D
Niin.. ja onks se ihan sama lihas kasvun kannalta, tekeekö normaali treenin ja sit ottaa palautusjuoman kuin tekee eka normaali treenin ja sit polkee 20-30 min aerobista ja sit vasta palautusjuoma?! Kärsiikö lihaskasvu vähän tolla jälkimmäisellä tavalla? :(
Niin, ja sit se pääkysymys: Paljonko suosittelette proteiinia päivässä? Ite oon aatellu, et vähintään 150g! :confused:

Muuten, eikös tonnikala ole aivan helvetin hyvä proteiini lähde? Purkissa on 140 g kalaa ja 100 g:ssa on 27 g proteiinia eli koko paskassa melkein 40 g. :cool:
Sitä onkin alkanut nyt menemään purkki/per päivä.. :kippis1:

Kiitos! On muuten aivan helvetin hyvä tietopankki mulle tää pakkotoisto. :lol2:

Originally posted by Away
Oon kans tässä alotellu punttitreeniä ja tarkotus olis nyt katseet kääntää kesälle, ja siten, että lihasta tulis hankittua sellainen ~5 kg lisää. ;)
No, nyt alussa heti haluan pistää ruokapuolen kuntoon! Joten kysyisin, että paljonko arvioitte mun tarvitsevan proteiinia päivässä? :)
Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa ja aerobista treeniä olis tarkoitus tehdä kolmisen kertaa viikossa, joko sali aamuna tai salin jälkeen. Oon aatellu hankkia FastReco2:sta ja sitten pahimpien päivien varalta paikkaamaan proteiini vajetta Fastin Whey3:sella (ottaen iltaisin). :hmmm:
Oon kohta 18 ja painoa on ~65 kg. :D
Niin.. ja onks se ihan sama lihas kasvun kannalta, tekeekö normaali treenin ja sit ottaa palautusjuoman kuin tekee eka normaali treenin ja sit polkee 20-30 min aerobista ja sit vasta palautusjuoma?! Kärsiikö lihaskasvu vähän tolla jälkimmäisellä tavalla? :(
Niin, ja sit se pääkysymys: Paljonko suosittelette proteiinia päivässä? Ite oon aatellu, et vähintään 150g! :confused:

Muuten, eikös tonnikala ole aivan helvetin hyvä proteiini lähde? Purkissa on 140 g kalaa ja 100 g:ssa on 27 g proteiinia eli koko paskassa melkein 40 g. :cool:
Sitä onkin alkanut nyt menemään purkki/per päivä.. :kippis1:

Kiitos! On muuten aivan helvetin hyvä tietopankki mulle tää pakkotoisto. :lol2:

Katsotaan sanoi lääkäri.... no jostain twinlabin lisäravinneläpyskämainoksesta luin että 1,2-1,7g prot/painokilo ois ok, joten jos 65kg painat niin 100 grammallakin tulee jo hyvin toimeen ja 120 olis jo erinomainen määrä! tonnikalassa (ainakin niissä purkeissa mitä mä oon nähny) on kyl ollu 24g proteiinia per 100 grammaa joten purkissa (jossa 150g tunaa) olis 37g proteiinia mikä on ihan mukavasti. Meiän yhes lähikaupas myydään tonnikalaa 55c / purkki joten kyllähän sitä uppoo... Helppoa ja nopeaa on keittää ihan tavallista perusriisiä ja heittää tunat messiin.... hyvää on. Tärkeää on tosiaan syödä tarpeeksi ja sit täydentää lisäravinteilla. Vedät joku 40-50g ylimääräistä proteiinia per päivä niin ei pitäis tulla vajetta (tietenkin riippuu siitä miten paljon muuten syöt) Noh, siis syö ja treenaa ja muista että oikopolkua huipulle ei ole.

Originally posted by Away
paljonko arvioitte mun tarvitsevan proteiinia päivässä?
Proteiinia kasvava bodari tarvitsee n. 1,5 - 3 g / painokilo (riippuen lähteestä ja kuka sanoo); kun painat n. 65kg, niin proteiinia voisit vähintään syödä 100 g päivässä; yli 200 g rupeaa jo menemään yli hyötysuhteen (keho ei voi käyttää sitä kaikkea proteiinia kasvuun, vaan osa rupeaa menemään läskiksi).

Niin.. ja onks se ihan sama lihas kasvun kannalta:
- tekeekö normaali treenin ja sit ottaa palautusjuoman vai
- tekee eka normaali treenin ja sit polkee 20-30 min aerobista ja sit vasta palautusjuoma?
Kärsiikö lihaskasvu vähän tolla jälkimmäisellä tavalla?

Ei se lihaskasvu kärsi, jos 20 minuuttia pyöräilee treenin jälkeen. Palautusjuoma pitää juoda niin pian, kuin ehtii treenin jälkeen - mielellään vaikka samalla, kun pyöräilet lopuksi.

Muuten, eikös tonnikala ole aivan helvetin hyvä proteiini lähde?
On. Kokeilepa tällaista aamiaista:
- Paista 3-6 kananmunanVALKUAISTA pannulla letuksi
- Jaa lettu mielessäsi kahteen osaan ja täytä toinen osa tonnikalalla (niin paljon kuin mahtuu)
- Käännä letun tyhjä puoli tonnikalan päälle niin, että syntyy - taitettu lettu tonnikalatäytteellä.
- Anna lämmitä rauhassa, heitä valkopippurii päälle.
- Taituroi sotku lautaselle, syö n. 200 g raejuuston kanssa.

Laskekaa huviksenne tuon aamiaisen proteiinipitoisuus.

Minkäs ikäsenä ketäkin on ite alotellut?

Mä alotin 7-vuotiaana:)

Mixu:

Pitää muistaa kohtuus kaikessa!Eli itse jättäsin ton raejuuston pois.

Mä aloitin reenamisen 16 vuotiaana ja siitä asti oon käyttäny lisäravinteita, lähinnä fastin tuotteita. Mun mielestä kannattaa ite sekoittaa palautumis juoman, saa sen ainemäärän minkä haluaa.

Originally posted by Blender
Mä aloitin reenamisen 16 vuotiaana ja siitä asti oon käyttäny lisäravinteita, lähinnä fastin tuotteita. Mun mielestä kannattaa ite sekoittaa palautumis juoman, saa sen ainemäärän minkä haluaa.
No mikäs on sun "palautusresepti"?

Mä käytän palautumis juomaan 1dl eli jotain 50g proteiinia ja maltoa noin 50-100g, siihen sekaan vielä 10g kreatiinia ja 10g glutamiinia ja vettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom