Lisäravinteet ulkomaanmatkalle (treenaus lomalla)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vegenä
  • Aloitettu Aloitettu
Mä oon tällä hetkellä viettänyt 6kk Phuketissa ja proden tuomisessa ei ole ollut mitään ongelmia nyt eikä aikaisemminkaan.

Toin itse 4kgn säkin mukana ruumatavaroissa koska tiedän että täällä maksaa perusherat moninkertaisen hinnan suomeen verrattuna.
Tosin en ota sitä muuten kun palkkarissa ja päälle vaikka pari mangoa tai muita tuoreita hedelmiä.

Kuntosalikortin ostin 6kkn sopimuksella paikalliselta salilta ja hintaa tuli 5100thb (n.120 €) eli ei paha diili.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänne Pakkiksellehan voisi availla tietokannan ulkomaiden saleista, missä on kohtuullinen oma kuntosali tai käyttöoikeus kolmannen osapuolen hyvään saliin. Aika samoja paikkoja me turistit kuitenkin kolutaan.

Tämä. Kirjoittelijat voisivat aina kertoa kokemuksiaan eri saleista, niiden sijainteja, hintatasoa yms..

Kannatusta tällainen saisi ainakin täältä suunnasta.

Olen kerran matkustaessa pitäny 1kg protskusäkkiä mukana ja sen tosiaan otin avaamattomana mukaan ja viskasin loput roskiin reissun päätteeksi. Itelläni on monta pilleripurkkia aina mukana ja kaikki vitamiinit ja ZMA ovat aina alkuperäisissä purkeissaan.

Mitään avattuja jauhepusseja en ottaisi minnekkään matkalle mukaan, ellet sitten ole valmis käyttämään aikaasi turhaan selvittelyyn. Hyvällä tuurilla myöhästyt vielä lennoltasi, kun matkalaukustasi löytyy epämääräisiä jauhopusseja ja pääset vielä kumihanskojen käsittelyyn...

Perus vitamiinit riittää imo ja mihkään viikon matkalle tuskin tarvitset mitään ripped harcorea, tai leusiinia mukaan ja protskut saat ruuastakin vaikka treenaisitkin joka päivä lomallasi.

Ite en ole jaksanu ottaa asiasta ressiä. Protujauhot, vitamiinit laukkuun ja maailmalle. Ei mainittavaa kiinnostusta suunnalla Aasia, Afrikka ja Eurooppa. Etelä-Amerikka voi olla eri juttu. Siellä olen ollut jotenkin kiinnostava tyyppi ilmankin jauhoja. Toisaalta yksin matkassa ja rouhee nahkatakki päällä!! ;) Neitsyys ei tosin lähteny.

Lentokoneen ateriat on ihan hirveetä skeidaa ja mulla on aina noilla +10h lennoilla prodeja ja sheikkeri mukana koneeseen. Laittelen niitä sinne sheikkerin sisään valmiiksi mitattuna 1desin minigrip pusseissa eikä noi oo ikinä tullimiehiä kiinnostanut. Edes jenkkeihin lentäessä ei oo sen enempiä kysellyt. Sinällään treenit jää kyllä reissulla vähiin/väliin mutta onhan noita käteviä välipaloja reissussa muutenkin. Jenkkien isoissa kaupungeissa nyt on noita lisäravinneliikkeitä muutenkin joka nurkalla ja mieluummin sitä jonkun prodepirtelön käy nappaamassa kävellessä mukaan kuin että pysähtyy vetämään donitseja ja hampurilaisia aina kun tulee välipalanaika.

Suomen tullimääräykset lisäravinteisiin on aivan törkeän tiukat, että tuskin sulla ongelmia tulee mitään täältä pois roudata. Enemmän sitä sitten esim. Nykissä kuolas sitä valikoimaa mitkä on Suomessa kiellettyjä eikä sitten oikein mitään uskaltanut Suomen suuntaan tuoda.

Kaikki vitamiinit ja erikoislisaravinteet yms. voi jattaa suosiolla kotiin. Viikon reissulla niilla ei ole mitaan valia. Protskujauhoa olen ottanut monasti mukaan kasimatkatavaroissa pakattuna suoraan isoon minigrip pussin. Sheikkeri on ollut myos mukana repussa. Espanjan rajalla kerran alettiin ihmetella jauhoja (tulin siis Yhdysvalloista, joten napattiin naemma randomina tulliin), mutta sanoin, etta proteiinia ja nappasin lusikallisen pussista suoraan suuhun. Kukaan ei tuon jalkeen ihmetellyt mitaan, mutta vahan painelivat pussia lapi.

Tietty riippuu vahan minne menee. Jos esim. Dubaihin olisi matka, niin voisi vahan alkaa jo kuumottaa, jos luulevat huumekuriiriksi. Jos tietaa hotellin etukateen, niin voi netista etsia prodemyymalan ja tilata jauhot valmiiksi maaranpaahan (olettaen, etta hotelli on luotettava ja lahetat heille sahkopostia etukateen, etta on paketti tulossa sinulle).

Vähän kyselisin salihinnoista. Onkos kokemuksia paljon kertakäynnit maksavat Espanjassa. Lähden moneksi viikoksi kiertelee Andaluciaa ja tarkoitus olisi edes 1-2 kertaa viikossa käydä salilla. Ei kai ne nyt voi maksaa yhtä paljon kerta kuin täällä Suomessa, eli jotain 15-20e välillä? Taisi vain yhdessä hotellissa olla oma sali, joten muissa paikoissa menee sitten yleisillä.

Lisäravinteiden vienti lomareissulle?

Tere kaikki pakkislaiset!

Tässä alkaa lomareissu lähestyä ja tuli semmonen probleema mieleen, että miten saan vedettyä 3viikon mittaisella reissulla lisäravinteet, kohteena siis thaimaa. Luulisin, että suomessa sallituilla lisäravinteilla ei saa itselleen ongelmia thaimaa tulleissa, mutta mistään ei voi olla varma. Ei oikein houkuttele lähteä lomareissulle pelko persekarvoissa, että siellä odottaa täti kumihanska kädessä :D.. Vaihtoehto olisi myös se, että thaikuissa olisi lisäravinnekauppa, mutta se sitten mitä ne lisäravinteet sisältää voi olla eri asia.
Eli jos teillä joillakin on kokemusta niin jakakaa ihmeessä ne mullekkin niin tietää miten asian kans etenee.!

Itse olen vienyt läjän proteiinipatukoita aasiaan työreissuilla, ihan sen takia että ne on helppo ottaa mukaan ja ovat yksittäin pakattuja, eikä tartte mitään tuoda takaisinpäin. Mutta minäpä treenaankin vain omaksi iloksi, en vakavasti. Työkavereilla on ollut myös jotain yksittäispusseihin valmistajan pakkaamia latureita.

Voin kuvitella että scoopilla annostettuja jauhoja läpinäkyvään pussiin ilman merkintöjä voi aiheuttaa hieman enemmän kysymyksiä tullissa.. Eiköhän kohdemaan tullin tiedoista jostain löydy myös lista aineista mitä ei saa viedä maahan.

Oon lähdössä ens vuoden alusta noin 4kk ajaksi kiertämään Kaakkois-Aasiaa.

Oletan et jos alkuperäsissä purkeissa vie Omega 3 kapseleita ja D3-vitamiinia, niin ei pitäs tulla sanomista? Kerta heraakin noin pystyy kuljettelemaan. Onkos näiden tuotteiden hinnoista käryä esim Thaimaassa?

Suositut

Back
Ylös Bottom