Lisäaineiden, einesten ja prosessoidun ruuan haitat

1,5v sitten lopettanu valmisruokien syönnin.. haitoista en tiiä, mutta pari kk sitten söin duunikaverin saarioisten kalalaatikkoa ja hyi helvetti mitä kuraa. vatsaki alko mouruamaan ja olo muuttu pahaks, oman kropan reagointi on mulle tarpeeks hyvä indikaattori ruuan terveellisyydestä. ei mitkään eviran tai muun vastaavan instanssin tutkimukset joiden johtokunnassa istuu kummiskin niitä suurten ruokatuotantoyhtiöisen pamppuja ;) *vetää foliohattua päähän*

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsekkin ollut syömättä valmisruokia jo monta vuotta mutta toissaviikolla jouduin pakosta syömään töissä sellaisen "via- kanapastan" Ei ole ikinä ollut maha niin sekaisin/kipeä sen jälkeen. Ja vaikka päivisin tuleekin syötyä normaalisti reilusti yli 500g hiilaria eikä mitään "väsymys" efektiä tule mikä yleensä insuliinin piikkiin lasketaan tuli tämän jälkeisen paska"ruoan" päälle niin kovat väsyt että oli pakko ottaa vartin tirsat :o

Onhan sekin jo huomattu tieteellisesti kun nykyihmiset syövät hirveät määrät kyllästeaineita yms ruoan mukana niin ruumit maatuvat nykyään hitaammin haudoissaan.

Tälle väitteelle ois kiva saada jotain pätevää lähdettä. Taitaa olla vain urbaanilegenda.

Ehkäpä näin, mutta ongelmana tälläkin foorumilla on se, että jengi ei edelleenkään tiedä esim. 1) mitkä lisäaineet tosiasiassa ovat haitallisia 2) mitä öljyä tosiasiassa kannattaa syödä 3) onko VHH todellisuudessa niin mahtava kuin väitetään 4) tuleeko palkkarissa oikeasti vetää myös maltoa 5) kortisolin vaikutukset yms. syklittelyt saatikka sitten itse treeniin liittyvät ja lukemattomat muut asiat. Eri ihmiset ottavat eri tutkimukset ja eri lähteet sokeasti todesta, mikä tarkoittaa sitä, että täällä vallitsee lukematon määrä eri uskomuksia/näkemyksiä/totuuksia ja näistä sitten taistellaan.

Ephemeralin pointti on siinä mielessä loistava, että kun käyttää kaiken sen energian perusasioiden hallitsemiseen (henkilökohtaisesti tehokkaaksi todettu treeni, monipuolinen ravinto, riittävä lepo ja vakaalla pohjalla oleva sosiaalinen elämä, koulutus ja työ mukaan lukien) niin peruspunttaajalle se oletettavasti riittää vallan mainiosti. Itse ainakin isoimmat miehet johon olen törmännyt ottavat tämän homman tosissaan, mutta rennolla otteella. Monet eivät edes nauti palkkaria, mikä peruspakkislaiselle on suorastaan jumalanpilkkaa. Tällä hetkellä ainoastaan Lihastohtorin blogi/sivusto on kohdallani sellaisessa arvossa, että niitä juttuja voi sitten oikeasti funtsia. Nekin ovat suureksi osaksi suhteellisen basic asiaa.

Eihän mikään lisäaine ole osan porukan mielestä haitallista , vaan mennään sillä ajatuksella että "ei se voi olla vaarallista kun sitä saa elintarvikkeissa käyttää". Kuitenkin aika nopealla tutkimuksella löytää lisäaineita jotka mm. sisältävät alumiinia. Itse olenkin tällainen hippi ja siksi pyrin välttämään esim. karkkeja, jotka usein miten ovat pelkkää lisäaine basaa sokerin ja glukoosisiirapin lisäksi. Puhutaan aina kuinka e-koodit on tutkittuja juttuja , mut tuleepa mieleen esim. atsovärit jotka oli ensin sallittuja , mut kas kummaa sit yhtäkkiä olikin kiellettyjen listalla. Aspartaamikin tais alunperin olla aika vahvasti kiellettyä myrkkyä , mut kun lyötiin Ameriikan maalla tarpeeks paalua pöytään niin sekin muuttui ihmiselle hyvin käyväksi lisäaineeksi.
Tutkimuksia on maailma täynnä ja pakkis onkin täynnä tutkimusten kyselijöitä , kun ei oma mielipide olekaan kaikkien muiden mielipide myöskin.
Esim. tosta aspartaamista aika paljon jauhettu ja niitä tutkimuksiakin esille tuotu että on niin pirun terveellistä , mut kuitenkin on tutkimuksia joissa hyvin selkeästi osoitetaan kuinka kyseinen aine on vaarallista lapsille. Tietenkin aikuisen keho kestää eri tavalla kaikkea sitä paskaa mitä sinne tungetaan , mut onko järkeä vetää mehuja , limuja ,karkkeja , palkkareita päivittäin jotka sisältää aspartaamia?

Ja pakkiksen perustyyliin pakko mennä myös sivuraitelle , eli on kysyttävä käytänkö energiani huonosti kun olen huonosti koulutettu ja paskassa duunissa?
Toi 'energia perusasioden hallintaan' oli vaan niin outo elämänhallinta läppä sulta että oksat pois.
t. Mies ilman palkkaria

Suositut

Back
Ylös Bottom