Lisää lihasta proteiinin avulla

Ehdottomasti kannattaa hankkia treenin jälkeen nautittavaa palkkaria, mieluiten sellasta jossa olis lähes 50/50 proteiinia ja hiilihydraattia...ja treenin jälkeen kannattaa pitää vähintään tunti(mieluiten vaikka 2 jos on treenannut oikein kovaa) ennenkuin syö mitään, kovan treenin jälkeen kropassa käy niin kova myllerrys ettei kroppa pysty hyödyntämään kiinteästä ruuasta tulevaa ravintoa. Juuri tämän takia nautitaan nestemäinen palkkari heti treenin perään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistakaa lepo

Itse tykkään reenata joko sillain että joka toinen päivä lepo tai 2 reeniä 2 palautusta jne , mutta 6-7 on aivan liikaa , Siis tärkeintähän on lihaskasvulle lepo ,lihas ei kasva kuin levossa ja tuolla reeni määrällä saa vaan ittensä tukkoo ja sitten ihmetellään kun ei tulokset nouse ja sitten on pakko siirtyä huijaamiseen :):rock:

Kysyn tässä nyt avokin puolesta.

Hänen aineenvaihduntansa on täysin erilainen kuin minun, eli kaikki mitä syö tuntuu kuluvan saman tien eikä painoa tunnu kertyvän vaikka miten herkuttelee tai syö (ihan ruokaakin).

Mietittiin, että voisi olla lisäravinteen paikka ruokavalion tueksi, että saisi tarpeeksi proteiinia.

Treenaa melkein päivittäin, mutta lihaskehitys on aika hidasta omaani verrattuna.

Olisiko joku esim. Fastin hera 80 hyvä valinta? Neito on tarkka mausta niin tuo tuli mieleen, etenkin se minttusuklaa-variantti.

Lähinnä siis olisi tarvetta ravintovinkeille. Normaaliruokavalionsa on about seuraava:

Aamulla kaurapuuroa marjoilla tai ruisleipää/kalkkunamakkaraa/juustoa.

Välipalaksi Easybody-proteiinipatukka tai banaani ja kanapatonki.

Lämmin ruoka (lihaa/kalaa/kanaa + riisiä + leipää voilla/margariinilla + salaattia).

Välipalaksi banaani tai ruisleipä tai karjalanpiirakka päällisillä.

Iltapalaksi raejuustoa ja tonnikalaa (puoli purkkia kumpaakin).
Suosittelen, että avokkisi kirjoittaa kaikki syömisensä tarkkaan ylös ja katsoo sitten siitä, liikutaanko plussakaloreiden puolella. Olen itse ollut ihan samassa tilanteessa, ja aineenvaihduntani on vielä tälläkin hetkellä todella nopea. Plussakaloreilla (+400kcal per päivä) on nyt menty kohta 3 vuotta, ei mitään merkittäviä taukoja treenissä. Paino on tuona aikana noussut 69kg -> 85kg. Kaikki ruokalaskurit sun muut ennustaa, että tuon syömisen seurauksena painoa pitäisi nyt olla jossain sadan kilon paremmalla puolella, mutta niin ei vain tapahdu.

Tuossa nopeassa aineenvaihdunnassa on omat ongelmansa, mutta positiivisia puolia löytyy kanssa. Esimerkiksi diettaaminen sujuu ihan itsestään kunhan tiputtaa kulutusta ihan vähän miinuskaloreille. Kannattaa siis todellakin kirjoittaa kaikki syömisensä muistiin, jotta on mustaa valkoisella siitä, että kulutus on pienimpi kuin ravinnosta saatava energian määrä. Lisäravinteet eivät ole ihan välttämättömiä, esim sen 2g/painokilo proteiinia saa todella helposti jo ihan normaalista terveellisestä ruoasta. Tuloksia tulee varmasti, mutta hitaasti, ei muuta kuin periksiantamatonta asennetta peliin.

Ei se syöminen mitään herkkua ole kun omistaa laiheliinin geenit/ruokailutottumukset. Itseasiassa mun mielestä voimailun/kehoilun ainut huono puoli vaatteiden pienenemisen ohella on juuri toi pakkosafkaaminen. Odotan kuin kuuta nousevaa sitä päivää kun voin vetää kalorit ylläpitotasolle (tuntuu pyörivän mulla jossain 3000kcal tuntumassa :S) tai jopa alle. Sitten voi taas oikeasti päästä tyydyttämään nälkää eikä tarvitse tunkea illalla kananmunaa ja maitoa kurkkuun laattarefleksiä pidätellessä. En omista mitään valtavaa intohimoa mässäilyyn vaan pidän enemmänkin hyvän ruuan verkkaisesta nautiskelemisesta. Nyt olen joutunut kehittämään rutiineja joiden avulla saan mahdollisimman monta kaloria alas mahdollisimman pienessä ajassa...

E: ja sitten oon huomannut vielä sellaisen ilmiön että mitä enemmän syön, sitä epäenergiatehokkaammin kroppa alkaa toimia. Hikoilen kuin sika ja iso osa lisätyistä kaloreista tuntuu aina katoavan jonnekkin ilmakehän lämmöksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom