Liity kirkkoon helposti!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyi hyi...
Koko järjestö on huijannut ihmisiä viimeiset tuhannet vuodet,
luulisi että porukka haluais jotain vastineeksi siitä että on tullut
hönäytetyksi.:whip:

Uskontoja syntyy ja katoaa, omissa silmissä afrikkalaiset tai vaikka
saamelaiset muinais uskomukset on ihan samalla viivalla kristinuskon kanssa.

Taikureita, huijareita,ym mysteerimiehiä ja satuja syntyy aina silloin tällöin.

Häpeä kärsi alistu ole nöyrä blaa blaa tuota samaa luterilaista:urjo:....
 
Paras olisi niin että ketään ei syntymähetkestään laitettaisi mihinkään uskontoryhmään.
Uskonnot aiheuttavat turhia konflikteja maailmalla ja jakavat selvästi porukan eri leireihin.
Koulussa opetettaisiin ihan puhtaan tieteen pohjalta asiat.
Kunnes tarpeeksi kypsässä iässä kysyttäisiin mikä kiinnostaa ?
buddha,islam,kristinusko, ehkä muinaiskreikkalaiset jumalat?
Vaiko mikään?
 
Enpä taida liittyä. Tuntuu elämä paljon paremmalta ilman kahleita, ja tarvetta kuulua johonkin ryhmittymään, jotka maailmansivun on aiheuttanut turhia konflikteja siellä sun täällä.
 
Avasin tän ketjun lähinnä vastalauseeksi tolle eroa kirkosta treadille. Jotenki ihmetyttää miksi niin monella hirveä hätä erota kirkosta. Itsekään en ole mikään ns. "uskovainen", moni luokittelis mut varmasti tapakristityksi. Uskon kuitenkin Jumalaan ja maksan mielelläni kirkolle heidän palveluksistaan. Käyn jopa kerran vuodessa kirkossa, jouluna. Tarkotus ei siis ole lietsoa mitään, vaan vähän tsekkailla missä mennään. Ja tosiaan mieluummin ihan asiallista keskustelua.
 
Siivosin ison kasan jonninjoutavaa lätinää. Tämän ketjun voi pitää asiallisena.

Edelleen haluaisin kuitenkin nähdä sellaisen tilaston jossa esittäytyy se ryhmä spedejä jotka eroavat kirkosta nettilomakkeella ja sitten liittyvät sinne takaisin samalla lailla, ja vaikka vielä tämän jälkeenkin eroavat...

Ihmiset ovat niin helposti vietävissä kaikilla tällaisilla tavoilla. Mielestäni kirkkoon kuuluminen tai siitä eroaminen ei pitäisi olla yhtään niin helppoa kuin nykyään, ihminen tulee kuitenkin helposti katumapäälle, yhtä helposti kuin saa impulsiivisen päähänpiston erota kirkosta. En tarkoita etteikö oikeusvaltiossa saisi olla olemassa keinoa maksuttomasti ja vaivattomasti erota kirkosta johon on ehkä tahtomattaan joskus kastettu. Pitäisi kuitenkin huomioida ihmisten kyvyttömyys arvioida joidenkin nopeiden päätösten seurauksia. Avioerossakin -- ja muissakin elämän suurissa päätöksissä -- on pitkä harkinta-aika. Mitäköhän siitä tulisi jos avioeron voisi hoitaa helposti täyttämällä jonkun nettilomakkeen?
 
Itsekään en ole mikään ns. "uskovainen", moni luokittelis mut varmasti tapakristityksi. Uskon kuitenkin Jumalaan ja maksan mielelläni kirkolle heidän palveluksistaan. Käyn jopa kerran vuodessa kirkossa, jouluna. Tarkotus ei siis ole lietsoa mitään, vaan vähän tsekkailla missä mennään. Ja tosiaan mieluummin ihan asiallista keskustelua.

Samoilla linjoilla mennään, paitsi, että en käy kirkossa edes jouluna. Mä maksan pääasiassa henk.koht. syistä kirkollisveron, enkä koe tarvetta erota. Muksutkin tullaan kastamaan seurankuntaan ja kuuluvat kirkkoon niin kauan kunnes itse tekevät omat valintansa.
 
Nusnus. Eroakirkosta.fi:n kaavakkeen täytettyään postissa tulee lappu, joka pitää täyttää ja lähettää maistraattiin eli ei se pelkkä nettilomake riitä.

edit. En kyllä vieläkään ymmärrä miksi ihminen, joka ei usko luterilaisen kirkon opetuksia eikä edes käytä kirkon palveluita, suostuu maksamaan kirkollisveroa. Nooh, eipä tuo minuun suoranaisesti vaikutakaan.
 
Edelleen haluaisin kuitenkin nähdä sellaisen tilaston jossa esittäytyy se ryhmä spedejä jotka eroavat kirkosta nettilomakkeella ja sitten liittyvät sinne takaisin samalla lailla, ja vaikka vielä tämän jälkeenkin eroavat...

Ihmiset ovat niin helposti vietävissä kaikilla tällaisilla tavoilla. Mielestäni kirkkoon kuuluminen tai siitä eroaminen ei pitäisi olla yhtään niin helppoa kuin nykyään, ihminen tulee kuitenkin helposti katumapäälle, yhtä helposti kuin saa impulsiivisen päähänpiston erota kirkosta. En tarkoita etteikö oikeusvaltiossa saisi olla olemassa keinoa maksuttomasti ja vaivattomasti erota kirkosta johon on ehkä tahtomattaan joskus kastettu. Pitäisi kuitenkin huomioida ihmisten kyvyttömyys arvioida joidenkin nopeiden päätösten seurauksia. Avioerossakin -- ja muissakin elämän suurissa päätöksissä -- on pitkä harkinta-aika. Mitäköhän siitä tulisi jos avioeron voisi hoitaa helposti täyttämällä jonkun nettilomakkeen?

Saati sitten nämä huhut, että mukavana polttaripilana on käyty sulhon puolesta laittamassa eropaperit vetämään. Tästä taisi olla uutisissa joku aika sitten. Vois siihen pientä kynnystä tämänkin takia laittaa, vaikka ei tietysti muuten tahallisesti hankaloittaa.

Itse olen ja pysyn jäsenenä.
 
Ihmiset ovat niin helposti vietävissä kaikilla tällaisilla tavoilla. Mielestäni kirkkoon kuuluminen tai siitä eroaminen ei pitäisi olla yhtään niin helppoa kuin nykyään, ihminen tulee kuitenkin helposti katumapäälle, yhtä helposti kuin saa impulsiivisen päähänpiston erota kirkosta. En tarkoita etteikö oikeusvaltiossa saisi olla olemassa keinoa maksuttomasti ja vaivattomasti erota kirkosta johon on ehkä tahtomattaan joskus kastettu.

Mutta toisaalta on todella hyvä asia, että eroaminen on tehty mahdollisimman vaivattomaksi, koska ihminen on niin laiska olento, että vähänkin vaivalloisempi eroamiskäytäntö tiputtaisi kirkosta eroamismäärät murto-osaan nykyisestä. Onneksi on olemassa palvelu, joka edes hieman korjaa sitä epäkohtaa, että suuri osa suomalaisista liitetään tahtomattaan pian syntymänsä jälkeen keskiajalle jämähtäneeseen instituutioon, joka käsittämättömästi on vielä naitettu yhteen valtion kanssa. Toivotaan, että yhä pienenevä kirkon jäsenmäärä myös vähentää kyseisen laitoksen valtaa nyky-yhteiskunnassa. Kirkon erottamista valtiosta odotellessa...
 
Nusnus. Eroakirkosta.fi:n kaavakkeen täytettyään postissa tulee lappu, joka pitää täyttää ja lähettää maistraattiin eli ei se pelkkä nettilomake riitä.

Kyllä mulle riitti ainakin pelkkä sähköposti. Eroakirkosta.fi:n kautta tuli valmis meili, jonka sit vaan lähetin eteenpäin.
 
Jotenki ihmetyttää miksi niin monella hirveä hätä erota kirkosta.

Olisikin hätä erota kirkosta, vaan kun suurempi hätä tuntuu olevan saada muutkin eroamaan kirkosta. Joillain se lähentelee jo fanaattisuutta. Ihme etteivät räjäyttele itseään ateismin puolesta :D

Kirkosta eramisen rummuttaminen lienee helpoin tapa olla jollain tavalla intellektuelli ja näyttää pärjäävänsä omillaan. Se on vähän samaa kuin esim. ammattiliittojen vastustaminen. Periaatteestakin pitää olla eri mieltä mitä valtaväestö.

Meikälle kirkollisvero on vähän niinkun kulttuurirahasto. On sitten Mikelläkin kuvattavaa.
 
Meikälle kirkollisvero on vähän niinkun kulttuurirahasto.
Meikälle kirkollisvero on vähän niinkun yksi yö vähemmän luksusprostituoidun kanssa.

Jengi tietää, etten ole mikään intellektuelli. Kuitenkin kannustan jokaista miettimään, käyttääkö kirkko ihan parhaalla mahdollisella tavalla tapakristityn rahoja.
 
En kyllä liity, säästyneillä rahoilla saa ainakin yhden edestakaisen lennon vuodessa Thaimaahan.
 
Olisikin hätä erota kirkosta, vaan kun suurempi hätä tuntuu olevan saada muutkin eroamaan kirkosta. Joillain se lähentelee jo fanaattisuutta. Ihme etteivät räjäyttele itseään ateismin puolesta :D

Tätä olen itsekin joskus ihmetellyt. Ensin valitetaan siitä kuinka uskontoja tuputetaan kansalle ja heti seuraavaksi työnnetään linkkiä tai muuten mainostetaan kuinka helppoa on erota kirkosta. Samalla lailla hekin tuputtavat "uskoaan" muille kun uskovaisetkin. Melkein samalla tasolla alkavat olla kuin kotiovilla kiertelevät jehovat yms. :curs: Minun puolestani kukin kuulukoon mihin tahansa tai olkoon kuulumatta, mutta ärsyttää kaikki mainostaminen ja vouhottaminen asian tiimoilta.
 
Kyllä mulle riitti ainakin pelkkä sähköposti. Eroakirkosta.fi:n kautta tuli valmis meili, jonka sit vaan lähetin eteenpäin.
Ai. Hassu. Kaksi vuotta sitten erosin ja tuolloin piti ainakin erota kirjeitse. Lieneekö muuttunut vai teinköhän jotain eritavalla.

edit. Mielestäni tuo Eroa kirkosta -mainostus on ollut lähinnä tarkoitettu juuri niille tapauskovaisille, joille ei ole edes tullut mieleen kirkosta eroaminen. Samalla on näytetty paljonko siinä rahaa säästääkään. Tuputusta en ole huomannut. Kirkosta eroaminen kun ei palvele millään tavalla muuta kuin itse eroajaa. Tai no onhan se askel lähemmäs valtion ja kirkon eroa, mutta se tuskin on koko jutun perimmäinen pointti :)
 
En kyllä liity, säästyneillä rahoilla saa ainakin yhden edestakaisen lennon vuodessa Thaimaahan.

Kirkollisveroa maksaessa varmistaa sen, että tässä maassa on ainakin yksi paikka mihin voin lapsensa laittaa iltapäivisin. Seurakunnat tukevat myös monia urheiluun ja vapaa-aikaan liittyviä harrastuksia, joten kuulumalla kirkkoon saa myös seurakunnat rahaa ja sitä myöten toimii myös harrastukset (siis vain osa). Enkä tarkoita ettäkö kirkko mukamas sponsoroisi mitään urheilua niin etteikö se ilman sitä pärjäisi. Mutta rahaa kyllä virtaa kirkon kautta myös aivan oikeisiin kohteisiin ja se raha jää tähän maahan hyötykäyttöön.

Uskonnon kantilta olen itse vähän niin ja näin. Mutta kirkkoon kuulun ja aion itse jatkossa kuuluakin. Toisaalta jos on ateisti niin silloin ei tarvitsekaan kirkkoon liittyä.
Ja eikös monet kuitenin riparinkin käy vain sen takia, että saa sukulaisilta rahaa lahjaksi :D Joten veroa maksamalla sitähän vain maksaa jo saadut rahat takaisin. :D

Edit. Sukulakun kanssa täysin samaa mieltä tuossa kommentissa, ettei kirkosta eroaminen hyödytä mitään muuta kuin itse eroajaa.
 
Kirkollisveroa maksaessa varmistaa sen, että tässä maassa on ainakin yksi paikka mihin voin lapsensa laittaa iltapäivisin. Seurakunnat tukevat myös monia urheiluun ja vapaa-aikaan liittyviä harrastuksia, joten kuulumalla kirkkoon saa myös seurakunnat rahaa ja sitä myöten toimii myös harrastukset (siis vain osa). Enkä tarkoita ettäkö kirkko mukamas sponsoroisi mitään urheilua niin etteikö se ilman sitä pärjäisi. Mutta rahaa kyllä virtaa kirkon kautta myös aivan oikeisiin kohteisiin ja se raha jää tähän maahan hyötykäyttöön.

Itsellä on tässä ainakin kompastuskivenä se, että en halua tukea mitään millä on jotakin tekemistä kristinuskon kanssa vaikka se ei siinä (näennäisesti) mitään osaa esittäisikään. Sama koskee kaikkia keräyksiä, ulkomaanapua jne.

Käsitän kyllä, että kaikkia ei moinen assosiointi haittaa ja sama sinänsä jos joku haluaa maksaa jostakin. Ei ole mitään tarvetta käännyttää ketään. Mielestäni on tyhmää kuulua kirkkoon jos ei sen oppeja kannata, yhteiskunnan toimintoja voi tukea muutenkin sekä rahallisesti että toimimalla.

Mutta joo, tasa-arvon nimissä on hyvä että liittyminen ja eroaminen on tehty yhtä helpoksi olin minä sitten mitä mieltä hyvänsä.
 
Käsitän kyllä, että kaikkia ei moinen assosiointi haittaa ja sama sinänsä jos joku haluaa maksaa jostakin. Ei ole mitään tarvetta käännyttää ketään. Mielestäni on tyhmää kuulua kirkkoon jos ei sen oppeja kannata, yhteiskunnan toimintoja voi tukea muutenkin sekä rahallisesti että toimimalla.

Tämä on kyllä totta. Kirkkoon voi uskomatonkin kuulua mutta liittyäkseen aikuisena tarvitsee kyllä uskoa sitten kristinuskoon.

Toisaalta en ymmärrä onko aikuisena mitään muuta järkeä kirkkoon liittyä kuin äkisti uskoon tuleminen, kirkollishäiden saanti taikka se että saa kirkollishautauksen. Tuon eroakirkosta- hommelin ymmärtää siinä mielessä, että pitää sitä suurempana säästönä tuota kirkottomana elelemistä kuin kirkollisena.
 
Back
Ylös Bottom