Liikunta "mässypäivänä"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Android
  • Aloitettu Aloitettu
Muistin tämän vasta nyt. Se oli siis 100g keitettyä riisiä. Mutta sekin oli arvio, joka perustui siihen että riisin paino nousee 2-2,5 kertaa kun sen keittää.

Nyt on vaaka :) Mittaan ja pistän sitten ateriat uudelleen (käytän sitten Kiloklubia). Pitää mm. tarkkaan mitata paljonko riisin määrä nousee kun sen keittää. Tänään pitää muutenkin keittää riisiä.

Kiloklubissa on aika hyvä valikoima riisejä ja pastoja ym, joissa voi valita syöttääkö painon raakana vai keitettynä. Tarkkana noissa pitää olla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiloklubissa on aika hyvä valikoima riisejä ja pastoja ym, joissa voi valita syöttääkö painon raakana vai keitettynä. Tarkkana noissa pitää olla.

Tuolla Kiloklubissa ei näemmä itse voi lisätä ruokia valikoimaan? En löydä Fastin Whey3:sta haulla.

Tuolla Kiloklubissa ei näemmä itse voi lisätä ruokia valikoimaan? En löydä Fastin Whey3:sta haulla.

Ei voi itse lisätä, mutta keskustelualueella voi esittää ylläpidolle toiveita lisättävistä ruuista. Kuulemma homma on näin, jotta kaikki tulee kirjattua viimeisen päälle tarkkaan. Esim. kalorilaskuri.fi:ssä näyttää IMHO olevan kaikenlaisia epätarkkoja räpellyksiä, joita ihmiset ovat itse lisäilleet.

Itse olen tavannut ottaa jonkun vastaavan tuotteen, jos juuri sitä ei löydy mitä syön.

Ei voi itse lisätä, mutta keskustelualueella voi esittää ylläpidolle toiveita lisättävistä ruuista. Kuulemma homma on näin, jotta kaikki tulee kirjattua viimeisen päälle tarkkaan. Esim. kalorilaskuri.fi:ssä näyttää IMHO olevan kaikenlaisia epätarkkoja räpellyksiä, joita ihmiset ovat itse lisäilleet.

Vai että oikein esittää heh... :D Epätarkkoja? Kai nuo nyt erottaa silmillään mikä on oikein ja mikä päin persettä. Näitä ei todellakaan kannata lähteä lisäilemään, missä sattuu olemaan ns. resepti lisättynä tietokantaan ruoka-aineena, esim. "kalakeitto, kermaa, voita", todennäköisesti tuon näköisissä virityksissä on loppupeleissä kaikki päin persettä verrattuna omaan ateriaan, tuskin kukaan kuitenkaan noin helvetin :david: on.

Tuskin tässä kyse on enää mistään mässypäivän liikunnasta... Liikuntaa säännöllisesti, ja nuo rasvat (60g??) ymmärrän tankkauspäivänä, mutta eikö tuon enempää normaalina dieettipäivänä? Eiköhän kannata jo lopullisesti jättää rasva pois tai lisätä sitä?

E: Tai sitten kaveri tarvitsee oikeasti nuo hiilarimäärät (kovemman työn takia tms.), mutta tuo nyt tuli ekana mieleen enkä laskeskellut ihmeemmin...

Tuskin tässä kyse on enää mistään mässypäivän liikunnasta... Liikuntaa säännöllisesti, ja nuo rasvat (60g??) ymmärrän tankkauspäivänä, mutta eikö tuon enempää normaalina dieettipäivänä? Eiköhän kannata jo lopullisesti jättää rasva pois tai lisätä sitä?

Jos kokonaiskalorien määrä tosiaan olisi se 2400 niin suhteessa 60g olisi liian vähän rasvaa. Tänään olen kuitenkin laskenut että kaloreiden määrä on noin 1900 ja silloin se 60g on hyvin lähellä 30% kokonaiskaloreista. Yleensä 30% pidetään ideaalisena? Hiilareitakaan ei missään nimessä mene se 265g kuten Keban viestissä.

Postaan tämän päivän kalorit myöhemmin niin saa antaa palautetta. Vaaka ja vaihto erilaiseen kalorilaskuriin on "kummasti" auttanut hahmottamaan kaloreiden kokonaismäärää paremmin.

Mitään kiloklubeja tai kehonettejä käytetä. Fineli.fi, kuluttajapakkaukset ja Excel.. Muuta ei tarvita. Ei tarvii miettiä mitä muut on räpeltänyt. Luottaa itseensä ja elintarvikevirastoon niin tulee jämpti.

Tämän päivän ateriat vaa'lla mitattuna. En laittanut kasviksia tai hedelmiä laskuriin koska olen ainoastaan syönyt "negatiivisia kaloreita" olevia joilla ei ole mitään merkitystä kaloreiden kannalta.

1.
3dl vähäkalorista mansikkakeittoa
25g heraa (Fast Whey3)
Pala ruisleipää (Kuitukunkku, tumma, 30g) jonka päällä juustoa pari viipaletta (Oltermanni 17%, 18g)
2dl tuoremehua
Ruokalusikallinen rypsäriä
BCAA 10g

2. (treenin jälkeen)
1dl Muscle+ (50g)
BCAA 10g

3.
Täysjyväriisi (1dl = 90g keittämättömänä)
Tonnikalaa paloina vedessä (140g)
2dl ykkösmaitoa
Kasviksia
Ruokalusikallinen rypsäriä
Pala ruisleipää (40g) jonka päällä pari viipaletta juustoa (18g) sekä kasviksia
Omena

4.
Pala ruisleipää (30g) jonka päällä pari viipaletta juustoa (18g) sekä kasviksia
2dl ykkösmaitoa
50g rasvatona raejuustoa
Päärynä

5.
50g raejuustoa

Tämä teki yhteensä kalorilaskuri.fi:n mukaan 1908 kcal. Käsin laskettuna 1881 kcal. Kalorilaskurin tulokset siis vaikuttaa pitävän paikkansa aika hyvin.

P165g 35%
H174g 37%
R61 g 28%

Tämän päivän makrojakauma ei ole ihan paras ja kaloreiden määrä jakautuu liian epätasaisesti eri aterioiden välillä, tiedostan sen. Proteiiniakin on edelleen aavistuksen liian paljon. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa ja muuttaa dieettiä nyt kun paremmin tietää missä mennään kaloreiden suhteen.

Näyttääkö kokonaiskalorit nyt OK:lta jos vielä saan tuota makrojakaumaa hieman lähemmäs suhdetta HH40, P30, R30? Vähän tuota voisi vielä pudottaa, niin että olisi lähempänä 1800 kuin 1900 kcal.

Miten kannattaisi yrittää järjestää noita aterioita jotta tulisi kaloreita tasisemmin? Olisiko syytä esim. jakaa ateria nro. 3 kahteen osaan? Hiilareita toki eniten aamulla ja aamupäivällä ja vähemmän illalla mutta tuo illan viimeinen ateria, 50g raejuustoa on kyllä "hieman" köyhä. Tosin ei sitä nukkuessa kovinkaan paljoa tarvitsekaan. Tarkoitukseni on lähinnä ehkäistä kataboliaa unen aikana (otan myös glutamiinia 5g ennen nukkumaanmenoa). Niin ja treenaan salilla miltei poikkeuksetta ensimmäisen aterian eli aamiaisen jälkeen joten silloin on hyvä että hiilareita ja protskua on vähän runsaammin mukana.

Ateriat näyttää hieman erilaiselta jos ei ole salipäivä. Silloin jää palkkari pois ja syön vähän enemmän raejuustoa ja leipää.

Android sanoi:
Olisiko syytä esim. jakaa ateria nro. 3 kahteen osaan?
Aika tuhti satsihan tuo on verrattuna noihin muihin aterioihin. Voisihan sitä esim. kokeilla jakaa kahteen osaan esim. vedät yhden osan ja sitten 1,5-2 tuntia ja sitten toinen osa.

tuo illan viimeinen ateria, 50g raejuustoa on kyllä "hieman" köyhä
Köyhä ei riitä kuvailemaan tuota. IMO pitäisi olla vähintään joku 100g raejuutoa ja vähäsen öljyä + se 5g glutaa josta mainitsit. 50g ei riitä mihinkään, koska kuitenkin ollaan se 8-9 tuntia ilman ruokaa. Öljyä ja protskua viimeiselle aterialle enemmän.

Köyhä ei riitä kuvailemaan tuota. IMO pitäisi olla vähintään joku 100g raejuutoa ja vähäsen öljyä + se 5g glutaa josta mainitsit. 50g ei riitä mihinkään, koska kuitenkin ollaan se 8-9 tuntia ilman ruokaa. Öljyä ja protskua viimeiselle aterialle enemmän.

Jep, no se ei ole mikään ongelma muuttaa tuota. Säätämistähän tässä vielä on tuon dieetin suhteen.

Ehdottomasti liikuntaa mässypäivänä, ja mieluiten se treeniblogin "rankin" treeni samalle päivälle jos mahollista. Kova treeni + paljon kaloria koneessa= lihasta;). Ite pyrin vielä tekemään jopa tuplatreenin ko.päivänä jos aikaa ja mielenkiintoa riittää. Eipähän mee koko päivä pelkäks syöpöttelyks, kun käy sen 2 krt. salilla. Esim.jos yläkropan treeni osuu mässypäivälle, niin jaan torson sitten kahtia. Esim. aamulla vetävät ja illalla työntävät.

Päivitystä tilanteeseen? Jeesasko keittiövaaka?

Ehdottomasti! Huomasin miten monen elintarvikkeen kohdalla olin arvioinut painon väärin. Huomasin myös että kaloreita tosiaan oli liian paljon alussa. En esim. ottanut mukaan juustoa ja kinkkua jota laitoin leivän päälle kun laskin kaloreita. Virhe! Olen nyt mitannut kalorikulutuksen HIIT-päivänä ja punttipäivänä pitämällä sykemittaria päällä koko päivän, heräämisestä aina siihen asti kunnes menen nukkumaan. Näin ollen olen saanut paljon paremman kuvan siitä miten paljon kaloreita oikeasti polttaa.

Kun aloitin tämän threadin pari viikkoa sitten paino oli noin 73kg, tänään aamulla se oli 70,8kg. Osa on ehkä vettä, mutta nyt rasvaa on lähtenyt niin että sen huomaa hyvin selkeänä "kiristymisenä". Kaloreita menee nyt noin 1700 päivässä ja viimeisen 1,5 viikon aikana paino on tippunut joka päivä (nostin itse asiassa kaloreiden määrää hieman koska painon ei tarvitse tippua ihan näin nopeasti, pelkään että palaa liikaa lihasta samalla). Mitään merkittävää lihaskatoa en edelleenkään ole huomannut.

Tavoitteeni oli 70kg joten dieettaamista ei (onneksi) tarvitse jatkaa kovin pitkään enää. Rasvaprosenttia en ole mitannut mutta kiristyminen on niin huomattava että olen kohta saavuttanut tavoitteeni olipa paino sitten mikä tahansa. Lähtöpainoni oli siis 75,5kg, dieetillä olen ollut 1,5kk.

Uskon myös että olin väärässä alussa, siitä että metabolismi olisi hidastunut liikaa. Söin yksinkertaisesti liian paljon.

Niille joilla on vaikeuksia saada painoa alas niin suosittelen lämpimästi keittiövaakaa ja päivän kokonaiskulutuksen määrään mittaamista esim. sykemittarilla. Sitä yllättyy itsekin miten paljon omat arviot saattaa mennä päin metsää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom