Tässä pärähti pieneen mieleeni tälläinen uteliaisuuden aihe, että millasia liksoja noi liikunnanohjaajat (kuntosali, ryhmäliikunta, personal trainer) repii jos täyspäiväsesti tekee sitä työtä? Oon miettiny monesti että pitäisikö sitä kouluttautua "ammattipiiskaajaksi" :D
Tästä taitaa olla parikin topicia, kun tuntuu, että oon vastannut tähän jo useesti. Mutta vielä kerran:
Plussia: Liksa (riippuu koulutuksesta ja siitä ootko hyvä vai et :D )
Saa toteuttaa itseään (lähinnä ryhmäliikunta jne)
Pysyy kunnossa
Miinuksia: Työajat (usein iltapainotteisia, parisuhde KÄRSII)
Kroppa rikki, ylikunto tai sen jatkuva pelkääminen
Vie omista treeneistä tehoja (mulla ainakin kesti ihan helkkarin kauan ennenkuin löysin balanssin)
Ja kakkoskohdasta johtuen: Huono liksa, jos kroppa ei kestä: Ei sairaslomakorvauksia (ryhmäliikunta) jos et ole kuukausiliksalla, harva on, koska ei kukaan voi vetää 30-40 tuntia viikossa..
Edit: Luin uudestaan ajatuksella. Siis, liikunnanohjaaja tienaa ihan mukavasti, mutta ei mitenkään erityisesti. Personal trainer taas ei mielestäni ole "pelkkä" liikunnanohjaaja, vaan voi tienata sitten enemmänkin. Toisaalta nimike "liikunnanohjaaja" antaa aika paljon duunivaihtoehtoja. Eli jos rahan perässä juoksee, ei ehkä kannata, mutta jos haluaa tehdä työtä mistä tykkää, voi esim. kombo kuntosaliohjaaja + ryhmäliikunta olla aika jees. Kyllä silläkin jo elää.