Liikunnanohjaajien liksat?

Tässä pärähti pieneen mieleeni tälläinen uteliaisuuden aihe, että millasia liksoja noi liikunnanohjaajat (kuntosali, ryhmäliikunta, personal trainer) repii jos täyspäiväsesti tekee sitä työtä? Oon miettiny monesti että pitäisikö sitä kouluttautua "ammattipiiskaajaksi" :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä pärähti pieneen mieleeni tälläinen uteliaisuuden aihe, että millasia liksoja noi liikunnanohjaajat (kuntosali, ryhmäliikunta, personal trainer) repii jos täyspäiväsesti tekee sitä työtä? Oon miettiny monesti että pitäisikö sitä kouluttautua "ammattipiiskaajaksi" :D

Tästä taitaa olla parikin topicia, kun tuntuu, että oon vastannut tähän jo useesti. Mutta vielä kerran:

Plussia: Liksa (riippuu koulutuksesta ja siitä ootko hyvä vai et :D )
Saa toteuttaa itseään (lähinnä ryhmäliikunta jne)
Pysyy kunnossa

Miinuksia: Työajat (usein iltapainotteisia, parisuhde KÄRSII)
Kroppa rikki, ylikunto tai sen jatkuva pelkääminen
Vie omista treeneistä tehoja (mulla ainakin kesti ihan helkkarin kauan ennenkuin löysin balanssin)
Ja kakkoskohdasta johtuen: Huono liksa, jos kroppa ei kestä: Ei sairaslomakorvauksia (ryhmäliikunta) jos et ole kuukausiliksalla, harva on, koska ei kukaan voi vetää 30-40 tuntia viikossa..

Edit: Luin uudestaan ajatuksella. Siis, liikunnanohjaaja tienaa ihan mukavasti, mutta ei mitenkään erityisesti. Personal trainer taas ei mielestäni ole "pelkkä" liikunnanohjaaja, vaan voi tienata sitten enemmänkin. Toisaalta nimike "liikunnanohjaaja" antaa aika paljon duunivaihtoehtoja. Eli jos rahan perässä juoksee, ei ehkä kannata, mutta jos haluaa tehdä työtä mistä tykkää, voi esim. kombo kuntosaliohjaaja + ryhmäliikunta olla aika jees. Kyllä silläkin jo elää.

Osataanhakeatietoanetistä.com

"Palkkatietoja

Kunnallisen liikunnanohjaajan palkkaus määräytyy kuntien työehtosopimusten mukaan. Palkkaan vaikuttavat erilaiset ikä- tai kokemuslisät sekä ilta- ja viikonlopputyöstä tulevat lisät. Järjestöjen työntekijöiden palkat saattavat vaihdella työtehtävien mukaan. Itsenäisenä yrittäjänä toimiessaan ohjaajan palkkaukseen vaikuttavat omien ammatillisten taitojen ja erikoisosaamisen lisäksi henkilökohtaiset markkinointi- ja yritystoimintataidot.

Palkan suuruus (€/kk) keskimäärin työnantajan ja sukupuolen mukaan v. 2000.

valtiolla kunnalla
naiset 1499 1135
miehet 1613 1548

MOL.fi

Suurin palkan kohottaja ovat sinun omat sosiaaliset taitosi, hyvat suhteet seka ammattiatito jota on jyvin vaikea maaritella. Tuossa edella mainittiin taas hyvin tuo sairasloma ym. kohdat jotka kannattaa ottaa huomioon, hommahan hyvin usein on freelancer muotoista joten itse hoidat maksusi ja muut kulut jne. tosin silloin myos palkkasi on huomattavasti parempi kuin muiden palkkalistoilla. Koulutus ei juuri vaikuta palkan suuruuteen, ne jotka jotain "diplomeja" vaativat usein myos vetoavat juuri esim. tuohon edellamainittuun tyoehtosopimukseen, myos kuntosaliohjaajien kohdalla ja palkka putoaa todella alas... Markkinointi onkin sitten ihan oma juttunsa, osaat tai et se artkaisee mita toita saat. Suosittelen, jos rahkeet riittavat, ryhtymista "ammattipiiskaajaksi" duuni ainakin on mukavaa sosiaaliselle ihmiselle. Tsemppia vain!

Pieni korjaus muuten tohon molin sivuilta kopsattuun tietoon. Eli palkka keskimäärin taulukkoon eli nuo ensimmäiset palkat on kunnan palkkoja ja toiset yksityisten palkkoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom