SUPERCARB 1kg -40%

Liikun ja syön oikein mutta paino ei putoa-mikä neuvoksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MKH
  • Aloitettu Aloitettu

MKH

Moi

Tässä taas paljon pähkäilty asia:Painon pudotus. Olen 40vuotias nainen ja sinnitellyt nyt 2kk samassa painossa. Lasken joka ikisen suupalan joten p/h/r suhde on kunnossa, käytän tässä apuna kalorilaskuria.Syön 3-4h välein. Rasvat pyrin saamaan hyvinä avocado,omega ja manteleista jne.Liikun vaihtelevasti intervallia, rauhallista rasvanpolttoa, rasvan polttoa ennen aamupalaa ja punttitreeniä mikä on intohimoni. Paino ei vain putoa. Kokeilin jopa menneenä viikonloppuna parin tunnin liikuntasessiota ennen aamupalaa,painoni nousi.
Onko kenelläkään tietoa tälläisen sitkeän ärsyttävän rasvan polttamisesta,jotain pikku niksiä mikä voisi ehkä avata tämänkin solmun? -Vai vaivunko vain epätoivoon:(
Ps. Keittiövaakakaan ei näytä väärin,tarkistettu:D
Ps2: Olen juuri pitänyt 2 lepopäivääkin ja siinäkin paino vain nousi vaikka kalorit laskin oikein.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kauanko olet pudotellut painoa? Mulla hidastuu huomattavasti 3-4 viikon yhtämittaisen miinuskauden jälkeen. Enää en pudota painoa, mutta olin melkein vuoden dieetillä, ja pidin loppua kohti 2 viikon välein kunnon mättöpäiviä. Puhun nyt n. 6000-7000 kalorin mätöistä. Auttoi ainakin mulla pitämään rasvanpolton (ja pääkopan :D) menossa mukana.

E. Anteeksi väärä alue, katsoin ensin että aloittelijoiden osio...

Tilanteen pohtiminen vaatisi hieman tarkempia taustatietoja (pituus, paino, paljon paino on muuttunut ja missä ajassa), esimerkkiviikko liikunnan osalta ja esimerkkipäivä ruokailun osalta. Toki painonpudottaminen on enemmänkin syklittäistä kuin tasaista, mutta 2kk on aika pitkä aika jo. Ethän stressaa vaa'an lukemasta liikaa? Oletko ottanut mittoja? Lihas painaa enemmän kuin rasva, jos puntilla on tullut reippaasti käytyä :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Tällä hetkellä 170/68.Aloitin dieetin kesän alussa ja saan aina nopeasti nelisen kiloa pois.Ja sitten kaikki jämähtääkin paikalleen. Ihan sama mitä teen. Tällä hetkellä päiväni olisivat varmaankin lähellä perusaineenvaihdunnan luokkaa ellen liikkuisi.Käyn tekemässä punttitreenit 4-5x vkossa, joissa menee helposti 1-1,5h. Aerobista tulee joka päivä ainakin 0,5-1h. Lisäksi teen silloin tällöin kausiluonteisesti rasvanpolttolenkin ennen aamupalaa, 2-3x vkossa max. Teen aerobista silloin tällöin myös riippumatta kellon ajasta. Esim viime vkolla liikuntaa tuli vajaa 9 h, joihin ei ole laskettu reippaita kävelylenkkejä koiran kanssa, joita tulisi arvion mukaan 4h.
Olen katsonut kalorilaskurista kulutukseni ja koettanut pitää 200-500 kcal ja tietenkin syönyt rasvat (hyvät) jnejne + juonut vettä riittävästi):)
Ennen punttitreeniä juon vähän maltoa 5-20g riippuen miten olen syönyt+ heraa 20-30g tai sitten vedän tuon treenin jälkeen. Koetan katsoa muutenkin että söisin varsinkin puntin ympärille hiilareita, (hyviä):)
Mitat eivät ole oleellisesti muuttuneet tuon alun jälkeen. Rasva ei vain jostain kumman syystä halua jättää hyvästejään:(

Oletko ottanut seuranta kuvia? Viitaten juurikin tuohon mankin mainitsemaan lihas painaa enemmän kuin läski asiaan :) Itse diettasin noin reilu vuosi sitten, niin että paino ei muuttunut mihinkään, mutta kyllä se peilistä näkyi että tulosta on tullut. Toisena seikkana: Voi olla hyvinkin mahdollista, että kehosi on tottunut tuohon samaan kalorimäärään jo liian hyvin. Eli kannattaisi vähän järkyttää sitä tasapainoa syömällä esimerkiksi viikko tai kaksi yli kulutuksen ja alkaa siitä taas tiputtamaan kaloreita. Maltillisilla plussilla ei sitä ylimääräistäkään juurikaan tuossa ajassa kerry vaikka siltä ehkä tuntuisi. Ja juothan myös riittävästi? :)

Ei olla samoilla kalorimäärillä, kun kulutus on joinaki päivinä reilusti yli 2000 niin tietenkin syön enemmän ja helppo päivä jolloin ei salia ja liikunta tosi vähäistä vedän sitten sellaisen 2000 kalorin mukaan miinustaen pari sataa kaloria.Ja kaloripäiviä olen pitänyt muutaman niin paino nousee eikä tipu enää siihen mitä parhaimmillaan ollut alle 67 kg.Että näin. Tän kanssa olen itsekkin pähkäillyt niin että ukkokaan jaksa enää kuunnella.
Ja se veden juonti on fine.
Rasvoistakiin sit kun kohta joku niistä: Että ne ei ole jatkuvasti samaa.Vaan niitäki vedän välillä alle,seuraava pvä saattaa ollaki sit 80g. Ei pitäis sekään olla kai ongelma? Mut yleensäottaen ne kiikkuu 60-70g/pvä.Prodet vedän 2/kg,välillä menee yli johonkin 140-150g ja hiilareilla sit pelailen ne loput päivän kalorit.
Tiedän että kaikki, mukaanlukien allekirjottanut varmaan kyllästymispisteeseen saakka halkonut hiuksiaan lukien näitä laihdutusdialogeja.Näistä ei yhdestäkään vaan ole mulle apua.

Syö yksi päivä pelkkiä hiilareita niin paljon kuin pystyt. Unohda rasvat ja proteiinit, syöt vain pelkkää hiilaria. Riisi, riisimuro, tuoremehu, pasta, puuro,karjalanpiirakka ym. Saat aineenvaihdunnan taas käyntiin. Ja saat treeneihin uutta boostia. Äläkä säikähdä paino nousee pariksi päiväksi koska hiilari sitoo nestettä. Tuon parin päivän jälkeen paino lähtee taas laskuun.

No niin, tässäpä sulle muutama neuvo:

1) Se kalorilaskurin antama kulutus on mielestäni täyttä sontaa. Jos et mielestäsi tee mitään satujumppia l. lue lehtiä ja hinkkaa 1,5 h reiden lähentäjä/loitontaja konetta, niin laske tällä itsellesi uusiksi kalorit ja makroravinnejakauma (step 2 ota Fat loss suggested 15% ja step 3 anna olla ja laske mitä tulee) ja lähe sillä uusiks liikenteeseen.
2) On jo aikaisemmin mainittu lihaksen muodostuminen. Se kun painaa vähän enemmän kuin läski, mutta vie vähemmän tilaa. Mulla ei oo paino tippunu salin aloittamisen jälkeen pl. yksi dieetti, mutta koostumus sitäkin enemmän ja huomattavasti parempaan suuntaan, joten älä tuijota sitä vaakaa liikaa. Käy korkeintaan kerran kahdessa viikossa ja ota uudeksi mitaksi mittanauha.
3) Liikunta, teetkö tosiaan kunnollisia reenejä siellä salilla mukavuusauleen reunalla ja joskus ulkopuolella? Kevyet reenit palautumisen suhteen on asia erikseen. Onko reeneissä myös tarpeeksi vaihtelua liikkeet/intensiteetti/volyymi?
4) Käy tekemässä nämä kliseiset kilpirauhastestit sun muut, jotta ne voi sulkea pois.
5) Kokeile mättöpäivää, mielellään tietysti hiilaria silloin reilummin ja hyvistä lähteistä.

Ei olla samoilla kalorimäärillä, kun kulutus on joinaki päivinä reilusti yli 2000 niin tietenkin syön enemmän ja helppo päivä jolloin ei salia ja liikunta tosi vähäistä vedän sitten sellaisen 2000 kalorin mukaan miinustaen pari sataa kaloria.Ja kaloripäiviä olen pitänyt muutaman niin paino nousee eikä tipu enää siihen mitä parhaimmillaan ollut alle 67 kg.
Jos nyt ymmärsin oikein niin kalorimäärä pysyy tuollein kulutusta vastaavalla tasolla. Ravinto-opinnoissa meille mainittiin ainakin sellaisestakin, että ei ole tavallaan järkeä muuttaa sitä peruskalorimäärää kulutuksen mukaan kun keho kuitenkin odottaa saavansa sen tietyn ravintomäärän päivään. Mutta joo. Jos kaikki on kunnossa mielestäsi, niin sitten lähtisin laittamaan tätä ihan tuonne stressin piikkiin mistä tässä mainittiin. Ja itsekin sanoit tilanteen olevan ärsyttävä. Kun keho on stressitilassa, niin ei siinä mikään toimi niinkuin pitäisi. Ota hetki ihan lunkisti ja unohda painonpudotus ja keskity vain syömään terveellisesti sekä nauttimaan treenaamisesta. Äläkä missään nimessä laske niitä kaloreita. Noilla mitoilla ja urheilevana ihmisenä et varmasti ole kuitenkaan mikään pullukka :D

Salilla yksi bodyjantteri joskus mainitsi myös kaloreiden syklittämisestä mitä toki voi sitten kokeilla. Niin että kropalle saadaan niin sanottu "shokki" aikaiseksi. Pari päivää reilusti miinuksilla, sitten normikalorit ja reilusti plussilla. Ja kiertoa jatketaan pari viikkoa. Kuten tässä jo aiemmin mainittiin, niin tällein netin välityksellä tuntematta tapausta paremmin, niin on hankala mitään ihmekeinoja alkaa keksimään. Ravintopuoli ja painonpudotus ei ole loppujen lopuksi mitään rakettitiedettä. Että jostain ihan perusasioista sen on oltava kiinni kuitenkin ellei sit omassa fysiologiassa/hormonitoiminnassa ole jotain enemmän vikaa.

Joo ei oo muutosta läski-lihasjakaumalla kuvissa eikä mitoissa jos ei edelleenkään lasketa alun mahan pienentymistä kun vähensin ruoka-annosten kokoa oikeiksi. Ja treeni on mukavuusalueen ulkopuolella eikä mitään pitsinnypläystä.
Katski kiitos linkistä.Koetan tota nyt sit laskeskella ruokiin sopivaks ja koetan vielä:)

- - - Updated - - -

Ja Foxy: en vedä naamastani sitä suositeltua tietenkään vaan 200-500 miinuksella.Katson vain vähän osviittaa paljon enemmän kuluu suunnilleen ja sitä sit muokannu syömisten kanssa.

Toivotaan että se siitä alkaa lutviutumaan :) Itse diettasin viimeksi samalla kalorimäärällä koko ajan, eli en muutellut sitä yhtään treenikulutusten mukaan. Treenipäivinä kalorit jäi liikunnan vuoksi miinuksille ja lepopäivinä jopa plussille ja kroppa kiristyi. Tosin itse painolle ei mitään sen kummempaa tapahtunut.

Paljonko syöt rasvoja?

Kun kokeilin tuota IIFYM-laskuria mielenkiinnosta, niin koomakulutukseni se arvioi oikein (päivän kulutuksen sen sijaan ehkä hiukan yläkanttiin), mutta rasvoja se näytti ruokavalioehdotuksessa aivan liian vähän, noin 0,7g/painokilo. Mun dieetti nimittäin jumahti aikanaan useammankin kerran siihen, kun söin rasvoja vain noin 0,8-0,9g/painokilo päivässä. Kun nostin rasvat noin 1,2-1,5g/painokilo-luokkaan (jouduin ottamaan sen hiilareista lähinnä pois jotta protskua tuli yhä riittävästi), homma alkoi jälleen toimia.

Lisäksi toki on syytä muistaa että jos miinukset sattuvatkin pienten arvioheittojen vuoksi olemaan vaikka tuon -200/pvä, niin silloin paino putoaa laskennallisestikin vain 200g/vko, jolloin 2kk tulosta ei välttämättä muista muutoksista johtuen sitten käytännössä voikaan havaita.

Itse painoin dieettiaikana noin 54->(lopulta) 51 kg, ja mun homma toimi noin 1500 kcal / pv + liikuntapäivinä max. 70% liikunnan tuomasta lisäkulutuksesta päälle. Jos sulla sattuu olemaan yhtä huono aineenvaihdunta-tai-mikä-lie kuin mulla, niin neuvoisin noin 1800kcal/pv + liikuntalisä (mutta ei 100% liikunnan kulutuksesta) ja rasvat ruokavaliossa korkealle, elleivät ole jo.

Ei olla samoilla kalorimäärillä, kun kulutus on joinaki päivinä reilusti yli 2000 niin tietenkin syön enemmän ja helppo päivä jolloin ei salia ja liikunta tosi vähäistä vedän sitten sellaisen 2000 kalorin mukaan miinustaen pari sataa kaloria.

Eli syöt välipäivänä noin 1800kcal? Kuullostaa suurelta määrältä, ottaen huomioon pituutesi ja painosi. Viimeksi kun itse dieettasin niin painoni tippui noin 0,5kg viikkotahtia (ensimmäiset viikot tietenkin nopeammin nesteiden lähtemisen vuoksi) ja söin itse silloin noin 2100kcal treenipäivinä ja noin 1800kcal lepopäivinä. Erona vain se, että kun dieettini aloitin niin olin 170cm ja 80kg mies. Eli vaikuttaa, että kalorimääräsi on liian suuri, koska nuo kalorimäärät oli minulle itselleni suht sopivat! Koeta tiputtaa hieman kalomääriä nykyisistä ja katso lähteekö paino tippumaan.

IIFYM laskee makrot rasvattoman painokilon mukaan :)

Eli syöt välipäivänä noin 1800kcal? Kuullostaa suurelta määrältä, ottaen huomioon pituutesi ja painosi. Viimeksi kun itse dieettasin niin painoni tippui noin 0,5kg viikkotahtia (ensimmäiset viikot tietenkin nopeammin nesteiden lähtemisen vuoksi) ja söin itse silloin noin 2100kcal treenipäivinä ja noin 1800kcal lepopäivinä. Erona vain se, että kun dieettini aloitin niin olin 170cm ja 80kg mies. Eli vaikuttaa, että kalorimääräsi on liian suuri, koska nuo kalorimäärät oli minulle itselleni suht sopivat! Koeta tiputtaa hieman kalomääriä nykyisistä ja katso lähteekö paino tippumaan.

Nyt olet siis nainen? Kirjoitit nimittäin punttimimmien osioon ;) Ei siis haittaa ainakaan mua, mutta huvitti vaan, kun sopivasti tekstissäsi "Erona vain se, että kun dieettini aloitin niin olin 170cm ja 80kg mies."

Paljonko syöt rasvoja?

Kun kokeilin tuota IIFYM-laskuria mielenkiinnosta, niin koomakulutukseni se arvioi oikein (päivän kulutuksen sen sijaan ehkä hiukan yläkanttiin), mutta rasvoja se näytti ruokavalioehdotuksessa aivan liian vähän, noin 0,7g/painokilo. Mun dieetti nimittäin jumahti aikanaan useammankin kerran siihen, kun söin rasvoja vain noin 0,8-0,9g/painokilo päivässä. Kun nostin rasvat noin 1,2-1,5g/painokilo-luokkaan (jouduin ottamaan sen hiilareista lähinnä pois jotta protskua tuli yhä riittävästi), homma alkoi jälleen toimia.

Lisäksi toki on syytä muistaa että jos miinukset sattuvatkin pienten arvioheittojen vuoksi olemaan vaikka tuon -200/pvä, niin silloin paino putoaa laskennallisestikin vain 200g/vko, jolloin 2kk tulosta ei välttämättä muista muutoksista johtuen sitten käytännössä voikaan havaita.

Itse painoin dieettiaikana noin 54->(lopulta) 51 kg, ja mun homma toimi noin 1500 kcal / pv + liikuntapäivinä max. 70% liikunnan tuomasta lisäkulutuksesta päälle. Jos sulla sattuu olemaan yhtä huono aineenvaihdunta-tai-mikä-lie kuin mulla, niin neuvoisin noin 1800kcal/pv + liikuntalisä (mutta ei 100% liikunnan kulutuksesta) ja rasvat ruokavaliossa korkealle, elleivät ole jo.

_JEp mietin itse ihan samaa noista rasvoista.Ainakin eilen jo huomas eron kun jätin rasvat suositeltuun 45,7g:n palelsi ja vielä tämän aamun rasvanpolttolenkilläkin.Lopulta alko tulla vähän lämmin.
_ja silti toi jenkkien laskuri.Mietin tässä vaan kuinka ykslöllistä loppujen lopuks on kaikki kulutukset.Jos mä näillä nykysillä treeneillä vedän vaan ton määrän rasvaa ja prodeaki saisin vetää vaan 101g ni hohhohh.
_Sit tässä on huomioitava että tää rasva on ollu mussa iät ajat, en ole enää nuori niin onhan tämä tiukassa..

Kiitos Risee:D KOrjaan vähän.Eli jos mulla on puntista välipäivä vedän kuitenkin koiran kanssa sitten aerobista 2-3 kertaa päivässä ja pikku jumpankin saatan vetää. Pakko saada punttivapainakin päivinä energiaa, koska en halua tuonne lenkkipolulle täysin uuvahtaa.Vedän sen takia vaan vähän alle ne kalorit. Ja mulla on välipäiviä 2 vkossa, en usko että mun dieetti siitä syystä ihan pilalle on mennyt. Jos syön liian vähän kaloreita mun aineenvaihdunta pysähtyy täysin,makaan vaan sängyllä ja odotan millon voi taas syödä.Siksi pakko vetää 1600-max 1800kcal.

Yksi teoria on syödä painoa pudottaessa rasvaa 1g/rasvaton painokilo. Tämä on toiminut itselläni. Tuo selvä syklittäminen on myös hyvä idea, esimerkiksi 2 selvää miinuspäivää ja 1 plussapäivä jne tai selvä hiilaripainoitteinen plussapäivä kerran viikkoo/kahteen. Ja stressi pois :)

Eli syöt välipäivänä noin 1800kcal? Kuullostaa suurelta määrältä, ottaen huomioon pituutesi ja painosi.
Jos syön liian vähän kaloreita mun aineenvaihdunta pysähtyy täysin,makaan vaan sängyllä ja odotan millon voi taas syödä.Siksi pakko vetää 1600-max 1800kcal.
Itse olen hitusen päälle 160 cm pitkä (tai lyhyt) ja silloin diettaamaan lähdin 56-58 painosta, jos oikein muistan. Ja kaloreita oli koko ajan noin 2000. Ja rasvaa lähti... toki muuttelin hieman makroja matkalla jne... Ja treenit koostui puntista ja kovemmista aerobisista treeneistä lajiharjoittelun vuoksi.

Yksi teoria on syödä painoa pudottaessa rasvaa 1g/rasvaton painokilo.
Hyvä täsmennys! Mä olen laskenut myös proteiinin aina tuon rasvattoman painokilon mukaan.

Jeps mimmit:) Kyllä teistä oli suuri apu.KAtotaan nyt kuin mummelin käy ku se vetää ihan pieneks rakastamansa prodet:P Treeniä pitänee ehkä vähän rauhotella muuten makaan oikeesti jollain polilla kohta:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom