Liikkuvan kasvorasvoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tipra
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Olen menettänyt uskoni löytää kunnolla kosteuttava rasva. Tällä hetkellä laitan apteekin sinistä Apobasea aamuin illoin kasvoihin, mutta se hilseilee kuivuuttaan silti. Asiaa ei helpota, että käy uimassa useamman kerran viikossa. Onko teillä kokemuksia jostain ihan ultimate-rasvasta, joka sopii sisällä ja ulkona liikkuvalle ihmiselle? Kun sellaisiakin rasvoja on, jotka alkaa keskellä päivää joskus punttitreenin aikaan puskemaan ihosta ulospäin. :down:

En ihan punttimimmi ole, mutta päätin vastata silti :)
Itse käytän Hydrolan nimistä kosteuttavaa geelivoidetta kasvoihin katso: http://www.itsehoitoapteekki.fi/perusvoiteet/alasivu.shtml/a04?21910
ja huuliin käytän bepanthenia katso http://www.bepanthen.fi/, koska syön aknelääkitystä niin huulet kuivuvat todella paljon sen takia. Olen todennut ihan hyväksi enkä ole huomannut, että pukkaisi naamasta ulos salilla treenatessa, vaikka hiki virtaakin.

Mulla on kuiva iho, ja käytän nykyisin naamalleni vain Body Shopin E-vitamiini -kosteusvoidetta, sellaisessa pienessä, pyöreässä, vaaleanpunaisessa purkissa olevaa. Tuon käytön aloittamisen jälkeen iho ei hilseile ja pysyy meikkienkin kanssa menossa mukana, vaikka treenaan yleensä kesken päivän ja pyöräilen koulumatkat.

Tosin luulen, että myös ruokavaliolla on vaikutusta tähän, mutta toisaalta vain naama pysyy hyvänä - muu vartalo on kyllä varsinkin talvisin edelleenkin kuiva kuin nenäliina.

Tosin luulen, että myös ruokavaliolla on vaikutusta tähän, mutta toisaalta vain naama pysyy hyvänä - muu vartalo on kyllä varsinkin talvisin edelleenkin kuiva kuin nenäliina.

Totta, etenkin öljyt suun kautta tuntuisivat vaikuttavan ihon kosteustasapainoon positiivisesti.

Mä tykkään Lancomen Aqua Fusionista, siitä on muutamaa erilaista vahvuutta, sellaista voidemaisempaa ja vähän kevyempää. Kevyempi on ihanan tuntuinen iholla ja imeytyy ja kosteuttaa tehokkaasti.

Seuraavan kerran kun on taas rahaa enempi jemmassa ja kosteusvoideostokset ajankohtaisia, taidan hankkia Biothermin sellaisen pumppupullossa olevan Source Therapie-voiteen, tai oikeammin se on kosteusseerumi mutta olen käyttänyt sitä päivävoiteena. Ihana tuoksu ja tekee niin pehmeäksi ja kimmoisaksi ihon. Suosittelen lämpimästi!

Mulla on ollut pienestä asti tosi kuiva (ja atooppinen iho), eikä näin talvisaikaan mikään kosteusvoide tunnu riittävän koko päiväksi kasvoille. Komppaan edellisiä - ruokavaliolla on suuren suuri merkitys - riittävä rasvojen saanti on iholle vielä tärkeämpää kuin perusvoiteilla lotraaminen!

Olin tossa muutaman kuukauden käyttämättä juuri öljyjä tms. hyvien rasvojen lähteitä ruuassa ja sen kyllä huomas - iho hilseili ja kuivui entistä enemmän. Nyt on taas öljyt, auringonkukansiemenet, pähkinät ja avokado jokapäiväisessä käytössä ja johan on iho paremmassa kunnossa ;) Mulle riittää nyt jopa tavallinen kosteusvoide, kun syön rasvoja reipaasti :)

Mulla on herkkä, pintakuiva sekaiho. Öljyjen läträäminen sisäisesti tuntuu kyllä auttavan, ulkoisesti ikilempparini on apteekin Ceralan ja kropalle Lipolan. Muistakaa myös rasvata iho HETI, kun se on vielä aavistuksen kostea - sitä kutinaa ja punoitusta ei mikään peitä, jos iho ehtii kuivua kunnolla pesun jälkeen. Ceralan ja Lipolan on molemmat rasvoja, jotka ei huuhtoudu seuraavassa pesussa pois, joten ei ne hikoillessakaan pursua huokosista ulos.

Itse käytän bodyshopin aloevera kosteusvoidetta. Samaa voidetta on rasvaisempana versionakin. Ainakin kosteusvoide imeytyy hyvin, bodyshopissa pystyy testaamaan tuotteita. Voi olla että mulla ei ole yhtä kuiva kuin sulla mutta tuo näyttää tehoavan. Käytän paljon rasvaa ruokavaliossa ja se pitää osaltaa ihon hyvässä kunnossa.

Nivean peltipurkissa oleva rasva on todella paksua, mutta ei jätä ihon pintaan kiiltävää rasvakerrosta. Se on kyllä niin paksua että itse käytän sitä vaan kuurina öisin ja kun iho on oikein kuiva ja hilseilee, käytän sitä myös huulilla, kun tuntuu että meinaavat rohtua. Tämä rasva ei maksa juuri mitään. Joten hintalaatusihde on ihan hippu.
Toinen mikä on omaan pintakuivaan ihoon toiminut on neutrogena. Tuubissa oleva, varsinkin sininen yövoide on talvisin käytössä.
Mutta monesti ruokavaliolla on se suurin vaikutus.
Mutta kalliimmista voiteista löytyy kyllä tehokkaita. Kannattaa kysyä myyjiltä, he monesti tietävät uusimmista voiteista ne tehokkaimmat.
Niin ja öljyjä kannattaa myös kokeilla vaikka yövoiteen alle.

Mulla alkoi tänä talvena iho ekaa kertaa ikinä tänä kuivua ja hilseillä (luultavasti kiitos salin + uimisen :jahas:).

Tiedän että itselläni pelkkä voide ei ole oikotie onneen.
Oma resepti, joka pitää ainakin tämän ihon säästä ja liikunnan määrästä huolimatta kunnossa on:

Päivittäin Möllerin kaunis iho -kalaöljy kapseleita (parissa viikossa koko kropan iho on pehmentynyt ihan selkeästi). Luultavasti samat vaikutukset tulee muistakin kalaöljy valmisteista ja rasvoja nauttimalla, niinkuin muutkin ovat jo todenneet :).

Aamuisin puhdistus sisleyn puhdistusmaidolla (geelit ja voimakkaasti vaahtoavat edistää sitä hilseilyä tosi paljon, pestessään ihon luonnollisen talin kokonaan pois), pesun jälkeen kosteutus herkän ihon kasvovedellä (vaikka ihoni onkin aina luokiteltu seka-rasvaiseksi).

Päiväksi
nassuun diorin Hydraction kosteusvoide, joka ei tee ihosta rasvaista vaan kosteuttaa, kosteuttaa ja kosteuttaa! Kestää tosi hyvin salin eikä ala tuntumaan siltä, että on naamari päässä.

Salin jälkeen putsaan naaman clarinsin ns. all-in-one kasvovedellä joka puhdistaa huokoset ja kosteuttaa.

Illalla luonnollisesti uusi naamanpesu ja kasvovesi, mutta yöksi en laita nassuun mitään rasvaa. Iho saa korjata itse itseään.

.. Tuon läpi luettuani mietin että siirrynkö kohta suosiolla demi.fi:hin jakelemaan kauneusvinkkejä :D

Mä käytän ainoastaan luontaiskosmetiikkaa esim. Weleda ja Dr Hauschka. Niiden tuotteissa ei käytetä mitään synteettisiä ja kemiallisia aineita mitkä on vahingollisia iholle. Aitoja luonnon aineita mitkä oikeasti kosteuttaa syvältä ja hoitaa ihoa. Esim. DR H:n kasvoöljy ja ruusuvoide ovat aivan ihania talvella kun iho kuivuu. :haart:
Moni pelkää laittaa öljyä iholle kun pelottaa että se jättää ihon rasvaiseksi. Pari tippaa riittää joka aamu ja iho näyttää todella heleältä ja hyväkuntoiselta. Öljyt sopii hyvin myös rasvaiselle iholle koska ne tasapainottaa ihon talin tuotantoa. ;)

En voisi kuvitellakaan käyttäväni apteekin kamalia mineraalivoiteita mistään hinnasta. Ne on tehty synteettisistä aineista eikä oikeasti kosteuta ihoa mitenkään syvemmältä. Pitemminkin jämähtävät siihen ihon pintaan ja tekee semmosen kalvon siihen niin että mikään ei pääse imeytymään sinne. Kaiken lisäksi ne haiseekin ihan kamalalle... :urjo:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Minäkin annan kuivaihoisena äänen ihoöljylle. Olen käyttänyt tämän talven ajan ihan jotain merkitöntä jojobaöljyä heti suihkun jälkeen kosteannihkeälle iholle - ja tuntuu toimivan. Puhdistukseen minulla on Cliniquen vaahtoava tuoksuton puhdistusaine, mutta pyrin käyttämään sitä mahdollisimman vähän, eli siis käytännössä silloin kun kasvoilta pitää poistaa meikkiä. Muuten vesipesu riittää...

Joo annetaan pisteitä myös Dr. Hauschalle! Ainoana miinuksena se, että saadakseen kaiken hyödyn sarjasta, pitää siihen ja sen oppeihin oikeasti antautua :( Ja näin maskeeraajana läträä mieluummin milloin milläkin aineilla.

Tällä mimmillä on todettu erittäin paha atooppinen ihottuma, joten rasvaa kuluu sellaista 1kg/kk tahtia ja kaikkia mahdollisia voiteita on tullut kokeiltua.

Parhaiksi toteamani rasvat ovat:

Apobasen oily creme (punainen) ja lotion (violetti). Tuo punainen on hieman rasvaisempaa ja kosteuttaa ihon varmasti sekä sopii myös kasvoille.

Toinen hyvä vaihtoehto on Ceralan, joka on aiemminkin mainittu tässä threadissa. Tosin on hinnaltaan hieman kalliimpaa kuin apobase.

Kaikista rasvaisin voide, joka tällä hetkellä kaapista löytyy on Locobase, mutta se onkin sitten niin tönkköä tavaraa, että tuntuu kuin voilla rasvaisi, mutta erittäin tehokas. Tätä en kyllä kasvoille suosittele, koska se mahdollisesti tukkisi ihohuokoset.

Yllä mainittuja käytän vartalovoiteina.

Kasvoille suositten omia voiteita, mikä ei ole pahitteeksi kun ikää karttuu..

Apteekista saatavat Louis Widmerin tuotteet ovat kohtuu hintaisia ja riittoisia. Vaikka ihoni on todella kuiva, niin Widmerin kasvopurnukka kestää käytölläni noin puoli vuotta ja kosteuttaa riittävästi. Eli aamuin ja illoin rasvailen.

Ehdoton suosikkini on Biothermin Superserum. :worship: Kalliiseen pikkupurnukkaan käytin viime talvena about 50egee. Ja älkääs nyt kauhistuko. Purkki kesti koko talven ja piti loitolla naaman hilseilyn pahimmilla pakkasillakin. Käytin voidetta iltaisin. Voide on väriltään vihreää ja koostumukseltaan ihanan kevyttä. Kun sitä levitteli kasvoille, niin oikein tunsi kuinka iho kosteutui. Tätä siis suosittelen! Ja kumarran uudestaan, todellakin hintansa arvoista kamaa:worship:

Kasvojen puhdistukseen käytän myös Biothermin tuotteita.

Ja totta on myös, että ruokavaliolla on merktystä ihon hyvinvointiin. Eli hyviä rasvoja naamariin.. Omaan ruokavaliooni kuuluvat siemenet, pähkinät ja kasviöljyt..

Luomu auttaa

Mä olen myös siirtynyt kokonaan luontaiskosmetiikkaan. Iho ja hiukset voivat paljon paremmin.
Kannattaa katsoa jostain luontais-sivustoilta mitä ei ainakaan saisi olla rasvoissa ja muissa. Esim mineraaliöljyt ovat erittäin pahoja iho-ongelmien aiheuttajia, muita myrkkyjä ovat mm. synteettiset väri- ja säilöntäaineet. M.m. sodium laurenth(/myreth/ yms) sulfaatti (löytyy melkein kaikista shampoista, myös Weledasta), parabeenit (löytyy eri versioina monesta rasvasta), tietyt väriaineet ja mahdollisesti myös talkki ovat syövän ja muiden iho- ja hiusongelmien aiheuttajia. Suurin osa Weledan, Dr. Hausckan ja Elokuun tuotteista ovat tosi hyviä.

Jos reissaatte Saksassa (ei pohjoisosassa) tai Itävallassa kannattaa pistäytyä DM päivittäiskosmetiikkaketjun liikkeissä. Ne myyvät Alverde luontaiskosmetiikkasarjaa joka on älyttömän halpa(2-7€/tuote), laaja, monipuolinen ja hyvä.Se on saanut kaikenlaisia eko-merkintöjä. Ostin ison satsin kaikkea itselleni säilöön (niiden shampoo on ainut huono tuote). Niiltä löytyy ryppy-ampullit, erikoisrasvat, kuorinnat, vartalotuotteet ja muotoilutuotteet. Harmi vaan ettei niitä myydä netissä.

Mä en tajua just sitä että miksi ihmiset tunkee naamaansa kaikkea synteettistä p****a vaikka syödään puhtaasti ja terveellisesti. :rolleyes: eikö ihostakin voisi pitää yhtä hyvää huolta kuin muustakin kropasta puhtailla ja luonnollisilla aineilla?? Iho on kuitenkin ihmisen suurin elin niin miksi sitä pitää tukkia kaikilla synteettisillä aineilla. Silloin hikoilujärjestelmäkään ei pysty toimimaan kunnolla eikä kuonat pääse pois elimistöstä.
Onkohan kukaan edes ajatellut mitä se alumiini perusdeodoranteissa tekee kun sitä vuosikymmeniä tungetaan joka päivä sinne kainaloihin??

Itse olen nyt vajaa pari kuukautta käyttänyt Lumenen Vitamin C+ (age defying :wtf: Onkohan tämä oikeasti joku ryppyvoide... :hyper:) kosteusvoidetta kasvoille, kun sellaisen joululahjaksi sain ja hyvä on kyllä ollut. Iho on tosi pehmeä, tasainen ja kimmoisa. Harmi vain, että purnukka on käsittääkseni melko kallis, että tuskinpa sitä raaskin ostaa kunhan tuo nykyinen loppuu :(

Mulla on myös tosi kuiva iho ja tuntuu, että talvisin on ihan sama mitä tököttiä esim. sääriin laittaa kun ne joka tapauksessa on hilseilevän kuivat. Varsinkin kun ne parhaat mömmöt on melko kalliita ja minä olen hyvin köyhä :rolleyes:.

Käytättekö muuten silmänympärysvoiteita tai vastaavia?
Joku kosmetologi väitti muinoin, että niitä pitäisi jo tässä iässä ryhtyä käyttämään, jos ryppyjä pelkää :eek:.

Itse olen nyt vajaa pari kuukautta käyttänyt Lumenen Vitamin C+ kosteusvoidetta kasvoille,

että talvisin on ihan sama mitä tököttiä esim. sääriin laittaa kun ne joka tapauksessa on hilseilevän kuivat. Varsinkin kun ne parhaat mömmöt on melko kalliita ja minä olen hyvin köyhä :rolleyes:.

Käytättekö muuten silmänympärysvoiteita tai vastaavia?

Mä oon käyttänyt Lumenen sitä lakkavoidetta (jotain c-vitamiinivoidetta se on...) kuurina, kun naama näyttää kuolleelle. Toimii!

Köyhille (ja muillekin) suosittelen kokeilemaan vauvaöljyä (Johnsonin babyoil), tosi halpaa, imeytyy hyvin ja pitää sääret säihkyvinä myös pakkasilla. Saatavilla ainakin ulkomailla myös geelinä. Itsellä suihkeena.

Mulla on Favoran silmänympärysvoidetta, tosi hyvää. Uskallan suositella myös Avenen voidetta, kuolleetkin silmänympärykset heräsivät taas eloon. Lumenen hydra drops on myös ihan kohtuullista ainetta, mut Favora kyllä voittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom