Liikennesäännöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trainee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuka väistää tasa-arvoisessa kahden leikkaavan tien risteyksessä jos joka suunnasta tulee auto samaan aikaan risteykseen. Kaikkilla on silloin väistämisvellvollisuus koska jokaisella on oikealta tulevaa liikennettä. Käytännössä joku menee ensin ja purkaa suman, mutta miten pitäisi toimia liikennesääntöjen mukaan?

Ei tässä taida olla mitään erikoisempia sääntöjä. Autokoulussa sanoivat läpällä, että taksit menee aina ensiksi kun ne on olevinaan niin hyviä kuskeja tms.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kysytääs täällä ku kiinnostaa. Monesti olen laittanut merkille ja myös tänään. Ambulanssit ajaa aika kovaa ja poikkeuksetta painelevat ohi muusta liikenteestä. Millainen oikeus heillä on tähän ilman että pillit tai valkeet on päällä? Selvennykseksi että ajakoot mun puolesta kuhan vaan mietein. Niin ja tämä siis lähinnä taajamien ulkopuolella.

Finlex: "Hälytysajoneuvon» ja poliisiajoneuvon vetämään saattueeseen kuuluvan ajoneuvon kuljettaja saa kiireellisessä tehtävässä tarpeellista varovaisuutta noudattaen poiketa niistä liikennesäännöistä, jotka eivät erityisesti koske häntä. Hänen on kuitenkin annettava esteetön kulku junalle ja muulle rautatiekiskoilla kulkevalle laitteelle. «Hälytysajoneuvon» ja saattuetta vetävän poliisiajoneuvon kuljettajan on annettava säädettyjä ääni- ja valomerkkejä. (8.6.2001/476)"

Eli ts. ei ole mitään oikeutta. Kunhan ajavat. Välillä tulee kolareita ja sitten ihmetellään.

Pitkät valot ja moottoritie.

Ajan pimeällä moottoritiellä suht yksin ja haluan nähdä jotain eteenikin, käytän siis pitkiä valoja. Vastaan tulee satunnaisesti autoja ja osa vilkuttelee protestiksi pitkille valoilleni. Maantiellähän tietysti pitkät pätkästään vastaantulijan kohdalla. Mites moottoritiellä? Välissä kumminkin koroke plus pari kaistaa, enkä ole itse kokenut vastaantulijoiden pitkiä haitaksi moottoritiellä, eikä heidän valot auta yhtään mun heikon valaisun kanssa, enkä siis ruukaa sammutella pitkiä moottoritiellä vastaantulijoiden kohdalla.

Olenko julma rikollinen? Ainakin osa muista autoilijoista ja rekkamiehistä tuntuu olevan sitä mieltä.

Pitkät valot ja moottoritie.

Ajan pimeällä moottoritiellä suht yksin ja haluan nähdä jotain eteenikin, käytän siis pitkiä valoja. Vastaan tulee satunnaisesti autoja ja osa vilkuttelee protestiksi pitkille valoilleni. Maantiellähän tietysti pitkät pätkästään vastaantulijan kohdalla. Mites moottoritiellä? Välissä kumminkin koroke plus pari kaistaa, enkä ole itse kokenut vastaantulijoiden pitkiä haitaksi moottoritiellä, eikä heidän valot auta yhtään mun heikon valaisun kanssa, enkä siis ruukaa sammutella pitkiä moottoritiellä vastaantulijoiden kohdalla.

Olenko julma rikollinen? Ainakin osa muista autoilijoista ja rekkamiehistä tuntuu olevan sitä mieltä.

Jos ajan ulkokaarretta, en vaihda itsekkään, mutta sisäkaarteessa vaihdan ja viimeistään sillon, jos joku vilkuttaa valoja. Kyllä se häikäisee rekkaan yhtälailla, kun henkilöautoonkin. Eli kohteliaisuus kunniaan myös motarilla.

Eli ts. ei ole mitään oikeutta. Kunhan ajavat. Välillä tulee kolareita ja sitten ihmetellään.

TLL 25§ Hälytysajoneuvon, liikenteen valvontaan taikka poliisin, rajavartiolaitoksen tai tullin virkatehtävään käytettävän ajoneuvon kuljettaja sekä poliisiajoneuvon vetämään saattueeseen kuuluvan ajoneuvon kuljettaja saa ylittää tässä pykälässä tarkoitetun suurimman sallitun nopeuden, jos tehtävän kiireellisyys sitä välttämättä edellyttää. (19.1.2001/23)

Sen lisäksi, mitä 3 momentissa on säädetty, saa sairaankuljetukseen käytettävän erikoisauton kuljettaja ylittää erikoisautoille säädetyn suurimman sallitun nopeuden, vaikkei tehtävän kiireellisyys sitä enää välttämättä edellytäkään.

Zone-sarja -42%
Vielä se että TLL 2a§ mom 4 määrittelee hälytysajoneuvon. Säädettyjen valo- ja äänimerkkien käytöstä ei määrittelyssä puhuta. Käytännössä ylinopeussakko voi siis mielestäni napsahtaa vain TLL 3§ ja TLL 23§ perusteella.

Piti ihan tarkistaa. Tosiaankin asia on kuten MHK sanoi.

"Sen lisäksi, mitä 3 momentissa on säädetty, saa sairaankuljetukseen käytettävän erikoisauton kuljettaja ylittää erikoisautoille säädetyn suurimman sallitun nopeuden, vaikkei tehtävän kiireellisyys sitä enää välttämättä edellytäkään"

Aivan pimeä pykälä muuten. Saa ajaa hanat kaakossa vaikkei ole kiire. WTF? Eli jos lanssilla vetää 250km/h keskustassa, poliisi ei voi mitään. Mennään kaffelle ja munkille, ja tekee mieli ajaa kovaa :tommimäkinen:

Erikoisautoillahan on ilmeisesti lähes poikkeuksetta rekisteriotteeseen kirjattuna 80km/h ajoneuvokohtainen rajoitus eli nyt samalla lanssilla saa päästellä vaikka motarilla ilman mitään kummempia selityksiä 120km/h muun liikennevirran mukana.

Taloyhtiöni hallituksen jäsenenä olen törmännyt ko. ongelmaan. Kyllä voi. Pitää vaan olla taloyhtiön hallituksen edustaja (yleensä pj, riippuu yhtiön säännöistä) paikalla joka antaa suostumuksen, koska yksityiselle alueelle pysäköidylle ajoneuvolle ei voi kirjoittaa pysäköintivirhemaksua ilman alueen haltijan suostumusta.

Väittäkööt vastaan joku jolla on parempaa tietoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo nyt on kodari taas ihan eri juttu (mikäli minulle sen tarkoitit), ParkCom ym. huijarifirmat voi kirjoitella lappujaan niin paljon kuin haluavat, tuo mitä edellisessä viestissä kirjoitin koskee ihan pysäköinninvalvojan/poliisin kanssa toimimista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom