Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ylimääränen neste menee pippeliin ja vuotaa sieltä ulos.
Tai sit nousee kusipäähän!
Mites onko limsa sitten eri asia. Ku joskus rankal dietil teki "vähä" limsaa mieli niin vedin päivän aikaan sit semmoset 11 litraa limuu plus muut juomat eli yhteensä noin 15 litraa.
Ylimääränen neste menee pippeliin ja vuotaa sieltä ulos.
Minä juon aamulla litran, töissä 2 - 2,5 litraa, treenin ympärillä 2 litraa sekä illalla litran tai puolitoista. Mitäs tuo tekee päivään sitten, 6-7 litraa + 2-3 kuppia kahvia. Tällä kaavalla on menty melkosen pitkään jo enkä ole negatiivisia vaikutuksia havainnut.
^Ei ole jano, on virkeä olo, treenin aikana ei ala heikottamaan miinuskaloreista huolimatta ja suussa ei maistu paska.
Vähemmällä veden juonnilla alkaa kaikkia noita ongelmia ilmenemään.
Miten joku ees pystyy juomaa 11 litraa limua?
Ton selittää verenpaineen nousu, mikä aiheutuu ylenmääräisestä vedenlitkimisestä. Ei ole hyvä juttu pidemmällä aikaa.
Onks sulla jotain faktaa tähän? Itse en pikaisella googletuksella löytänyt yhteyttä janolle ja verenpaineen nousulle.
En seuraa verenpainettani mitenkään, mutta kyllähän tollanen alkaa vähän kinnostamaan, kun on terveydestä kyse. Vai oliko tämä vain mutuilua ja veden juomiseni voikin johtua sadasta muustakin syystä, eikä ole millään tapaa haitallista?
Ja ylimääräinen ruoka menee rectumiin ja vuotaa sieltä ulos elimistöön jälkiä jättämättä? Ei se ihan niin mene.
Kyllä ihminen voi saada niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin juominen vaikeaa..
Veden kanssa se "Ylimääräinen neste menee pippeliin ja vuotaa sieltä ulos." on yllättävänkin totta. Jos nyt edes suurinpiirtein muistan oikein, niin parin ylimääräisen litran juominen on heitetty pönttöön parissa tunnissa. Ihminen kyllä kerää ylimääräisen energian pahan päivän varalta talteen (sipsit), mutta ylimääräinen vesi dumpataan aika pikaseen pihalle, pois sotkemasta elektrolyyttien tasapainoa.
Syön kyllä vähäsuolaista ruokaa enkä oikeen itse lisää ruokaan mausteita tai suolaa. Jos siis vetäisin kerran päivässä tai jokatoinen päivä vettä jossa 1g merisuolaa(?) niin olisiko se sopiva määrä? Entä onko muita vaihtoehtoja? Esim puolikas suolakurkku aterian yhteydessä? :D tai myydäänkö jotain "terveellistä" suolaa jota olis parempi liuottaa veteen pienen määrän ja juoda?
Väännetään tubuluksesta: se ylimääräisen nesteen sekreetio lisää mm. munuaisen työtä puhumattakaan muista, homeostaasia ylläpitävistä seikoista. Jatka litkimistä 10 vuotta ja väitä, ettei se jätä elimistöön mitään jälkiä. Ylimääräinen neste vain itekseen tihkuu mulkusta ulos...elimistö ei osallistu tähän prosessiin mitenkään.
Löydät varmaan käänteisesti: matala verenpaine > reniini > angiotensiini II > nostaa verenpainetta kaikin mahdollisin tavoin, mm. lisäämällä janontunnetta...
Mutta tässä janon tunteen väheneminen johtuu varmaan ensisijassa siitä, että nestettä on nautittu jo.
Kyllä kova nesteen nauttiminen nostaa verenpainetta, sehän on selvää. Keho pyrkii kompensoimaan tilannetta lisäämällä munuaisten työtä eli ne ovat jatkuvasti ylitöissä. Tokko ihan 6 litrasta/pvä nyt ainakaan äkkiä suuria haittoja tulee mutta ainakin noi Bullin 15 litraa / pvä kuulostaa jo sairaalta touhulta.
Väitätkö siis, että minulla on koko ajan verenpaine nousussa ja sen takia juon näin paljon? Vai, koska juon näin paljon, verenpaineeni on koko ajan nousussa?
Ihminen ei ole mikään auto, joka kuluu ajamalla, ainakaan ihan samalla tavalla. Vaan kyllä ne solut uudistuu ihmiskehossa, toisin kuin siinä autossa. Mä en nyt itse lääkärin kanssa lähtisi tosta asiasta väittelemään ;) Vaikka TJJ ei mitään puhunutkaan, sanoi vaan että saadaampa asiasta hankalaa. Ja kukaan ei siihen pariin ylimääräiseen litraan kuole.