Liian vanha kehään?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jep, eli olen 22 ja nyt tekis mieli taas nyrkkelykehään todenteolla.. Olenko liian vanha aloittamaan kisailun? Onko enää tän ikäisenä mitään mahiksia pärjätä jo alkais reenaa niin perkeleesti?
Oonhan mä tosin aikaisemmin jo vähän nyrkkeilly, mutta viime matsistakin ja nyrkkeilyreenistä on jo pari vuotta aikaa.. Mitä mieltä olette? Ja tällähetkellä olen vielä ihan rapakunnossa.. :kippis1:

Miks hevl..tissä se sun pitäis nyt heti tietää? Askel kerrallaan. Sun kohdalla ensimmäinen askel vois olla että hakeudut seuran treeneihin. Rupeet pikkuhiljaa rakentaa pohjakuntoa ja tunnustelet koko ajan että onko tätä mukava tehdä. Sitten jos olet onnellisessa asemassa ja saat hyvää ja monipuolista sparria sun seurassa niin siinähän se vastaus sun kysymykseen jo onkin. Mietit vaan miltä tuntuu kun kovatempoiseen sparriin lisätään vielä yksi vaihde silmään ja haluatko ottaa sen haasteen vastaan. Pelkän iän perusteella on mahdotonta sanoa jos ei sitten ole 97v.

Ehdoton kynnyskysymys tossa sun tilanteessa on se että pääsetkö asiantuntevaan ohjaukseen ja saatko säännöllistä sparria kilpailukokemusta omaavia kavereita vastaan. Jos noi ehdot täyttyy niin kaikki mahdollisuudet, ei ainoastaan kilpailla vaan myös menestyä ainakin kansallisella tasolla on olemassa riippuen tietysti sun lahjoista ja motivaatiosta. Mutta niinkuin sanoin askel kerrallaan. Voihan se olla että kuukauden treenaamisen jälkeen nyrkkeily on sulle evvk. Tekemällä ne vastaukset saadaan ei kyselemällä. 22 ei ole ikä eikä mikään.
Mutta muista. Laadukas/säännöllinen sparri on elintärkeää. Valitettavaa vain on että sitä voi olla vaikeaa saada muualla kuin Tampereella ja Helsingissä, jos niissäkään.

Jepjep, samoilla linjoilla. Onhan se tosin arveluttavaa alkaa het kisoista puhumaan, sittenhän sen näkee miten kunto ja taidot taas kohenee.
Kuten sanottu, minulla on jo aikaisempaa kokemusta jonkin verran, joten tiedän periaatteessa mihin olen ryhtymässä, eli en usko että kiinnostus noin vaan lopahtaa. :whip:
Väitettäsi en ymmärrä, että miksei muualla voisi saada kunnon sparraus reeniä? Kyllä minulla on kokemuksia hyvistä sparreista, vaikken ole Helsingissä tai Tampereella treenannutkaan. Tai no tiedä sitten kun en ole, jos siellä saakin sitten jotain ylihyvää sparrausta.. :worship: ..mutta en usko että se voi olla sidonnaista kaupunkiin.
Mutta kuitenkin kiva lukea, että on tyyppejä joiden mielestä ei voi olla liian vanha kehään, toisten mielestä taas ei oo mahiksia jos ei oo reenannut pienestä saakka hiki hatussa. Mutta eipä suomessa kuitenkaan niin hyvä taso taida vielä olla. :thumbs:

Uah... I hitto kun naurattaa, kun nämä 20+ ikäiset nuorukaiset kyselee olenko liian vanha tekemään sitä tai tätä. Jos tarvitsee kysyä niin kyllä olet... ;)

Raskaan sarjan Suomen mestari kajaanilainen Samu Lämsä oli tänä keväänä ensimmäisissä SM-kisoissaan ja on jotain 27-28 -vuotias. Nyrkkeillyt kai pari vuotta tosissaan ja oli sitä ennen pesäpallomiehiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Raskaan sarjan Suomen mestari kajaanilainen Samu Lämsä oli tänä keväänä ensimmäisissä SM-kisoissaan ja on jotain 27-28 -vuotias. Nyrkkeillyt kai pari vuotta tosissaan ja oli sitä ennen pesäpallomiehiä.
Itseasiassa taitaa mies olla vieläkin vanhempi, luulen että on jo ylittänyt 3kympin muutama vuosi sitten. Ois peräti vuosimallia -74 tjtn eli ikää ois jo 33... eli "vanha gubbe" mutta ei ole ikä estänyt, tai kertoo sitten miehen lahjakkuudesta/lajin tasosta suomessa.

Väitettäsi en ymmärrä, että miksei muualla voisi saada kunnon sparraus reeniä? Kyllä minulla on kokemuksia hyvistä sparreista, vaikken ole Helsingissä tai Tampereella treenannutkaan. Tai no tiedä sitten kun en ole, jos siellä saakin sitten jotain ylihyvää sparrausta.. :worship: ..mutta en usko että se voi olla sidonnaista kaupunkiin.
:thumbs:

No sehän on hyvä juttu jos on sopiva, mielellään vähän "parempi" nyrkkeilijä treenikaverina(ainakin joskus). Monilla monilla paikkakunnilla kuitenkin on pulaa sopivista sparrikavereista kun niitä harrastajia jotka haluavat kilpailla on yksinkertaisesti niin vähän varsinkin senioritasolla. Ei ole sulle seurassa paljon hyötyä jos kaikki kilpailevat kaverit on 40kg c- ja d-junioreita.

Suositut

Back
Ylös Bottom