Liian vähän energiaa

niklas86 sanoi:
Tässä olis pieni välikysymys JOJille.
Mihin sä sen 3,5k kcal tarvitset? Mä olen itse tällä hetkellä aamupuntarin mukaan 72kilonen kynäniska ja kun loppukeväästä aloitin treenaamisen, olen pyrkinyt syömään about 3k kcal päivittäin (nyt viimeaikoina olen vähentänyt tostakin välipäivinä) ja lihakset ja voimat on kasvanu silmissä. Painoin siis ennen tätä toistaiseksi puolen vuoden treenisessiota ~60-62. Lihasten mukana on tullut kyllä läskiäkin ja olen vuoden alussa ottamassa pienen dieetinkin kun tahtoisin taas nähdä kunnolla ne vatsat.

Tämä oli varmaankin epäselvä kirjoitus, mutta pointtihan oli se, että ei tän kokoset pikkuveikat tarvi lihaksenkaan kasvatukseen mitenkään älyttömästi energiaa, IMO. Siis ainakaan, jos et ole mikään läskin ylin ystävä. Mä en ainakaan ole. :D
No jos olet alkanut reenaamaan vasta loppukeväästä, niin oot urallas vielä siinä vaiheessa, että lihakset kasvaa jo pelkkää Pakkista lukemalla. Sullekin koittaa vielä se karu päivä, kun huomaat, ettei tulosta tulekaan enää tekemällä asiat suunnilleen sinne päin. En ole itsekään mikään konkari, mutta muutama vuosi treenejä takana kuitenkin. Ja tämän käsityksen olen saanut kokeneempien puheista, että mitä kauemmin treenaa, niin sitä suuremmaksi ravinnon merkitys muodostuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minusta tuo alkuperäinen kysymys on siinä mielessä epäselvä, että ei tiedetä mitä se on se "hitaanpuoleinen kehitys". Siis tuleeko kehitystä yhtään, vai onko niin että junnaat sarjapainoissa ja kehonpainossa totaalisesti paikallaan?

Mikäli kehityksesi on hidasta, mutta sitä kuitenkin tulee, on vaikea yksiselitteisesti sanoa mistä se hidas kehitys johtuu. Ehkä olet jo saanut sen verran tuloksia punttiurallasi että tulokset eivät kertakaikkiaan enää nouse nopeasti (ilman lääkeaineita), tai sitten olet junnannut liian kauan samantyyppisellä ohjelmalla, palautuminen on puutteellista, alkoholinkäyttö liiallista, nukkuminen liian vähäistä, liikaa muuta fyysistä aktiviteettia puntin lisäksi jnejnejne.

Sori jos tuossa latelin itsestäänselviä asioita mitkä sinulla ehkä mielestäsi jo ovat täysin kunnossa, mutta aattelin tuoda tähän pikkaisen eri näkökulmaa tuon kaloriasian lisäksi. Tietysti sun kannattaa kokeilla isompia kalorimääriä jos siltä tuntuu, mutta pitää kuitenkin muistaa että parannettavaa voi olla monella sektorilla. Itselläni esim. koko punttitouhu sai aivan uudenlaista meininkiä kun hetken mielijohteesta vaihdoin melko yksinkertaiseen 2-jakoiseen ohjelmaan, vaikka ennen olin aina treenannut 4-jakoisella perusohjelmalla. (Tämä siis vaan omakohtaisena esimerkkinä siitä, että jos tuntuu jumittavalta kannattaa ehkä kokeilla jotain uutta, ja sitä kautta mahdollisesti löytää itselleen paremmin soveltuvia treenitapoja.)

S0874 sanoi:
Minusta tuo alkuperäinen kysymys on siinä mielessä epäselvä, että ei tiedetä mitä se on se "hitaanpuoleinen kehitys". Siis tuleeko kehitystä yhtään, vai onko niin että junnaat sarjapainoissa ja kehonpainossa totaalisesti paikallaan?

Mikäli kehityksesi on hidasta, mutta sitä kuitenkin tulee, on vaikea yksiselitteisesti sanoa mistä se hidas kehitys johtuu. Ehkä olet jo saanut sen verran tuloksia punttiurallasi että tulokset eivät kertakaikkiaan enää nouse nopeasti (ilman lääkeaineita), tai sitten olet junnannut liian kauan samantyyppisellä ohjelmalla, palautuminen on puutteellista, alkoholinkäyttö liiallista, nukkuminen liian vähäistä, liikaa muuta fyysistä aktiviteettia puntin lisäksi jnejnejne.
Joo, oli varmaan aika epämääräinen tuo alkuperäinen viesti. Kehitystä on siis tullut tyylillä "hitaasti mutta varmasti" ja kehonpainokin nousi ennen aika rivakkaan, mutta nykyään tuntuu kaikki olevan vähän sellaista paikallaan junnaamista. Sarjapainojenkin kanssa käy aina niin, että aloitan jonkun uuden ohjelman ja vähän pienemmillä painoilla, niin pystyy niitä jonkun aikaa kasvattamaan, mutta sitten tulee vaan seinä vastaan. Aika pienillä painolla väännän kuitenkin kaiken kaikkiaan, joten ei tässä nyt vielä mistään fyysisistä rajoistakaan ole kyse.

Itse järkeilin tämän vain niin, että lisää ruokaa koneseen, niin olisi niille lihaksille jotain, mistä kasvaa:D Aina kun lukee noita pakkislaisten ruokaesimerkkejä, niin tuntee piston sydämessään, että mähän syön puolet vähemmän kuin toi kaveri.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom