Liian suuri iltapala?

Onko vastaava iltapala liian iso? Oon 178/73 mitoiltani, ei oo tarkotus mitään kauheeta massaa kasvattaa. On vaan toi kulutus suht iso, kun treenaan kaks kertaa päivässä (ei pelkkää punttia). Lajina salibandy. Elikkä, eilen jäi kalorit ennen "iltapalaa" 730 kcal vajaaks, joten päätin paikata vajeen seuraavalla iltapalalla:
X-tra Cashewpähkinät 60g, 383kcal, 11/15/29
omega kananmuna 1kpl, 72kcal, 7,2/0,2/4,6
Ehrmann 250g, 143kcal, 25/10/0,5
Kylmäpuristettu virgino rypsiöljy, 1rkl, 132kcal, 0/0/15

Eli ravintoaineita tulee:
protskut: 43,2g
hiilarit: 25,2g
rasvat: 49,1g

Kaloreita siis 730kcal.
Kannataako melkein jakaa kahteen pienempään osaan, esim. rahka ja öljy joku 90 min ennen pähkinöitä tai kananmunaa? Vai voiko ton vetästä kerralla n.15min ennen petiin menoa?
Kiitos vinkeistä...

Jossei unen saantiin vaikuta(siis tule liian täyttä oloa), niin voit ihan huoletta vetää kaikki kerralla.

Ite olen vuoden verran vetäny aika saman setin, eikä mitään ongelmia.
25g manteleita
25g pähkinöitä
250g Ehrmann
15-20g rypsäriä

Itsellä tulee syötyä yhdeksän maissa illalla 70pr/80hh/20r.. Tää on aika vakio..
Eli pointtina se, että hiilareita ei kannata kammota illallakaan.. Varsinkin jos treenaat paljon, niin hiilarit menee palautumisen piikkiin..

Tuota samaa settiä olen vetänyt kohta kaks vuotta kyllästymättä :)
Mainitsit tuon massan lisäyksen, niin ei mulla ainekaan hiilarit ole sitä tuonut huonossa mielessä lisää.. Pienellä ravinto fixauksella ja tiukalla treenillä puolessa vuodessa on paino noussut n.7 kiloa ja rasvat 5.4%... Tosin suuri määrä hiilareita saattaa vaikuttaa unenlaatuun.

Jokaisen kroppa reagoi kuitenkin omalla tavalla.. Mikäli oikein ymmärsin, niin ei kannata tuollasesta huolestua jos tää tapahtu nyt vaan eilen :)

Jep, kiitoksia vastauksista. Kyllä uni maittoi hyvin, kuten aina, yleensä aika poikki unelle mennessä päivän koitoksista:rock:..
Tarkotus on vetää jakaumalla 30/40/30, tossa noi rasvat jäi päivällä aika vähiin, täyty ottaa runsaasti illalla, että sai systeemit kuntoon.
Hyvin taas jaksoi painaa aamulla 10km lenkin ja kuntopiirin kaupan päälle :)
Ja nyt SYÖMÄÄN, NAM....

Onko vastaava iltapala liian iso? Oon 178/73 mitoiltani, ei oo tarkotus mitään kauheeta massaa kasvattaa. On vaan toi kulutus suht iso, kun treenaan kaks kertaa päivässä (ei pelkkää punttia). Lajina salibandy. Elikkä, eilen jäi kalorit ennen "iltapalaa" 730 kcal vajaaks, joten päätin paikata vajeen seuraavalla iltapalalla:
X-tra Cashewpähkinät 60g, 383kcal, 11/15/29
omega kananmuna 1kpl, 72kcal, 7,2/0,2/4,6
Ehrmann 250g, 143kcal, 25/10/0,5
Kylmäpuristettu virgino rypsiöljy, 1rkl, 132kcal, 0/0/15

Eli ravintoaineita tulee:
protskut: 43,2g
hiilarit: 25,2g
rasvat: 49,1g

Kaloreita siis 730kcal.
Kannataako melkein jakaa kahteen pienempään osaan, esim. rahka ja öljy joku 90 min ennen pähkinöitä tai kananmunaa? Vai voiko ton vetästä kerralla n.15min ennen petiin menoa?
Kiitos vinkeistä...

No jos haluat blokata sitä insuliinipiikkiä (hormoni joka mm. varastoi rasvaa kehoon) niin syö rasva n. 30 min ennen hiilareita. Rasva heikentää insuliinitasojen nousua. Jos taas on ollut treenit niin silloin insuliinitasojen nousu on toivottua - lihasten palautumisen takia. Eli silloin vältä rasvaa ja syö mieluumin rasva myöhäisemmillä aterioilla.

Syön usein päivän suurin ateria juuri ennen nukkumaanmenoa. 1K+ Kcal :thumbs:

Jos on treenannut illalla, niin kannattaa ahmia kunnolla kellonaikaa välittämättä.

Back
Ylös Bottom