Lihasten muokkaus miinuskaloreilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Irina_
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Ikä
47
Olen tällä hetkellä dieetillä, ja pudotettavaa on vielä noin 10-15kg. Tiedän, ettei lihakset ei voi kasvaa miinuskaloreilla. Miten musta silti tuntuu, että perseeseen olisi tullut paremmin muotoa, vaikka olen mennyt viimeiset 5kk noin 500 miinuskalorilla per päivä? Eli voiko lihakset kasvaa/vahvistua, vaikka energiansaanti jäisi miinukselle? Vai onko kyse pelkästään siitä että laardi on palanut pois arseni ympäriltä ja ennestään olemassaolevat lihakset näkyy nyt paremmin?

Toinen asia mitä mietin on salitreenin aloittaminen. Olen fixoitunut perseeseeni siinä määrin, että haluaisin siirtyä laattaperse collectionista kivaan hyppyripeppuun. Tiedän että salitreeni kannattaa laihdutuksen aikana sen takia että se säilyttää lihaksia. Kysymys kuuluukin, että voinko aloittaa hanurini tehokkaan muokkauksen jo nyt, kun luvassa on miinuskaloreita ainakin tämän vuoden loppuun asti, vai onko salitreeni tällä hetkellä pelkkää laihdutusta tukevaa treeniä joka vain säilyttää lihaksia, eikä muokkaa/kasvata niitä? Haluaisin takamukseeni "oikeanlaista" muotoa, mikä kaiketi onnistuisi jossain vaiheessa kyykyllä, askelkyykyllä sun muilla kivoilla liikkeillä.

Tähän saakka olen harrastanut spinningiä, body pumpia raskailla painoilla, hölkkää, corea + giryan heilutusta, yht. noin 3-6 kertaa viikossa. Salitreenin olin ajatellut aloittaa vasta sitten kun olen tavoitepainossani, mutta nyt tuumin että kannattaisikohan se sittenkin aloittaa jo tässä vaiheessa.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
tietty että kannattaa! Aloitteliana pystyt ehkä miinuskaloreillakin pikkasen kasvamaan mutta tärkeintä on kylläkin se että jos harrastat dieetin varrella punnttia et menetä lihasta! Ja paino tippuu vaan laardista/nesteistä.

Ehdottomasti salitreeni kehiin heti. Jos olet aloittelija, on hyvin todennäköistä että saat tuloksia vaikka olisit miinuskaloreilla. En tiedä miten se on mahdollista, mutta oman kokemuksen mukaan näin vaan on. Mulle kisadieettien alkuajat on olleet parhaita aikoja kehityspyrähdyksiin, vaikka kaiken järjen mukaan sillon ollaankin jo miinuksilla.

Itse oon samaa mieltä. Miinuskaloreilla mennään ja ihan aloittelija olen...Kuitenkin ´tässä painoa pudotellessa kroppa on muuttanut muotaan aavistuksen "lihaksikkaampaan" suuntaan...joten jotain positiivista sinänsä kun on ihan aloittelija :)

Jos peruskulutus sellaisena päivänä kun ei harrasta mitään liikuntaa, on noin 1700 kcal ja sellaisina päivinä kun harrastaa liikuntaa, se on noin 2300 kcal, niin kuinka alas maksimissaan kannattaa laskea kalorit laihtuakseen, etteivät ne mene liikaa miinuksille ja jos kuitenkin haluaa etteivät lihakset (joita on) häviä?

yleissääntö on että -500 laihtuakseen +500 kasvuun mutta me kaikki ollaan erilaisia ja itselleni on sopinut maltillisempi tahti molemmissa.

Mä tiputtaisin keskiarvosta sen -300-500/päivä. Jos sulla ois vaikka 4 x 2300 + 3 x 1700 päiviä, niin KA on n. 2050kcal/pv. Tällöin keskiarvokalorit voisi olla 1500-1700 riippuen paljonko haluat tiputtaa viikossa. Jos jotain täsmälukuja nyt heittäisi, niin itse varmaan teksin niin, että lepopäivinä 1600kcal ja treenipäivinä 1800. Keskiarvo siellä 1700 kieppeillä. Tuolla tavalla voisi koittaa alkuun ja sitten tehdä muutoksia kun viikkoja on mennyt 2-4 ja näet miten homma toimii. Pidä huoli proteiinin määrästä, niin ei se lihasmassa sieltä niin helposti häviä. :)

Kiitos kaikille neuvoista! :) Täytyy sitten ottaa sitä salitreeniäkin ohjelmaan suuremmalla intensiteetillä :whip: .

Enpäs tiedä meneekö offtopiciksi, mutta omasta varresta olen huomannut että vaikka paikat on napakoituneet (no, vähän ainakin) niin silti kiloja on tullut lisää 5 kg!:D Loistavaa! Voihan se toki olla tiukempaan pakkautunutta läskiä, mutta ainakin aion elää siinä harhauskossa että se on Sitä Oikeeta Mämmiä. Tosin mulla ei ole aikomuksenakaan dieetata vaan saada lihaa. Paljon.

Muistan lukeneeni täältä jostain teorian että ainakin aloittelijalle se on periaatteessa mahdollista saada lihaa ja laihtua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom