Lihasten lähtö armeija-aikana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoube
  • Aloitettu Aloitettu
Kesällä olisi tarkoitus lähteä varusmiespalvelukseen. Mieleeni juolahti vain että kuinka suurta lihashävikkiä voi armeija-aikana tapahtua? Pääseekö siellä useasti esim. puntille? Mitenkäs ruoan proteiinipitoisuus? Otatteko ikinä omia "proteiinieväitä" mukaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tästä on jossain inttithreadissa ollut puhetta. lihashävikki riippuu lähtötilanteestakin eli onko helvetisti lihasta inttiin mentäessä, silloin pakosta sitä häviää melkoisesti. salit ovat palveluspaikoissa varmasti yleensä hyviä, eri asia on se jaksatko käydä normaalisti treenamaassa siellä. tämä riippuu siitä missä palveluspaikassa olet. itsellä ei käynyt mielessäkään joko lounas tai iltavapaalla käydä enää salilla kun oli aivan poikki muutenkin.

ruoka on yleensä tosi hyvää kotiruokaa, ja koska liikunta intissä on aerobista niin siinä on ihan tarpeeksi proteiinia sitä silmällä pitäen. jos käyt intissä salilla niin ota sitä varten palkkarit mukaan kaappiin. muutoin normiruoka riittää.

summa summarum: kaikki riippuu palveluspaikastasi ja sinusta. on mahdollista hävittää tai kasvattaa lihasta. tsemppiä palvelukseen ja koita aina löytää jostain se pilke silmäkulmaan, vaikka kuinka vaikealta tuntuisikin!

e: vielä sellainen konkreettinen pointti että meillä yksi alik oli kuuluisa siitä että oli käynyt jopa lounasvapaallakin (lyhyt vapaahetki lounaan jälkeen) salilla. eli ei ole mahdotonta..

Joku viisas väitti, että varusmiesten painonnousu johtuu lihaskasvusta eikä munkkien syönnistä. (naurua tähän väliin, kiitos)

Joo aivan varmasti näin on oltava :D Meinasi itku päästä kun oli joku kuutisen viikkoa P-kautta mennyt ja käväisi salilla. Todella surullinen reissu oli. Tosin painokin oli tippunut about 10 kiloa.

Olin sotilaspoliisimiehenä Santahaminassa (9 kk) ja vittu kaikki lihas meni mitä oli. Painoin n. 86 kg (183 cm) kun sinne menin, laihduin ekan kuuden kuukauden aikana 79 kg:seksi ja viimeisen kolmen kuukauden aikana tuli saman verran läskiä, mitä oli lihasta menny. Surkean näköstä oli peilissä tässä kohtaa. Lisäksi meni selkä paskaksi, ku joutui kantamaan n. 50 kg viestisäkkiä harjoituksissa, vaikka papereissa luki että miehen selässä on 3 välilevynpullistumaa. Sivari olis melkeen ollu mulle se vaihtoehto .. Kuntoutuminen ollu todella hidasta ja kivuliasta, kun toi selkä vielä tänä päivänäkin silloin tällöin hajoilee.

Tervemenoa.

Mulla pysy ihan hyvin tulokset armeijan aikana, jopa kehitystäkin tuli jonkin verran.Painoo tuli pari kiloo lisää. On se aluks aika tuskastuttavaa reenata kun päivän jälkeen menee salille, eikä oo hirveen energinen olo. Mutta siihenkin rytmiin tottuu ja se reeni alkaa pikkuhiljaa kulkeen paremmin.Pitää vaan päivän jälkeen ottaa itteensä niskasta kiinni ja raahautua sinne salille
:whip:

Eipä auttanut aikanaan tuo panostaminen minun kohdalla. 14kg lähti painoa ja voimatasot tippuivat olemattomiin. Ensimmäiset 4kk jaksoin yrittää täysillä ja kannoin leireillä mukana kauheeta määrää lisäravinteita, paino vain tippui ja tippui... Johtajakaudella pääsi pikkuhiljaa taas rytmiin ja paino nousi kituuttaen pikkuhiljaa ylöspäin. Nyt jos saisin päättää, en olisi stressannut ollenkaan ja pitänyt totaalitaukoa sen vuoden, sillä lihat tulee uskomattoman nopeasti takaisin kun vapautui "vankeudesta" ja pääsi kunnolla rääkkäämään itseänsä.

Kaikki män mullakin silloin joskus 87 suht kireästä kunnosta -> 75kg
Johtajakaudella sitten hiljalleen takas 90 kg, ne tuli nopsaan.

Kyllä keho muistaa, mutta ressaaminen on turhaa. Vaikka kuinka kantaa mukanaan naminamit metsissä sun muualla, nii valitettavasti ne lihat tahtoo lähteä melki aina :(

Olin sotilaspoliisimiehenä Santahaminassa (9 kk) ja vittu kaikki lihas meni mitä oli. Painoin n. 86 kg (183 cm) kun sinne menin, laihduin ekan kuuden kuukauden aikana 79 kg:seksi ja viimeisen kolmen kuukauden aikana tuli saman verran läskiä, mitä oli lihasta menny. Surkean näköstä oli peilissä tässä kohtaa. Lisäksi meni selkä paskaksi, ku joutui kantamaan n. 50 kg viestisäkkiä harjoituksissa, vaikka papereissa luki että miehen selässä on 3 välilevynpullistumaa. Sivari olis melkeen ollu mulle se vaihtoehto .. Kuntoutuminen ollu todella hidasta ja kivuliasta, kun toi selkä vielä tänä päivänäkin silloin tällöin hajoilee.

Tervemenoa.

Mikset hommannut niitä B:n papereita :D . Olin kyllä inttiin mennessä ihan jees kondiksessa. 88kg mennessä, alokasajan lopussa sitten 82kg ja rasvat todella alhaalla. Salilla tuli käytyä alkuun mutta sitten alko vaivaamaan selkä ja loppu aika menikin sitten vempassa. Paska keikka oli, ja aika ei tule mun muistoja kultaamaan kun oli rentoa mutta silti vitutti.

Ite olen KaiPr ja autosotamies :D eli tota vissiin ei mitään kovin rankkaa p-kauden jälkee.. jotain rekalla ajelua. helvetisti vaa pelottaa ku mitä olen vanhemmille astm puhunut niin kaikilla on etulihas kasvanut vaan ja painoa kertynyt vähintään 10kg :D ei kait siinä. KaiPr on valmistunut just uus sali ja aivan helvetin hyvä. silti stressaan kataboliasta aivan helvetisti kummiski jo tähän mennessä käyty 5v salilla ja painoa on 86kg ja pituus 174cm ja en oo missään rasvasessa kunnossa =D toivottavasti jaksais alkaa vaan käydä sielä salilla.

Menin saapumiserässä 206 Porin prikaatin valmiusjoukkoihin. Paino tippui 79 kg ---> 65 pahimmillaan. Meidän yksiköllä ku oli vielä samaa paskaa alusta loppuun koko vuoden ajan niin ei paljo salilla käyminenkään jaksanu aina kiinnostaa. Kuntosali oli kyllä hyvin varusteltu ja tilava, mutta ei silti riittävän suuri 50-70 mitä siellä aina kerralla oli. Meikä ku vihaa noita ylitäysiä saleja... Esim penkissä sarja painot tippui 87,5kg---> 65kg. Ja ruoka PorPr:ssa on ihan järkyttävää paskaa. Päästiin 4-5 eri varuskunnassa syömään intin aikana ja kaikissa muissa oli ihan siedettävää ruokaa ja Hennalassa ja Haminassa jopa hyvää. :wall:

tällä hetkellä itse PorPr valmiusjoukoissa ja mitä ruokaan tulee, se on hyvää, mutta pelkkää hiilaria.. omat protskut on pakko hakea sotkusta tai tuoda kotoa. Paino pysynyt samana ja iltaisin tullut käytyä salilla useampaan kertaan joten vielä ei valittamista. Voimatasot on silti myös täällä nollaantuneet, peruskunto taas noussut

Ite kotiuduin heinäkuussa vekaralta ja sinne mentäes pituus 175 paino oli 87 vuoden siellä oltua 78 tulokset tippu jonkin verran. itellä oli aina palkkarit mukana ruoka oli yleensä hiilari pitosta. mut nyt reservissä paino taas 87 ja sali tulokset noussu=)

Keuruulla ja 98kg-88kg tippunu 8 viikon aikana ja kyllä vituttaa, rankasti. Nyt alkaa spol kurssi ja tarkotus olis jaksaa jopa käydä siellä salillakin. Juokseminen oli alussa yhtä helvettiä ja polviin ja muualle kolotti ettei unta saanu. Ois ehkä kannattanut juosta painon nostamisen sijaan ennen lähtöä.

ite lähin nyt 2/07 kainuun prikaatiin ja ei helvetti tuli kyllä ihan yllätyksenä se meininki. no ekaan 3vk ei edes päässyt salilla ku ei ollut koulutusta kuntosalille?? mitä helv. Oon käyny salilla 5v no siitähä minä sit kimpaannuin ja kävin haist. vit. sille kapteenille niin joha tuli lupa salille sekä 1vk pekkaa =D no anyway sit alko lähtä lihat no omat prodetha se piti ottaa mukaa ja nyt oon juonu joka ruokailulla 1-1.5l maitoa saapaha edes vähä proteiinia.. Pakko kyll sanoa et porukka kahtoo vähä ihmeissää ku vääntää siellä mavea sillä 200kg ku suurin osa porukasta on sitä jotka tosiaan tarviaa koulutuksen kuntosalilla käyntiin. Ei luoja sitä touhua 1 tekee penkkiä ja 3 jätkää kattoo vieressä. Tekis mieli laittaa kuonoon niitä jätkiä niin mahtus edes treenaan kunnolla.

Olin Porpr vk:ssa apukkina. Koko inttiajan pääsi reenaamaan jos vain viitsi, leirejä lukuunottamatta. Johtajakaudella pääsi treenaaman itseasiassa todella hyvinkin. Tulokset pysyi melko samana. Juoksukunto parani ja rasva paloi. Ruoka oli aika kuraa mutta omilla prodeilla saatiin tasattua jtn.

ite lähin nyt 2/07 kainuun prikaatiin ja ei helvetti tuli kyllä ihan yllätyksenä se meininki. no ekaan 3vk ei edes päässyt salilla ku ei ollut koulutusta kuntosalille?? mitä helv. Oon käyny salilla 5v no siitähä minä sit kimpaannuin ja kävin haist. vit. sille kapteenille niin joha tuli lupa salille sekä 1vk pekkaa =D no anyway sit alko lähtä lihat no omat prodetha se piti ottaa mukaa ja nyt oon juonu joka ruokailulla 1-1.5l maitoa saapaha edes vähä proteiinia.. Pakko kyll sanoa et porukka kahtoo vähä ihmeissää ku vääntää siellä mavea sillä 200kg ku suurin osa porukasta on sitä jotka tosiaan tarviaa koulutuksen kuntosalilla käyntiin. Ei luoja sitä touhua 1 tekee penkkiä ja 3 jätkää kattoo vieressä. Tekis mieli laittaa kuonoon niitä jätkiä niin mahtus edes treenaan kunnolla.

Hieman rauhallisempi asenne hei. :hyper:

Ite en oo ny pariin kuukauteen viittiny treenailla muuten kuin ajankuluksi. Keskityn nyt työntekoon ja aerobisen kunnon kehittämiseen. Armeijassa lähtee lihkaset kuitenki.

Oletko kenties etunimeltäsi Testo tai Raudo? :kippis1:

Ei saatana mitä tarinaa. Nyt jotain järkee hei :lol2:

Vaikuttaa vähän siltä et porukka stressaa salitreeneistä intissä aivan liikaa. Mulla ainakin voimatasot, paino ja aerobinen kunto pysy lähes samoissa kuin ennen inttiäkin ja kotiutuessa vuoden palvelleena, motivaatio reenata oli ihan huipussaan.

Se nyt oli ihan selvää et säännöllistä reeniä siellä ei voi tehdä mut käy salilla sillon kun ehtii/jaksaa ja tekee perusliikkeitä. Ruokakin oli mun mielestä ihan ok ja ei mitään lisäravinteita tarttenu.

Itellä ainakin jäi mukavat muistot intistä, ei siellä kannata vittuuntua salitreeneistä kun vituttaa varmaan muutenki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom